milu1976 Elküldve: 2014-04-24 07:44 Autóvásárlás
YELLOW írta:milu1976 írta:YELLOW írta:Darius írta:milu1976 írta: Sziasztok. Segitséget szeretnék kérni,autó vásárlás elött állok és szeretnék venni egy e46 1.6 benzint 2004évj 160000km szervizkönyv.A kérdésem a következö lenne, vásárláskor mirekell odafigyelni és ha az autónak vannak tipushibái akkor azok mik. lehet hogy a kérdéseim gyerekesnek tünnek de sajnos ezt a tipust+motort nem ismerem és ugygondolom ez a legjobb hely ahol a kérdéseimre választ kaphatok. A válaszaitokat elöre is köszönöm
Szia!A vezérműlánccal szokott probléma lenni+az elektromos jeladokkal.Nem a legjobban sikerult motorja ez a BMW-nek.6 hengeresek jóval megbízhatóbbak.Nézesd át a tipust rendesen mielött megveszed.
valóban nem jól sikerült motor, azért alapja az új motoroknak, meg azért lett az év motorja...
szerk.: mondjuk ha 1.6 és az tutti 1600cm3 és 2004-es akkor az már nem valvetronic-os motor, csak vanos-os.
Bocsánat hogyha butaságot kérdezek de nemértek hottá mi a külömbség Valvetronik-vanos motor között?
a köbcenti sokat elárul. de úgy van, hogy N42 majd N46 motorkód ebből volt 1.8 és 2.0 (316i és 318i jelzéssel) 2003 második felétől N46 a jelölés, ezek valvetronic és Vanos együttesen van. Vanos az ugynaaz mint minden BMW motornál (majdnem), a valvetronic, pedig szelep nyitási mélységet állít. tulajdonképpen normál üzemben a fojtószelep folyamatosan nyitva van 100%-ban és a szívószelep nyitási mélységével szabályozza úgymond a gázt. ha a valvetronic bexarna, akkor a hagyomásnyos fojtószelep veszi át a működést.
régebbi 1.6-osok (de már FL-esek), amik szintén 316i jelöléssel voltak, azokban N40-es motor van, ami simán Vanos-os. na ezekkel sokkal több baj van.
viszont 2004-től van az N45 motorkód, ami az N40 továbbfejlesztett dupla Vanos-os motorja, nincs Valvetronic. ez már jobb, de valóban 1.6-os ez is. nincs annyira nyomaték.
egyébként az N42 volt az év motorja bevezetésénél. hivatalos BMW közleményben volt, ha nem így van, akkor ők hazudtak.
a Vanos amúgy tulajdonképpen a vez.mű tengely fokolását állítja, tulajdonképpen ha úgy van, akkor a nyitás és zárást szívó, vagy ugye az új motoroknál szívó és kipuff oldalon is tudja változtatni nagyobb fordulaton. ergó olyna ez, mint a hondánál a VTEC rendszer, amire olyna büszkék, közben a BMW-nél hamarabb volt
no kb ennyi.
Köszi szépen!!!!!!!!!!!!!!!!