makky0891 fórum hozzászólásai

makky0891 Elküldve: 2016-12-30 18:10 Hûtõvíz

YELLOW írta:
makky0891 írta: Szia,

én is egy 316i-re költök évi 250eFt-ot, hogy működőképes legyen, ezért talán tudok ötletet adni. Itt a fórumokban is megtalálható ezekkel kapcsolatban néhány infó, ha profi leírásra van szükséged. Nálam a fő probléma a hűtő ventillátor vezérlés hiba volt, amely egyszer ment, egyszer nem. Diagnosztikai eszközzel a ventillátor elindult mindhátom fokozatban, de menet közen nem mindig indult el a venti. Piliscsabán van egy bontós srác, tőle ventillátort vezérléssel 10eFT-ért vettem és a ház előtt ki is cserélte.
Erre sajnos csak azután jöttem rá, miután a nyomáskiegyenlítő tartály a magas hőfok miatti nagy nyomástól elrepedt. Ezt sajnos nem hengeresre, hanem szögletesre csinálták meg, ezért nem bírja a níyomást és az élén szokott elrepedni. A rendszer lelevegőtlenítése is egy bonyolultabb dolognak látszik, amelyet a neten egy fórumon videóval is szemléltettek. A levegő is okozhat viszont hűtési gondokat.
Ezen kívül a motor megfőzése ellen javasolt a titkos menüben a pontos hőfokot figyelni (km óra bal oldali gombját hosszan nyomni, majd amikor "...off" feliratot látsz, akkor ismét megnyomni, majd a 7-es menü.) A hőfoknak nem szabadna elvileg 110 fok fölé menni. Itt 110 fok fölött azt kell látni, hogy amikor kinyit a nagy hűtőkör, akkor leesik kb 85 fokra a víz hőfoka.
Ezeket a linkeket találtam neked:
Levegőtelenítés: https://www.youtube.com/watch?v=bC7RVb6-gCo
https://www.youtube.com/watch?v=6Vu8Y0MfJ6k
pontos hőfok kiíratsa: https://www.youtube.com/watch?v=wjKt0ZQBV2U

üdv.: Péter


ebből úgy értelmezem, hogy rendszeresen költesz évi ennyit. mennyi km van benne, melyik motorkódos? N40?
én tankolással együtt nem költök ennyit az autóra
a légtelenítés valóban macerás. nekem nyáron is alig indul be a venti... hatásos a hűtésem.
olyan 108 fok körül kapcsol amúgy a venti, ha jól emlékszem.
viszont ha 85 fokra leejti a hőfokot az elég nagy és hirtelen ingadozás. 20 fok...

-------------
Szia,

igen sajna évente rá kell locsolni a 250 eFt-ot az enyémre. Az életben tartás olcsóbb lenne, de nem szeretem a fél megoldásokat. A motórkódom N42, amúgy 2003-as 316i/1800ccm. A km-t s vezérautós nepper visszatekerte ezért csak saccolni tudom, hogy kb. 250-300 ekm lehet benne. (A bontós azt mondta, hogy 300ekm feletti motorhibásat még nem látott). A venti amióta jól működik nekem is csak akkor indul be ha jól emlékszem, ha nincs járó motornál menetszél, esetleg a klíma is megy. Amikor a termosztát nyit akkor szokott láthatóan esni a hőfok. Mintha 100+/-10 fok lenne a szabányozási határ...

Örülök, hogy vannak jobb állapotúak is mint az enyém! majd a következő autónál nem kapkodom el a vételt és másik autószerelőt viszek magammal...

makky0891 Elküldve: 2016-12-30 17:56 Hûtõvíz

Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta: Sziasztok!
Az alábbi problémával fordulok hozzátok:
BMW E46 316i (benzin 1.9)
Egyik nap hazaérve azt tapasztaltam, hogy ömlik a hűtővíz a kocsi alján. Nem csoda a hűtőcsövet ledobta magáról a motor. Leszedtem a gyári szorító gyűrűt, raktam rá egy awab bilincset, jól meghúztam, feltöltöttem a rendszert vízzel. Elvittem a szerelőhöz, nézegették 2 napig, lenyomáspróbázták, és átmosatták a rendszert. Azt mondták valószínű dugulás lehetett, mert ilyen tömítőanyag szerű takony jött ki belőle. Használjam aztán meglátjuk. Használtam 2 hétig kisebb távokon (5-25 km) semmi gondom nem volt vele. Tegnap mentem vele autópályán, ahol jó nagy gőzfelhőt hagytam magam után, majd leérve a pályáról rögtön pirosba is ment a mutató. Megint ledobta a csövet. Az olaj nem túrós, nem füstöl a kocsi, nem eszi sem az olajat sem a vizet. Van tippetek mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm.


kipugáz még kerülhet a rendszerbe.
de érdemes a kiegyenlítő tartály kupakját kicserélni. bár általában hamarabb nyomja szét a tartályt, ha az rossz.


