negativ0001 fórum hozzászólásai

negativ0001 Elküldve: 2013-01-03 09:24 Motorolaj

YELLOW írta:

ez megint kicsit böszme kijelentés... szar castrol. melyik azon belül? ha magnatec, akkor ne is folytasd. egyet értek. én castrolból csak az SLX-et preferálom, mivel már így csak raktáron lévőket éehet kapni. az újaknak már edge sport a neve meg FST-s ha jól emlékszem. szóval mivel nincs már SLX így már nem is veszek castrolt.


Ja , ez igy van, amugy te most melyik markat hasznalod?

negativ0001 Elküldve: 2013-01-03 09:16 Motorolaj

vidarene1991 írta:

olaj fogyasztást nem vettem észre!de eddig castrol volt benne.8000 mehettem rá,de van olyan érzésem hogy az baszta el a motrot...vais attol kattog!szerintem sz.... a castrol!


Hogy kattog? Hidegen, vagy melegen? eles vagy mely a kattogo hang?

negativ0001 Elküldve: 2013-01-03 09:14 Motorolaj

YELLOW írta:
negativ0001 írta:
Kivancsi lennek, hogy valaki itt a forumon, ha nem is az olajat, de ezt a One Stage nevu anyagot ki merne-e probalni .... en ismerem, nem azert irom, hogy valaki elottem tesztelje le....


mint írtam nem hiszek már a mesében. elolvastam, de nagyon telesoppos a szöveg róla. akár el is tudnám képzelni, hogy a kis barázdákba belepréselődik az anyag és a hő miatt kémia reakciók stb miatt beépül... de hiszem ha látom.


Probaltam lancfureszben is es egy szezon hasznalat utan szetszedtem a motort es a lancfuresz feno reszelojevel probaltam a huvelybe belekarcolni, ami ugy csuszott el rajta, mint az uvegen es nem hagyott nyomot. Na en lattam ezert hiszem. Aztan, hogy tenyleg tart-e 100ezer km-t az mast tal teszta, de azt is meg lehet nezni.....

negativ0001 Elküldve: 2013-01-03 09:00 Motorolaj

anubisz irta:

No most Yellow sokkot kap az Orosz olajtól és ezt hogy sikerült fellelni? Még hallani se hallottam róla soha.
Ja értem, nem Magyarba laksz, úgy lehet, hogy ott más ország termékeit is forgalmazzák jobban mind itt.
ez nem egy olcsó olaj, basszus, van amék 6000 1 liter, mit mondjak
http://www.xado.co.hu/?Itemid=38#!/~/category/id=2302528&offset=0&sort=normal
0-30 as 7100Ft i liter

EZT IS ATHOZTAM EBBE A TOPIKBA

Az, hogy orosz nem problema, orosz nem egyenlo szovjet ) Es hogy hollandeknal csinaljak igy legalabb komolyabb minosegi vizsganak kell megfelelnije, na es alapolajkent az Eszak-i Brents olajat hasznlajak, ami a motorolajak atyja.
Ja eppen latom, hogy nem olcso nalatok......, sajnos.
Nem emlekszem hogyan sikerult fellelnem, azt hiszem elobb az adalekjait fedeztem fel es aztan az olajakat.
En 5-40et hasznalom SM az nem annyira draga.Ha valaki venne ilyent, ne lepodjon meg a szagan/illatan, mert van egy jellegzetes sampon vagy mi... illata, ami azert van, hogy masok ne tudjak hamisitani.
Es, hogy miert maradtam ennel a markanal?
itt van ez a muszer, amivel lehet tesztelgetni az olajak elhasznalodasi merteket...autoszerelo haverommal kb 1 evig teszteltunk oljakat mig ennel a Xadonal maradtunk.
http://www.reliabilitydirectst...eh%201.htm

negativ0001 Elküldve: 2013-01-03 08:47 Motorolaj

YELLOW írta:

anubisz írta: Hát ennyi pézért már tudhat valamit, 7100 1 liter 0-30 as.

0W-40 SL/CF Xado motorolaj /4 liter Szintetikus B4 BMW Longlife 25 297 HUF
nekem 8 kel bele kapásból. Az mán nem aprópézz 50 ezer.
A gond csak az, ha szarok a szimeringjeim, és cserélni kéne, akkor ez is elmegy, és minden más is. Így meg az 50 ezres olajat zabálja majd, nem a 35 ezrest.
Szerintem amíg ezt a lehetőséget nem javíttatom, hiába a csoda olaj, ugyan úgy meg fogja enni, 10 ezer után, mikor már lehígul.Akkor meg 50 ezrekért cseréljek olajat 15 ezer körül megint.

