naarjan fórum hozzászólásai

naarjan Elküldve: 2015-09-17 19:05 Mi lehet a baj?

szotakdavid írta:
naarjan írta:
Bitu79 írta: lambda-szonda miatt is lehet sztem







Nekem írtad? Biztos ez állna mögötte?
Lőttem egy hibakódot:
P0011 Powertrain "A" Camshaft Position - Timing over-Advanced or System Performance (Bank 1)

Lehet , hogy a vezérmű jeladó hasalt el?




Gyári diagot kéne használni azzal többre mész.

Felesleges az dőt vesztegetni az ilyen univerzális dolgokra.


Gyári diag 70km-es körzetben nincs. Kivettem, multiméterrel próbáltam videók alapján ellenállást mérni, viszont meg se mukkant. Ezután visszaraktam, majd járó motor közben lehúztam a csatlakozót. Na és mi történt? Semmi! Leállítottam, beindítottam ... ugyanaz a hosszú indítás volt a hiba. Jól gondolom, hogy a szenzor a hibás?

naarjan Elküldve: 2015-09-17 13:49 Mi lehet a baj?

Bitu79 írta: lambda-szonda miatt is lehet sztem







Nekem írtad? Biztos ez állna mögötte?
Lőttem egy hibakódot:
P0011 Powertrain "A" Camshaft Position - Timing over-Advanced or System Performance (Bank 1)

Lehet , hogy a vezérmű jeladó hasalt el?


naarjan Elküldve: 2015-09-16 08:49 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Még mindig nem sikerült megoldani az indítás kérdést, így hátha tudtok valami megoldást.
Hiba: Sokat kell indítózni, hogy beinduljon.
Miután beindul, semmi probléma. Erő van, megy normálisan.
Autó: 316i e46 2003 115le
Ami az utóbbi időben volt cserélve: vezérlés, főtengely jeladó, vezérmű jeladó, AC pumpa, üzemanyagszűrő, levegőszűrő.
Időnként pöcc röff, valamikor pedig 5-8 mp-ig kell indítózni. Kiszámíthatatlan (tehát nem függ melegtől, hidegtől)
Az önindító kezd esetleg bedögleni?

naarjan Elküldve: 2015-07-03 09:59 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
naarjan írta:
naarjan írta:
Robin68 írta:
zsotya88 írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Volt-e már valakinek olyan, hogy 1000-2200 fordulatig olyan hangot ad ki a motor, mintha valami lemez berezonálna. Megnéztem...semmi
Jajj hozzáteszem, csak meleg motornál csinálja. Esetleg a vezérműlánc? Hőtágulás?
Köszi előre is.



Nekem most pont ugyanez a tünet. Olyan 1000-1100-as fordulatszám körül érezni/hallani jobban de pl váltásnál mikor visszaesik a fordulatszám akkor is hallom. Az autó nem remeg,nem rázkódik,húzni is húz,de a hangot úgy tudnám leírni,mintha a kardántengely hozzáérne valamihez. Ilyen kereplő fémes hangot hallok :/


Én alá mennék és megütögetném a középső kipufogó dobot meg a katalizátort. Valószínű valamelyik (de inkább a középső dob) szét van hullva belül.
De ezt csak én gondolom, nem biztos, hogy így van....



Ma alánézek én is, de mikor fel van nyitva a motorháztető és valaki pumpálja a gázt, akkor is hallani. Visszaeső fordulatnál nem. Az érdekesség, hogy csak meleg motornál.
Ez a dolog akkor kezdett előjönni, amikor egy korábbi tünet is, amire azóta sem jött itt sem válasz. Az indítás ... tök mindegy, hogy hideg vagy meleg a motor valamikor 6-8 mp-ig kell indítózni. Utána semmi baj. A gyújtás rendben. Üzemanyagszivattyú rendben (új). Üzemanyagszűrő rendben(új). Vezérmű jeladó, főtengely jeladó rendben(újak). Valamikor elsőre normálisan beindul, valamikor meg sokáig kell indítózni. Valami ötlet?



Valóban a középső dob rezonál be valamiért. Még nem néztem meg jobban, hogy miért. Viszont már az injktorok közül az egyik-másik igen kattog. Tudtok valakit Borsodban, aki normálisan meg tudná nézni? + az indítózási problémára is tud valamit mondani? Köszi előre is


Az egyik zörejkiváltást a kipufogó felfogató elrohadása okozta: 18301436298 cikkszámmal.
Az indítási hiba oka még ismeretlen...



