norbeee fórum hozzászólásai

norbeee Elküldve: 2012-07-28 14:16 Autóvásárlás

Thony írta: Valaki nem tudja, hogy mikortól euro 4-es besorolású a 320d ? 2005.03-as a váltás előtti 3-as vagy 4-es? Köszönöm!


Erre én is kíváncsi lennék, az enyém 2003.10 havi, az Euro 3 vagy 4?

Köszi.

norbeee Elküldve: 2012-07-27 19:55 Autóvásárlás

YELLOW írta:
lalada írta: egy igazi gyöngyszem
vhol olvastam, hogy normál használat mellett 450-500e km felet feslik meg a kormány ily módon BMW-n..


gecc hányok... ajtógumi szétfoszolva....


majd rárabolnak a nepperek, kikozmetikázzák szépen, és továbbadják 1.9 ért

norbeee Elküldve: 2012-07-27 13:40 Ápolás, tisztítás

YELLOW írta: na ma neki álltam a kárpit tisztításnak.

az itthon lévő Vanish szőnyeg és kárpit tisztítót használtam. egy fél literes pumpás flakonba egy kupaknyi Vanish+víz. a hátsó ülésre elég volt egy flaskával, de az elsőkre 1-1 element, mégis csak azon ülünk többet. egy szivaccsal kicsit átdörzsöltem, végülis foltos sehol nem volt, aztán máég spricc 1-2 perc áztatás, majd szívás.
csináltam két képet a tisztás után a tartályról. jó ebben benne van a csőből is a kosz, de a kárpitból is jött ki, mivel láttam az áttetsző szívófejen. azért durva volt. a hátsó ülések anynira nem is voltak vészesek, mert utána is néztem, akkor alig volt koszos. plusz öblítést sima vízzel nem csináltam elvileg nem kell, ahol közben száradt nem is volt ragadós.
mindegy legalább ecetszag nem lesz többet. nekem nem tűnik úgy, hogy frissebb lenne a színe, alapból nem volt vészes, de csak 10 éves, ráfért már.







Szép munka Kár hogy nem csináltál ilyen volt - ilyen lett képeket.

norbeee Elküldve: 2012-07-26 09:35 Társalgó

vivaladiesel írta:
norbeee írta:
vivaladiesel írta:
norbeee írta:
Amikor meg rákérdezek hogy miért süvít a turbó meg miért kopog az eleje, meg miért más színű az ajtó a festés alatt akkor meg csúnyán néznek.




Igen, ha sípol a turbó akkor az hamarosan kileheli a lelkét...

Egyébként ehhez mit szólsz? Elég vállalható darabnak tűnik, bár nem egy "agyonextrázott" darab. Gondolom a faceliftes verziót nézegetitek?!
http://www.hasznaltauto.hu/aut...on-5886357


Ez egy kereskedésben van, a haverom beszélt vele autóbeszámítással kapcsolatban de tárgytalan lett mert a 2001-es jó állapotú e39 525i -jét 800 ért akarta beszámítani. Ha jól emlékszem annyi a vége az árnak ami ki van írva, és nem törésmentes. Személyesen nem volt hozzá szerencsénk.


Azt javaslom, hogy a barátod "hirdesse" meg az 5-ös bmw fórum 'eladó autók' topikjában.
http://www.e39.hu/viewforum.php?f=23



Köszi a tippet, szólók neki hátha sikerrel jár. Hiába szép autó meg az áron alul is van, de a kutyának sem kellet eddig egy 2,5 benzines.

norbeee Elküldve: 2012-07-26 09:00 E46 320d kombi porlasztócsúcs

Milan írta: Hello.
Már csak a lendkerék miatt se járj vele, mert azt is tönkre teheti.


Ezt nem nagyon értem, de biztos úgy van. Munkába meg vissza közlekedek vele 10km naponta.

norbeee Elküldve: 2012-07-26 08:58 Társalgó

vivaladiesel írta:
norbeee írta:
Amikor meg rákérdezek hogy miért süvít a turbó meg miért kopog az eleje, meg miért más színű az ajtó a festés alatt akkor meg csúnyán néznek.




Igen, ha sípol a turbó akkor az hamarosan kileheli a lelkét...

