mrdani fórum hozzászólásai

mrdani Elküldve: 2013-05-27 17:56 Mi lehet a baj?

mrdani írta:
Neo954 írta:
"Hali!
Nem volt még hengerfejtömítés csere.
Árban mennyit kóstál? Csak a munkadíj kb.? az alkatrészeket megveszem az olyan 11e-12e között van. Esetleg én magamnak a garázsba megtudnám oldani?! ( nyomaték kulcsot ha veszek, a nyomaték meghúzására találtam adatlapot)
Ha repedt a hengerfej akkor az milyen árba lenne a javítása? kb.?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Melegen (kinti hőmérséklet: 30-32 fok) látni ha jól pislogok h gőzölög egy kicsit a kipufogó ha üzem melegben van a motor.
Még annyit hagy kérdezzek már, hogy miért reped meg a hengerfej illetve ég át a tömítés?
Legközelebb mire figyeljek oda.
Valahol olvastam hogy az alapjárat ingadozása is betudható ennek a jelenségnek, ami persze nekem is volt ( míg a lambda szondát ki nem kötöttem) de most már csak hideg motornál csinálja olykor olykor."

Szia!
Az árakkal nem vagyok tisztában, ha nem tanultál soha, és nem csináltál még ilyen műveletet, akkor ne a saját kocsidon gyakorolj! Ha elteszed a vezérlést akkor törik a szelep, himba, dugattyú.. stb.
De nem olyan vészes meló szal nem százezres tétel.
Amit mondtam, hogy nézz meg az nem a kipufogó hanem a motoron (lehet a szelepfedélen) van egy cső általában gumi ujjnyi vastag kb , ami vagy a légszűrőházba vagy a szabadba végződik ezen hivatott az elpárolgó olaj (olajgőz, kartergáz) távozni, ahogy neked az olajban víz van itt annak üzemmeleg motornál kb 80-90fok (mutató középállásban) kell kipárologni. Egyerűbben tudod ellenőrizni, ha este, de inkább kora reggel beindítod a motort melegíted és ha kinyitod a motorteret valahol gőz csap ki akkor ez azért lesz.

A hengerfej repedését két fő dolog okozhatja, az egyik hogy hidegen megvan küldve az autó, ilyenkor túl gyorsan melegszik a fém és elrepedhet, a másik ha forró a motor (vízhő mutató pirosban) és leállítják ekkor a hűtővíz felforr a motorban mivel nem megy a vízpumpa és leáll a cirkuláció a hengerfej furataiban, ilyenkor először jön a tömítés kinyomása, ha az nem sikerül akkor reped a fém.

Fontos! Hűtővíz mutató! Mindig legalább az első csík-ig a kék mező után járasd a motort alapjáraton, de ha elindulsz vele 2000 felett semmiképp ne pörgesd , ha pedig meghajtod akkor miután megérkeztél hagyd egy kicsit járni a motort legalább míg visszamegy középre a mutató!

Remélem tudtam segíteni!

Üdv.:Neo


Nagyon köszönöm az infókat.Tavaly februárba hoztam el a gépet és cseréltem olajat, majd hűtővizet (ioncserélt vízzel). Mivel az összes vizet kinyomtam belőle és mentem azt hiszem bérletért akkor szökött fel a mutató pirosba és leállítottam, majd kinyitottam a kiegyenlítő tartály fedelét lassan és utána minden jó lett.
Viszont hogy hidegbe fel lett e pörgetve emberesen max 1-2 alkalomról tudok, természetesen én csináltam mert az ékszij nyikorgott és utána ha kicsit felpörgetem akkor már tökéletes.
Télen hideg időben mindig járatom egy cigi erejéig és nem viszem fel 2000 felé sőt 1000-1500 között használom mindig.
Szóval a motorba a csövön mit nézzek? ha jön ki gőz az jó/rossz?
Elektrotechnikus vagyok és ehhez nagyon nem értek csak az alap dolgokat...
Légszűrőházba nem megy semmi onnan jön ki egy cső de az az alapjárati motorba megy.


Megkerestem és azt hiszem hogy meg is találtam. képek a profilomba.( ha az egyáltalán)

mrdani Elküldve: 2013-05-27 17:22 Mi lehet a baj?