Indítási hiba oka és a hangos zaj oka: vezérműlánc.
Kicsikét elment az egész. Tegnap előtt meg is állt. Hála van a környéken egy figura aki meg is tudja csinálni, bár szinte sorszámot kell nála húzni.
Ha neked is valami ilyesmi baj van, akkor érdemes megnézetni, viszont ha vanos kerék lesz a baj (alapjárat is ingadozik!) az zsebbenyúlós megoldás lesz (kb 120e/db)

naarjan Elküldve: 2015-06-29 20:26 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
naarjan írta:
Robin68 írta:
zsotya88 írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Volt-e már valakinek olyan, hogy 1000-2200 fordulatig olyan hangot ad ki a motor, mintha valami lemez berezonálna. Megnéztem...semmi
Jajj hozzáteszem, csak meleg motornál csinálja. Esetleg a vezérműlánc? Hőtágulás?
Köszi előre is.



Nekem most pont ugyanez a tünet. Olyan 1000-1100-as fordulatszám körül érezni/hallani jobban de pl váltásnál mikor visszaesik a fordulatszám akkor is hallom. Az autó nem remeg,nem rázkódik,húzni is húz,de a hangot úgy tudnám leírni,mintha a kardántengely hozzáérne valamihez. Ilyen kereplő fémes hangot hallok :/


Én alá mennék és megütögetném a középső kipufogó dobot meg a katalizátort. Valószínű valamelyik (de inkább a középső dob) szét van hullva belül.
De ezt csak én gondolom, nem biztos, hogy így van....



Ma alánézek én is, de mikor fel van nyitva a motorháztető és valaki pumpálja a gázt, akkor is hallani. Visszaeső fordulatnál nem. Az érdekesség, hogy csak meleg motornál.
Ez a dolog akkor kezdett előjönni, amikor egy korábbi tünet is, amire azóta sem jött itt sem válasz. Az indítás ... tök mindegy, hogy hideg vagy meleg a motor valamikor 6-8 mp-ig kell indítózni. Utána semmi baj. A gyújtás rendben. Üzemanyagszivattyú rendben (új). Üzemanyagszűrő rendben(új). Vezérmű jeladó, főtengely jeladó rendben(újak). Valamikor elsőre normálisan beindul, valamikor meg sokáig kell indítózni. Valami ötlet?



Valóban a középső dob rezonál be valamiért. Még nem néztem meg jobban, hogy miért. Viszont már az injktorok közül az egyik-másik igen kattog. Tudtok valakit Borsodban, aki normálisan meg tudná nézni? + az indítózási problémára is tud valamit mondani? Köszi előre is


Az egyik zörejkiváltást a kipufogó felfogató elrohadása okozta: 18301436298 cikkszámmal.
Az indítási hiba oka még ismeretlen...

naarjan Elküldve: 2015-06-27 09:05 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
Robin68 írta:
zsotya88 írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Volt-e már valakinek olyan, hogy 1000-2200 fordulatig olyan hangot ad ki a motor, mintha valami lemez berezonálna. Megnéztem...semmi
Jajj hozzáteszem, csak meleg motornál csinálja. Esetleg a vezérműlánc? Hőtágulás?
Köszi előre is.



Nekem most pont ugyanez a tünet. Olyan 1000-1100-as fordulatszám körül érezni/hallani jobban de pl váltásnál mikor visszaesik a fordulatszám akkor is hallom. Az autó nem remeg,nem rázkódik,húzni is húz,de a hangot úgy tudnám leírni,mintha a kardántengely hozzáérne valamihez. Ilyen kereplő fémes hangot hallok :/


Én alá mennék és megütögetném a középső kipufogó dobot meg a katalizátort. Valószínű valamelyik (de inkább a középső dob) szét van hullva belül.
De ezt csak én gondolom, nem biztos, hogy így van....



