p166 fórum hozzászólásai

p166 Elküldve: 2012-11-28 07:42 Egyenetlen alapjárat

anubisz írta:
p166 írta: Sziasztok!

Az autóm:
E60 535D
Évjárat: 2005 szeptember
Automata váltó

A problémám a következő, kérem segítsetek:

Az autót 4 hónapja vettem meg problémamentesen.
1. Kb. két hónapja az autó indulásakor kóvályog az alapjárat, amíg hideg a motor. Nem jutottam vele előrébb. Olvass tovább!

2. Viszont ha áll az autó és jár a motor remeg az egész kasztni. Mindenfelé jár, szabálytalanul reszket. Persze a fordulatszámjelző nem mozog, áll mint a cövek. Mindegy, hogy hideg vagy bemelegedett már. A motor hangja sem utal semmi hibára: gyönyörűen jár, tiszta a hangja ( persze a kezdeti alapjáratkóválygás után ). 10-ből 9-szer ez történik

Ha megy az autó, azaz mozgásban van nincsen semmi érdekes talán annyi, hogy 10 odalépésnél 5x 6-8 másodpercet várnom kell, amíg felpörög a motor és turbó és csak az után kezd el gyorsulni de iszonyatosan. A maradék 5 esetben szinte azonnal reagál és gyorsul. Erre azt mondták, hogy szokjam meg ez nem hiba hanem tulajdonság: sok függ, hogy éppen milyen fordulaton pörög a motor, stb. Tehát ezek szerint az időnkénti lassabb reagálás nincs a fenti két problémával összefüggésben.

Az autóban már kicserélték a következőket:
- porlasztók komplett, gyári,
- 2x ( azaz kettő alkalommal ) cserélték az izzítógyertyákat - más gyártó, más típus
- turbóknál a vákuumcsövezés és kapcsolók
- olajok, szűrők

Az eredmény ugyan az: az autó kasztnija remeg, mozog járó motornál álló helyzetben illetve ha hideg a motor kóvályog az alapjárat.

Nagyon szeretnék egy olyan autószerelőt, aki megnézné és MEGJAVÍTANÁ. Tényleg a JAVÍTÁS a kulcsszó. A fenti cserék már elég sok pénzembe kerültek, már elegem van a kísérletezgetésből és a pénztárcámnak is.

Ne értsétek félre nem az a gondom, hogy szervízeltetni kell az autót hanem az a bajom, hogy csak cserélgetnek alkatrészeket én pedig fizetek, de nem javul a helyzet, minden marad a régi. Attól tartok, hogy ez a probléma más gondot okozhat később.

Mondták már, hogy ki kéne takarítani a részecskeszűrőt, EGR-t, mittudoménmármitkénemégcserélni szövegek de már belefáradtam.

Budapesti vagyok, tehát itt lenne szükségem egy JÓ BMW-hez értő autószerelőre, mert az inkompetens kóklerekből már elegem van.

Ha bármilyen infóra még szükség lenne szívesen állok rendelkezésre!
Minden segítséget előre is nagyon köszönök!

Üdv,
Johnny


Vidd el egy ilyen műhelybe,ahol tényleg hibakereséssel foglalkoznak, nem az alkatrészek cserélgetésével. Kimérnek mindent benne. Amit figyelembe kel venni, hogy ilyen mutyizás sem olcsó, mert lehet napokig, vagy sok órát kell szöszölni rajta, és rezsióradijjba nem olcsó már, de még mindig jobb mint a BMW-nél a 13-15 ezer óránként.
Olvasd el miket megoldottak, oldalt a sztoriknál. Beszélj velük, mik a lehetőségek.
http://www.injektor.hu/
szakszervizbe rákötik a gépet, ha nem mutat semmit, kezdődik a csereakció, csere ez, csere az, csere amaz, mindjárt 500 ezer a számla. Az ilyen rejtett hibákra értem, mert egy gömbfej hibát egyből megtalálnak, vagy kettőből. Egy ilyen családi műhelybe odaadóbban tudnak foglalkozni vele, mint egy túlzsúfolt szervizben, ahol hegyekben állnak a javításra váró autók. Már ha nem látnokok,és odavitel után kézrátéttel megtudják a hiba okát.