Egyébként ehhez mit szólsz? Elég vállalható darabnak tűnik, bár nem egy "agyonextrázott" darab. Gondolom a faceliftes verziót nézegetitek?!
http://www.hasznaltauto.hu/aut...on-5886357


Ez egy kereskedésben van, a haverom beszélt vele autóbeszámítással kapcsolatban de tárgytalan lett mert a 2001-es jó állapotú e39 525i -jét 800 ért akarta beszámítani. Ha jól emlékszem annyi a vége az árnak ami ki van írva, és nem törésmentes. Személyesen nem volt hozzá szerencsénk.

norbeee Elküldve: 2012-07-26 07:58 E46 320d kombi porlasztócsúcs

BarG írta:
norbeee írta:
vivaladiesel írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata hibás porlasztócsúccsal kapcsolatban? A legutóbbi szerviz alkalmával szól a szerelőm hogy a számítógép jelzett egy porlasztót, most viszont már tünetek is vannak, szeretnék tájékozódni hogy másnál a hibás csúcs milyen hibajelenségeket okozott. Az enyém mostanában reggel (18-20 fokban) kicsit dadogva indul be kb 3-4 mp ig, aztán mély kopogó hangot ad, elindulva pedig recsegő hangja van. Alapjáraton is jobban beremeg, néha jobban néha kevésbé egyenletesen jár. Ami még érdekes 1200-2000 fordulatszámon is furán rázza a kasznit nem egyenletesen megy, pl városban 30-50 között.
Eddig elmúlt ha jobban megjárattam, de most már melegen sem múlik el. Ezek ellenére egyáltalán nem füstöl, és jól megy mint eddig. Félek a következményektől ezért megpróbálom minél hamarabb kicserélteni.

Valakinek hasonló tapasztalat?


Diaggal megállapítható, hogy pontosan melyik porlasztó a hibás. Fontos, hogy csere után "fel legyen programozva"!! (a vezérlőbe be kell írni a sorozatszámot)

M_Attilánál itt a fórumon 50-52 000ft körül kapsz új porlasztót! Nehogy bedőlj valami 110 000ft-os árajánlatnak...


Hali úgy gondolom korrekt szerelőm van, legalábbis nagyon meg vagyok vele elégedve, az összes bömösömet ő szervizelte. Azt mondta először szemrevételezi, egyébként ha porlasztócsúcs akkor 50-90 között az ára ami attól függ hogy most milyen van benne, mert elméletileg több féle létezik. A real oem is 2 variációt hoz
A, Rmfd Injector
B, Rmfd Injector For vehicles with EU4 exhaust emissions standard

hm?


Ha már hangja van, akkor ne nagyon közlekedj vele, mert dugóolvadás lehet belőle! Láttam szerelőnél csomó szétdobott motort, amit hibás csúcs okozott. Aztán a hibás csúcs oka nem egy esetben a tökéletes csiptuning volt, ami ugye nem károsít soha semmit.



Remélhetőleg a szerelőm ma holnap kezelésbe veszi, mert már én is nagyon aggódok emiatt. kíváncsi vagyok milyen lesz utána mert mikor megvettem az autót egy éve már akkor határértéken volt a csúcs de hangja még nem volt.

norbeee Elküldve: 2012-07-25 20:54 Valaki segítsen

Sziasztok!

Valaki csinált már AUX kábelt az alábbi fejegységhez? Már minden leírást és variációt kipróbáltam de semmi... már idegbajt kapok



BMW Navigation System PH7090 (22DC709/23B)

Próbáltam a CD tár csatijára de semmi...
aztán olvastam hogy lóg valamilyen kábel X141118 a fejegység mögött, de azt nem találom...
Mindenhol azt írják hogy 2003 utáni fejegységenél működnie kell, az enyém azutáni de mégse...

norbeee Elküldve: 2012-07-25 18:37 Társalgó

BarG írta: Szerintem némiképp aránytévesztettek vagytok!
Emelje már fel a kezét az, akinek 2M-nél többet adnának az autójáért ma a piacon. Ez a gép újkorában MIN 13M volt, most a kezdeti értékének a 7-ed részéért van hirdetve, abba bizony belefér némi minőségi probléma, akár nagyobb is. Egy tisztességes szerelővel ezeket a hibákat orvosolni lehet - márha nincs a kaszni megcsavarodva - vagy egyéb végzetes gond nincs. Még egy motorcserét is le lehet tudni 0,5M-ből, de itt jajjgatás megy egy lógó lengőkartól is.
Szóval nem hiába tartják a magyar használtautó vásárlókat annak-aminek. Új autó minőséget új autó áron lehet venni Urak.