Ma alánézek én is, de mikor fel van nyitva a motorháztető és valaki pumpálja a gázt, akkor is hallani. Visszaeső fordulatnál nem. Az érdekesség, hogy csak meleg motornál.
Ez a dolog akkor kezdett előjönni, amikor egy korábbi tünet is, amire azóta sem jött itt sem válasz. Az indítás ... tök mindegy, hogy hideg vagy meleg a motor valamikor 6-8 mp-ig kell indítózni. Utána semmi baj. A gyújtás rendben. Üzemanyagszivattyú rendben (új). Üzemanyagszűrő rendben(új). Vezérmű jeladó, főtengely jeladó rendben(újak). Valamikor elsőre normálisan beindul, valamikor meg sokáig kell indítózni. Valami ötlet?



Valóban a középső dob rezonál be valamiért. Még nem néztem meg jobban, hogy miért. Viszont már az injktorok közül az egyik-másik igen kattog. Tudtok valakit Borsodban, aki normálisan meg tudná nézni? + az indítózási problémára is tud valamit mondani? Köszi előre is

naarjan Elküldve: 2015-06-26 16:37 Mi lehet a baj?

Robin68 írta:
zsotya88 írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Volt-e már valakinek olyan, hogy 1000-2200 fordulatig olyan hangot ad ki a motor, mintha valami lemez berezonálna. Megnéztem...semmi
Jajj hozzáteszem, csak meleg motornál csinálja. Esetleg a vezérműlánc? Hőtágulás?
Köszi előre is.



Nekem most pont ugyanez a tünet. Olyan 1000-1100-as fordulatszám körül érezni/hallani jobban de pl váltásnál mikor visszaesik a fordulatszám akkor is hallom. Az autó nem remeg,nem rázkódik,húzni is húz,de a hangot úgy tudnám leírni,mintha a kardántengely hozzáérne valamihez. Ilyen kereplő fémes hangot hallok :/


Én alá mennék és megütögetném a középső kipufogó dobot meg a katalizátort. Valószínű valamelyik (de inkább a középső dob) szét van hullva belül.
De ezt csak én gondolom, nem biztos, hogy így van....


Ma alánézek én is, de mikor fel van nyitva a motorháztető és valaki pumpálja a gázt, akkor is hallani. Visszaeső fordulatnál nem. Az érdekesség, hogy csak meleg motornál.
Ez a dolog akkor kezdett előjönni, amikor egy korábbi tünet is, amire azóta sem jött itt sem válasz. Az indítás ... tök mindegy, hogy hideg vagy meleg a motor valamikor 6-8 mp-ig kell indítózni. Utána semmi baj. A gyújtás rendben. Üzemanyagszivattyú rendben (új). Üzemanyagszűrő rendben(új). Vezérmű jeladó, főtengely jeladó rendben(újak). Valamikor elsőre normálisan beindul, valamikor meg sokáig kell indítózni. Valami ötlet?

naarjan Elküldve: 2015-06-25 19:01 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Volt-e már valakinek olyan, hogy 1000-2200 fordulatig olyan hangot ad ki a motor, mintha valami lemez berezonálna. Megnéztem...semmi
Jajj hozzáteszem, csak meleg motornál csinálja. Esetleg a vezérműlánc? Hőtágulás?
Köszi előre is.

naarjan Elküldve: 2015-06-25 10:34 Mi lehet a baj?_

p1tyeszka írta: Sziasztok! Korábban már írtam egy másik totyikban, hogy néha leáll az autó. Ilyenkor az akksi és az olajvisszajelző pirosan világít, szervó nincs. Rádió, világítás minden megy tovább, indítom, pöcre indul, gurul tovább. Tegnap előtt ezt kanyarba produkálta ami nem volt valami f*sza! Megjegyzem, hogy csak lassú tempónál jelentkezik ez a probléma a kuplung benyomásakor. Figyeltem tegnap, hogy ekkor az alapjárat a minimum alá esik és amiatt fulladhat le. Hibakód és semmiféle más rendellenesség nincs. Fél doboz féktisztítót nyomtunk rá tegnap, hátha valahol falsot szív, de nem. Légtömegmérő kipucolva, üzemanyagszűrő is új. Javasoltak folytószelep tisztítást mert nem nagyon volt hajtva az autó és csak rövid távon használták.
Ti mit gondoltok?


Szia! Hasonló volt nekem is. Bár az enyém benzines. Üzemanyagszivattyú volt az egyik hibás, utána nem sokkal pedig főtengely jeladó. Szinte ugyanezt csinálta. Előzés közben kicsit érdekes volt

naarjan Elküldve: 2015-06-25 10:31 Mi lehet a baj?_

doriasztrik írta: Szép estét Mindenkinek, Üdvözletem!

