m_attila fórum hozzászólásai

m_attila Elküldve: 2010-11-22 17:46 Autóvásárlás

Urak!!


Nagyon nagy a tévedés
Dupla vanos 98.4 hó tól van vagyis E46-tól. E36 ba NEM VOLT DUPPLA VANOS!

95.6-tól jöttek ki az újjabb generációs motorok de még mindig csak 1 vanossal (20i 23i 28i)itt már 25i nem volt
95.6 ig voltak 20i , 25i (ebből kb 91-92 ig vanos nélkül )

woodstock írta:
vsop14 írta:
woodstock írta:
KASZAMester írta:
woodstock írta: Köszi a válaszokat!
Ezek szerint tulajdonképp az átlagos dolgokra kell figyelni amire egy ilyen idős autónál amúgy is illik... hát van pár kiszemelt amik jónak tűnnek én külföldről nem nagyon akarok autót macerás ismerős meg nincs. Inkább megpróbálom itthonról megoldani ha nem megy akkor max várok amíg lesz jó mert szerencsére munkahely közel van(simán elbringázok ) amúgy ismerősöm most vett egy e46 328at....1.6 milláért és teljesen pikkpakk le is voltam döbbenve de nekem az már sok lenne és mivel fiatal vok ezért a biztosítás is drága de azért irigyelem h ilyen állapotút vett ennyiért...

-én azért felemelném az a teljesen pikk-pakk 328-at,1.6-ért.



Akitől vette egy fanatikus bmw-s mindenképp meg akart tőle válni minél hamarabb mert németben talált egy 6ost magának...igen régit amit be akar hozatni minél előbb mert beleszeretett és mert veterán meg mert mérne amúgy ahogy ismerem meg lett a vizsgálva rendesen...nem hülyegyerek bár azért kikérdezem majd ha találkozunk!

Amúgy még érdekelne mennyire eszik az olajat az e36osok?egyáltalán cserénél mennyit kell tölteni mert ilyen adatot sajna nem találtam(lehet nem kerestem eléggé )(320,323) tehát két csere között kell-e utántölteni és ha igen mennyi az ami még elfogadható vagy ami fölött már lehet h bajok vannak? meg ami még érdekel ha jól tom akkor bi-VANOSt 97 második felétől gyártottak...van esély ilyet kifogni e36ban vagy képtelenség? szóljatok ha hülyeséget kérdeztem



96tól vannak a dupla vanosos motorok, ezek már az m52-es motorkódot viselik. onnan ismered fel, hogy elől van az olajbetöltő és nem hátul.
6,5 litert kell tölteni bele


Köszi nézegettem listát a motorkódokkal meg minden csak nem vagyok vele tisztában pontosan MÉG de folyamatosan gyarapítom a tudásom lényeg h m52 kódos már dupla vanos 96tól...OK




m_attila Elküldve: 2010-11-21 22:16 Autóvásárlás

Szerintem M.o-on ilyen autót lehetetlen venni
mármint patika állapotban...
kint van , de drága és a regadó is sok rá


vsop14 írta:
woodstock írta:
vsop14 írta:
woodstock írta: Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok mindenképp E36ot szeretnék venni (szerintem ez a legszebb bömbi!!)
Igazából én 320i 323i-re gondoltam 96-97es évjárat, de sehol nem találtam átfogó választ a kérdéseimre.
Érdekelnének tapasztalatok és információk! Mik azok amikre mindenképp oda kell figyelni vásárlásnál!!

