mrdani Elküldve: 2013-05-27 17:56 Mi lehet a baj?
mrdani írta:Neo954 írta:
"Hali!
Nem volt még hengerfejtömítés csere.
Árban mennyit kóstál? Csak a munkadíj kb.? az alkatrészeket megveszem az olyan 11e-12e között van. Esetleg én magamnak a garázsba megtudnám oldani?! ( nyomaték kulcsot ha veszek, a nyomaték meghúzására találtam adatlapot)
Ha repedt a hengerfej akkor az milyen árba lenne a javítása? kb.?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Melegen (kinti hőmérséklet: 30-32 fok) látni ha jól pislogok h gőzölög egy kicsit a kipufogó ha üzem melegben van a motor.
Még annyit hagy kérdezzek már, hogy miért reped meg a hengerfej illetve ég át a tömítés?
Legközelebb mire figyeljek oda.
Valahol olvastam hogy az alapjárat ingadozása is betudható ennek a jelenségnek, ami persze nekem is volt ( míg a lambda szondát ki nem kötöttem) de most már csak hideg motornál csinálja olykor olykor."
Szia!
Az árakkal nem vagyok tisztában, ha nem tanultál soha, és nem csináltál még ilyen műveletet, akkor ne a saját kocsidon gyakorolj!Ha elteszed a vezérlést akkor törik a szelep, himba, dugattyú.. stb.
De nem olyan vészes meló szal nem százezres tétel.
Amit mondtam, hogy nézz meg az nem a kipufogó hanem a motoron (lehet a szelepfedélen) van egy cső általában gumi ujjnyi vastag kb , ami vagy a légszűrőházba vagy a szabadba végződik ezen hivatott az elpárolgó olaj (olajgőz, kartergáz) távozni, ahogy neked az olajban víz van itt annak üzemmeleg motornál kb 80-90fok (mutató középállásban) kell kipárologni. Egyerűbben tudod ellenőrizni, ha este, de inkább kora reggel beindítod a motort melegíted és ha kinyitod a motorteret valahol gőz csap ki akkor ez azért lesz.
A hengerfej repedését két fő dolog okozhatja, az egyik hogy hidegen megvan küldve az autó, ilyenkor túl gyorsan melegszik a fém és elrepedhet, a másik ha forró a motor (vízhő mutató pirosban) és leállítják ekkor a hűtővíz felforr a motorban mivel nem megy a vízpumpa és leáll a cirkuláció a hengerfej furataiban, ilyenkor először jön a tömítés kinyomása, ha az nem sikerül akkor reped a fém.
Fontos! Hűtővíz mutató! Mindig legalább az első csík-ig a kék mező után járasd a motort alapjáraton, de ha elindulsz vele 2000 felett semmiképp ne pörgesd , ha pedig meghajtod akkor miután megérkeztél hagyd egy kicsit járni a motort legalább míg visszamegy középre a mutató!
Remélem tudtam segíteni!
Üdv.:Neo
Nagyon köszönöm az infókat.Tavaly februárba hoztam el a gépet és cseréltem olajat, majd hűtővizet (ioncserélt vízzel). Mivel az összes vizet kinyomtam belőle és mentem azt hiszem bérletért akkor szökött fel a mutató pirosba és leállítottam, majd kinyitottam a kiegyenlítő tartály fedelét lassan és utána minden jó lett.
Viszont hogy hidegbe fel lett e pörgetve emberesen max 1-2 alkalomról tudok, természetesen én csináltam mert az ékszij nyikorgott és utána ha kicsit felpörgetem akkor már tökéletes.
Télen hideg időben mindig járatom egy cigi erejéig és nem viszem fel 2000 felé sőt 1000-1500 között használom mindig.
Szóval a motorba a csövön mit nézzek? ha jön ki gőz az jó/rossz?
Elektrotechnikus vagyok és ehhez nagyon nem értek csak az alap dolgokat...
Légszűrőházba nem megy semmi onnan jön ki egy cső de az az alapjárati motorba megy.
Megkerestem és azt hiszem hogy meg is találtam. képek a profilomba.( ha az egyáltalán)