mrdani fórum hozzászólásai

mrdani Elküldve: 2022-04-24 11:00 Futómû és hibái

Sziasztok,
A napokba kezdtem el az első futómű felújítását ami eddig aránylag jól is ment.
Utas oldalon lengőkar és szilentje, stabpálca cserére került, de a kormányösszekötő gömbfejét sehogy sem tudom kiszedni egyik oldalt sem.
Gömbfejkinyomókészletem van szettbe és melegítem is de egyszerűen nem pattan ki...
Valakinek lenne esetleg valami ötlete? Tanácsa?

Előre is köszönöm!

mrdani Elküldve: 2020-08-31 19:06 Fékjavítás

YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Beragadt az utasoldali hátsó féknyeregben a dugattyú.
Féknyerget már sikerült leszednem.
Kérdésem az lenne, hogy fékmunkahenger visszanyomó készletből melyik kompatibilis a bmw-vel, féknyereg felújitó készletet éri meg megvenni, vagy felújitott féknyerget / bontott féknyerget vegyek.
Valamint a fékmunkahengert, hogy tudom kiszedni ha cserélni akarom?!

Köszönöm megtisztelő válaszaitokat.

2002es 330d Touring 184Le


egy vízpumpafogóval is vissza lehet nyomni. hát meg kell nézni milyen állapotban van a nyereg. jellemzően a BMW-nek elég jól bírja, így felújítókészlet elég szokott lenni. de attól függ mennyire rágódott be esetleg.
kiszedni meg úgy kell, hogy kiveszed a betétet, belelógatod egy vederbe, aztán rányomsz a fékre, aztán kinyomja magának jobb esetben. persze a fékfolyadék oda lesz, de az amúgy is.


Rendben!
Mikor visszanyomom, akkor a fékolaj tartály kupakját lekell csavarni?


érdemes, de előtte nézd meg a szintet. mert ha kopott betét esetén lett rátöltve, akkor kinyomhatja. szóval ha sok van a tartályban le kell szívni belőle.



Sikerült visszanyomni a munkahengert a vizpumpa fogóval,visszatettem mindent jó is volt a fék 2-3 km-ig. utana megint bent maradt, de nem annyira mint eddig de érezni rajta hogy fogja a kocsit picit.
Holnap újra leszedem hagyom hagy hüljön kicsit.
Ez egy elmélet lehet hülyeség de megkérdezném:
A betétek kb 1cm-esek lehetnek, nem lehet hogy túltolta magát a munkahenger és beakad?
Jövő hónapba cserélem ki újjakra ( nem nem járok vele mig nincs kész rendesen )ugye azok vastagabbak és nem kell annyira kimozdulnia talán nem akad be.
Vagy hülyeség? ha igen bocsánat.

Kérdés van értelme még ki be mozgatni a munkahengert mert eddig kétszer csináltuk meg.


ez nem szabadna, hogy gondot okozzon. hiszen egy full elkopott betét esetén sem "eshet" ki a dugó. ha meg el tud oldal irányba mozdulni a dugó és befeszül, az régen rossz. maga a tárcsa minimális ütése nyomja vissza betétet és a munkahengert. de ha nem csúszik, vagy akad, akkor nem tud visszamenni. a betét csuszka részét kellene megnézni, vagy ott a mozgó csapokat.


Értelek!
Akkor mit csináljak rajta? mit cseréljek? minden fékem jó csak ez az egy szivat...
Egyébként most hogy tettem vele 3 kört az utcába nem volt gond...
Megjárassam 10-20x? nem okoz gondot csak már szeretném használni mert a benzinest az asszonynak adtam mert bővült a család.
Elúre is köszönöm a válaszodat!

mrdani Elküldve: 2020-08-31 14:53 Fékjavítás

YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Beragadt az utasoldali hátsó féknyeregben a dugattyú.
Féknyerget már sikerült leszednem.
Kérdésem az lenne, hogy fékmunkahenger visszanyomó készletből melyik kompatibilis a bmw-vel, féknyereg felújitó készletet éri meg megvenni, vagy felújitott féknyerget / bontott féknyerget vegyek.
Valamint a fékmunkahengert, hogy tudom kiszedni ha cserélni akarom?!