A mai nap, a munkából , ami kb 8km-es távolságban van, hazaérve beálltam a garázsba, és tettem-vettem, majd egy 30perc múlva észrevettem, hogy valami kisebb tócsa áll az autó alatt( 10cm átmérőjű ), pontosabban az első kerék tengelyével egyvonalban, középen.
Hátrébbgurultam, hogy megnézzem, mi is lehet, és állaga kissé zsírosabb vízére hasonlított, és édeskésebb volt az íze, azt gondolom a fagyálló volt.
Az autó alá néztem, de mivel eléggé be van borítva, csak a cseppenés útját láttam.
Először azt gondoltam, hogy a kondenzvíz a klímából, de egyrészt, nem klímáztam ma, másrészt a víznek el kellett volna párolognia, tehát itt a fagyállós hűtővíz lesz a bibi...
Talán csak a hűtőcsőnél lehet, hogy a tömítés mellett elfolyik, vagy lehet, hogy egy lyuk lenne rajta?
Holnap midenképp alánézek aknán, de nem hagy nyugodni, hátha valaki már tapasztalt hasonlót!

Köszönöm előre is a segítségetek!
További szép estét!


Nekem volt hasonló, az egyik drágaságos szerelő elfelejtette visszapattintani a helyére az egyik vízcsövet és a külső forgó alkatrészek szép lassan elnyírták. Szedd le a burkolatot és nézd meg hol csepeg. Ha ugyanaz a cső ment el, mint nekem, azt nehezen fogod megtalálni még robbantott rajz és cikkszám alapján is. Talán még nekem megvan, hogy honnan rendeltem.

naarjan Elküldve: 2015-06-24 22:53 Mi lehet a baj?

Kris írta: Sziasztok uj vagyok es sajnos nem tudok sajat topikot nyitni ezert ide irok. Segitsegre lenne szüksegem. 2002 320td compact. Nagyon fura elektromos anomaliak jöttek elö nemreg. Majdnem, vagy tenyleg egy idöben, ezt nem tudom. Azt sem, hogy mitöl lehet...:
1. nem müködik az esöszenzor. eddig eleg volt bekapcsolni, most a tekerövel csak a gyakorisagat lehet allitani.
2. ha A allasba kapcsolom a vilagitast a tompitott folyamat eg. mappal is. a magassag alliatas latszolag rendben,
es, ami a legfurabb:
3. manualis klimas es a höfok tekeröje 1/3 allast elugrott. felfele allasban nem az ablakra fuj, hanem közepre es igy tovabb.
minden müködik, de megsem. olyan, mintha downgrade-elt volna a kocsim... Egyedi eset ez? Lattam az ebayen egy carsoft i910 nevü szineskijelzös diagnosztizalot. bele lehet avval nezni mi ujsag?

valaki?


Szia!
1-2. Ha jól tudom az esőszenzor ugyanott van, ahol a fényszenzor a belső visszapillantónál. ( ha nem jól tudom, akkor majd valaki kijavít). Én megnézném a kütyüt, s esetleg a biztosítéktáblát is.
3. Mitől ugrott el? Én kikapnám és visszaállítanám eredeti állapotába.
Bele lehet nézni igen, de nem biztos, hogy kijelzi a hibát. Én egy normális szerelőnél (akinek 2-3000Ft-os kiolvasója van...hanem egy komoly), vagy egy márkaszervízben olvastatnám ki a hibát.

naarjan Elküldve: 2015-06-24 22:19 Mi lehet a baj?

lantika írta:
Tano írta:
lantika írta: Es a nyitäshoz pont kell äram,a zäräshoz meg nem. Az öve folyamatosan nyit,tehät mindig kapja a jelet(äramot) igy a käbelszakadäs ki is van zärva.


De az éppen elegendő, hogy megtörik a szigetelés a csomagtér átvezetőnél és már zárlatos is a rendszer, hasonló tünetekkel. Szerintem egy megnézést megér.


Igazad van.