Pl: hogy tudhatom meg milyen állapotú a VANOS, futómű tipikus hibái, fék, váltó.
Megéri-e a 323i valahol olvastam h ez a legjobb kompromisszum mert a ccm miatt van benne erőtartalék bőven de mivel folytva van a 25höz képest,jó a fogyasztás(ez mennyire igaz??)
/VANOS-ról láttam videókat ahogy kattogott és javításnál ahogy szimeringet(vagy valami gyűrűket) cserélnek utána elcsendesedik stb ez mennyire gyakori eset mondjuk ezek amcsi videók voltak/
Előre is köszi a válaszokat...fontos lenne mert már vannak kiszemeltek kicsit értőbben akarok a tulajok elé állni!!!

van, hogy bekrepál a vanos, de azért nem túl gyakori probléma az. a kattogásból felismered. mindegyik hathengeres kb ugyanannyit eszik, de azért a dugó jobban megdobja a 2.5ös fogyasztását, mint mondjuk a 20i-ét... manuális váltó szintén nem igazán szokott meghibásodni, ezért is árulják kb ócskavas áron a váltókat. 20ért már kapsz egy váltót hozzá. igazából nagyon nincsenek sztem nagyobb típushibái... hát arra figyelj, h ne egy leharcolt szart vegyél, mert az pénztemető lesz.
de pl ami szokott lenni, hogy a szelepfedél tömítésnél folyik az olaj, ez viszonylag gyakori, ettől meg nem kell megijedni, mert kb 10ezer a tömítés hozzá. otthon ki tudod cserélni, vagy szerelő kicseréli kb 5ért.


Köszi szépen amúgy a szelepfedél nem nagy kunszt ilyen kis dolgokat szoktam cserélni/javítani kocsimon futóműről tudnál írni valamit? mert itt olvasgattam ilyen rémisztő dolgokat h hátsó futóműnél valami kiszakad igazából nem is tudom miről volt szó... meg esetleg elektromos kütyük mennyire megbízhatóak mert nekem öreg japóm van annál bizony előferdülnek érdekes dolgok a műszerfalon meg mögötte ja és mennyire rohad a kasztni ezeknél a gépeknél? nem olvastam h rohadna de gondolom a tört kocsiknál ez hatványozódik mint úgy általában minden márkánál.és esetleg kuplung...pl van egy hírdetés ahol az van írva kuplungszerk. cserlélve...hát az azért gondolom elárulja hogyan volt használva a kocsi pedig azon kívül pikk-pakknak tűnik

a futómű kiszakadás az e46okon van. e36on nincs ilyesmi.
elektronikai problémák: hát az óracsoport szokott elromlani néha, meg esetleg abs vezérlő, ilyesmi.... egyik se nagy kunszt, ezeket is olcsón be lehet szerezni, tele van velük a net, meg a bontósok...
sárvédőívek, küszöbök szoktak rohadni azért. a küszöböt mindenképp csakkold le, h az alsó emelési pontoknál milyen állapotban van. ajtók alja szokott rohadni illetve a csomagtartó fedél. de ez mind tartástól függ.
nagyon nincsenek jellemző típushibái, valószínűleg nem lesz tökéletes, de inkább arra figyelj, h jól karbantartott darab legyen sztem. már ha nem akarsz pénznyelőt.


m_attila Elküldve: 2010-11-21 21:04 Fûtõszál

Mert a tükörfűtés megelőzési elven működik. Megelőzi a párásodást, vagy télen a hópelyhek ráfagyását, a sofőr lehet csak mindezek után kapcsolná csak be. Én pl szeretem ezt így.



hil írta:
Tano írta:
hil írta: Kétféle módon működik: első: mindig fűt a tükör, amikor a gyujtás rá van adva (télen-nyáron) Második: bizonyos hőmérséklet alatt automatikusan bekapcsol. Szenzor a matortér aljának elején, ha szembe állsz az autóval, akkor bal oldalon lent.
Harmadik: ez nem gyári, a hátsó szélvédő fűtéssel együt. Ez van nálam némi átalakítás után


Szóval kétféle módon, ami három. Értjük!


