memento Elküldve: 2016-06-07 13:48 Mi lehet a baj?
Pedar írta:memento írta:Pedar írta: Sziasztok!
Az autóm: 318i Touring ('99/12) M43B19
A következő probléma idegesít egy ideje:
Reggelente az első indításnál és kizárólag csak akkor a fordulat teljesen visszaesik és a motor leáll... Aztán, ha elindítom újra, dadog a motor a fordulat ingadozik és az autó rángatva indul. Ha a kuplungot benyomom, ismét a fordulatot visszaejtve leáll a motor.
Ezt mondjuk megcsinálja 2 vagy 3 alkalommal, aztán utána nem.
A nap többi részében ez a hiba nem jön elő, olyannyira nem, hogy minden indítás után szépen felpörög mondjuk 1200-1400-as fordulatig, majd gyönyörűen beáll 850-900 körülre.
Csak a reggeli első indítás ilyen gyatra...
Kellemetlen, mert amíg kijutok a parkolóból kell néhányat kanyarodnom és ekkor, ha a kuplungot benyomva kanyarodok, akkor leáll és a szervo elszáll..., én meg kapaszkodhatok a kormányba, nehogy nyársra tűzzem valamelyik parkoló autót.
Olvastam itt a Fórumban több lehetséges hibaokot is, ezek egy részét meg is próbáltam kiszűrni:
- benzinszűrő kicserélve, új
- gyújtás ellenőrizve, jó
- vákuumcsövek ellenőrizve, nincs repedés-szakadás
- légtömegmérő cserélve (ezt a diag kidobta)
- jelenleg hibakód nincs, ugyan csak egy egyszerű kis ELM327 diagom van TorquePro-val
Az feltűnt, hogy az AC pumpát nem hallom nyomni, de gyakorlatilag sosem (ezt még ellenőrzőm holnap az ülés eltávolítva is).
Olvastam, hogy a vezérműtengely jeladó is produkálhat ilyet: viszont akkor miért csak a reggeli indításkor?
Ill. olvastam azt is, hogy előfordulhat az is, hogy az AC nem tartja meg a nyomást, azért nyögdécsel reggel..., ill. valahol olvastam a "becsöpögés"-ről is, mint lehetséges hibaokról. Vagy esetleg a nyomásszabályzó?
Ebben kérném a segítségeteket/tanácsotokat, hogy mi lenne az az alkatrész, amit első körben cserélnem kellene?
Előre is köszönöm!
Szia
Nekem is hasonló problémám volt.Fél évig szenvedtem vele, mire 3-4 szerelőt megjártam és semmi változás, bevittem egy márka szervízbe ahol 3 nap alatt megjavították, azóta minden rendben.Hiába volt benzinpumpa cserém ugyanúgy csinálta, na most a gond ott volt, hogy mikor cseréltettem a benzinpumpát akkor nem cseréltük vele együtt a relét, ami valószínűleg zárlatos volt ,így hiába vettem bele új pumpát azt is tönkrevágta újból.Irány a bolt, még egy benzinpumpa. Tehát nekem egy másik új pumpa + relé együttes cseréje oldotta meg a problémámat.Azért írtam le nehogy új járj, mint én, ha benzinpumpát vásárolsz érdemes azt a pár ezer forintos relét is vele együtt, ha jól tudom az ami a kesztyűtartóban van.
Remélem segítettem.
üdv Tamás
Szia!
Köszönöm a választ, amennyiben más ötlet nem lesz a problémára, belevágok az Általad javasolt AC+relé együttes cseréjébe!
Ennél a típusnál a relé a motortérben van, egy kis zöld relé, az ablakmosó relé mellett, ha jól emlékszem.
Vagy esetleg van egy másik is?
Ill., ha már reléknél tartunk:
az index reléje merre található?
Köszönöm még egyszer, hogy időt és energiát szántál a válaszra!
igazán nincsmit.
A kesztyűtartó mögött van! (tehát le kell szerelni a kesztyűtartót).Ott van az üzemanyag szivattyú reléje.Nekem is van a motortérbe is,valaki azt mondta ott kell cserélni először, de az a kesztyűtartóba volt amit nekem cseréltek az tuti.Én kiméretném a helyedbe és beszélnék egy szakemberrel vagy egy szervízzel ahol meg sem muszáj csináltatnod ,de legalább elmondják mi a gond egy kis pénzért cserébe..és nem utolsó sorban legalább tudod merre indulj el.Hidd el hosszabb távon jobban kijössz, minthogy végigcserlj minden szart.Már bánom nem oda vittem először.Indexet sajnos nem tudom, de ha hozzáértőt megkérdezel vagy kicsit keresgélsz a neten biztos megtalálod