m_attila fórum hozzászólásai

m_attila Elküldve: 2010-10-28 09:06 316 1.6 motor

Szia

Teendő...

Rakjátok bele az új motort, lehetőleg motorszám nélkül, vagy nehezen olvasható motorszámmal, erre vannak különböző módszerek.
Járjál vele, mintha mindig is ez a motor lett volna bent
Aztán majd eljön a műszaki ideje, elmész műszakira, ott ugye megnézik a motorszámot. Te továbbra is úgy viselkedsz mintha nem is tudnál az egészről.
Megállapítják, hogy olvashatatlan a motorszámod, erről kapsz egy hivatalos papírt a NKH tól (nemzeti közlekedési hatóság), amely tartalmazza a lehetséges motorkódodat, majd bemész az okmányirodába ezzel a papírral, és kapsz egy új forgalmit, mely csak motorkódot fog tartalmazni. Innentől kezdve legális a gép.

üdv

m_attila



helmiotto írta: Köszi mindenkinek, akkor asszem így sem fog megoldódni igen sajnos átugrott a lánc, és sehol nem találok cuccot... a n42-es donor motor magyar papíros autóbol lenne,adásvételivel+ forgalmi másolattal! tehát akkor fizikailag beépíthető csak regadó köteles. akkor az biztos nem egyszerű! tudtok még vmi lehetőséget? köszi Ottó!


m_attila Elküldve: 2010-10-26 22:27 Olajzabálás

Castrol olajon nincs mit hamisítani, hisz Castrol olaj nincs is csak márka...

hil írta:
funkilaci írta:

138 000km....milyen ajánlott? Castrol? És mennyi 6 lityo?


Megrögzött Castrol párti voltam, csak az a baj ezzel, hogy nagyon sok helyről hallottam, hogy hamisítják. Nem tudom mi igaz belőle, de ezek után nem ezt a márkát fogom bele tenni.





m_attila Elküldve: 2010-10-25 20:31 Elsõ lámpák

Szia

Ha a fényszóróüveged rendben van, állitasd be a fényszóródat..., annak jónak kell lennie

Fantomlazac írta:
kempelen írta:
Fantomlazac írta:
nickname írta:
Fantomlazac írta: Sziasztok.

Ne haragudjatok,ha rossz helyre írok,nem találtam a kérdésemnek jobb helyet.
Szeretném megkérdezni,hogy a BMW 330D (E46)-om első lámpái,természetesen xenon,iszonyatosan gyengén világítanak. A fényszóróm jó,erős,de a tompított nagyon halvány,tiszta száraz úton is gyenge,de nedves utszakaszon,esőben,szó szerint nem világít szinte semmit.Lehet olyan,hogy az égők elöregedtek.és elképzelhető,hogy egy izzócserével ez elmúlna? vagy valami tippetek van? segítsetek pls.Előre is köszönöm a tippeket.Hatóság és balesetmentes közlekedést mindenkinek


valoszinüleg a xenon lámpád ZKW gyártmány és a foncsor tönkre ment benne ezért gyenge a fényerö

3 lehetöséged is van
1- kicseréled a komplett lámpát
2- a foncsort feljavittatod
3- vagy bontottan raksz bele egy uj jobb állapotu projectort



Zkw gyártmány? ez pontosan mit jelent?miből lehet észrevenni ha tönkrement a foncsor?mert néztem a foncsort,kristálytiszta,semmi zsírfolt,semmi beázás,semmi kopás nincs rajt.a lámpabúrám kicsit karcos,látszik rajt,hogy nem új,de szerintem ez nem probléma.Sacc per kb,mennyibe kerülne ez a mutatvány,ha megjavíttatnám?


Elsőnek megkérdezném, hogy a xenon izzóidnak mennyi a színhőmérséklete?
4300 és 6000K közötti akkor rendben, de ha magasabb akkor ne csodálkozz ha nem látsz.
Én a max 5000K-t ajánlanám.