Ja,igen, igen, gyárilag tudomásom szerint kétféle módon, ami eredményezheti a barnuló, valamint az esetlegesen párásan maradó tükröket és az általam átalakított, ami szerintem a logikus, mert akkor kapcsolom be, amikor úri kedvem úgy kivánja. Hogy ezt miért nem lehetett gyárilag így csinálni


m_attila Elküldve: 2010-11-21 18:16 Fûtõszál

NEM

Az külön téma , a tükörfűtés automata.

stabil írta:
m_attila írta: üdv


Tükörlapot fogd meg, ha meleg, van bent fűtés, nincs külön kapcsolója.

stabil írta: [*] Sziasztok

kellene egy kis infó.Örököltem egy 318tds honnan tudhatnám meg hogy van e benne eletromos tükör fűtés.És a rádíó kódot kér kért már csak vonalak vannak.




akkor ezek szerint a hátsó ablak fűtés kapcsolója működteti a tükröket is ?


m_attila Elküldve: 2010-11-21 18:00 Fûtõszál

üdv


Tükörlapot fogd meg, ha meleg, van bent fűtés, nincs külön kapcsolója.

stabil írta: [*] Sziasztok

kellene egy kis infó.Örököltem egy 318tds honnan tudhatnám meg hogy van e benne eletromos tükör fűtés.És a rádíó kódot kér kért már csak vonalak vannak.


m_attila Elküldve: 2010-11-17 08:33 20d gázadásra megtorpanás

Egy kis magyarázat...

A Shopon belül, csak a Lifestyle cuccok menüpont áll a Robinson felügyelete alatt.
Az utángyártott alkatrészek menüpont, illetve a főmenü részét képező "Grafico Auto alkatrészkínálata" menüpont a "régi" alkatrészrendelés menüpont utódja, ami hozzám tartozik.
Üdvözlettel:

m_attila

YELLOW írta: mindegy nekem csak furcsa, hogy mióta az oldalon van saját shop, azóta olyan ellenséges vagy Robinson. Korábban meg a Kasza elleneseket hordat le. ezt csak úgy megjegyeztem.

rad2: hát igen haver E36 futóműje is olyan volt, fékcsövek minden kábel, csak úgy elvágva... az valóban egy kicsit barbár megoldás, olyan, mint amikor egy kisgyerek kibontja a mikulás csomagot, széttépi a zacsit, pedig még vissza is kellene bele pakolni...


m_attila Elküldve: 2010-11-16 18:56 Autóvásárlás

Az enyémbe 208000km van, de olyan a belseje mint az új...
Az enyém bőrös. Kormány most kezd fényesedni, de semmi repedés foszlás ilyesmi, mondjuk az igaz hogy első tulajtól vettem (német), és ezzel az első tulajjal találkoztam is

Az a baj a bmw vel, hogy nagyon sok km után is gyönyörű a belsejük.
3-400 nál már fel kell keresni egy jó kárpitost



YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:

nekem mióta megvan, 4 év alatt 20ezret mentem vele. de a kormány baloldala (tenyérkormányzás) erőteljesen elkezdett kopni (műanyag-gumi), pedig mikor megvettem szinte új volt benne. ennyit jelent ha valaki inkább városi közlekedésre használja, vagy kanyargós utakon. korábban említett 92-es E36 40ezres autóban is szarrá volt kopva a kormány, mert csak városban használták. valószínű itt is ez az oka.



230e km, és csak fényes a bőr a kormányon és a váltón. (én is sokat tekerem tenyérrel, ráadásul asszony is vezeti és nem kevés gyűrűt hord)
De nem (csak) a km számít, hanem ki hogyan használja, és tartja karban az autóját. Sajnos sok autó jön hozzám javításra, ami az elmaradt karbantartás, szervíz miatt hibásodott meg.


jó nekem nem bőr, de nagyon el kezdett kopni is biztos miattam, lehet a bőr jobban bírja, már most váltottam fogást. szerintem a bőr jobban bírja.



m_attila Elküldve: 2010-11-16 14:40 Autóvásárlás

Szia

Én is gratulálok az új autódhoz...