Köszönöm megtisztelő válaszaitokat.

2002es 330d Touring 184Le


egy vízpumpafogóval is vissza lehet nyomni. hát meg kell nézni milyen állapotban van a nyereg. jellemzően a BMW-nek elég jól bírja, így felújítókészlet elég szokott lenni. de attól függ mennyire rágódott be esetleg.
kiszedni meg úgy kell, hogy kiveszed a betétet, belelógatod egy vederbe, aztán rányomsz a fékre, aztán kinyomja magának jobb esetben. persze a fékfolyadék oda lesz, de az amúgy is.


Rendben!
Mikor visszanyomom, akkor a fékolaj tartály kupakját lekell csavarni?


érdemes, de előtte nézd meg a szintet. mert ha kopott betét esetén lett rátöltve, akkor kinyomhatja. szóval ha sok van a tartályban le kell szívni belőle.



Sikerült visszanyomni a munkahengert a vizpumpa fogóval,visszatettem mindent jó is volt a fék 2-3 km-ig. utana megint bent maradt, de nem annyira mint eddig de érezni rajta hogy fogja a kocsit picit.
Holnap újra leszedem hagyom hagy hüljön kicsit.
Ez egy elmélet lehet hülyeség de megkérdezném:
A betétek kb 1cm-esek lehetnek, nem lehet hogy túltolta magát a munkahenger és beakad?
Jövő hónapba cserélem ki újjakra ( nem nem járok vele mig nincs kész rendesen )ugye azok vastagabbak és nem kell annyira kimozdulnia talán nem akad be.
Vagy hülyeség? ha igen bocsánat.

Kérdés van értelme még ki be mozgatni a munkahengert mert eddig kétszer csináltuk meg.


mrdani Elküldve: 2020-08-31 14:45 Fékjavítás

Pocses írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Beragadt az utasoldali hátsó féknyeregben a dugattyú.
Féknyerget már sikerült leszednem.
Kérdésem az lenne, hogy fékmunkahenger visszanyomó készletből melyik kompatibilis a bmw-vel, féknyereg felújitó készletet éri meg megvenni, vagy felújitott féknyerget / bontott féknyerget vegyek.
Valamint a fékmunkahengert, hogy tudom kiszedni ha cserélni akarom?!

Köszönöm megtisztelő válaszaitokat.

2002es 330d Touring 184Le


Szia!

Ne sz@rakodj a felújító készlettel, Unixba vedd meg a felújítottat, majd vidd be a rosszat és kapsz vissza pénzt így olcsóbban megúszod, és tuti jó is lesz!






Szia,

Már már gondolkozok rajta, bár a fékcsövet szerintem 91-es e36-omból okulva nem biztos hogy roncsolás nélkül sikerül, bár ott a kézi fáklya segitett rajta.
na meg a légtelenitést még nem csináltam, csak dobféken.

mrdani Elküldve: 2020-08-29 07:47 Fékjavítás

YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Beragadt az utasoldali hátsó féknyeregben a dugattyú.
Féknyerget már sikerült leszednem.
Kérdésem az lenne, hogy fékmunkahenger visszanyomó készletből melyik kompatibilis a bmw-vel, féknyereg felújitó készletet éri meg megvenni, vagy felújitott féknyerget / bontott féknyerget vegyek.
Valamint a fékmunkahengert, hogy tudom kiszedni ha cserélni akarom?!

Köszönöm megtisztelő válaszaitokat.

2002es 330d Touring 184Le


egy vízpumpafogóval is vissza lehet nyomni. hát meg kell nézni milyen állapotban van a nyereg. jellemzően a BMW-nek elég jól bírja, így felújítókészlet elég szokott lenni. de attól függ mennyire rágódott be esetleg.
kiszedni meg úgy kell, hogy kiveszed a betétet, belelógatod egy vederbe, aztán rányomsz a fékre, aztán kinyomja magának jobb esetben. persze a fékfolyadék oda lesz, de az amúgy is.