Neo954 írta:
"Hali!
Nem volt még hengerfejtömítés csere.
Árban mennyit kóstál? Csak a munkadíj kb.? az alkatrészeket megveszem az olyan 11e-12e között van. Esetleg én magamnak a garázsba megtudnám oldani?! ( nyomaték kulcsot ha veszek, a nyomaték meghúzására találtam adatlapot)
Ha repedt a hengerfej akkor az milyen árba lenne a javítása? kb.?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Melegen (kinti hőmérséklet: 30-32 fok) látni ha jól pislogok h gőzölög egy kicsit a kipufogó ha üzem melegben van a motor.
Még annyit hagy kérdezzek már, hogy miért reped meg a hengerfej illetve ég át a tömítés?
Legközelebb mire figyeljek oda.
Valahol olvastam hogy az alapjárat ingadozása is betudható ennek a jelenségnek, ami persze nekem is volt ( míg a lambda szondát ki nem kötöttem) de most már csak hideg motornál csinálja olykor olykor."

Szia!
Az árakkal nem vagyok tisztában, ha nem tanultál soha, és nem csináltál még ilyen műveletet, akkor ne a saját kocsidon gyakorolj! Ha elteszed a vezérlést akkor törik a szelep, himba, dugattyú.. stb.
De nem olyan vészes meló szal nem százezres tétel.
Amit mondtam, hogy nézz meg az nem a kipufogó hanem a motoron (lehet a szelepfedélen) van egy cső általában gumi ujjnyi vastag kb , ami vagy a légszűrőházba vagy a szabadba végződik ezen hivatott az elpárolgó olaj (olajgőz, kartergáz) távozni, ahogy neked az olajban víz van itt annak üzemmeleg motornál kb 80-90fok (mutató középállásban) kell kipárologni. Egyerűbben tudod ellenőrizni, ha este, de inkább kora reggel beindítod a motort melegíted és ha kinyitod a motorteret valahol gőz csap ki akkor ez azért lesz.

A hengerfej repedését két fő dolog okozhatja, az egyik hogy hidegen megvan küldve az autó, ilyenkor túl gyorsan melegszik a fém és elrepedhet, a másik ha forró a motor (vízhő mutató pirosban) és leállítják ekkor a hűtővíz felforr a motorban mivel nem megy a vízpumpa és leáll a cirkuláció a hengerfej furataiban, ilyenkor először jön a tömítés kinyomása, ha az nem sikerül akkor reped a fém.

Fontos! Hűtővíz mutató! Mindig legalább az első csík-ig a kék mező után járasd a motort alapjáraton, de ha elindulsz vele 2000 felett semmiképp ne pörgesd , ha pedig meghajtod akkor miután megérkeztél hagyd egy kicsit járni a motort legalább míg visszamegy középre a mutató!

Remélem tudtam segíteni!

Üdv.:Neo


Nagyon köszönöm az infókat.Tavaly februárba hoztam el a gépet és cseréltem olajat, majd hűtővizet (ioncserélt vízzel). Mivel az összes vizet kinyomtam belőle és mentem azt hiszem bérletért akkor szökött fel a mutató pirosba és leállítottam, majd kinyitottam a kiegyenlítő tartály fedelét lassan és utána minden jó lett.
Viszont hogy hidegbe fel lett e pörgetve emberesen max 1-2 alkalomról tudok, természetesen én csináltam mert az ékszij nyikorgott és utána ha kicsit felpörgetem akkor már tökéletes.
Télen hideg időben mindig járatom egy cigi erejéig és nem viszem fel 2000 felé sőt 1000-1500 között használom mindig.
Szóval a motorba a csövön mit nézzek? ha jön ki gőz az jó/rossz?
Elektrotechnikus vagyok és ehhez nagyon nem értek csak az alap dolgokat...
Légszűrőházba nem megy semmi onnan jön ki egy cső de az az alapjárati motorba megy.

mrdani Elküldve: 2013-05-27 16:26 Mi lehet a baj?