YELLOW írta:

már 5000Ft/l körül is lehet kapni. a benyás részben az SL minőségi szint nem olyan nagy valami, már SN-nél járunk. én anniyra nem vagyok elájulva tőle. ha azt nézed, hogy sok Castrol olaj 4500Ft/l áron is kapható néhány helyen, meg ugyanaz, 3000-ért, akkor...
anno mikor először, még nem annyi infóval ARAL 5w-50 olajat vettem pl a Unixnál 6000/l volt az ára, mégis találtam 2700 körül. oszt ugyanaz. szóval az árra alapozni...
ettől függetlenül lehet jó olaj ez a xado, de ennyit nem ér, főleg, hogy tök mindegy mit tennék az autóba, 11ezer +/- 1000 km után úgyis lecserélem.

CsBalu irta:

Nem értem miért nem jó a gyári BMW olaj. Ha a BMW-nek jó nekünk miért nem jó? Ha a mérnökök akik rengeteg munkaórát beleöltek ebbe és figyelembe vették a motorok kopását, működését és az ahhoz passzoló motorolajat írták elő azt mondják hogy jó bele akkor miért kell spekulálgatni meg a Totalcaros cikkek alapján olajat választani (nem pont rátok gondolok). Én eddig minden autómba a gyári olajat tettem és semmi baj nem volt vele...

ATMASOLTAM IDE AZ OLAJ TOPIKBA, MERT GONDOLTAM INKABB IDE SZOL.

Az, hogy miert nem jo a gyari BMW olaj, vagy az Opel olaj , vagy Arctic Cat olaj vagy stb... azt a kovetkezokbol tudom/gondolom es soha de SOHA nem tennek BMW olajat az automba.
En quad szerelo vagyok es pl az Arctic Cat gyarto csak ugy vallal garanciat, ha szigoruan Arctic Cat olajat hasznal a vevo. Egy kliens amikor hozta a gepet szervizre, hozott magaval Motul olajat, hogy neki azt tegyuk bele, nem erdekli a garancia. 2-3 ev mulva 5 gepbol 4nek a motorjat gyuruzni kellet, mig ami Motulal futott ( sot tobb km-t) nem volt ilyen baja.
Na ennyit reszemrol a gyari olajakrol. Az en velemenyem szerintem az, hogy azok az olajak csak a minimalis celt szolgaljak, de extra vedelmet nem nyujtanak foleg 15ezer utan, igy megugrik az alkatresz eladasuk a gyartoknak, biznisz biznisz biznisz....

SM vagy SL olaj, de nekunk 10-13 eves autoknak SL olaj jar az az Euro3as minosites, ettol fuggetlenul en SMel jarok))

25ezer a 4 literes, hat az eleg draga, nalunk 17ezer.
Ismerosom az osszes autojaba (AMG V8, Nissan Navra 2.5L, s meg valami lakokocsi, plusz ket kisrepulo) ezt a Xadot hasznalja az autokba 5-40 vagy 5-30 es a repullokbe 10-60 es minden olajcsere elott VitaFlush, az autokba megcsinalta a OneStage kezelest, amit 100.000kent kell megismetelni es csak azt banja, hogy nem hasznalta hamarabb ezeket.

Kivancsi lennek, hogy valaki itt a forumon, ha nem is az olajat, de ezt a One Stage nevu anyagot ki merne-e probalni .... en ismerem, nem azert irom, hogy valaki elottem tesztelje le.... ez csak 9ezer korulibe kerul.
http://www.xado.co.hu/?Itemid=38#!/~/product/category=2302529&id=9944786

negativ0001 Elküldve: 2013-01-02 13:08 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
negativ0001 írta:

A 90eses evekben es 2000 utan kb 2003ig az E21ben 7.500-kent csereltem az olajat,10/15W-40et hasznaltam, aztan attertem az 5-40re es azzal 15ezret mentem. A gyarto 7.500at irt elo az akkor olajakkal. Az E46 azt hiszem valami 25ezret ir, de en szerintem hamarabb lecserelem 15 korul tuti. Meg nem ertem el odaig.Rengeteg kiserletezessel vegre megtallatam azt az olajat ami 15ezer utan is csodasan tartja tulajdonsagait, sot 25-30ezerig siman lehet menni vele, dieselben 30-50ezer, de persze ezt mind tudjuk, hogy rovid utakkal rohamosan csokken a minosege. Ezert lenne jo egy Webasto.