Üdv

m_attila

Mikee írta: Én se értem
De egy tulajos és tavajműszakin januárban még 84000km volt benne a kereskedő pedig csak 3 napja vette át...
A Bmw szakszervíz annyit tudott megítélni, hogy 150e alatt van, és egészséges


m_attila Elküldve: 2010-11-14 21:00 Autóvásárlás

Szia Bazsi

Próbálok segíteni, nekem volt sok tds-m

Ha E36 ba gondolkozol, csak benzines.
18tds: jó ötlet volt a bmw től annak idején, csak 1665cm ből 90 lóerő ha úgyvesszük nem rossz, csak a 3as súlyáhéz mérve nagyon kevés. Emiatt ezekkel padlón jártak, hogy menjen
egy 14 éves diesel autóban kb 350000-400000 km van ha évi 25 ezerrel számolunk, vannak kivételek, de ilyen 100-150 ezres óráknak ne dőlj be. Sajnos a bmw a vw konszern 1.9tdi ével nem tudta felvenni a versenyt ezzel a motorral.
Fogyi 5-6-7
25tds:
Más világ. 6 henger viszonylag nyomatékos, szép hangja van ,ha 5 kilónál kevesebb van bent.
Ezekbe is hasonló kilóméterfutás tapasztalható vagy több.
Adagoló, hengerfej, jeladós porlasztó, ezek a tipushibák. Ez a 18tds re is igaz.
Aztán még egy két apróság
Chiptuning...hát most gondolj bele egy 3-400 ezret futott motorra te íratsz egy chippet
De tényszerű leszek a 25 ös jobban bírja, mint a 18as.
Fogyi: Nagyon sok függ a motor, adagoló állapotától
Volt egy E39 525tds em amibe csak 290000km volt, 90 nél 4,7 l evett, város 8,2 átlag 7.
Az E36 om 325tds 8-9 volt az 93-as volt.
De hallani 10literes fogyasztásokról is.

Ha mindenképp tds , akkor 25tds, és csak 96 utáni , műanyag szívócsonkost válaszd.
Nézd meg a hengerfejtömítést ha bent a bmw embléma, még lehet esélyed hogy nem volt még hengerfejes, és ha a vásárlás után mindent kicserélsz ami a hűtőrendszerrel kapcsolatos, a hűtőt leszámítva,(vizpumpa, termosztát- ezek miatt szokták megforralni őket) azt csak át kell nézni, akkor lehet rá esélyed hogy nem is lesz hengerfejes. Ami már volt azzal az a gond, hogy általában meghegesztik a hengerfejet, ami csak egy darabig jó...


U.i. 25tds ek között is óriási különbség lehet menetteljesítménybe, ez általában a futott kilométerekkel van arányban.

Minek is diesel?

Vegyél egy jó benzinest, és élvezd az autózást..
üdv

m_attila

Bazsitds írta: Sziasztok!

Éppen autóvásárlás előtt vagyok, eddig vw-nel jártam csak, viszont váltani szeretnék és a BMW lenne a megfelelő....!
Kérdésem lenne, hogy mik a tapasztalatok a '96 18tds-el kapcsolatban? Tuningolás szempontjából, milyen ez a motor? Tartósság? Inkább 25Tds?
Találtam egy tipp-topp 318Tds-t csak gyengén muzsikál!

Köszi előre is minden választ!




m_attila Elküldve: 2010-11-10 12:51 Társalgó

Szerintem nincs rá esély


Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Most vettem egy új vezetőoldali ablaktörlő lapátot, de sajnos, pont az a középső részen nem töröl tökéletesen, mert a gumi nem simul rá eléggé az üvegre. Szerintetek van rá esély, hogy felvegye a megfelelő formát vagy mehetek vissza a boltba? A lapát amúgy elég rugalmasnak, hajlékonynak tűnik.


m_attila Elküldve: 2010-11-01 21:40 Társalgó

oks

De majd tájékoztass hogy +15 vagy +18 , én a 18 ra szavazok



Robinson írta:
m_attila írta: Szerintem illene elnézést kérned Yellowtól a lerohanás stílusáért..