Neo954 írta:
mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Olyan problémám van hogy ilyen nyirkos párás esős időbe indokolatlanul leáll a motor esik a fordulat hiába tövig van nyomva a gázpedál...
Lépeket raktam fel az olaj beöntő sapkájáról belsejéről.
van video is a jutubon amit ide nem tudtam feltölteni de a linket megadom.:
YouTube videó
az elején a csörgés az az ajtóba a hangszóró nem az a lényeg hanem h V8-as hangot produkál a motor, illetve nagyon alacsony fordulaton pörög s leáll...
A videó másik felében ha jól füleltek hallhattok egy koppanó hangot ami a légtömegmérőtöl jön. Lambda szonda nincs bekötve.( a csatlakozó alul nincs elszigetelve)
A gyertya oldalon olaj jelent meg vagy ami eddig sose volt ott...
Száraz időbe minden tökéletes csak ilyen párás időbe van valami.
A hűtővizem abszolut nem fogy úgy hogy gőzöm sincs mi a gáz.


Szia!
Én a helyedben kivenném a gyertyákat, és ellenőrizném a gyújtást illetve a vezetékeit is( ha valamelyik gyertya nedves akkor az nem gyújt rendesen)!
A beöntőnyílásos képed pedig arról árulkodik, hogy valahol víz jut a motorba, de az olajrendszerbe biztosan. Én valószínűnek tartom, hogy a hengerfej repedt el valahol, bár nem tudom cseréltél-e már tömítést. Még azt nézd meg, hogy meleg motornál mekkora a kartergőz, bár nem tudom ezeken a motorokon hogy van megoldva, de ha melegen sok vízpára jön ki ott( aminek egyáltalán nem szabadna) akkor tuti, hogy hengerfej.
Az olaj a motor oldalán csak egyszerű tömítéshiba, szerintem ehhez a működéshez nincs köze.

Üdv.:Neo


Hali!
Nem volt még hengerfejtömítés csere.
Árban mennyit kóstál? Csak a munkadíj kb.? az alkatrészeket megveszem az olyan 11e-12e között van. Esetleg én magamnak a garázsba megtudnám oldani?! ( nyomaték kulcsot ha veszek, a nyomaték meghúzására találtam adatlapot)
Ha repedt a hengerfej akkor az milyen árba lenne a javítása? kb.?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Melegen (kinti hőmérséklet: 30-32 fok) látni ha jól pislogok h gőzölög egy kicsit a kipufogó ha üzem melegben van a motor.
Még annyit hagy kérdezzek már, hogy miért reped meg a hengerfej illetve ég át a tömítés?
Legközelebb mire figyeljek oda.
Valahol olvastam hogy az alapjárat ingadozása is betudható ennek a jelenségnek, ami persze nekem is volt ( míg a lambda szondát ki nem kötöttem) de most már csak hideg motornál csinálja olykor olykor.

mrdani Elküldve: 2013-05-26 12:16 Mi lehet a baj?

Üdv Mindenkinek!
Olyan problémám van hogy ilyen nyirkos párás esős időbe indokolatlanul leáll a motor esik a fordulat hiába tövig van nyomva a gázpedál...
Lépeket raktam fel az olaj beöntő sapkájáról belsejéről.
van video is a jutubon amit ide nem tudtam feltölteni de a linket megadom.:
YouTube videó
az elején a csörgés az az ajtóba a hangszóró nem az a lényeg hanem h V8-as hangot produkál a motor, illetve nagyon alacsony fordulaton pörög s leáll...
A videó másik felében ha jól füleltek hallhattok egy koppanó hangot ami a légtömegmérőtöl jön. Lambda szonda nincs bekötve.( a csatlakozó alul nincs elszigetelve)
A gyertya oldalon olaj jelent meg vagy ami eddig sose volt ott...
Száraz időbe minden tökéletes csak ilyen párás időbe van valami.
A hűtővizem abszolut nem fogy úgy hogy gőzöm sincs mi a gáz.

mrdani Elküldve: 2013-04-21 19:44 Féktárcsa és fékbetét

Hali mindenkinek
Újra itt!
Olyan problémába ütköztem hogy hátul a dobfékben a kéziféket visszahúzó rugó nem húz vissza...
Beragad és melegszik, annyira hogy a dobon a festék szinte olvadt le róla.
Azt szeretném kérdezni hogy ilyen rugókat honnan lehet beszerezni, és kicserélhetem e.
Ha a simán a pedált nyomom akkor nem ragad bent a fék, ebből gondolom hogy a rugó a ludas.

mrdani Elküldve: 2013-04-15 18:36 Féktárcsa és fékbetét

b_imi írta:
mrdani írta: Heló Mindenkinek!
Fékbetétet szeretnék cserélni ( dobfék ).
Kérdésem az hogy megy ez egyedül is vagy inkább szerelőhöz vigyem el?
Ha egyedül is meg lehet csinálni akkor valami infó hogy mire figyeljek stb...
Szétszedés hamar megvan, csak összerakás nem teljesen tiszta.
Köszönöm a válaszokat!