és melyik ez a csodaolaj, amit találtál? megtudhatjuk?



Amit irtam korabban is, az a Hollandiaban gyartott orosz Xado olaj.
Reg reg LiquiMolly-t hasznaltam az asvanyi 15w-40et az E21hez, de 5.000kent lecsereltem.

negativ0001 Elküldve: 2013-01-02 09:07 Üzemanyag fogyasztás

anubisz írta:
negativ0001 írta:
anubisz írta:
negativ0001 írta: 200ezer km nem sok. A regi E21-ben 425ezer korul van es minden ok. Ket olajcsere (15.000km) kozott talan 1 deci olajat eszik.
BUEK mindnekinek!!!!!!!!


Az jó. Lehet termeli is enyém is 1 decit eszik 15000 alatt, ha áll a parkolóba de erre még egy 2012 Bimmer is büszke lenne.
Ugye ez csak valami Buék tréfa?


Ezt halal komolyan mondom!!! Nem vicc!
Regebb 1liter olajat evett ket olajcsere kozott, de aztan kicsereltem a szelepszarszimeringeket. Gyuruzve nem volt es meg igy is mind4 hengerben 10.5-10.6 Bar a nyomas. A huvely falan meg mindig latszanak a gyari 45fokos "karcolasok", nem jut eszembe hogy is mondjak annak.
2012es bimmer nincs amiert buszkelkedjen, mert a 80as evekben jobban megcsinaltak a motrokat, most ugy csinaljak, hogy romoljanak, mert akkor nincs biznisz es ez ugy 2000-2002 utantol van igy, meg osszeeskuvesnek is lehetne hivni.


akkor lehet nekem is szimeringeket kellene cserélnem, mert nálam 12,6 a kompresszió, és van benne 350 amiről csak én tudok, meg amit beletekertek még az aranypofák.
Persze amíg friss az olaj nekem se fogy aztán ahogy hígúl, használódik, úgy kezdi el nyamizni. Hozzáteszem pont úgy 15 után amikor ajánlatos lenne minden kocsiba cserélni, bármit is ír a csere intervall. Ez is bizonyítja, hogy 15 körül már szart se ér az olaj.
Elég 1,2 160 feletti pályázás, már villan is a sárga lámpa leálláskor, hogy pótolni kéne.
És úgy eszi, hogy a kipufogó gyönyörű, a gyertyák atom tiszták, semmi szutyok rajtuk.Nem füstöl,( szép is lenne ) mégis elmegy az olaj.


A 90eses evekben es 2000 utan kb 2003ig az E21ben 7.500-kent csereltem az olajat,10/15W-40et hasznaltam, aztan attertem az 5-40re es azzal 15ezret mentem. A gyarto 7.500at irt elo az akkor olajakkal. Az E46 azt hiszem valami 25ezret ir, de en szerintem hamarabb lecserelem 15 korul tuti. Meg nem ertem el odaig.Rengeteg kiserletezessel vegre megtallatam azt az olajat ami 15ezer utan is csodasan tartja tulajdonsagait, sot 25-30ezerig siman lehet menni vele, dieselben 30-50ezer, de persze ezt mind tudjuk, hogy rovid utakkal rohamosan csokken a minosege. Ezert lenne jo egy Webasto.

negativ0001 Elküldve: 2013-01-01 12:55 Üzemanyag fogyasztás

kanyar20 írta:
negativ0001 írta:
anubisz írta:
negativ0001 írta: 200ezer km nem sok. A regi E21-ben 425ezer korul van es minden ok. Ket olajcsere (15.000km) kozott talan 1 deci olajat eszik.
BUEK mindnekinek!!!!!!!!


Az jó. Lehet termeli is enyém is 1 decit eszik 15000 alatt, ha áll a parkolóba de erre még egy 2012 Bimmer is büszke lenne.
Ugye ez csak valami Buék tréfa?