Köszi az infó. Múlt hét pénteken ( 2012.11.23. ) már be is toltam egy BMW-kkel foglakozó szervízbe, akiknek elég jó hírük van. Azonnal le lehetett venni a hozzáértést, ahogy beszélgettünk szinte be tudta fejezni az ember a mondataimat. Persze ez még nem jelent semmit, de annál több mint ami eddig történt.

Hétfőn hívtak, hogy hidegen gépre kötötték és 6 hengerből 2 egyáltalán nem megy hidegen. Abból kiindulva, hogy kétszer cseréltek nekem gyertyasort egy hónap alatt ez elég meglepő. Elmondása szerint ez elektromos probléma lesz, ami viszonylag olcsón és egyszerűen orvosolható. Illetve kiderült még pár probléma, amit a korábbi szerelőm nem is mondott.

Az érdemi munkát csak ma ( 2012.11.28-án kezdik ), hívnak, mi és mennyibe fog kerülni. Mindenképpen megírom, mi volt a hiba és a javítása. Nehogy a jövőben más is szívjon. Ezt az utat úgy tűnik most én taposom ki!

p166 Elküldve: 2012-11-22 07:47 Egyenetlen alapjárat

Sziasztok!

Az autóm:
E60 535D
Évjárat: 2005 szeptember
Automata váltó

A problémám a következő, kérem segítsetek:

Az autót 4 hónapja vettem meg problémamentesen.
1. Kb. két hónapja az autó indulásakor kóvályog az alapjárat, amíg hideg a motor. Nem jutottam vele előrébb. Olvass tovább!

2. Viszont ha áll az autó és jár a motor remeg az egész kasztni. Mindenfelé jár, szabálytalanul reszket. Persze a fordulatszámjelző nem mozog, áll mint a cövek. Mindegy, hogy hideg vagy bemelegedett már. A motor hangja sem utal semmi hibára: gyönyörűen jár, tiszta a hangja ( persze a kezdeti alapjáratkóválygás után ). 10-ből 9-szer ez történik

Ha megy az autó, azaz mozgásban van nincsen semmi érdekes talán annyi, hogy 10 odalépésnél 5x 6-8 másodpercet várnom kell, amíg felpörög a motor és turbó és csak az után kezd el gyorsulni de iszonyatosan. A maradék 5 esetben szinte azonnal reagál és gyorsul. Erre azt mondták, hogy szokjam meg ez nem hiba hanem tulajdonság: sok függ, hogy éppen milyen fordulaton pörög a motor, stb. Tehát ezek szerint az időnkénti lassabb reagálás nincs a fenti két problémával összefüggésben.

Az autóban már kicserélték a következőket:
- porlasztók komplett, gyári,
- 2x ( azaz kettő alkalommal ) cserélték az izzítógyertyákat - más gyártó, más típus
- turbóknál a vákuumcsövezés és kapcsolók
- olajok, szűrők

Az eredmény ugyan az: az autó kasztnija remeg, mozog járó motornál álló helyzetben illetve ha hideg a motor kóvályog az alapjárat.

Nagyon szeretnék egy olyan autószerelőt, aki megnézné és MEGJAVÍTANÁ. Tényleg a JAVÍTÁS a kulcsszó. A fenti cserék már elég sok pénzembe kerültek, már elegem van a kísérletezgetésből és a pénztárcámnak is.

Ne értsétek félre nem az a gondom, hogy szervízeltetni kell az autót hanem az a bajom, hogy csak cserélgetnek alkatrészeket én pedig fizetek, de nem javul a helyzet, minden marad a régi. Attól tartok, hogy ez a probléma más gondot okozhat később.

Mondták már, hogy ki kéne takarítani a részecskeszűrőt, EGR-t, mittudoménmármitkénemégcserélni szövegek de már belefáradtam.

Budapesti vagyok, tehát itt lenne szükségem egy JÓ BMW-hez értő autószerelőre, mert az inkompetens kóklerekből már elegem van.

Ha bármilyen infóra még szükség lenne szívesen állok rendelkezésre!
Minden segítséget előre is nagyon köszönök!