Először csak az egyik oldalt szedd szét, mert a másik ott lesz, ha kell esetleg a segítség.
Le kell pucolni mindent, és beállítani a bovden feszességét, hogy rendesen felfeküdjenek alul a tuskóra a betétek. Aztán az állítóval be lehet pontosan lőni. A végén ellenőrizd le, hogy ne fogjon kiengedett állapotban. Esetleg egy kis rézpaszta a nyikorgás ellen nem árt.


Köszi a gyors választ!
Tegnap leszedtem aránylag jol le is jött viszont 1-2mm koptak a betétek...
Szóval csak a kéziféket kellett állítanom
Köszönöm még egyszer!

mrdani Elküldve: 2013-04-14 09:35 Féktárcsa és fékbetét

Heló Mindenkinek!
Fékbetétet szeretnék cserélni ( dobfék ).
Kérdésem az hogy megy ez egyedül is vagy inkább szerelőhöz vigyem el?
Ha egyedül is meg lehet csinálni akkor valami infó hogy mire figyeljek stb...
Szétszedés hamar megvan, csak összerakás nem teljesen tiszta.
Köszönöm a válaszokat!

mrdani Elküldve: 2013-01-18 11:58 Hûtõvíz

anubisz írta:
zoley88 írta:
mrdani írta: Hello Mindenkinek!
Olyan problémám van h 2 nappal ezelőtt minden ok nelkul a bömbi elindult majd 0- hoz közrlre leesett a fordulat.a kipufogoból erős gumiszag aradt s nem akart felporogni azistenek se.ezutan megneztem a hutovizet majd alig volt bene.utána töltötem s azota semi baja.igy mar jois lenne de tovabbra is eszi a hjtovizet.a kiegyenlito tartaly nem olajos de ahol az olajat toltjuk be ott a kupak tetejen tejfol szinu anyag van. Nem sok par csepnyi s ha beljeb nezek megtobb.probaltam beszerezni UV reagens folyadekot h beontoma hutobe majd uv lampaval megnezrm hol szokik meg de nem talaltam sehol.a működesben a motornal nincs semi szokatlan.megy gyorsul nem rangat.olvastam ha hrngerfejes akor nincs futes a kocsiba.nemis volt.de miutan tegnapelott tortent ez az incidens kapot ujra hutovizet azota van futes.
Kerdes h hovalesz a vizem?

égéstérbe kerül, azért is olyan büdös.


persze, az meg nem gumiszag volt, inkább az elégett fagyálló. Ugyan miért jönne gumiszag a motorból? Ha csak nem gumi hajtókarok vannak benne. Illetékes szakember biztos megmondja egyből, de szerintem is ott hengerfej gyanú van. Főleg, hogy az olaj is trutyis.


Nekem gumiszag beütése volt.most már ezt is tudom
Vettem ilyen hűtötömítő folyadékot beletettem így kezdésnek.
Ha hengerfejes akkor az anyagiakba kb mennyit kóstálhat?!
Elég kezdő vagyok az autó motorokhoz ( elektrotechnikus képesítésem van) úgy hogy ha butaságot írok sorry. a hengerfejtömítés az az ami kivan vágva és a blokkra megy rá ugye? Mert az nem nagy összeg ahogy néztem maximum a munkadíj.
Azt nem értem hogy ha a hengerfej repedt akkor nem az olaj jutna be az égés térbe?
Hogy juthat be az égéstérbe a víz?! víz?!Mert a víz a blokk körül folyik nem?A hengeren meg olaj lehúzó gumigyűrűk vannak.