Ezt halal komolyan mondom!!! Nem vicc!
Regebb 1liter olajat evett ket olajcsere kozott, de aztan kicsereltem a szelepszarszimeringeket. Gyuruzve nem volt es meg igy is mind4 hengerben 10.5-10.6 Bar a nyomas. A huvely falan meg mindig latszanak a gyari 45fokos "karcolasok", nem jut eszembe hogy is mondjak annak.
2012es bimmer nincs amiert buszkelkedjen, mert a 80as evekben jobban megcsinaltak a motrokat, most ugy csinaljak, hogy romoljanak, mert akkor nincs biznisz es ez ugy 2000-2002 utantol van igy, meg osszeeskuvesnek is lehetne hivni.




Honolásnak hívják..

BÚÉK!!!


ez az, koszi, BUEK neked is!

negativ0001 Elküldve: 2013-01-01 09:33 Gyújtásra kattogó hang a motortér felõl

paolo írta: Sziasztok!

Indításnál nagyon hangos a motor. Olyan mintha nem lenne benne olaj, max. 3sec és eltűnik a kattogás, szépen jár a motor ahogy szokott.
Általában ha hosszabb ideig állok meg, mindig jelentkezik és csak kimondottan indításnál.
Gyári szűrő van benne, 5/30 as olajat lecseréltem mert gondoltam túl híg, most 10/40es van benne.
Valakinek valami ötlet?????


Semmi panik. Nincs nagy gond, viszont, hogy most telire 10w-40et tettel az nem a legbolcsebb cselekedet ))
Minel higabb az olaj amikor hideg , az annal jobb, mert hamarabb eljut az olaj ahova kell es nincs csattogo hang inditas utan. A problemad az lehet, hogy a hidrotokek nem tudnak idejeben kompenzalni, ez lehet mocskos olajjaratok miatt, suru olaj,pompa,kopott sikcsapagy stb, de leghamarabb olajszuro visszatarto szelep problema.
Ha inditas utan mindaddig, mig bemelegszik hallod a kecetelo hangot, akkor az hidrotoke, de meg azt is helyre lehet hozni meg akkor is ha mar melegen is csinalja, anelkul, hogy kicserelned.

negativ0001 Elküldve: 2013-01-01 09:20 Üzemanyag fogyasztás

anubisz írta:
negativ0001 írta: 200ezer km nem sok. A regi E21-ben 425ezer korul van es minden ok. Ket olajcsere (15.000km) kozott talan 1 deci olajat eszik.
BUEK mindnekinek!!!!!!!!


Az jó. Lehet termeli is enyém is 1 decit eszik 15000 alatt, ha áll a parkolóba de erre még egy 2012 Bimmer is büszke lenne.
Ugye ez csak valami Buék tréfa?


Ezt halal komolyan mondom!!! Nem vicc!
Regebb 1liter olajat evett ket olajcsere kozott, de aztan kicsereltem a szelepszarszimeringeket. Gyuruzve nem volt es meg igy is mind4 hengerben 10.5-10.6 Bar a nyomas. A huvely falan meg mindig latszanak a gyari 45fokos "karcolasok", nem jut eszembe hogy is mondjak annak.
2012es bimmer nincs amiert buszkelkedjen, mert a 80as evekben jobban megcsinaltak a motrokat, most ugy csinaljak, hogy romoljanak, mert akkor nincs biznisz es ez ugy 2000-2002 utantol van igy, meg osszeeskuvesnek is lehetne hivni.

negativ0001 Elküldve: 2012-12-31 15:11 Üzemanyag fogyasztás

200ezer km nem sok. A regi E21-ben 425ezer korul van es minden ok. Ket olajcsere (15.000km) kozott talan 1 deci olajat eszik.
BUEK mindnekinek!!!!!!!!

negativ0001 Elküldve: 2012-12-29 21:15 Üzemanyag fogyasztás

negativ0001 írta:
YELLOW írta:
kanyar20 írta:
YELLOW írta:
annyiból a BMW is köjön, neked túl sokat fogyaszt az a góf... vagy nem találtad meg az 5. fokozatot? vagy taposod a szemét?
jobban jársz egy 318i-vel, az legalább erősebb is. motorikusan nem sok kínjuk van. a futómű a kényesebb. de ez típuson belül motortól függetlenül jellemző.



Hát igen, ezen gondolkoztam, hogy a bmw is kijönne rajt, sőt!
Amugy inkább taposom a szemét.. 14-es, 75 Le.. nekem ez nagyon kevés.

