YELLOW írta:
anubisz írta: Hát ennyi pézért már tudhat valamit, 7100 1 liter 0-30 as.
0W-40 SL/CF Xado motorolaj /4 liter Szintetikus B4 BMW Longlife 25 297 HUF
nekem 8 kel bele kapásból. Az mán nem aprópézz 50 ezer.
A gond csak az, ha szarok a szimeringjeim, és cserélni kéne, akkor ez is elmegy, és minden más is. Így meg az 50 ezres olajat zabálja majd, nem a 35 ezrest.
Szerintem amíg ezt a lehetőséget nem javíttatom, hiába a csoda olaj, ugyan úgy meg fogja enni, 10 ezer után, mikor már lehígul.Akkor meg 50 ezrekért cseréljek olajat 15 ezer körül megint.
YELLOW írta:
már 5000Ft/l körül is lehet kapni. a benyás részben az SL minőségi szint nem olyan nagy valami, már SN-nél járunk. én anniyra nem vagyok elájulva tőle. ha azt nézed, hogy sok Castrol olaj 4500Ft/l áron is kapható néhány helyen, meg ugyanaz, 3000-ért, akkor...
anno mikor először, még nem annyi infóval ARAL 5w-50 olajat vettem pl a Unixnál 6000/l volt az ára, mégis találtam 2700 körül. oszt ugyanaz. szóval az árra alapozni...
ettől függetlenül lehet jó olaj ez a xado, de ennyit nem ér, főleg, hogy tök mindegy mit tennék az autóba, 11ezer +/- 1000 km után úgyis lecserélem.
CsBalu irta:
Nem értem miért nem jó a gyári BMW olaj. Ha a BMW-nek jó nekünk miért nem jó? Ha a mérnökök akik rengeteg munkaórát beleöltek ebbe és figyelembe vették a motorok kopását, működését és az ahhoz passzoló motorolajat írták elő azt mondják hogy jó bele akkor miért kell spekulálgatni meg a Totalcaros cikkek alapján olajat választani (nem pont rátok gondolok). Én eddig minden autómba a gyári olajat tettem és semmi baj nem volt vele...
ATMASOLTAM IDE AZ OLAJ TOPIKBA, MERT GONDOLTAM INKABB IDE SZOL.
Az, hogy miert nem jo a gyari BMW olaj, vagy az Opel olaj , vagy Arctic Cat olaj vagy stb... azt a kovetkezokbol tudom/gondolom es soha de SOHA nem tennek BMW olajat az automba.
En quad szerelo vagyok es pl az Arctic Cat gyarto csak ugy vallal garanciat, ha szigoruan Arctic Cat olajat hasznal a vevo. Egy kliens amikor hozta a gepet szervizre, hozott magaval Motul olajat, hogy neki azt tegyuk bele, nem erdekli a garancia. 2-3 ev mulva 5 gepbol 4nek a motorjat gyuruzni kellet, mig ami Motulal futott ( sot tobb km-t) nem volt ilyen baja.
Na ennyit reszemrol a gyari olajakrol. Az en velemenyem szerintem az, hogy azok az olajak csak a minimalis celt szolgaljak, de extra vedelmet nem nyujtanak foleg 15ezer utan, igy megugrik az alkatresz eladasuk a gyartoknak, biznisz biznisz biznisz....
SM vagy SL olaj, de nekunk 10-13 eves autoknak SL olaj jar az az Euro3as minosites, ettol fuggetlenul en SMel jarok
))
25ezer a 4 literes, hat az eleg draga, nalunk 17ezer.
Ismerosom az osszes autojaba (AMG V8, Nissan Navra 2.5L, s meg valami lakokocsi, plusz ket kisrepulo) ezt a Xadot hasznalja az autokba 5-40 vagy 5-30 es a repullokbe 10-60 es minden olajcsere elott VitaFlush, az autokba megcsinalta a OneStage kezelest, amit 100.000kent kell megismetelni es csak azt banja, hogy nem hasznalta hamarabb ezeket.
Kivancsi lennek, hogy valaki itt a forumon, ha nem is az olajat, de ezt a One Stage nevu anyagot ki merne-e probalni .... en ismerem, nem azert irom, hogy valaki elottem tesztelje le.... ez csak 9ezer korulibe kerul.
http://www.xado.co.hu/?Itemid=38#!/~/product/category=2302529&id=9944786