Színhőmérséklete? neharagudj meg rám,tudom,kellene ismeretséget szereznem,vagy ha buta akarok maradni,akkor az legyen az én bajom,de akkor fizessek jópénzt a szervíznek minden kis apróságért,de szeretnék érteni a dolgokhoz,szeretnék magam foglalkozni a bmw-mmel,de fingom sincs mi az a színhőmérséklet


m_attila Elküldve: 2010-10-22 14:42 Motorolaj

Nem igaz


A részecskeszűrősök nem füstölnek

Bocs Hil, ezt nem hagyhattam ki...

m_attila

hil írta:
lacaca írta:

A típusjelen elvitáznék de a többi az igaz!- ha az a "szerelő "?? csinálta aki szerint bekopik a hengerfej fala!!?? akkor keress egy szakembert!



Ezzel itt befejezném a dizel/benzin vitát ÖRÖKRE: ha egy benzines füstöl, akkor annak már régen rossz. Dizelt viszont vadi újat is ritkán látni gyorsításkor füst nélkül és ez náluk természetes (?) Erre mondd azt, hogy nem igaz, bár válaszolni már nem fogok rá



m_attila Elküldve: 2010-10-21 11:21 Autóvásárlás

Konklúzió...

"A nagy teljesítményhez tartózó kedvező fogyasztásnak ára van...", nyilván ez egy bizonyos futásteljesítményen felül hatványozottan értendő.

Ezt mindenki értse úgy ahogy akarja...

A tények
Nekem E36 '97 316i max fogyasztás 10, annál többet lehetetlen vele megetetni átlag 8-9, de nem 100-al járok vele hanem 140-160 al kint, városban meg rugalmasan.
Ez ugye nem kevés, de cserébe gondtalan fenntartás, nincs meglepetés, most ez ment tönkre, most az ....stb
Megjegyezem az E46 323i m sem evett többet kint, csak városban., szintén hibamentesen.

m_attila

YELLOW írta:
hil írta:
Hori írta:


de ha a motorok gazdaságosságát emisszióját vagy teljesítményét nézzük akkor azért van fejlődés.
ha ennyire a hibamentes technikára hajtasz akkor járjál lökörudas karbis amcsi v8-al,



Igen, de Mikee az autó vásárlásához kért tanácsot és az autót használni akarja. Nem hinném, hogy az a szempont, ha 800K-t szán rá, hogy mennyire környezetbarát az autó amit meg kíván venni (nem is vesz dizelt, de ezen most kár vitázni dizel vs beenzin). Szerintem a facelift előtti 1,6/1,8 motor fogyasztása is kedvező (nem több mint a facelift utánié!!!), azt a pár Le külömbséget észre se venni, mint ahogyan azt bmw320i írta, viszont ami többlet kütyü be lett építve ezek miatt a motorba, az mind a meghibásodás lehetőségét növeli.

Nem hinném, hogy amikor pl Te az autódat vetted, akkor a környezetvédelem képbe került volna! Újabb kimutatások, kutatások szerint a hybridek nem igazán zöldek, mert a robbanó motor indításakor sokkal nagyobb a szenny kibocsátás, mintha folyamatosan üzemelne, továbbá a felhasznált akkuk igencsak veszélyes hulladéknak számítanak. Normális országokban (tőlünk nyugataabra) szmogriadó esetén először a dizeleket korlátozzák. Ezek tények, kár is vitázni rajtuk.



nem vita miatt szólok bele...

azért korlátozzák a "dízeleket", mert több nagyköbcentis autó, kamion, furgon dízel. ezek már igencsak sok káros anyagot bocsájtanak ki, főleg ha terhelve vannak. a valódi ok ez. a dízeleknél nem is a CO-val van probléma hanem más anyaggal.
abban meg nem értek egyet, hogy a régi benyások kevesebbet fogyasztanának. a baj lehet kevesebb velük, de korszerűtlenebbek, ezt kár firtatni. nekem régebbi motorok közül csak 2.0 felett kellene. mert a régi 1.6 is anynit fogyaszt szinte. eddig csak panaszkodtak, hogy bármenynire is próbálnak óvatosan menni, nem fogyaszt jól. az tény, hogy sokkal csendesebben működnek a régiek.



m_attila Elküldve: 2010-10-19 11:22 Autóvásárlás

Hori!!!