Rendben amit írtál egyetértek, de a magyar autópiaccal az a gond hogy mikor autót akarsz venni mindenki elhallgat letagad mindent, illetve kóklerkedik hogy az autó tökéletesnek nézzen ki. A haverommal járom az e46 okat mostanában és mikor megkérdezem hogy van e az autónak valami gyengéje mindenki hallgat. Amikor meg rákérdezek hogy miért süvít a turbó meg miért kopog az eleje, meg miért más színű az ajtó a festés alatt akkor meg csúnyán néznek.

Nem az a baj hogy egy autó nem tökéletes, hanem az hogy tökéletesnek akarják eladni. Megvennék én is egy olyan autót aminek hibái vannak de akkor tudjam már hogy mennyit fogok még rákölteni miután megvettem.

A szerelőm nem győzi elhajtani a "kedves kuncsaftokat" amikor jönnek azzal a dumával hogy eladja az autóját de a szervízintervallumot nullázza már le előtte de olajcsere meg nem kell. Mindenki legyen tisztában azzal hogy valójában mennyit ér az autója, és adja el annyiért....

norbeee Elküldve: 2012-07-24 20:06 Társalgó

Hasonló okosság a vaterán is van de ez csak 3.999-

Extrém üzemanyag csökkentő


InsectKiller írta:
YELLOW írta:
ecotak írta: Eco-Tak üzemanyag fogyasztáscsökkentő berendezés, üzemamnyagkatalizátor, hidrogén molekulákat választ le az üzemanyagból, ezáltal nagyobb hatásfokú, korommentes lesz az égés.
Ezek miatt belső motortérben lerakódott korom is felszakad éskoromentes lesz, motor élettartam többszörösére nő.
Az olajcserét másfélszeres időtartamra tolja.
Az előbbiek miatt 15-20%-os teljesítmény növekedés tapasztalható, amely felhasználható gyorsabb, nagyobb terhelésű munkavégzésre vagy a beszerelés előtti gépjárműhasználattal (nem használjuk ki a teljesítmény többletet) üzemanyag megtakarításra.

30 napos pénz visszafizetési garancia!
3000 ccm ig az ár :bruttó 42,000 huf

-12-17% üzemanyagmegtakarítás
-CO2-füst kibocsátás azonnal 40-70%-al csökken.
www.ecotakuzemanyagcsokkento.hu
30/234-3158


akkor éétem:
- ez a valami ad 15-20% teljesítmény növekedést (furcsa minden tuning termékhez ezt írják)
- sport kipuff +15%
- dircsi-szürcsi +10%
- gázgyorsító izébizé patron +5%
- sport gyertya +10%
- .....
- és a végén van egy dupla olyan erős autóm, mint volt... és ébredjünk fel mert bilibe lóg a kezünk....

ha minden módosítva van, akkor összesen jelent 10-15%-ot max.
teljesítmény növekedés = foygasztáscsökkenéssel
a kettő nagyon inverz.... ez oylan mint kevesebb levegővel többet bírok víz alatt lenni...


Akkor most már átrakhatjuk a "Valaki segítsen" részbe?!


norbeee Elküldve: 2012-07-24 13:48 E46 320d kombi porlasztócsúcs

vivaladiesel írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata hibás porlasztócsúccsal kapcsolatban? A legutóbbi szerviz alkalmával szól a szerelőm hogy a számítógép jelzett egy porlasztót, most viszont már tünetek is vannak, szeretnék tájékozódni hogy másnál a hibás csúcs milyen hibajelenségeket okozott. Az enyém mostanában reggel (18-20 fokban) kicsit dadogva indul be kb 3-4 mp ig, aztán mély kopogó hangot ad, elindulva pedig recsegő hangja van. Alapjáraton is jobban beremeg, néha jobban néha kevésbé egyenletesen jár. Ami még érdekes 1200-2000 fordulatszámon is furán rázza a kasznit nem egyenletesen megy, pl városban 30-50 között.
Eddig elmúlt ha jobban megjárattam, de most már melegen sem múlik el. Ezek ellenére egyáltalán nem füstöl, és jól megy mint eddig. Félek a következményektől ezért megpróbálom minél hamarabb kicserélteni.

Valakinek hasonló tapasztalat?


Diaggal megállapítható, hogy pontosan melyik porlasztó a hibás. Fontos, hogy csere után "fel legyen programozva"!! (a vezérlőbe be kell írni a sorozatszámot)

M_Attilánál itt a fórumon 50-52 000ft körül kapsz új porlasztót! Nehogy bedőlj valami 110 000ft-os árajánlatnak...