Köszönöm a javaslatot. Ismét elvittem a szerelőhöz. Kicserélték a hűtőcsövet, járatták, figyelgették. Elvileg ok, Használjam. Használtam, mentem autópályán, jól kihúztattam, derüljön ki tényleg okés-e. Nem volt vele baj. Aztán egyik nap megint kivillant a check engine lámpa. Megint szerelő, megint diag. Üzemanyag ellátási probléma. Sok minden lehet, kiütjük a jelzést, hozzam vissza jövő héten. Közben észrevettem, hogy olajfolt van a kocsi alatt. Nem sok, de minden nap egy kicsi, illetve a motortér alján lévő lemezen rendszeresen láttam vizet, nem sokat, de minden alkalommal ment el víz belőle. Megint szerelő, méregetik, az adatok jók, de mostmár ne cicózzunk vegyük le a hengerfejet, de csak az ünnepek után, mert már nincs idő rá. Mondom jó, de azért használhatom, karácsonykor kellene a kocsi. Persze használjam. Na hát tegnap megint autópálya 5 km. Leérve a benzinkúton megint gőzöl a motor. Félreállok, orrán száján folyik. Szerintem a tágulási tartálynál folyhatott leginkább. Igazából a véleményeket szívesen fogadom, de inkább csak leírtam a kálváriám. Őszintén, kicsit kezdek kiábrándulni a BMW-ből. Imádom meg minden, de ha nem tudok megbízni az autómban, akkor rég rossz.

----------------------------
válasz:
szia,

találtam neked még egy érdekes videót, amelyik arról szól, hogy a motor hátoldalán a tűzfal felől is van egy fontos vízcsatlakozás a hengerfejen, amelyik túlmelegedést, vízfolyást okozhat. itt elérhető: https://www.youtube.com/watch?v=zfY--ePPMCQ
üdv.: Makky

makky0891 Elküldve: 2016-12-30 14:49 Hûtõvíz

Szia,

én is egy 316i-re költök évi 250eFt-ot, hogy működőképes legyen, ezért talán tudok ötletet adni. Itt a fórumokban is megtalálható ezekkel kapcsolatban néhány infó, ha profi leírásra van szükséged. Nálam a fő probléma a hűtő ventillátor vezérlés hiba volt, amely egyszer ment, egyszer nem. Diagnosztikai eszközzel a ventillátor elindult mindhátom fokozatban, de menet közen nem mindig indult el a venti. Piliscsabán van egy bontós srác, tőle ventillátort vezérléssel 10eFT-ért vettem és a ház előtt ki is cserélte.
Erre sajnos csak azután jöttem rá, miután a nyomáskiegyenlítő tartály a magas hőfok miatti nagy nyomástól elrepedt. Ezt sajnos nem hengeresre, hanem szögletesre csinálták meg, ezért nem bírja a níyomást és az élén szokott elrepedni. A rendszer lelevegőtlenítése is egy bonyolultabb dolognak látszik, amelyet a neten egy fórumon videóval is szemléltettek. A levegő is okozhat viszont hűtési gondokat.
Ezen kívül a motor megfőzése ellen javasolt a titkos menüben a pontos hőfokot figyelni (km óra bal oldali gombját hosszan nyomni, majd amikor "...off" feliratot látsz, akkor ismét megnyomni, majd a 7-es menü.) A hőfoknak nem szabadna elvileg 110 fok fölé menni. Itt 110 fok fölött azt kell látni, hogy amikor kinyit a nagy hűtőkör, akkor leesik kb 85 fokra a víz hőfoka.
Ezeket a linkeket találtam neked:
Levegőtelenítés: https://www.youtube.com/watch?v=bC7RVb6-gCo
https://www.youtube.com/watch?v=6Vu8Y0MfJ6k
pontos hőfok kiíratsa: https://www.youtube.com/watch?v=wjKt0ZQBV2U

üdv.: Péter