És elfelejted a szépségdíjas e 36 sedant?


Hori írta:
Mikee írta: Sziasztok!
Autóvásárlásban szeretnék tanácsot kérni, mint sokan mások! Viszont becsületemre váljék az elmúlt 5 órában végig olvastam a topikot! Tegnap pedig a népítélet.hu-t

Először is elismerésre méltó, hogy milyen higgadtsággal és készségesen válaszoltok, segítgettek sok ismeretlen embernek. Bár valamilyen szinten mi ismeretlenek ezt meg tudnánk hálálni!
Szerintem a neve mellé írja ki mindenki ki mit szeret sört bort

Kérdeznék is egyet, hogy ne legyek off! Ehhez hasonló kérdést nem találtam.
Egy 318-as sedán/coupé a terv kb 800ezerből gazdálkodom, és kb 10 évre vásárolok autót, biztos németből hozok be. (tudom, hogy +500ezer)
Mi éri meg jobban?
Egy 98-99-es E36 2500 euró
Egy 99-01-es E46 3500 euró
Vagy gyűjtsek még hozzá 800-at és igenis vegyem meg a Faceliftet 2002től mert hosszútávon az éri meg 5500 euró
Mindegyik forma tetszik.
a pro-kontrákat gyűjtöm magamban
Nagyon tetszett bmwszabi leírása a 318is-ről, Kíváncsi lennék Hil véleményére is a 99-es E46-osról!
Az alap kérdés megér e +2000-3000eurót a facelif???

Előre is köszönöm ennek a nagyszerű csapatnak a segítségét!
Lehet röhejes, de bicikliszerelésben/vásárlásban tudok segítséget viszonozni





Szia

na akkor nézzük meg az én véleményemet is

szerintem ha e36ba ki tudsz fogni 1 szép utolsó évjáratos, jól felszerelt coupet az nem lenne rossz vétel,azoknak a zöme digitklímás M packettos kívül belül, abból még ki tudsz fogni olyat ami nincs szétrohadva /feltéve hogy vigyáztak rá/
a facelift elötti e46 rol lebeszélnélek mert azoknak az ára már beleér a szép e36okéba
A facelift utáni az pénzbe elég nagy ugrás, igaz minőségbe is ott a BMW is elég sok mindent csiszolt a technikán.

Szerintem e36 coupe vagy facelift e46


m_attila Elküldve: 2010-09-28 20:32 Autóvásárlás

Önálló helyváltoztatásra alkalmas


BarG írta: Húúú, az nem semmi gép volt.
Az előző gépemet eladtam, a bömös még nem jött meg - egy ilyet kaptam , vagy 3 hétre használatra. Nem tudom, tizenhány éves volt, a fele ménes is elszökött, de minden!!! működött rajta. Csak nem ment.




m_attila írta:
518i e34 be volt....


m_attila


hil írta:
bmw320d4 írta:

Már csak ezt nem értem, hogy az E39-et miért nem szerelték az egynyócas 16i-vel, ha lenyomja az M52-es 150 lovas 20i-t? Talán nem vették észre a gyárban?


Volt 5-ös BMW 518(talán e39) 1,8-as motorral!!!!







m_attila Elküldve: 2010-09-28 19:45 Autóvásárlás


518i e34 be volt....


m_attila


hil írta:
bmw320d4 írta:

Már csak ezt nem értem, hogy az E39-et miért nem szerelték az egynyócas 16i-vel, ha lenyomja az M52-es 150 lovas 20i-t? Talán nem vették észre a gyárban?