Hali úgy gondolom korrekt szerelőm van, legalábbis nagyon meg vagyok vele elégedve, az összes bömösömet ő szervizelte. Azt mondta először szemrevételezi, egyébként ha porlasztócsúcs akkor 50-90 között az ára ami attól függ hogy most milyen van benne, mert elméletileg több féle létezik. A real oem is 2 variációt hoz
A, Rmfd Injector
B, Rmfd Injector For vehicles with EU4 exhaust emissions standard

hm?

norbeee Elküldve: 2012-07-24 12:52 Autóvásárlás

ateszka86 írta:
norbeee írta:
ateszka86 írta: Sziasztok! Most készülök életem első BMW vásárlására. 2000-2001 320d szeretnék venni. találtam is egy szerintem nagyon megbízhatót, mondjuk kicsit drágának találom. A véleményetekre lennék kíváncsi,mit tanácsoltok,megérné megvenni? Olvastam a fórumot, de rengeteg hozzászólás van. Válaszotok előre is köszönöm.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...an-5996699


Szia!

Egy két tanács saját tapasztalat alapján (10 autó után)

- Mindenféleképpen nézz meg 5-6 autót ugyanazt a típust, esetedben 320D t 136 lovasat, hogy legyen összehasonlítási alapod, a 7.-nél már tudni fogod érzésből hogy a többihez képest milyen
- Szerintem a legfontosabb a műszaki "tartalom". Hiába van rajta szép felni, navi, vagy egyéb extra ha a motorra rá fogsz költeni százezreket.
- Semmit se higyj el amit az eladó mond
- Szervízkönyv, számla sz*rt se ér. Bárki csinál neked fillérekért vezetett szervízkönyvet vagy számlákat.
- az e46 nál a karcos leharcolt műanyagok nem feltétlen tükrözik az autó életkorát, sajnos ezek hamar lekopnak a betétekről, konzolokról. Én az enyémet 10000.- ből fújtam le gumi spray-el és olyan mintha most jött volna ki a gyárból pedig köpedelem volt

Egy pár példa:
Igaz ez egy off autó (Mercedes 124 300D aut.), 2002-ben vettem. Szörnyű volt ránézni is, belül retek ülés, állt a kosz a középkonzolon, kicsit matt fényezés, szőnyeg nuku, semmi papír, semmi előélet. Viszont minden gyári, semmi kóklerkedés, és szép motorhang
Ennek ellenére miután megvettem és utánanéztem kiderült hogy németországi valós kilométerrel, öreg bácsié volt 91-től 2002-ig, 6 évet állt. Kitakarítottam, egy pár apróságot megjavítottam, szűrők olajok csere, polírozás, és olyan lett az egész mintha újonnan vettem volna. Nem is volt vele semmi gond évekig.

A mostani autómat viszont nem néztem meg eléggé (320D 150le). Naívan azt gondoltam hogy 3 benzines bmw után egy dízel sem fog ki rajtam. Sajnos nem néztem meg csak kettőt, valszeg mindkettő ugyanolyan kaka állapotban volt Megvettem, de a váltó nem tökéletes, a motorban legalább 2x annyi van mint amit az óra mutat, és legalább 4-500.000 ment rá eddig és még most sem olyan amilyennek szeretném.

A haverom most akar venni 320D-t voltam vele autót nézni, ő simán megvett volna egy haldokló turbós autót, mert eddig benzinese volt és nem tűnt fel neki az okádék visító turbó hang

A mai eszemmel én inkább egy kisebb benzinest vennék talán azok jobban kíméltek és a km és valósabb. Az a pár liter benzin nem sok összességében mint a dízelre való százezres ráköltés, de ez attól is függ mennyit akarsz elmenni vele.




köszi szépen! Amit ír róla, megnézem,elviszem szervizbe előtte átnézetni stb, és modnjuk 1,750re letudnám alkudni, akkor szerinted megérné megvenni? a szerelő is fogja látni, a számlák alapján, hogy tényleg azt cserélték e ki. mi a véleményed?


Mindenféleképpen jó ötlet szervízbe vinni, szerintem legtutibb az ha megkérsz egy forumtársat hasonló kaliberű autóval rendelkezőt hogy nézze meg. Aki ilyet használ az elsőre megmondja ha valami nem stimmel. Az ár szerintem kicsit magas. 1 790 ért néztünk a haveromnak egy 2003 10 havit, de az már 150le, és azt 1.7 re simán leengedték volna, átírással az árban. Nem vok autókereskedő de szerintem biztos lehet még alkudni kicsit.

norbeee Elküldve: 2012-07-24 11:30 Autóvásárlás

Ja és még egy dolog, nézd meg többször, és több emberrel. Ha ez az eladónak nem tetszik hogy többször és több emberrel nézeted meg, akkor felejtsd el. Ő az eladó és eladni akar tehát érdeke hogy megvedd, és húzza a száját akkor valami takargatni valója van.

