notoriusbg fórum hozzászólásai

notoriusbg Elküldve: 2018-05-14 14:39 Autóvásárlás

mrdani írta: Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!


Szia, SMG-ről én lebeszélnélek, mert szerintem csúnyán zsebbe nyúlós lehet, ha elromlik - bár saját tapasztalatom nincs -, akkor már inkább kézi váltós. Nekem sima automata van, számomra élvezhető, ugyanakkor nem vagyok keresztben közlekedős típus. Kézzel váltogatva teljesen jó. Nálam az automata mellett szólna, hogy valószínűleg megkíméltebb autó, persze ha gond van a váltóval magával, az drága lehet. Összkereket megint kilőném, csomó alkatrésze más...
A motornál nekem (M54B30) lambdaszonda volt eddig, trafókat szokták még mondani, meg az olajfogyasztást (jobb esetben szelepszárszimmeringek cseréje megoldja), nálam egy keveset futott bontott motor van benne - az eredetit hagyjuk -, ez max 1 decit kér 10e km-en (olajat ilyen periódusban érdemes cserélni), kb 150e km-es futásteljesítménnyel. Én egy lehetőleg keveset használt, 3. autónak tartott 30i felé terelnélek - fogyasztásban nem több annyival (Budapesten tötymörögve 13-14 liter, autópályán fix 150-nél 10,5 liter), de jól megy. A rozsda persze motortól függetlenül para, nálam többek között a hátsó lökös alatt a hátfal indult meg elég csúnyán. Alaposan át kell nézni.
Remélem, tudtam segíteni!

notoriusbg Elküldve: 2018-04-09 12:57 Szélvédõ

Sziasztok! Agyalok egy szélvédőcserén - fényezés miatt úgyis ki kell venni -, de nem tudom, mekkora összeggel kalkuláljak. Coupe-ra a gyári üveg 77e, annyit nem ér meg nekem. Utángyártott üvegeknél van olyan márka, amit ajánlani tudtok? Itt létezik olyan, hogy gyári beszállító? Az autouvegek.hu oldalán a kereső elég sok alternatívát dob ki, az árak pedig kb. 20-45e körül szóródnak, márkát nem ír hozzá, csak eurokódot.
Eligazítana valaki, aki jobban ért a témához vagy van személyes tapasztalata?

notoriusbg Elküldve: 2018-04-03 22:26 E46 összetört Jobb első sárvédő!!!! SEGÍTSÉG!!!

Úgy néz ki, találtam egy viszonylag jó állapotút, de nem tudom, honnan tudom eldönteni, hogy gyári-e vagy utángyártott? Valaki tudja? Nem látni rajta semmilyen jelölést, valaki azt mondta, hogy a gyárinál a belső oldal teteje sárgás színű szokott lenni...

notoriusbg Elküldve: 2018-03-28 23:05 E46 összetört Jobb első sárvédő!!!! SEGÍTSÉG!!!

Sziasztok! Én FL előtti coupe-hoz keresnék gyári bontottat, akad valakinél esetleg?

notoriusbg Elküldve: 2017-09-17 16:50 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Van ötletetek, hogy mi okozhatja a következőt: induláskor váltót D-be húzva és gázt adva a kocsi egy pillanatra megtorpan, beremeg és csak utána indul el. Vagy pl. meredekebb kocsifelhajtón lassan felfelé haladáskor picit elveszem a gázt, akkor is csinálja. Olyasmi, mint amikor manuális váltós autónál kevés gázt adsz induláskor és le akar fulladni az autó. Nem tudom, kapcsolódik-e ehhez, de rükiben tolatva elég ocsmány nyikorgó hang hallatszik (üresben hátrafelé gurulva nem hallani), illetve motorfékkel lejtőn gurulva cincogó hangot hallani, ami elmúlik, ha gázt adok.
Holnap hívom a szerelőt, de addig is, ha van ötlet, mire számítsak, azt megköszönöm.

notoriusbg Elküldve: 2017-03-21 12:09 Autóvásárlás

Sziasztok! Az egyik közeli családtagom egy faceliftes, 2012 végi 116d megvásárlásán gondolkozik. Tudtok valamit tanácsolni, mire kell odafigyelni ennél a típusnál (elvileg kb. 100e km van a járgányban)?