No-no, előbb ügyvéd megmondja. Mostmár csakazértis. Az ilyen rendőr ismerősös dolgok mostmár hagyjuk kategória
Másrészről nem azért lett "lerohanva" mert úgy tudja ahogy, hanem amiért már sokszor: "úgy hallottam a haverom tesójának báttyának a lányának a szeretőjétől.... ezért biztos nincs igazad"





m_attila Elküldve: 2010-11-01 21:29 Társalgó

Még valami az M3 as bevezetőn azért nem kaptál semmit, mert az ilyen helyeken általában +20 ra vannak állítva, mert csak a nagyon kirívókat akarják M0-on 100 ra van állítva

üdv

Szerintem illene elnézést kérned Yellowtól a lerohanás stílusáért..

Amúgy meg, a táblázatot a kis játék jobb oldalt lent az jó, ugye ott is + 15 től írja a 30ezres bírságot. Egy rendőr barátom nekem erre 18 at mondott. De inkább mindenki +15 ben gondolkodjon, és eszébe ne jusson visszamenni ha bemérték mert akkor bukta

Tehát város 65 ig
városon kívül 105
autópálya 145

Elvileg eddig lehet nyilatkozni, minimum. Ismétlem magam, a rendőr kapcsolatom szerint ez +18

Üdv mindenkinek

m_attila

Robinson írta:
Hori írta: háát Yellownk igaza van pl autópályán 150ig igenis küldik az adatbekérőt, nekem van 148as és 143as papirom is tőlük amire küldték hogy nyilatkozzak ki vezette lenyilatkoztam hogy családtag és ennyibe maradt az ügy


Akkor nekem igen nagy mázlim is van, mindamellett, hogy rosszul tudom a dolgokat. Idén minden nap az m3-as bevezető szakaszán megyek és jövök munkába és munkából. Nem árulok el nagy titkot, hogy minden nap mérnek, már tudom, hogy hol kell vigyázni, mert megszokott helyekre állnak be a palánk mögé, bokor mögé, benzinkút elé, felüljáró alá stb.

Nagyon sokszor azzal szórakoztam, hogy különféle egyezményes jeleket mutogattam nekik a 80-as táblánál 90-el, az 50-es táblánál 60-al stb. Ezidáig nem jött sem adatbekérő sem más (60 napon belül kell értesíteniük), viszont jött máshonnan a városból 50-es táblánál 69-el...

Mindenesetre ok, felveszem a kapcsolatot egy ügyvéddel és pontosítunk.




m_attila Elküldve: 2010-11-01 20:55 Társalgó

Ezért írtam ezt...


Sziasztok

18 km es sebességhatár túllépésig szabálysértés felette meg közig bírság.
Robinson által említett objektív felelősség elve, CSAK és KIZÁRÓLAG a közigazgatási bírságra vonatkozik.
Vagyis ha városban 55 el bemérnek, szabálysértést követtél el, jön a papír, hogy nyilatkozzál, hogy ki vezette az autót, ha családtagodra hivatkozol, nincs büntetés, ez még most is él csak nem nagyon hangoztatják
Ha 70 el mérnek be akkor közig bírság van már. Ott nem kapsz adatbekérési lapot. Csak határozatot és csekket,mert itt már él az objektív felelősség elve, ami minden esetben az üzembetartó nevére van kiállítva, kivéve ha a helyszínen megállítanak.
Az általam fent említett 18km az lehet hogy 15 ezt nem tudom pontosan de a többi az igaz.



Hori írta:
Robinson írta:
YELLOW írta:
Robinson írta:
YELLOW írta:
most nem azt emelném ki, hogy mi a határ. mert ababn nem voltam biztos. én arról beszéltem, hogy attól, hogy 150-től büntetnek 30ezerre, az nem azt jelenti, hogy alatta nem fognak. általában nem büntetnek, kép készül, de azt mérlegelik azért van 3 hónap mire megkapod.