És mi a különbség egy 316i 1.9-es és egy 318i között? A ccm-en kívül? Nekem jobb a nyomatékosabb benzines is.



ha a BMW-vel is úgy alkarsz menni, akkor többet fog enni. akkor vegyél valami dízelt...
a 316i, 318i totál egyforma, nincs különbség semmiben csak a teljesítményben. M43TUB19 a kódja mindkettőnek, az egyik 105 lovas a másik 118, ugyanúgy 8 szelepes.

M44-es motor az ami 140 lovas, de az csak E36 IS-be került, az 16 szelepes. de az is csak ennyivel bonyolultabb.


Ja ja igy van pontosabban, de ha nagyon erdekelnek a motorok es, hogy milyent szeretnel venni, akkor itt vannak
http://en.wikipedia.org/wiki/B..._%28E46%29
gorgesd lejjebb es ott van a lista, az N42 stb motrok vannak azzal a hidraulikus szelepvezerlessel ellatva, amit a BMW Vanos-nak hiv 16 szeleppel.En nem vennek olyant, de ez csak az en velemenyem, mert nem szeretem a kopmlikalt megoldasokat, mert tobb a hibaforras valoszinusege.
Na de van sima 318i 8 szeleppel, ahogy Yellow kolega mondja, annal annyi a kulonbseg a 316oshoz kepest, hogy valtakozo hosszusagu szivocsove van es ezzel elernek meg 10 lovat kb. es picivel mas szoft az ecu-ban.
Na, de kivancsi vagyok, hogy mit veszel....sok sikert jo dontest. Es elore is gratula.



negativ0001 Elküldve: 2012-12-29 21:14 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
kanyar20 írta:
YELLOW írta:
annyiból a BMW is köjön, neked túl sokat fogyaszt az a góf... vagy nem találtad meg az 5. fokozatot? vagy taposod a szemét?
jobban jársz egy 318i-vel, az legalább erősebb is. motorikusan nem sok kínjuk van. a futómű a kényesebb. de ez típuson belül motortól függetlenül jellemző.



Hát igen, ezen gondolkoztam, hogy a bmw is kijönne rajt, sőt!
Amugy inkább taposom a szemét.. 14-es, 75 Le.. nekem ez nagyon kevés.

És mi a különbség egy 316i 1.9-es és egy 318i között? A ccm-en kívül? Nekem jobb a nyomatékosabb benzines is.



ha a BMW-vel is úgy alkarsz menni, akkor többet fog enni. akkor vegyél valami dízelt...
a 316i, 318i totál egyforma, nincs különbség semmiben csak a teljesítményben. M43TUB19 a kódja mindkettőnek, az egyik 105 lovas a másik 118, ugyanúgy 8 szelepes.

M44-es motor az ami 140 lovas, de az csak E36 IS-be került, az 16 szelepes. de az is csak ennyivel bonyolultabb.


Ja ja igy van pontosabban, de ha nagyon erdekelnek a motorok es, hogy milyent szeretnel venni, akkor itt vannak
http://en.wikipedia.org/wiki/B..._%28E46%29
gorgesd lejjebb es ott van a lista, az N42 stb motrok vannak azzal a hidraulikus szelepvezerlessel ellatva, amit a BMW Vanos-nak hiv 16 szeleppel.En nem vennek olyant, de ez csak az en velemenyem, mert nem szeretem a kopmlikat megoldasokat, mert tobb a hibaforras valoszinusege.
Na de van sima 318i 8 szeleppel, ahogy Yellow kolega mondja, annal annyi a kulonbseg a 316oshoz kepest, hogy valtakozo hosszusagu szivocsove van es ezzel elernek meg 10 lovat kb. es picivel mas szoft az ecu-ban.
Na, de kivancsi vagyok, hogy mit veszel....sok sikert jo dontest. Es elore is gratula.

negativ0001 Elküldve: 2012-12-29 08:42 Üzemanyag fogyasztás

[/quote]


Hát igen, ezen gondolkoztam, hogy a bmw is kijönne rajt, sőt!
Amugy inkább taposom a szemét.. 14-es, 75 Le.. nekem ez nagyon kevés.

És mi a különbség egy 316i 1.9-es és egy 318i között? A ccm-en kívül? Nekem jobb a nyomatékosabb benzines is.