Üdv,
Johnny

p166 Elküldve: 2012-10-16 11:04 Részecskeszûrõ

Szia Márkó!

Én a helyedben felhívnám valamelyik BMW márkaszervízt. Ha ilyen kérdéseim voltak és nem tudtam megválaszoltatni a fórumokon ( ami NAGYON ritka ), akkor felhívom valamelyik márkaszervízt. A forgalmi kell, kérdeznek néhány adatot és megmondják.....

Remélem tudtam segíteni.

Üdv,
Jani

p166 Elküldve: 2012-01-11 10:35 318d adagolót KERESEK !!!

harmas írta:
bmw320d4 írta:
p166 írta:
kempelen írta:
p166 írta:
kempelen írta:
p166 írta: Sziasztok!

Sajnos úgy tűnik, hogy a Bimmeremben az adagoló elfújta a gyertyát. Az autó egyszer csak megállt. Se előre se hátra. Az egyik barátom jött értem, akivel gyorsan átfutottuk a probléma lehetséges voltát. Kiszedtük az üzemanyagszűrőt, ami rettenetesen koszos volt ( kiderült, hogy annak ellenére, hogy kifizettem nem cserélték ki azt vagy a csere folyamán sosem takarították ki a szűrőházat, ahol 1 cm vastagon felgyúlt a mocsok. Ezt már sosem tudom meg. ). Aztán leengedtük az üzemanyagot, kitakarítottuk a tankot, az AC-pumpát, a csövezést, a motor elindul és leáll. Ennyi.

Elvittük egy szervízbe, ahol van computeres vizsgálat. Gépre tettük, töröltünk minden hibát ( 2 volt, az egyik a szokásos CAN-busz nyafi ) és indítóztunk. A hiba: "73 IWZ-rendszer / fordulatszám szenzor". Ezt megismételtük többször is: mindig ugyan ez a hibakód. Ennek utánajárva sikerült megtudni, hogy ez a nyavalyás szenzor az adagolóban van. Most ott tartunk, hogy az új szervízben lebontják és megpróbálják kitakarítani, hátha a szűrő miatt az is csak mocskos. Szerintetek?

Ha úgy adódik, hogy mégis elhalálozott mennyibe kerül és hol lehet JÓ ÁRON venni egy ÚJAT? Nem feltétlenül szeretnék használtat, mert az autót nem akarom eladni.

Az autó adatai:
BMW 318d ( E46 )
Évjárat: 2003.07.
Motorkód: M47N204D4

Előre is köszönöm mindenki segítségét!


Az nem lehetséges, hogy a vastagon mocskos szűrő miatt az szivattyú is tönkrement és amiatt nem indul a kocsi? Vagy az AC tuti hogy jó?



Az AC ok, mert csodálatosan nyomja az üzemanyagot, ami szép slunggal megérkezik a visszafolyó ágon is. Első dolog volt, amit megnéztünk. Sajnos nem ez a gond. olcsóbb lett volna.


Akkor nem szóltam. Pont azért hozakodtam elő vele, mert ilyenkor mindenki nagyobb bajra gondol és legtöbbször valami kisebb alkatrész szívatja a nagyokat.
De ez esetben ezek szerint mégis valami komolyabb baj lehet.



Azért köszönöm. Minden segítség segítség akkor is ha nem oldja meg a problémát. Kiszedik az adagolót és elviszem bevizsgáltatni. Ha hibás javíttatom, ha nem akkor keressük tovább a kakit. Újat beszerezni szinte képtelenség. Rettenetesen körülményes és rohadt drága.


De komolyan, milyen adagolóról beszélsz? A te kocsidban nincs olyan...


Valami tényleg nem kerek
Már a "kitakarítottam a szűrőházat" is fura, mert az M47N szűrőt max flexel lehet megbontani (de utána nem rakod össze)
Rakj fel képet a motorról, burkolat nélkül, komolyan érdekel.


Elírtam a motorszámot!!!!! Sorry!
Az adagolóban a forgásszög jeladó volt rossz, amit kicseréltek Kecelen. Azóta jól megy a vas. Köszönök mindent!

p166 Elküldve: 2012-01-04 18:38 318d adagolót KERESEK !!!

kempelen írta:
p166 írta:
kempelen írta:
p166 írta: Sziasztok!