Ezt fogd már fel, hogy 150 alatt nem büntethetnek. Nem mérlegelés kérdése. Ez jogszabályban meghatározott limit. pont.



bocsi de nem fogom fel. nem olvastam el a jogszabályt, vagy ha el is olvastam biztos nem emlékszek rá pontosan. éppen ezért kérdeztem meg két rendőr ismerőst, mert azzal voltam, hogy ekkor ezekszerint városban ha 65-tel megyek, akkor nyugodtan megtehetem? a válasz az volt amit leírtam, hogy 66-tól ha mérnek és fotóznak, akkor hótziher megbüntetnek. mert állítólag van %-os határ még. mindegy azt is mondta még a rendőr, hogy ha a határ alatt megyek, mondjuk 66 alatt, pl 60, akkor ha később megállít, még helyszíni bírságot kaphatok, autópályán ugyanez van, csak ott a központba kiértékelik a dolgokat. persze ehhez kell, hogy a traffi úgy legyen beállítva. és hangsúlyozom, mivel 150 alatt nem vagy köteles beismerni illetve családtagra terhelően vallani, ezért erre hivatkozhatsz és nem büntetnek meg. éppen ezért nagyon ritkán állítják 150 alá a traffit, mert felesleges lenne foglalkozni vele a központban. 2 rendőr szájából hallottam ezt, mert engem is érdekelt. nem okoskodni akarok, meg lexarom. én csak azért írtam, hogy attól, hogy pl 146-al ment a kolléga vagy menynivel, még meg is büntethetik. nem 100%, de volt ilyenre példa. talán lehet a kivételeket is olvasni kellene a jogszabályban. én nem olvastam el, mert hiszek a rendőrnek. bár nem szokásom gyorsan hajtani így nem érint, csupán a kiváncsiság miatt kérdeztem.



Na látod ebből látszik, hogy nem tudod jól a dolgokat de okoskodsz. már megint. hányszor kell ezekért megszólni? a családtagra hivatkozás már rég nem érdekel senki. pont ezért vezették be az objektív felelősség elvét, mert így leszarják hogy anyukád a hugod vagy a nagybácsikád vezette az autót, a te neveden van, te fizetsz és slussz. ha még ilyen régi "kiskapukkal" dobálózol, akkor mit vársz, ki vesz majd komolyan? Engem meg érint, ezért tudom. de tudod mit, lesz@rom, hogy elfogadod-e, mert neked aztán hiába pofázik az ember, azt hiszel amit akarsz.





háát Yellownk igaza van pl autópályán 150ig igenis küldik az adatbekérőt, nekem van 148as és 143as papirom is tőlük amire küldték hogy nyilatkozzak ki vezette lenyilatkoztam hogy családtag és ennyibe maradt az ügy


m_attila Elküldve: 2010-11-01 20:49 Ajtónyítási Gondok!

Attila

Keress meg orvosoljuk a GM problémádat.

Sorba állnak a felújított Ground Modulok





hil írta:
YELLOW írta:
blasekati írta: Sziasztok!
Egy kis segitségre lenne szügségem: Az ajtónyitáskor nem akar engedelmeskedni, se kivülröl ,se utastérből. A zárással nincs gond azt mindig megteszi. Érintkezési hiba van vagy vmi relé csinálja?


Előre is köszi


elvileg a GM egyik reléje, ami visszább már kitárgyalásra került. én az én részemről mechanikai szorulásra gyanakszok, korábban leírt dolgok miatt, csak még szétszedésig nem jutottam.