Előre is köszi!

notoriusbg Elküldve: 2017-03-18 11:03 Üzemanyag fogyasztás

tusi_ írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
notoriusbg írta:
.... városban nekem 150-nél 10,5 liter a normális.


Komolyan 150-el mesz varosban?


há, mikor már lassít





Jah, amikor nem sietek...


Ha feher Peugeot 406-d lenne, mar tudnam is ki vagy. De igy nehez lesz
OFF: Ma voltam 120e-s inspekcion es meglepoen alacsony, 86€-s aron megusztam.


Mielőtt bárki vadászni kezdene rám - jógyerek vagyok, nem szoktam száguldozni, elírás volt. (bár amúgy pillanatnyi fogyasztás szempontjából hullamindegy, hogy a Ringen vagy egy óvoda udvarán megyek 150-nel...)

notoriusbg Elküldve: 2017-03-17 09:30 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
tusi_ írta:
notoriusbg írta:
.... városban nekem 150-nél 10,5 liter a normális.


Komolyan 150-el mesz varosban?


há, mikor már lassít



Jah, amikor nem sietek...

notoriusbg Elküldve: 2017-03-16 10:34 Üzemanyag fogyasztás

nfotohun írta:
YELLOW írta:
nfotohun írta: Sziasztok!

E46 330i cabrio automata:

Brutálisan fogyasztásokat produkál az autó. Városban 19-21 liter, tempósan autózva, de nem széttaposva, de azért dinamikusan. Autópályán 130-nál 10-11 liter. Városban piros lámpánál nem tudom olyan óvatosan nyomni a gázpedált, hogy ne álljon folyamatosan 20 liternél a pillanatnyi fogyasztásmérő óra.

Amit már cseréltünk, mert hibás volt: lambdaszonda, termosztát, vezérműtengely jeladó, membrános kartergáz nyomásszabályozó szelep.

Egyelőre nincs változás. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy az autó kipufogója a középdobtól kezdve cserélendő, de azt a tájékoztatást kaptam, hogy a kipufogó hibája nem dobhatja meg ennyivel a fogyasztást. Valaahol falsot szív valószínűleg amúgy.

Van esetleg bármi ötletetek? Köszi!


ez most komoly?
a pillanatnyi fogyasztásmérő mindig durva értékeket mutat. az csak egy tájékoztató műszer.
az alapján, ha odalépek az én 1.8-asom is 20 litert eszik
fogyasztást nem így számolunk. a leírásból pedig teljesen az jön le, hogy te az alapján számítod a dolgokat. a szerelőnek meg külön "gratula", amiért lehúzott (mondjuk akit át lehet azokat át is verik sajnos), kivéve ha nem más okokból lettek cserélve a leírt alkatrészek.
az biztos, hogy egy cabrio többet fog fogyasztani, mivel nehezebb, mint a többi társa. mondjuk a 30i egy erős motor, tehát annyira annál nem is jelentős ez a többlet.
szóval azt a kis mutatós műszert felejtsd el, és anélkül számolgass fogyasztást. egyébként olyan 8-13 literre kell kijönnie a fogyasztásnak országút, pálya, város viszonylatban kb.


Szia!

Nyilván nem a computerre és a műszerre hagyatkozva írtam ezeket a fogyasztási adatokat, hanem visszatankolva számoltam ki... A pillanatnyi fogyasztásmérőt csak azért hoztam szóba, mert nálam nincs olyan lehetőség, hogy elinduláskor ne maximumot mutasson, pedig próbáltam úgy is, hogy úgy nyomtam a gázpedált mintha lovat basznék. A legkisebb pedálérintésre is maximumra szökken az óra, ilyet a korábbi autóimnál nem tapasztaltam, ezért gondoltam rákérdezek hátha árulkodó lehet.