Rendben!
Mikor visszanyomom, akkor a fékolaj tartály kupakját lekell csavarni?

mrdani Elküldve: 2020-08-28 14:45 Fékjavítás

Sziasztok,

Beragadt az utasoldali hátsó féknyeregben a dugattyú.
Féknyerget már sikerült leszednem.
Kérdésem az lenne, hogy fékmunkahenger visszanyomó készletből melyik kompatibilis a bmw-vel, féknyereg felújitó készletet éri meg megvenni, vagy felújitott féknyerget / bontott féknyerget vegyek.
Valamint a fékmunkahengert, hogy tudom kiszedni ha cserélni akarom?!

Köszönöm megtisztelő válaszaitokat.

2002es 330d Touring 184Le

mrdani Elküldve: 2020-08-19 20:25 hûtõ

YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Szükségem lenne a segitségetekre.

Még áprilisban volt egy balesetem. A sérült alkatrészeket kicseréltem hütősor, kiegyenlitő tartály hidraulika cső és egy vizcső. a képen 11.-es

A link neve

Mielőtt felkerült volna a homlokfal lámpa stb, előtte 1-2x be lett inditva persze feltöltve a rendszer hütővizzel és a régi csővel ( nem volt lyukas de látszott, hogy a külsejét meghorzsolta a feszitőgörgő) pöcre indult minden mint ahogy eredetileg.

Na már most pedig hogy megjött a másik cső, kicseréltem, tartály feltölt és a hütöviz jel megjelent, van benne viz légtelenitettem is viszont a 11 cső felső vége ahova csatlakozik abban nincs viz, illetve melegszik és égett szagot áraszt, füstöl.
Kiegyenlitő tartályba nem csorog vissza a viz, a szint maxon.

Kép vana galériámba ide nem sikerült feltöltenem.

Az autóm adatai 2002 330d Touring 184 Le

Kérdésem az hogy mit nézzek meg mert már kezdem nagyon unni.

Előre is köszönöm a válaszokat!


akkor rosszul légtelenítesz, vagy töltöd fel. amíg nem melegszik be, addig nem nyit ki a nagy kör, azért nem jön víz a kiegyenlítőbe sem. ha hideg a motor, akkor tekerd ki a légtelenítő csavarokat. öntsed bele a folyadékot a tartályba, amíg a szintet el nem éri. fűtést be kell kapcsolni, középen a meleg állásba és 30°C-ra kell venni. és hagyni ketyegjen a motor, közben folyamatosan figyelni a szintet a kiegyenlítőben és tölteni utána. mindig, hogy meg legyen a szint. aztán addig kell járatni, amíg a légtelenítőkön folyadék nem jön , sorban elzárni. motor leállít. aztán másnap hidegen megnézni a szintet, újra tölteni ha kell. aztán használni az autót, pár naponta nézni a szintet, esetleg légteleníteni lehet, nem-e levegősödött fel.


Nagyon Szépen Köszönöm, sikerült!
Benzinesnél másik eljárást csináltam ott müködött, itt az sajna nem vagy csak nem vártam meg mig kijöna viz a légtelenitőn!

Mégegyszer nagyon Szépen Köszönöm!!

mrdani Elküldve: 2020-08-19 12:21 hûtõ

Sziasztok,

Szükségem lenne a segitségetekre.

Még áprilisban volt egy balesetem. A sérült alkatrészeket kicseréltem hütősor, kiegyenlitő tartály hidraulika cső és egy vizcső. a képen 11.-es

A link neve

Mielőtt felkerült volna a homlokfal lámpa stb, előtte 1-2x be lett inditva persze feltöltve a rendszer hütővizzel és a régi csővel ( nem volt lyukas de látszott, hogy a külsejét meghorzsolta a feszitőgörgő) pöcre indult minden mint ahogy eredetileg.