Másod és harmadjára máshogy látod az autót majd mint elsőre.

norbeee Elküldve: 2012-07-24 11:25 Autóvásárlás

ateszka86 írta: Sziasztok! Most készülök életem első BMW vásárlására. 2000-2001 320d szeretnék venni. találtam is egy szerintem nagyon megbízhatót, mondjuk kicsit drágának találom. A véleményetekre lennék kíváncsi,mit tanácsoltok,megérné megvenni? Olvastam a fórumot, de rengeteg hozzászólás van. Válaszotok előre is köszönöm.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...an-5996699


Szia!

Egy két tanács saját tapasztalat alapján (10 autó után)

- Mindenféleképpen nézz meg 5-6 autót ugyanazt a típust, esetedben 320D t 136 lovasat, hogy legyen összehasonlítási alapod, a 7.-nél már tudni fogod érzésből hogy a többihez képest milyen
- Szerintem a legfontosabb a műszaki "tartalom". Hiába van rajta szép felni, navi, vagy egyéb extra ha a motorra rá fogsz költeni százezreket.
- Semmit se higyj el amit az eladó mond
- Szervízkönyv, számla sz*rt se ér. Bárki csinál neked fillérekért vezetett szervízkönyvet vagy számlákat.
- az e46 nál a karcos leharcolt műanyagok nem feltétlen tükrözik az autó életkorát, sajnos ezek hamar lekopnak a betétekről, konzolokról. Én az enyémet 10000.- ből fújtam le gumi spray-el és olyan mintha most jött volna ki a gyárból pedig köpedelem volt

Egy pár példa:
Igaz ez egy off autó (Mercedes 124 300D aut.), 2002-ben vettem. Szörnyű volt ránézni is, belül retek ülés, állt a kosz a középkonzolon, kicsit matt fényezés, szőnyeg nuku, semmi papír, semmi előélet. Viszont minden gyári, semmi kóklerkedés, és szép motorhang
Ennek ellenére miután megvettem és utánanéztem kiderült hogy németországi valós kilométerrel, öreg bácsié volt 91-től 2002-ig, 6 évet állt. Kitakarítottam, egy pár apróságot megjavítottam, szűrők olajok csere, polírozás, és olyan lett az egész mintha újonnan vettem volna. Nem is volt vele semmi gond évekig.

A mostani autómat viszont nem néztem meg eléggé (320D 150le). Naívan azt gondoltam hogy 3 benzines bmw után egy dízel sem fog ki rajtam. Sajnos nem néztem meg csak kettőt, valszeg mindkettő ugyanolyan kaka állapotban volt Megvettem, de a váltó nem tökéletes, a motorban legalább 2x annyi van mint amit az óra mutat, és legalább 4-500.000 ment rá eddig és még most sem olyan amilyennek szeretném.

A haverom most akar venni 320D-t voltam vele autót nézni, ő simán megvett volna egy haldokló turbós autót, mert eddig benzinese volt és nem tűnt fel neki az okádék visító turbó hang

A mai eszemmel én inkább egy kisebb benzinest vennék talán azok jobban kíméltek és a km és valósabb. Az a pár liter benzin nem sok összességében mint a dízelre való százezres ráköltés, de ez attól is függ mennyit akarsz elmenni vele.

norbeee Elküldve: 2012-07-24 10:56 E46 320d kombi porlasztócsúcs

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata hibás porlasztócsúccsal kapcsolatban? A legutóbbi szerviz alkalmával szól a szerelőm hogy a számítógép jelzett egy porlasztót, most viszont már tünetek is vannak, szeretnék tájékozódni hogy másnál a hibás csúcs milyen hibajelenségeket okozott. Az enyém mostanában reggel (18-20 fokban) kicsit dadogva indul be kb 3-4 mp ig, aztán mély kopogó hangot ad, elindulva pedig recsegő hangja van. Alapjáraton is jobban beremeg, néha jobban néha kevésbé egyenletesen jár. Ami még érdekes 1200-2000 fordulatszámon is furán rázza a kasznit nem egyenletesen megy, pl városban 30-50 között.
Eddig elmúlt ha jobban megjárattam, de most már melegen sem múlik el. Ezek ellenére egyáltalán nem füstöl, és jól megy mint eddig. Félek a következményektől ezért megpróbálom minél hamarabb kicserélteni.

Valakinek hasonló tapasztalat?