minimal Elküldve: 2014-05-15 18:12 Autóvásárlás
tomy1228 írta:minimal írta:tomy1228 írta:minimal írta:Totyasrac írta:dfle írta: Sziasztok!
Szeretnék venni egy 2003-2005 közötti, 318-as benzines 143le-s e46-ot. Erről a típusról tud-e valaki esetleg valamilyen információt?
Gondolkodok automatában,mit lehet tudni ebben az időben kiadott automata váltókról?
A harmadik kérdésem pedig az lenne, hogy igaz az az információ, hogy ha pl. Németországból behozok egy autót és azon van még műszaki, akkor nem kell a KPM-nél levizsgáztatni?
Én pont ilyet vettem
Sajnos de, le kell vizsgáztatni (állítólag el lehet fogadtatni a TÜV-vizsgát de nem lesz olcsóbb, csak macerásabb).
Az automatája GM 5 fokozatú, elektromosan vezérelt hidrodinamikus váltó. Voltam olajat cseréltetni, a váltósom (aki automata váltókból él) szerint tévhit, hogy ezek hamar tönkremennének, meglehetősen sokáig bírják.
Kicsit többet fogyaszt mint kézivel (városon kívül overdrive miatt elenyésző, városban meg a kényelem ára - nekem megéri), a teljes felújítás ára 320e Ft (ennyit mondott a váltósom), amitől 0km-es lesz ismét. Egy kéziváltósnál a kuplungcsere (olykor kell), egy váltószinkron-csere stb. sem 20e Ft, szóval lényegesen nem drágább fenntartani szerintem.
Annyi, hogy 60e km-enként érdemes olajat cseréltetni benne (~30e Ft szűrőstől-munkadíjastól).
Az E46B20A-ról (mert ugye arról beszélünk) sokan mondják, hogy a vezérműlánc átugorhat, sok ilyen mégsem történik... A trafókra háklis, ha a gyári olasz (Bremi) van benne, azt érdemes kidobni és venni 4db Bosch-t (nekem 12e Ft-ért hozták darabját), rendes olaj kell bele (5W-30), és ennyi.
A többi ugyanaz, mint a többi E46-nál, pl. lengőkarok pár évente (nem olcsó).
A TÜV vizsgát elfogadják és nem macerásabb.
Két verzió létezik: 1. beírják a tüv érvényességét a magyar műszaki adatlapra ennek honosítás a neve KPM-en 8.000 Ft csak megrángatják + lámpák. 2. kérsz honosítás+műszaki vizsgát 25.000 Ft ezzel pedig beszámítják a tüv vizsgát de kap friss műszaki vizsgát, itt rendes műszakiztatás történik. Ha nincs kinti műszakija akkor egyedi forgalomba helyezés 40.000Ft-ért.
Csupán azért írtam le mielött ez a hír elkezd terjengeni a neten és az emberek között hogy a tüv-ös autót macerásabb vizsgáztatni...
remélem nem gondoltad komolyan hogy egy magyar KPM vizsga komolyabb mint egy TÜV?
Ezt jó tudni,én eddig mindig egyedi forgalomba helyezéssel csináltam és fizettem a 40 ropit pedig volt TÜV vizsgája.Egy kérdésem azért lenne az 1. variációhoz ha ezt csinálod akkor is kapsz műszaki illetve környezetvédelmi adatlapot mert ugye ezek kellenek h befizesd a regadót meg hogy rendszámot kapj?
Igen kapsz, csak a műszaki adatlap alján a tüv érvényessége lesz beírva, ez akkor jó ha van rajta azért 1-1,5 év kinti vizsga. Itt meg a honosítás+műszakin is megkapod ugyan azokat a papírokat csak az egyedinél még ezeken kívül is adnak egy egyedi forgalomba helyezési papírt amit nem szoktak sem a regadónál elkérni sem az okmányirodánál.
Megint tanultam vmi!Thanks.Ezt azért nem nagyon reklámozzák bár én csak két kocsit hoztam be magunknak de egyszer nem kérdezték hogy van e rajta műszaki mert hogy ekkor csak xxx-be kerülne,mindig az egyedi forgalomba helyezéssel csinálták automatikusan.
Nem szokták, szerintem úgy gondolják, hogy mindenki tisztában van a lehetőségekkel, úgy hogy ha te jelzed nekik, hogy mit szeretnél akkor úgy veszik fel, ha meg nem akkor mehet egyedire.