Na már most pedig hogy megjött a másik cső, kicseréltem, tartály feltölt és a hütöviz jel megjelent, van benne viz légtelenitettem is viszont a 11 cső felső vége ahova csatlakozik abban nincs viz, illetve melegszik és égett szagot áraszt, füstöl.
Kiegyenlitő tartályba nem csorog vissza a viz, a szint maxon.

Kép vana galériámba ide nem sikerült feltöltenem.

Az autóm adatai 2002 330d Touring 184 Le

Kérdésem az hogy mit nézzek meg mert már kezdem nagyon unni.

Előre is köszönöm a válaszokat!

mrdani Elküldve: 2019-04-13 15:18 E90 vásárlás

Sziasztok,

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy nyáron szeretnék vásárolni egy e90 vagy e91 -es szériát.
Mivel csak e46- volt / van ezért vásárlás előtt egy kis felvilágosítás jól jönne.
Az elképzelés a következő lenne:

- Évjárat: 2008-tól felfele lehetőleg faceliftes
- Kivitel: sedan / touring
- Benzinből max 320i Dieselből 320d a plafon max 325d mivel második autó lesz!
- Keret: 2.2 - 3.1 millió

3 millio körül nézegettem 320d 163 le n46d20C motorkóddal. Km- 250e volt

Kérdésem az lenne, hogy melyik motorkódú autót érdemes megvenni mint benzin mint diesel választékból, mire érzékenyek, mik a típushibák mire figyeljek vásárláskor /használatkor stb.
Főként tapasztalatok érdekelnek.

Előre is köszönöm a válaszaitokat!

mrdani Elküldve: 2018-07-22 17:34 izzók / izzókészlet

YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Xenon ( DS2 ) izzót szeretnék cserélni, és az lenne a kérdésem, hogy mekkora a maximum Kelvin, amiért még nem szólnak?!

Előre is köszönöm.


igazából erre szerintem nincs szabály, max ha megállítanak, akkor kivetetik belőle, hogy van-e hivatalos jelzés az izzóban. ha van nagyon nem szólhat.
de amit nem értek, hogy mi értelme a nagy kelvin számnak? egy idétlen (szerintem), kettő rosszabbul látni vele.
4500-5200K teljesen optimális. de lehet már sok is.
ezek a színjátszós AE-k is hát annyira full gagyi. és valaki úgy közlekedik vele. egy találkozón elmegy, hogy legyen egy bohóc is, de más értelme nincs.
ha sokat vezetsz sötétben, akkor az legyen a fontos, hogy jól láss, ne az, hogy sötétben milyen "menő" színen világít a lámpád.


2naponta 2x autóval járok kb 22km-t. ( 2őt megyek 2 pihi )
ez télen is így lesz, viszont nem felvágni, villogni akarok, csak szeretem a fehér színt azért kérdeztem.
AE nekem a tompítotton van sima fehér és bőven elég mint ha még a távolságin is legyen.
A menőségből már kinőttem.
Maximum 6000K ig gondolkodtam, jelenleg nem tudom mennyi van msot benne mert nem babráltam.

Tanácsod megfogadom, és köszönöm!
Legalább "képben" vagyok

Viszont a távólságim úgy működik, hogy folyamatosan megy persze fél üzembe hogy ne vakítson addig míg a tompítottat fel nem kapcsolom, aztán elalszik és csak akkor világít teljesen ha én akarom.


Profilomba kép van erről.

mrdani Elküldve: 2018-07-22 12:42 izzók / izzókészlet

Sziasztok,

Xenon ( DS2 ) izzót szeretnék cserélni, és az lenne a kérdésem, hogy mekkora a maximum Kelvin, amiért még nem szólnak?!

Előre is köszönöm.

mrdani Elküldve: 2018-05-15 19:43 Autóvásárlás

notoriusbg írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!