Az autópályás 10 liter az türhető, viszont városban a 18-20 az már nem annyira. Az alapján amit leírtál úgy vélem, hogy ennek az autónak a fogyasztásának városban normális használat mellett 14-15 körül meg kéne állnia, jól értem?

Köszi!



Szia! Igen, városban 14-15 liternél meg kéne állnia (magyarul legdurvább esetben is legalább 450km-re elég egy tank benya), városban nekem 150-nél 10,5 liter a normális. MAF-szenzor, alias légtömegmérőt néztétek, tisztítottátok esetleg?

notoriusbg Elküldve: 2017-02-18 13:26 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
aadaaz írta: Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne, hogy lassitasnal ha benyomom a kuplungot vagy üresbe teszem az autot, lassú temponal 5-20km/h óra között kb felmegy a fogyasztas mérő 8-9literre. Nagyobb tempónál is 0 vagy Ha pedig mar majdnem allóra fékezem az autot vagy megállok lemegy 0-ra. Ez normális jelenség vagy valami gond lesz? Elég furcsa.


ez normális... ha már nincs motorfék, akkor kihajt a motor, ergó lesz fogyasztás. gond akkor van, ha folyamatosan kúszik felfelé a 20 liter felé.


Szia! Ha üresbe téve időnként elkúszik 20 liter felé és csak utána esik le, az utalhat valamilyen problémára?


hát 20 literig nem kellene.
de ugye minél nagyobb a sebesség üresben gorulva annál többet mutathat. nekem néha csinál olyat, hogy szinte megállok, kuplung kinyomna és felmegy oylan 6 literig. általában nagyon párás időben csinálja, de nem mindig ez is érdekes.
lehet egy légtömegmérő tisztítás nem ártana neked.


Aham, köszi! Valami ilyesmire gondoltam, mert nekem indítás után csinálja mostanság, hideg időben, alig gurulva. És feltűnt, hogy többet fogyaszt az autó, pl 150-nél, üzemmeleg motornál gondolnám, télen is annyit kéne ennie, mint nyáron. De pár hónapja 10-10,5 helyett mutat időnként 12-őt (és tényleg annyival több benya fogy). Időnként viszont megint normális a fogyi. Nem tudom, mi okozhatja ezt, de "érzésre" olyan, mintha valami el lenne koszolódva. Vízhőmérsékletet néztem, 90 fok körül, lambdaszonda volt már korábban, de akkor a motor is gyengébb volt, ami most nincs. Utánanézek a légtömegmérő témának, de ha van még ötlet esetleg, szívesen veszem! :kiraly


Megvagyok amúgy a légtömegmérő tisztítással, nem volt bonyolult, van róla egy csomó DIY videó youtube-on, még én is képes voltam kiszedni anélkül, hogy eltörjek valamit.
Egyelőre nem tudtam letesztelni a hatását, majd ha megint járok autópályán, meglátjuk, hogyan alakul a fogyasztás(mérő). Írok majd.

notoriusbg Elküldve: 2017-02-17 13:23 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
aadaaz írta: Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne, hogy lassitasnal ha benyomom a kuplungot vagy üresbe teszem az autot, lassú temponal 5-20km/h óra között kb felmegy a fogyasztas mérő 8-9literre. Nagyobb tempónál is 0 vagy Ha pedig mar majdnem allóra fékezem az autot vagy megállok lemegy 0-ra. Ez normális jelenség vagy valami gond lesz? Elég furcsa.


ez normális... ha már nincs motorfék, akkor kihajt a motor, ergó lesz fogyasztás. gond akkor van, ha folyamatosan kúszik felfelé a 20 liter felé.


Szia! Ha üresbe téve időnként elkúszik 20 liter felé és csak utána esik le, az utalhat valamilyen problémára?

notoriusbg Elküldve: 2017-02-13 10:04 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Most találtam egy szép 330i-t de ez autómata, és mivel nem volt még autómatám gondoltam tudtok adni egy-két tippet mire érdemes figyelni ha elmegyek megnézni?!
Persze úgy is átnézetem majd alaposan, csak gondoltam pl. ilyenek, hogy váltó olaj mikor volt cserélve... és azzal mennyi időt/km -t lehet menni?

