liga86 Elküldve: 2016-12-06 14:34 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)
YELLOW írta:
trafordo27 írta:
Kabi írta:
sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?
Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni
az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.
Tegyük már helyre a fogalmakat mert nekem is van baj a hidegen sebességbe rakással!
Nem vezettem újnak mondható e46-ot! lehet hogy ez gyerekkorában is ilyen "szutyok váltóval rendelkezett"? az ATF olaj nem vékonyabb viszkozitású? ami eredményezheti hogy nem lesz megfelelő kenése a rudazatnak amin csuszkálnak a fogaskerekek? Mivel nincs hangja feltételezem nem károsodhatnak az alkatrészek a váltón belül?! szar érzés mikor még nem melegedett be minden aminek be kell és én vagyok az első a lámpánál és a "raj BMW-s" nem tud elindulni kicsit gáz!
Ha a gyár előír egy olajat miért is nem működik tökéletesen? Amúgy hallottam dextron-ról talán III-as!? Erről vélemény? Jó lenne ha gond nélkül tudnék váltani hogy ne nekem fájjon mikor érzem hogy valami nem jó mikor egyesbe próbálom tenni majd kisebb erő feszítéssel talán a kettest veszi először.