Szia, SMG-ről én lebeszélnélek, mert szerintem csúnyán zsebbe nyúlós lehet, ha elromlik - bár saját tapasztalatom nincs -, akkor már inkább kézi váltós. Nekem sima automata van, számomra élvezhető, ugyanakkor nem vagyok keresztben közlekedős típus. Kézzel váltogatva teljesen jó. Nálam az automata mellett szólna, hogy valószínűleg megkíméltebb autó, persze ha gond van a váltóval magával, az drága lehet. Összkereket megint kilőném, csomó alkatrésze más...
A motornál nekem (M54B30) lambdaszonda volt eddig, trafókat szokták még mondani, meg az olajfogyasztást (jobb esetben szelepszárszimmeringek cseréje megoldja), nálam egy keveset futott bontott motor van benne - az eredetit hagyjuk -, ez max 1 decit kér 10e km-en (olajat ilyen periódusban érdemes cserélni), kb 150e km-es futásteljesítménnyel. Én egy lehetőleg keveset használt, 3. autónak tartott 30i felé terelnélek - fogyasztásban nem több annyival (Budapesten tötymörögve 13-14 liter, autópályán fix 150-nél 10,5 liter), de jól megy. A rozsda persze motortól függetlenül para, nálam többek között a hátsó lökös alatt a hátfal indult meg elég csúnyán. Alaposan át kell nézni.
Remélem, tudtam segíteni!


az SMG még mindig jobb választás (szerintem), mint az automata. jó az automata, ha valóban odafigyeltek rá és rendszeresen meg volt az olajcsere. de ha már sokat emnt, ott költségesebb a javítás.
az SMG pedig valójában egy manuális váltó, persze ott a kettőstömegű+kuplung, de annyi, hogy egy szerkezet kapcsolgat. tehát a váltókarok és a váltó között nincs mechanikus kapcsolat. szerintem egyszerűbb.
a manuális a biztos én azt mondom.


Nagyon köszönöm a válaszokat, és a véleményeket!

Automatám volt dieselbe, bejött meg tetszik is de a váltó javítása költsége kicsit feszélyez, függően hogy előtte miként bántak vele.
A mostaniba is 8e kilométerenként cserélem az olajat szűrővel gyertyával.
Keresztbe nem közlekedek gumit füstölni dettó nem szeretnék, hanem egy dinamikus autót.
A mostanival nincs gondom városba 9L télen 10-11L, bár széles papucsa van.
ebből kifolyólag ha még klímát is nyomok azt pl gyorsításnál megérzi az autó és én is mert kicsit lomha

Jelenleg ami így most tetszik az 3db autó:

A link neve

A link neve


https://www.hasznaltauto.hu/sz...l-12898383

Vélemények?

( igazából én a szememnek fülemnek az eddig tapasztalatoknak hiszek illetve amit olvasok tőled, függetlenűl hogy mi van kiírva a hirdetésbe )


mik ezek a szedett-vetett járgányok?
első kettőnek lógnak a lökösei, másodiknak még a csomiajtója lámpákkal együtt is FL előtti. de a belső lámpák FL előttiek az biztos.
nekem talán a 3. a legszimpatikusabb, az első sem lehet rossz, ennyi idő alatt éppen lóghat a lökös. legalább az összes kulcs meg van hozzá.


Értelek es koszonom a valaszt!
Mind kettő automata mire figyeljek oda azon kivul hogy valt minden fokozatot?
A valtonszoftveret kell e idokozonkent frissiteni?


ha frissítés nincs is a váltóra egy idő után, de újra lehet rá tölteni a szoftvert, néha nem árt.
van valami olyasmi, hogy ha D-be vagy R-be teszed a váltót, akkor ne érezd, hogy bólint a kaszni. ne mozduljon meg. hiába a féken állsz érezni, hogy meg akarna indulni. úgy tudom ez gond. váltás sima legyen.
én úgy tudom főleg 30d, 30i automatái szeretnek rángatni főleg olyan 2-3-4 fokozatok között.
ha nem ismert kézből veszed, vagy a tulajon nem látszik a fanatizmus, akkor erősen javasolt egy váltó olaj+szűrő csere is. sőt egy szoftver frissítés is jó lehet.
nekem automatával pont az a bajom mint dízellel is. jónak tartom, ha az ember 0 km-esen tud beleülni. akkor sokáig jó lehet.
hirtelen ennyit tudok hozzá tenni, de fórumon sokan írtak már automata váltókról, talán egy olyan topic-ban érdemes szétnézni, olvasgatni, automata váltó olajcserés, vagy ilyesmiben.


