negativ0001 Elküldve: 2014-02-21 11:15 Motorolaj
YELLOW írta: nos lehet ott a súly, de a bemaródás málysége, mérete, felületi elváltozása is árulkodó lehet. mondjuk nem vagyok anyagmérnök, de pl az Aral-os bemaródás szebb mint a többi. vagy ez nem az olajtól függ, hanem a teszt elvégzése volt kicsit más? kérdezem csak.
Igen, az Aral olaje szebb, de az is lehet, hogy ha a Xadot megneztem volna 7 kilonal, akkor sokkal kisebb lenne a bemarodas.
Amugy az is lehet, hogy a 7kilos beragadas (ami az osszes tobbi olajat jellemzi) pont eleg egy motor vedelmehez....., habar majd teszek fel kepet a VAT olajrol ami 11-12 kilonal ragad be es az Aral bemarodas fele.
Sziasztok!
Szerintem nem korrekt ez az eljárás (így első látásra), igazából ebből nem lehet következtetést levonni az olajról. Abszolút nem tükrözi az üzemi körülményeket, a hengerbe bemaródásból pedig (hmmm) fals értékek jönnek ki, mivel rágódás kezdetén x a felület, a végén pedig x1, azaz sokkal nagyobb, tehát nagyobb a súrlódó és a fékező erő is, ami eléggé elviszi a mérést. Lapos próbatesttel jobban el tudnám képzelni dolgot. Persze a különféle kenőanyagok hideg összehasonlításához jó is lehet...
Lehet, hülyeséget írtam, de első látásra ez jött le nekem. Az az olaj forralás sem utal semmire szerintem.
hil
Lehet, hogy lapos probatest jobb lenne, de ha abba is kezd belemarni akkor no a surlodasi felulet.
Amugy nagyon sokmindentol fugg az eredmeny, de igyekeztem egyforman csinalni, mert szamit a ranyomas sebessege, a surlodo korong lecsiszolasi minosege minden proba utan stb stb....
Meg azt is eltudtam erni, hogy az Aral csak 9-10 kilonal ragadt be, mert 7kilo korul amikor akart beragadni, akkor visszaengedtem a nyomast es hagytam, hogy fenyesedjen, polirozodjon a felulet s majd akkor nyomtam ra, na igy max 10kilot lehetett kihozni, de 3x nagyobb bemarodas jott letre....