Ez nem lett kitárgyalva, és ebben az esetben valszeg nem a GM egységben, hanem a zárszerkezetben van a bajság. Az általam leírt módszerrel összerakhatóan szedhető szét. A szerkezet meglehetősen bonyi és átláthatatlan, erre készülj fel!



m_attila Elküldve: 2010-11-01 20:38 Társalgó

Sziasztok

18 km es sebességhatár túllépésig szabálysértés felette meg közig bírság.
Robinson által említett objektív felelősség elve, CSAK és KIZÁRÓLAG a közigazgatási bírságra vonatkozik.
Vagyis ha városban 55 el bemérnek, szabálysértést követtél el, jön a papír, hogy nyilatkozzál, hogy ki vezette az autót, ha családtagodra hivatkozol, nincs büntetés, ez még most is él csak nem nagyon hangoztatják
Ha 70 el mérnek be akkor közig bírság van már. Ott nem kapsz adatbekérési lapot. Csak határozatot és csekket,mert itt már él az objektív felelősség elve, ami minden esetben az üzembetartó nevére van kiállítva, kivéve ha a helyszínen megállítanak.
Az általam fent említett 18km az lehet hogy 15 ezt nem tudom pontosan de a többi az igaz.

Robinson írta:
YELLOW írta:
Robinson írta:
YELLOW írta:
most nem azt emelném ki, hogy mi a határ. mert ababn nem voltam biztos. én arról beszéltem, hogy attól, hogy 150-től büntetnek 30ezerre, az nem azt jelenti, hogy alatta nem fognak. általában nem büntetnek, kép készül, de azt mérlegelik azért van 3 hónap mire megkapod.


Ezt fogd már fel, hogy 150 alatt nem büntethetnek. Nem mérlegelés kérdése. Ez jogszabályban meghatározott limit. pont.



bocsi de nem fogom fel. nem olvastam el a jogszabályt, vagy ha el is olvastam biztos nem emlékszek rá pontosan. éppen ezért kérdeztem meg két rendőr ismerőst, mert azzal voltam, hogy ekkor ezekszerint városban ha 65-tel megyek, akkor nyugodtan megtehetem? a válasz az volt amit leírtam, hogy 66-tól ha mérnek és fotóznak, akkor hótziher megbüntetnek. mert állítólag van %-os határ még. mindegy azt is mondta még a rendőr, hogy ha a határ alatt megyek, mondjuk 66 alatt, pl 60, akkor ha később megállít, még helyszíni bírságot kaphatok, autópályán ugyanez van, csak ott a központba kiértékelik a dolgokat. persze ehhez kell, hogy a traffi úgy legyen beállítva. és hangsúlyozom, mivel 150 alatt nem vagy köteles beismerni illetve családtagra terhelően vallani, ezért erre hivatkozhatsz és nem büntetnek meg. éppen ezért nagyon ritkán állítják 150 alá a traffit, mert felesleges lenne foglalkozni vele a központban. 2 rendőr szájából hallottam ezt, mert engem is érdekelt. nem okoskodni akarok, meg lexarom. én csak azért írtam, hogy attól, hogy pl 146-al ment a kolléga vagy menynivel, még meg is büntethetik. nem 100%, de volt ilyenre példa. talán lehet a kivételeket is olvasni kellene a jogszabályban. én nem olvastam el, mert hiszek a rendőrnek. bár nem szokásom gyorsan hajtani így nem érint, csupán a kiváncsiság miatt kérdeztem.



Na látod ebből látszik, hogy nem tudod jól a dolgokat de okoskodsz. már megint. hányszor kell ezekért megszólni? a családtagra hivatkozás már rég nem érdekel senki. pont ezért vezették be az objektív felelősség elvét, mert így leszarják hogy anyukád a hugod vagy a nagybácsikád vezette az autót, a te neveden van, te fizetsz és slussz. ha még ilyen régi "kiskapukkal" dobálózol, akkor mit vársz, ki vesz majd komolyan? Engem meg érint, ezért tudom. de tudod mit, lesz@rom, hogy elfogadod-e, mert neked aztán hiába pofázik az ember, azt hiszel amit akarsz.