Sima automatánál, ha normál gyorsításkor beremeg az autó, amikor ötödikbe vált (olyan 70-80 km/h körül), az a wandler kopottságára utal, azt mondják. A wandler felújítása nagyságrendileg 150 ezres művelet (de nem 4-500e, mint egy teljes váltófelújítás). Hozzáteszem, nekem speciel ezt alig észrevehetően csinálja már vagy 50e km óta és egyébként működik tökéletesen.


Rendben köszönöm, ezeket mind szem előtt tartva leellenőrzöm amennyire csak lehet.
Az olajcsere mind a motorba a váltóba nálam alap használtautó vásárlásakor meg a vezérműlánc vízpumpa gyertya hűtőfolyadék stb...
Dieselbe anno nekem nem volt problémám az automatával.

A bólintást hogy érted? Mármint az eleje? mert ami nekem volt annál volt olyan, hogy mikor D be tettem akkor bólintott a feneke nagyon minimálisat ( és elindult ha a féket felengedtem.)

Élménybe gyorsításba gondolom lesz különbség a mostanihoz, de pl a 330i és a 323i között sok különbség van?

mrdani Elküldve: 2018-05-15 07:49 Autóvásárlás

YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!


Szia, SMG-ről én lebeszélnélek, mert szerintem csúnyán zsebbe nyúlós lehet, ha elromlik - bár saját tapasztalatom nincs -, akkor már inkább kézi váltós. Nekem sima automata van, számomra élvezhető, ugyanakkor nem vagyok keresztben közlekedős típus. Kézzel váltogatva teljesen jó. Nálam az automata mellett szólna, hogy valószínűleg megkíméltebb autó, persze ha gond van a váltóval magával, az drága lehet. Összkereket megint kilőném, csomó alkatrésze más...
A motornál nekem (M54B30) lambdaszonda volt eddig, trafókat szokták még mondani, meg az olajfogyasztást (jobb esetben szelepszárszimmeringek cseréje megoldja), nálam egy keveset futott bontott motor van benne - az eredetit hagyjuk -, ez max 1 decit kér 10e km-en (olajat ilyen periódusban érdemes cserélni), kb 150e km-es futásteljesítménnyel. Én egy lehetőleg keveset használt, 3. autónak tartott 30i felé terelnélek - fogyasztásban nem több annyival (Budapesten tötymörögve 13-14 liter, autópályán fix 150-nél 10,5 liter), de jól megy. A rozsda persze motortól függetlenül para, nálam többek között a hátsó lökös alatt a hátfal indult meg elég csúnyán. Alaposan át kell nézni.
Remélem, tudtam segíteni!


az SMG még mindig jobb választás (szerintem), mint az automata. jó az automata, ha valóban odafigyeltek rá és rendszeresen meg volt az olajcsere. de ha már sokat emnt, ott költségesebb a javítás.
az SMG pedig valójában egy manuális váltó, persze ott a kettőstömegű+kuplung, de annyi, hogy egy szerkezet kapcsolgat. tehát a váltókarok és a váltó között nincs mechanikus kapcsolat. szerintem egyszerűbb.
a manuális a biztos én azt mondom.


Nagyon köszönöm a válaszokat, és a véleményeket!

Automatám volt dieselbe, bejött meg tetszik is de a váltó javítása költsége kicsit feszélyez, függően hogy előtte miként bántak vele.
A mostaniba is 8e kilométerenként cserélem az olajat szűrővel gyertyával.
Keresztbe nem közlekedek gumit füstölni dettó nem szeretnék, hanem egy dinamikus autót.
A mostanival nincs gondom városba 9L télen 10-11L, bár széles papucsa van.
ebből kifolyólag ha még klímát is nyomok azt pl gyorsításnál megérzi az autó és én is mert kicsit lomha

Jelenleg ami így most tetszik az 3db autó:

A link neve

A link neve


https://www.hasznaltauto.hu/sz...l-12898383

Vélemények?

