makky0891 Elküldve: 2016-12-30 18:10 Hûtõvíz
YELLOW írta:makky0891 írta: Szia,
én is egy 316i-re költök évi 250eFt-ot, hogy működőképes legyen, ezért talán tudok ötletet adni. Itt a fórumokban is megtalálható ezekkel kapcsolatban néhány infó, ha profi leírásra van szükséged. Nálam a fő probléma a hűtő ventillátor vezérlés hiba volt, amely egyszer ment, egyszer nem. Diagnosztikai eszközzel a ventillátor elindult mindhátom fokozatban, de menet közen nem mindig indult el a venti. Piliscsabán van egy bontós srác, tőle ventillátort vezérléssel 10eFT-ért vettem és a ház előtt ki is cserélte.
Erre sajnos csak azután jöttem rá, miután a nyomáskiegyenlítő tartály a magas hőfok miatti nagy nyomástól elrepedt. Ezt sajnos nem hengeresre, hanem szögletesre csinálták meg, ezért nem bírja a níyomást és az élén szokott elrepedni. A rendszer lelevegőtlenítése is egy bonyolultabb dolognak látszik, amelyet a neten egy fórumon videóval is szemléltettek. A levegő is okozhat viszont hűtési gondokat.
Ezen kívül a motor megfőzése ellen javasolt a titkos menüben a pontos hőfokot figyelni (km óra bal oldali gombját hosszan nyomni, majd amikor "...off" feliratot látsz, akkor ismét megnyomni, majd a 7-es menü.) A hőfoknak nem szabadna elvileg 110 fok fölé menni. Itt 110 fok fölött azt kell látni, hogy amikor kinyit a nagy hűtőkör, akkor leesik kb 85 fokra a víz hőfoka.
Ezeket a linkeket találtam neked:
Levegőtelenítés: https://www.youtube.com/watch?v=bC7RVb6-gCo
https://www.youtube.com/watch?v=6Vu8Y0MfJ6k
pontos hőfok kiíratsa: https://www.youtube.com/watch?v=wjKt0ZQBV2U
üdv.: Péter
ebből úgy értelmezem, hogy rendszeresen költesz évi ennyit. mennyi km van benne, melyik motorkódos? N40?
én tankolással együtt nem költök ennyit az autóra
a légtelenítés valóban macerás. nekem nyáron is alig indul be a venti... hatásos a hűtésem.
olyan 108 fok körül kapcsol amúgy a venti, ha jól emlékszem.
viszont ha 85 fokra leejti a hőfokot az elég nagy és hirtelen ingadozás. 20 fok...
-------------
Szia,
igen sajna évente rá kell locsolni a 250 eFt-ot az enyémre. Az életben tartás olcsóbb lenne, de nem szeretem a fél megoldásokat. A motórkódom N42, amúgy 2003-as 316i/1800ccm. A km-t s vezérautós nepper visszatekerte ezért csak saccolni tudom, hogy kb. 250-300 ekm lehet benne. (A bontós azt mondta, hogy 300ekm feletti motorhibásat még nem látott). A venti amióta jól működik nekem is csak akkor indul be ha jól emlékszem, ha nincs járó motornál menetszél, esetleg a klíma is megy. Amikor a termosztát nyit akkor szokott láthatóan esni a hőfok. Mintha 100+/-10 fok lenne a szabányozási határ...
Örülök, hogy vannak jobb állapotúak is mint az enyém! majd a következő autónál nem kapkodom el a vételt és másik autószerelőt viszek magammal...