Köszi előre is



Szia! Ami szerintem próbakörön is ki tud derülni, az a Wandler esetleges felújításra való érettsége: tudomásom szerint a lassú gyorsításnál, "ötödikben", kb 80km/h körüli sebességnél jelentkező rázás, rázkódás erre utal. Ez drágább művelet, de mondjuk az én kocsimban lévő bontott váltó már 20-25e km óta csinálja ezt, viszont amúgy működik rendesen, szóval nem vagyok benne biztos, hogy csak emiatt érdemes szétszedni. Ha viszont hektikusan ugrál a fordulatszám (szintén az említett sebesség környékén haladva), az már elvileg a váltó végét jelenti. A teljes felújítás fájdalmasan drága, de ha átnézeted, biztos meg tudják mondani a váltó állapotát is.

notoriusbg Elküldve: 2017-02-03 14:45 Megvegyem? Vegyek ilyet?

MattM325 írta:
notoriusbg írta:
MattM325 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.




Csak megerősítésképpen - az én autómban lévő motorban most elvileg kb. 130e km van (ebből az utsó 30e-et tettem bele én) és két olajcsere között (8-10e km) max 1 deci olaj ha elfogy belőle, de inkább semmi. Van ilyen is. De nyilván az a lényeg, hogy jól karbantartott példány legyen. Én amúgy 231 lovas 30i-re gyúrnék a helyedben, ahhoz a kasztnihoz kell az a plusz nyomaték a 25i-hez képest, de szerintem a 258 lóhoz képest hiányzó teljesítményt bőven kompenzálja, hogy ez elvileg kevésbé problémás motor. Azt persze nem tudom, hogy a motoron kívül van-e más előnye esetleg a facelift-es modellnek a 2004 körülihez képest...


N-es motorról volt szó. A tiéd tényleg egyedi eset, az M54-ek kivétel nélkül olajzabálós motorok.



Akkor ezek szerint mégsem teljesen kivétel nélkül... M54-ről is volt ám itt szó, de fogtam, te N-esről beszéltél - így viszont akkor nem tudlak megerősíteni

notoriusbg Elküldve: 2017-02-03 13:49 Megvegyem? Vegyek ilyet?

MattM325 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.




Csak megerősítésképpen - az én autómban lévő motorban most elvileg kb. 130e km van (ebből az utsó 30e-et tettem bele én) és két olajcsere között (8-10e km) max 1 deci olaj ha elfogy belőle, de inkább semmi. Van ilyen is. De nyilván az a lényeg, hogy jól karbantartott példány legyen. Én amúgy 231 lovas 30i-re gyúrnék a helyedben, ahhoz a kasztnihoz kell az a plusz nyomaték a 25i-hez képest, de szerintem a 258 lóhoz képest hiányzó teljesítményt bőven kompenzálja, hogy ez elvileg kevésbé problémás motor. Azt persze nem tudom, hogy a motoron kívül van-e más előnye esetleg a facelift-es modellnek a 2004 körülihez képest...

notoriusbg Elküldve: 2016-11-23 17:06 Üzemanyag fogyasztás

Sziasztok! Létezik olyan, hogy teljes hátsó fék cseréje, illetve kézifékcserét követően többet eszik a kocsi? Szokásos körülmények között, állandó autópálya-tempónál mutat többet a pillanatnyi fogyasztásmérő. Viszont amikor észrevettem, akkor mondjuk 10,5 helyett 12-13-at, pár száz km után már csak 11-11,5-et. Vagyis kevésbé, de még mindig mintha többet fogyasztana. Van olyan, hogy valaminek össze kell kopnia egy ilyen fékcserés műveletet követően? Egyébként hátsó futóműben szilentek cseréje, diffiszilent és futóműbeállítás is volt még, de ezek még kevésbé gyanúsak nekem.