Volt 5-ös BMW 518(talán e39) 1,8-as motorral!!!!



m_attila Elküldve: 2010-09-28 19:15 Autóvásárlás

Nekem egy e36 97es 316 im van.

Ne a végsebességgel kérkedjünk, én is mentem autópályán vele 18as felnikkel 195-200 at, ami végül is nem rossz, de a gyorsulás nyomaték egészen más egy hathengeresnél , mondom annak tudatában az előző autóm e46 323 i volt.

Amúgy a 16i és 18i egy átlagos használathoz szerintem elég.

Ez a láncátugrásos probléma tudomásom szerint az "N" es motorkódnál volt jellemző hiba.

üdvözlettel

m_attila




bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
Látod Yellow szerintem ez attól függ éppen melyik oldalon állsz. Emberi tulajdonság. Ha most 320i-d lenne hat hengerrel, akkor megmagyaráznád, hogy hiába csak a hang, neked akkor is az a legfontosabb. De mivel most ezen az oldalon állsz egy egynyolccal, ezért azt írod ami a kommentedben olvasható, pedig te sem próbálnál ilyen racionálisan gondolkozni ha anno amikor az autódat vetted ott állt volna mellette egy ugyanolyan, csak 320i-ben, ebben biztos vagyok. Szartál volna a racionalizmusra...


húúú, komolyan nem értem mit nem lehet érteni azon amit eddig írtam. a lényeg.

anno, amikor venni akartam autót, nem BMW-t akartam, de aztán láttam az árakat és miért ne...gondoltam. úgyis szerettem volna majd, hát legyen most. 2002-es autót akartam ez volt a kiindulás, ettől öregebbet semmiképp. 2.0 150 lovas nem volt ilyenbe, 2.2-est meg nem akartam. ekkor megláttam azt ami van. mondom üsse kő. megvettem. majd úgy voltam, ha látok jó ajánlatot akkor lecserélem, egy régebbire de 2.0 6cyl-re. ekkoriban jött a kis versengés én is azt hittem, sokkal jobb a 20i, de nem volt az. azóta hasonló erős autókat is néztem és nem. ekkor mondtam azt, és azóta mondom, hogy 20i-re nem váltanék, csak feljebb. de mondom ezt már ennek a tudatában, anno "tudatlanként" simán 20i-t vettem volna.
remélem érthető mindenki számára. ha 20i-m lenne most és jobb lenne egy 1.8 nem szégyelném.
de ettől jobban nem tudom elmondani a gondolataimat, ha nem érti valaki arról már nem tehetek. én így látom, ezt tapasztaltam. kész.
azt is írtam, hogy az is lehet, hogy valami buherálva van az autóval, de erről halvány gőzöm nincs. de többen mondták már, hogy nem megy rosszul, sőt.

lenne egy sztorim, aminek tanúja van, de már le sem merem írni. pedig én voltam az aki a legjobban meglepődött, aztán egy sebességmérő berendezés (nem traffi) is alátámasztott. majd eccer lehet leírom, ha lesz hangulatom hozzá.

nyugadalmas jó éccakát!



Már csak ezt nem értem, hogy az E39-et miért nem szerelték az egynyócas 16i-vel, ha lenyomja az M52-es 150 lovas 20i-t? Talán nem vették észre a gyárban?


m_attila Elküldve: 2010-09-24 15:42 Autóvásárlás

Szia

Milyen E46 ot szeretnél venni?

Motor, kb évjárat?