( igazából én a szememnek fülemnek az eddig tapasztalatoknak hiszek illetve amit olvasok tőled, függetlenűl hogy mi van kiírva a hirdetésbe )


mik ezek a szedett-vetett járgányok?
első kettőnek lógnak a lökösei, másodiknak még a csomiajtója lámpákkal együtt is FL előtti. de a belső lámpák FL előttiek az biztos.
nekem talán a 3. a legszimpatikusabb, az első sem lehet rossz, ennyi idő alatt éppen lóghat a lökös. legalább az összes kulcs meg van hozzá.


Értelek es koszonom a valaszt!
Mind kettő automata mire figyeljek oda azon kivul hogy valt minden fokozatot?
A valtonszoftveret kell e idokozonkent frissiteni?

mrdani Elküldve: 2018-05-14 18:16 Autóvásárlás

YELLOW írta:
notoriusbg írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!


Szia, SMG-ről én lebeszélnélek, mert szerintem csúnyán zsebbe nyúlós lehet, ha elromlik - bár saját tapasztalatom nincs -, akkor már inkább kézi váltós. Nekem sima automata van, számomra élvezhető, ugyanakkor nem vagyok keresztben közlekedős típus. Kézzel váltogatva teljesen jó. Nálam az automata mellett szólna, hogy valószínűleg megkíméltebb autó, persze ha gond van a váltóval magával, az drága lehet. Összkereket megint kilőném, csomó alkatrésze más...
A motornál nekem (M54B30) lambdaszonda volt eddig, trafókat szokták még mondani, meg az olajfogyasztást (jobb esetben szelepszárszimmeringek cseréje megoldja), nálam egy keveset futott bontott motor van benne - az eredetit hagyjuk -, ez max 1 decit kér 10e km-en (olajat ilyen periódusban érdemes cserélni), kb 150e km-es futásteljesítménnyel. Én egy lehetőleg keveset használt, 3. autónak tartott 30i felé terelnélek - fogyasztásban nem több annyival (Budapesten tötymörögve 13-14 liter, autópályán fix 150-nél 10,5 liter), de jól megy. A rozsda persze motortól függetlenül para, nálam többek között a hátsó lökös alatt a hátfal indult meg elég csúnyán. Alaposan át kell nézni.
Remélem, tudtam segíteni!


az SMG még mindig jobb választás (szerintem), mint az automata. jó az automata, ha valóban odafigyeltek rá és rendszeresen meg volt az olajcsere. de ha már sokat emnt, ott költségesebb a javítás.
az SMG pedig valójában egy manuális váltó, persze ott a kettőstömegű+kuplung, de annyi, hogy egy szerkezet kapcsolgat. tehát a váltókarok és a váltó között nincs mechanikus kapcsolat. szerintem egyszerűbb.
a manuális a biztos én azt mondom.


Nagyon köszönöm a válaszokat, és a véleményeket!

Automatám volt dieselbe, bejött meg tetszik is de a váltó javítása költsége kicsit feszélyez, függően hogy előtte miként bántak vele.
A mostaniba is 8e kilométerenként cserélem az olajat szűrővel gyertyával.
Keresztbe nem közlekedek gumit füstölni dettó nem szeretnék, hanem egy dinamikus autót.
A mostanival nincs gondom városba 9L télen 10-11L, bár széles papucsa van.
ebből kifolyólag ha még klímát is nyomok azt pl gyorsításnál megérzi az autó és én is mert kicsit lomha

Jelenleg ami így most tetszik az 3db autó:

A link neve

A link neve


https://www.hasznaltauto.hu/sz...l-12898383

Vélemények?

( igazából én a szememnek fülemnek az eddig tapasztalatoknak hiszek illetve amit olvasok tőled, függetlenűl hogy mi van kiírva a hirdetésbe )

mrdani Elküldve: 2018-05-11 13:43 Autóvásárlás

Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!