mrdani Elküldve: 2013-01-18 10:50 Hûtõvíz

Hello Mindenkinek!
Olyan problémám van h 2 nappal ezelőtt minden ok nelkul a bömbi elindult majd 0- hoz közrlre leesett a fordulat.a kipufogoból erős gumiszag aradt s nem akart felporogni azistenek se.ezutan megneztem a hutovizet majd alig volt bene.utána töltötem s azota semi baja.igy mar jois lenne de tovabbra is eszi a hjtovizet.a kiegyenlito tartaly nem olajos de ahol az olajat toltjuk be ott a kupak tetejen tejfol szinu anyag van. Nem sok par csepnyi s ha beljeb nezek megtobb.probaltam beszerezni UV reagens folyadekot h beontoma hutobe majd uv lampaval megnezrm hol szokik meg de nem talaltam sehol.a működesben a motornal nincs semi szokatlan.megy gyorsul nem rangat.olvastam ha hrngerfejes akor nincs futes a kocsiba.nemis volt.de miutan tegnapelott tortent ez az incidens kapot ujra hutovizet azota van futes.
Kerdes h hovalesz a vizem?

mrdani Elküldve: 2013-01-09 16:11 Fûtés - Klíma

Hali Mindenkinek!
Lenne egy kis zavaró problémám.
Nem fűt a kocsi csak a hideget fújja be mint az őrült üzem meleg állapotba is...
Ez még talán nem is gáz de most télen a párás szélvédő elég zavaró.
A csövek jók jön a levegő de HIDEG
Én kontakt hiba lehet mert pár nappal ezelőtt mentem a városba ls azt vettem észre hogy vetkőznöm kell olyan meleg van aztán hozzányúltam a konzolhoz és egyből fújta a hideget...ú
Főként d.u.-osba zavar mert bepárásodik a szélvédő, kint meg egyből ráfagy amit lekapartam maradék jég vagy dér vagy tudom is én:S
Valami 5let hogy mit nézzek meg?!

mrdani Elküldve: 2012-12-18 15:14 Mi lehet a baj?

mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Hali mindenkinek!
Olyan problémám lenne, hogy egyik napról a másikra nehezen indul a kocsi.
4-5x-ös indításra beindul és olyan hangja van egy dbig, mint a simsonak vagy egy robogónak ilyen pattogó pöfékelő hangja.Önindítót cseréltem.Egyre bosszantóbb mert úgy járok aksit tölteni mostanság, mint kenyérért a boltba. Azt leszögezném hogy az aksi jó mert a sok indítgatás miatt szívja le az aksit a kocsi.
Kérdés hogy most mit tegyek?


valószínű az iylen hirtelen halál gyújtótrafó gond lesz. nem indul el valamelyik hengered. csináld azt amikor beindult a motor, akkor sorban kezd el lehúzni a gyertyáról a trafót, vagy ha csatos a trafó, akkor csatlakoztasd le róla a kábelet. ahol nem fogsz változást tapasztalni a lehúzáskor (nem változik mega rosszhoz képest a motor járása) annál a hengernél lesz rossz valami. miután egyet lehúztál, azt dugd is vissza, aztán menj a következőre.


Na szerelő kipucolt mindent, de nem tudja most se beindítani.így a gyújtó trafot nem tudjuk leellenőrizni.mikor a szerelőhöz vittük próbáltuk behúzatni de semmi eredménye nem volt csak pöfög meg durrog.Ismerős a motorvezérlő elektronikát mondta, mer hogy a 10évnél öregebb autokba az megy tönkre leghamarabb.5let? javaslat?
Ha nagy nehezen beindítottam régen a pufogás abbamaradt pár percre és ment rendesen, de rángat 1/2/3asba


Na sikerült megcsinálni a kocsit a szerelőnek mindösze 6e-t kért szimpla gyertya csere volt és se nem rángat és pöcre indul valamint húz mint a vadállat!


mrdani Elküldve: 2012-12-17 18:51 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
mrdani írta: Hali mindenkinek!
Olyan problémám lenne, hogy egyik napról a másikra nehezen indul a kocsi.
4-5x-ös indításra beindul és olyan hangja van egy dbig, mint a simsonak vagy egy robogónak ilyen pattogó pöfékelő hangja.Önindítót cseréltem.Egyre bosszantóbb mert úgy járok aksit tölteni mostanság, mint kenyérért a boltba. Azt leszögezném hogy az aksi jó mert a sok indítgatás miatt szívja le az aksit a kocsi.
Kérdés hogy most mit tegyek?


valószínű az iylen hirtelen halál gyújtótrafó gond lesz. nem indul el valamelyik hengered. csináld azt amikor beindult a motor, akkor sorban kezd el lehúzni a gyertyáról a trafót, vagy ha csatos a trafó, akkor csatlakoztasd le róla a kábelet. ahol nem fogsz változást tapasztalni a lehúzáskor (nem változik mega rosszhoz képest a motor járása) annál a hengernél lesz rossz valami. miután egyet lehúztál, azt dugd is vissza, aztán menj a következőre.