Aramis írta: Köszönöm a hozzászólásokat!
Ha megengeditek lenne még egy kérdésem!
Ti ,akik már nagy tapasztalattal bírtok,ha mégegyszer vennétek e46-ost,akkor mik lennének azok a dolgok, amiket különösen megnéznétek használtautó vásárlás esetén. Bocsi, ha hülye a kérdés, de én, kis túlzással csak az utcán láttam ilyen autót, semmilyen tapasztalatom nincs. Külföldre mennék az autóért, és nem szeretnék "bevásárolni". Avagy, mik azok a "jelek" amikből kiderül, hogy az autó sok sebből vérzik.


m_attila Elküldve: 2010-09-20 18:54 Féktárcsa és fékbetét

Kicsit furcsálom én is...



m_attila Elküldve: 2010-09-20 18:31 Féktárcsa és fékbetét

Szia

A meyle nem volt túl jó választás főleg egy 30d-be...

Amúgy m-packett nem befolyásolja a fékbetétet, e46 hoz 3 fajta betét van. de ez évjárattól és motorizáltságtól függ.

üdv

m_attila


Bimmerman87 írta: Sziasztok! Eljött hat a betét csere nálam is. MEYLE betéteket rendelte,viszont nem vagyok biztos benne,h jó is. Még az is ködös,h a gyári M packet-al mások a betét paraméterei,mint egy sima 330d-nél?


m_attila Elküldve: 2010-09-10 22:06 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila



Sziasztok!

Bizonyára észrevettétek, az elmúlt hónapban lekerült az alkatrészrendelés menüpont. Robinsonnal új alapokra helyeztük a jövőbeni együttműködést melynek következtében, a Shop menüponton belül az alkatrészek menüpontban újból elérhetőek lettünk. Némileg bővítettük ezt a menüpontot, már nem csak űrlapkitöltési lehetőség van, hanem a megjelent űrlap mellett bal oldalon csoportokba rendeztük a konkrét, leggyakrabban szükséges alkatrészeket. Olajok, fékek, stb... Az űrlapot továbbra is egyéb, gyári alkatrészekkel kapcsolatos érdeklődésre használjátok, vagy bármilyen alkatrészre, hibára, lehetséges megoldásra amit kérdezni szeretnétek. Ezúton szeretném kérni a Ti segítségeteket is, mondjátok el, írjátok le véleményeteket, ha hiányosságot tapasztaltok a működés, rendelés során. Ha van olyan termék amit hiányoltok, vagy olyan ami típushibából adódóan szükséges lenne, írjátok meg. Az ilyen vélemények is fontosak lehetnek, hisz azon dolgozom, hogy a legjobban használható legyen ez a menüpont, nekünk BMW tulajdonosoknak.

Köszönettel és Üdvözlettel

Mátyás Attila
"m_attila"
20-3264882


m_attila Elküldve: 2010-09-08 12:54 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

Sziasztok!

Bizonyára észrevettétek, az elmúlt hónapban lekerült az alkatrészrendelés menüpont. Robinsonnal új alapokra helyeztük a jövőbeni együttműködést melynek következtében, a Shop menüponton belül az alkatrészek menüpontban újból elérhetőek lettünk. Némileg bővítettük ezt a menüpontot, már nem csak űrlapkitöltési lehetőség van, hanem a megjelent űrlap mellett bal oldalon csoportokba rendeztük a konkrét, leggyakrabban szükséges alkatrészeket. Olajok, fékek, stb... Az űrlapot továbbra is egyéb, gyári alkatrészekkel kapcsolatos érdeklődésre használjátok, vagy bármilyen alkatrészre, hibára, lehetséges megoldásra amit kérdezni szeretnétek. Ezúton szeretném kérni a Ti segítségeteket is, mondjátok el, írjátok le véleményeteket, ha hiányosságot tapasztaltok a működés, rendelés során. Ha van olyan termék amit hiányoltok, vagy olyan ami típushibából adódóan szükséges lenne, írjátok meg. Az ilyen vélemények is fontosak lehetnek, hisz azon dolgozom, hogy a legjobban használható legyen ez a menüpont, nekünk BMW tulajdonosoknak.

Köszönettel és Üdvözlettel

Mátyás Attila
"m_attila"
20-3264882

m_attila Elküldve: 2010-09-07 08:12 BMW E46-hoz keresek lámpamosó fedelet