[/quote]
A ccm-em az egyforma. A 316 is 1.9es es a 318 is. A 316 az egy "tompitott" vagy butitott motor es csak 105 LE, de birja a strapat, viszont 2500rpm-en eleri mar a max nyomatekot. A 318 az ugyan az a motor, de a hengerfej mas , azt hiszem 16 szelepes es valami komplikalt szelepvezertlesi rendszere van, en pont ezert nem vettem ilyent, mert egy szerelo haverom mondta, hogy ez is hibaforras es ha javitani kell elegge huzos.
A fogyasztasa a 316nak elegge jo. Nyaron nekem 5.9-6.7 kozott volt es most , hogy kemeny minuszok vannak es sok rovidet megyek 7.7-8.9. Na itt nincsenek autopalyak, hogy azon is probaljam, de ott szerintem meg 0.5L-el eszik tobbet.
Arrol ne almodj, hogy 400m-es versenyekre messz majd vele, mert nem arra valo, hanem csak A pontbol B-be kenyelmesen elvisz es kesz. Ha akarsz valami komolyabb feelinget, akkor 320-323.
De 1.5 millaert sok. En 200.000ben vettem es 730ezerert, igaz 9es es Sedan.
Futomunel az elso villa hatso perselye szokott kimenni, de vannak olcso megoldasok es ha valami ujat kellene vegyel akkor csak MEYLEt vegyel, mert azon aztan cserelheted kulon a gombcsuklokat es nem kell ujbol egy egesz villat venned, na de madj belejossz. Sok sikert! es BUEK

negativ0001 Elküldve: 2012-12-28 19:52 Olajzabálás

Laser írta:
czinege írta:
negativ0001 írta:
Laser írta:
negativ0001 írta:
Laser írta: Sziasztok!

2003 E46 318D-be 6000 km alatt elfogyott max-ról min-re az olaj.
Olajcsöpögést nem látok, a motor rendesen húz. 80.000 km van benne (ha igaz).
Jövő héten viszem szervizbe.
Járhatok vele addig? Soknak számít az olajfogyás?

Üdv. Laser



Ennyi olazabalasnal meg a fustben nem nagyon veszed eszre. Esetleg akkor , ha nagy fordulatu motorfek utan gazt adsz, de akkor is csak aki hatul jon. Ez szelepszarszimeringre utalna.
Ami a km-t illeti, hivjal fel egy BMW szervizt es diktald be a VIN szamod utolso 7 betuket/szamokat es kerdezd meg, hogy mikor volt utoljara BMW szervizben szervizelve es hany km-ben volt.


2009-volt az utolsó bejegyezés 49.000 km-nél. Ausztriából hozták be nekem törötten. A szelepszár szimering mennyi kilométernél adja meg magát? (Az is gyanús, hogy sárgán világít a xenon lámpa, mert a foncsor tönkre van menve, így azt is fel kell újítani. 70.000 km-nél egy picit furcsa.)



Akkor azzal 9.000et mentek evente, vagy mikor volt osszetorve? Az elej a lampak is tortek, s talan regi lampakat tettek bele? De xenonnal tovabb kellene birja , mint halogennel, mert a xenon az hideg ego a halogenhez viszonyitva.
A szelepszar szimerig ki tud oregedni elegge hamar,megkemenyedik, ha nincs sokaig hasznalva, habar az en regi 31 eves E21esemben eloszor 21 evesen csereltem, na de akkor meg voltak csinalva az autok es nem csak.






Szeva!Az enyém 1000-kmen evett 1-1,5 lityo olajat!A szelepszárszimering csere szerintem kevés lesz,nekem már gyűrűsort is cserélnem kellett de neked nem biztos,nézesd meg valami szakival!


Mennyibe kerül a szelepszár szimering csere?


Az a legolcsobb, marmint az alkatresz (szimering), abbol csak 8 db kell, habar nem neztem, hogy milyen geped van. A kicserelese sem egy nagy ugy, meg te is megtudod csinalni es meg a hengerfejet sem kell levenni, viszont egyszerre csak ket hengernel lehet cserelni a szimeringet, mert ha mind a 4nel kiveszed a rugobiztositekot akkor ket hengernel beesnek a szelepek es akkor le kell venned a hengrfejet.
A lancnal a jelekre ugyelj, hogy ugyan ugy rakd vissza. A butykostengelyt total ki kell venned a himbakkal es hidrotokekkel egyutt....