Na szerelő kipucolt mindent, de nem tudja most se beindítani.így a gyújtó trafot nem tudjuk leellenőrizni.mikor a szerelőhöz vittük próbáltuk behúzatni de semmi eredménye nem volt csak pöfög meg durrog.Ismerős a motorvezérlő elektronikát mondta, mer hogy a 10évnél öregebb autokba az megy tönkre leghamarabb.5let? javaslat?
Ha nagy nehezen beindítottam régen a pufogás abbamaradt pár percre és ment rendesen, de rángat 1/2/3asba

mrdani Elküldve: 2012-12-13 19:00 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
mrdani írta: Hali mindenkinek!
Olyan problémám lenne, hogy egyik napról a másikra nehezen indul a kocsi.
4-5x-ös indításra beindul és olyan hangja van egy dbig, mint a simsonak vagy egy robogónak ilyen pattogó pöfékelő hangja.Önindítót cseréltem.Egyre bosszantóbb mert úgy járok aksit tölteni mostanság, mint kenyérért a boltba. Azt leszögezném hogy az aksi jó mert a sok indítgatás miatt szívja le az aksit a kocsi.
Kérdés hogy most mit tegyek?


valószínű az iylen hirtelen halál gyújtótrafó gond lesz. nem indul el valamelyik hengered. csináld azt amikor beindult a motor, akkor sorban kezd el lehúzni a gyertyáról a trafót, vagy ha csatos a trafó, akkor csatlakoztasd le róla a kábelet. ahol nem fogsz változást tapasztalni a lehúzáskor (nem változik mega rosszhoz képest a motor járása) annál a hengernél lesz rossz valami. miután egyet lehúztál, azt dugd is vissza, aztán menj a következőre.


Rendben nagyon köszönöm az infot, csak az a baj, hogy be se indul...
Tudom nem lehet behúzni de megpróbáltuk, és csak pöfékel meg durrog...
Eddig sikerült beindítani, de most meg nem akar az Istennek se:S
Most jelenleg szerelőnél van átnézi aztán várom hogy ő mit mond még.
A legroszab az egészbe hogy jövő 7 szerdán mennék vele hajduszoboszlóra de igy érdekes elsz:S

mrdani Elküldve: 2012-12-12 17:42 Mi lehet a baj?

Hali mindenkinek!
Olyan problémám lenne, hogy egyik napról a másikra nehezen indul a kocsi.
4-5x-ös indításra beindul és olyan hangja van egy dbig, mint a simsonak vagy egy robogónak ilyen pattogó pöfékelő hangja.Önindítót cseréltem.Egyre bosszantóbb mert úgy járok aksit tölteni mostanság, mint kenyérért a boltba. Azt leszögezném hogy az aksi jó mert a sok indítgatás miatt szívja le az aksit a kocsi.
Kérdés hogy most mit tegyek?

mrdani Elküldve: 2012-10-24 11:04 Önindító

Helló mindenkinek!

Olyan problémám van, vagyis volt, hogy az autó nem akart indulni csak az önindító ütögetésére.Én szénkefésnek gondoltam, úgy hogy tegnap előtt le is szedtem.
A probléma az hogy sérült, a forgórész.Az álló részt is megnéztem ott a mágnesek közül az egyik meg van repedve.
Az adatlapomon vannak képek róluk.
A kérdés az hogy megéri megcsináltatni vagy ruházzak be újra/használtra?
Esetleg forgórészt keressek?
Az önindító elméletileg gyári, bár az egyik csavar amivel oda volt fogatva arra heggesztve volt egy kis kampó hogy behúzásnál ne forduljon el a csavar.
Előre is köszönöm a válaszokat.