Hasonló volt nekem is... mikor szétszedtem a kábelezést, a fele kábelen töredezett volt a szigetelés. Elég silány miőséget használtak pont ilyen helyen... persze lehet pont ilyen helyzetekre kábeljavító gyári kábelkészletet (kb 1 m kábel 100e fölött). Én vettem 16 eres kábelt külső szigeteléssel és van egy speciális gyorscsatlakozós megoldás (szorítós - összedugós), kb 2 óra munka volt vele de töéletes minden. Csak a kábelek terhelhetőségére kell odafigyelni, nem véletleül vannak ott más vastagságban

naarjan Elküldve: 2015-06-24 15:50 Mi lehet a baj?

lantika írta:
blasekati írta:
Bitu79 írta:
blasekati írta: Sziasztok!
Segítségre volna szügségem,szerintetek mit tegyek, ha nyitva maradt a csomagtérajtó zár. Se manuálisan, se elektromosan nem hajlandó bezárni a zár. Az auto egy e46 2005-ös sedan.


Műszerfalon jelzi is,hogy nyitva van?
Abből,hogy kulcsal sem lehet bezárni,sztem a zár xart be. :/


Jelzi, hogy nyitva van,sőt a csomagtérvílágítás is működik.


Hizd le a mikrokapcsolo csatijät ami a rendszäm felett van,es be tudod csukni. Kapcsolo megdöglött=>csere


Azért megnézném egy multiméterrel a kapcsoló működését és a zárat is feszültséggel. Hasonló volt nekem is. Kábelszakadás volt a csomagtérajtó gumigégecsövében így nem volt pont oda feszültség.

naarjan Elküldve: 2015-06-24 15:47 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Lenne egy nagyon kis frappáns probléma a német csodával, s hátha ti tudtok valami okosságot mondani.
A probléma: 316i nehezen indul (de beindul 6-10mp indítózással)
Amit megnéztem már:
- üzemanyagpumpa (múlt éven cserélve: VDO)
- üzemanyagszűrő (múlt éven cserélve)
- gyújótrafók rendben
- gyertyák múlt éven cserélve
- légtömegmérő rendben
- levegőszűrő cserélve ma
- többi kulccsal is csinálja

Beindulás után mintha nem lenne semmi probléma. Alapjárat rendben. Erő(cske) rendben. Mintha nem lenne semmi baj. Hiba nincs sehol (tegnap olvasva szervízben).
Mit javasoltok? Folytószelep tisztítás? Üzemanyagrendszer csöveinek ellenőrzése?
Már egyszerűen nincs semmi tippem.
Köszönöm előre is!

naarjan Elküldve: 2013-11-11 10:43 316i leáll menet közben!

naarjan írta:
anubisz írta:
naarjan írta:
Milan11 írta:
anubisz írta:
YouTube videó



Valószínűleg az lesz, mert most előjött a hiba és indítózásnál meg sem mozdul a fordulatszámmérő, sőt ha beállítom digitális fordulatszámmérőt akkor is stabilan áll a nullán mikor próbálom indítani.

Egy kérdés hol található a főtengely jeladó a motortéren belül ezen a típusú autón?
E46 316i 2002 facelift.
Köszönöm


Hali! Ugyanez a probléma fordult meg velem is, bár nálam az AC is már gyenge volt. A hiba kiolvasásánál jelezte az üzemanyagszint jeladó hibáját, a főtengely jeladót. AC-t cseréltem (gyári ment bele), főtengely jeladót cseréltem (gyári ment bele). A probléma ki lett küszöbölve. VISZONT! Új probléma, hogy megint megáll egy pillanatra menet közben az autó (kb 1-2 mp - mivel pörög a motor beindul újra!), ilyenkor lemegy a fordulatszám mint a főtengely jeladó hibánál. De ha a gyári újat raktam bele, akkor mi a franc lehet vele???? Valami ötlet valakinek????



Az például, hogy ha menet közben leáll az többnyire a vezérműtengely jeladó hibája, ( persze ha nincs más gond a kocsival ) nekem is leállt volt hogy kanyarodás közben, elment a szervóm, majdnem padkát fogtam. Meg a lámpánál mikor indultam volna mikor zöldre váltott számtalanszor.


CSak azt nem értem, hogy ez a csodálatos német technológia, ami mindent érzékel meg mindent kijelez, meg mindent regisztrál az agyába, akkor miért nem tudja ezt? ... más gond már nincs elvileg. Köszi a segítséget, de ha valakinek van más tippje, kérem jelezze. Köszike



Megvan a hiba! A két jeladó azonos a típusnál. A szerelő a jó vezérműtengely jeladót cserélte egy új jóra a főtengelyé helyett.