Sajnos úgy tűnik, hogy a Bimmeremben az adagoló elfújta a gyertyát. Az autó egyszer csak megállt. Se előre se hátra. Az egyik barátom jött értem, akivel gyorsan átfutottuk a probléma lehetséges voltát. Kiszedtük az üzemanyagszűrőt, ami rettenetesen koszos volt ( kiderült, hogy annak ellenére, hogy kifizettem nem cserélték ki azt vagy a csere folyamán sosem takarították ki a szűrőházat, ahol 1 cm vastagon felgyúlt a mocsok. Ezt már sosem tudom meg. ). Aztán leengedtük az üzemanyagot, kitakarítottuk a tankot, az AC-pumpát, a csövezést, a motor elindul és leáll. Ennyi.

Elvittük egy szervízbe, ahol van computeres vizsgálat. Gépre tettük, töröltünk minden hibát ( 2 volt, az egyik a szokásos CAN-busz nyafi ) és indítóztunk. A hiba: "73 IWZ-rendszer / fordulatszám szenzor". Ezt megismételtük többször is: mindig ugyan ez a hibakód. Ennek utánajárva sikerült megtudni, hogy ez a nyavalyás szenzor az adagolóban van. Most ott tartunk, hogy az új szervízben lebontják és megpróbálják kitakarítani, hátha a szűrő miatt az is csak mocskos. Szerintetek?

Ha úgy adódik, hogy mégis elhalálozott mennyibe kerül és hol lehet JÓ ÁRON venni egy ÚJAT? Nem feltétlenül szeretnék használtat, mert az autót nem akarom eladni.

Az autó adatai:
BMW 318d ( E46 )
Évjárat: 2003.07.
Motorkód: M47N204D4

Előre is köszönöm mindenki segítségét!


Az nem lehetséges, hogy a vastagon mocskos szűrő miatt az szivattyú is tönkrement és amiatt nem indul a kocsi? Vagy az AC tuti hogy jó?



Az AC ok, mert csodálatosan nyomja az üzemanyagot, ami szép slunggal megérkezik a visszafolyó ágon is. Első dolog volt, amit megnéztünk. Sajnos nem ez a gond. olcsóbb lett volna.


Akkor nem szóltam. Pont azért hozakodtam elő vele, mert ilyenkor mindenki nagyobb bajra gondol és legtöbbször valami kisebb alkatrész szívatja a nagyokat.
De ez esetben ezek szerint mégis valami komolyabb baj lehet.



Azért köszönöm. Minden segítség segítség akkor is ha nem oldja meg a problémát. Kiszedik az adagolót és elviszem bevizsgáltatni. Ha hibás javíttatom, ha nem akkor keressük tovább a kakit. Újat beszerezni szinte képtelenség. Rettenetesen körülményes és rohadt drága.

p166 Elküldve: 2012-01-04 16:55 318d adagolót KERESEK !!!

kempelen írta:
p166 írta: Sziasztok!

Sajnos úgy tűnik, hogy a Bimmeremben az adagoló elfújta a gyertyát. Az autó egyszer csak megállt. Se előre se hátra. Az egyik barátom jött értem, akivel gyorsan átfutottuk a probléma lehetséges voltát. Kiszedtük az üzemanyagszűrőt, ami rettenetesen koszos volt ( kiderült, hogy annak ellenére, hogy kifizettem nem cserélték ki azt vagy a csere folyamán sosem takarították ki a szűrőházat, ahol 1 cm vastagon felgyúlt a mocsok. Ezt már sosem tudom meg. ). Aztán leengedtük az üzemanyagot, kitakarítottuk a tankot, az AC-pumpát, a csövezést, a motor elindul és leáll. Ennyi.

Elvittük egy szervízbe, ahol van computeres vizsgálat. Gépre tettük, töröltünk minden hibát ( 2 volt, az egyik a szokásos CAN-busz nyafi ) és indítóztunk. A hiba: "73 IWZ-rendszer / fordulatszám szenzor". Ezt megismételtük többször is: mindig ugyan ez a hibakód. Ennek utánajárva sikerült megtudni, hogy ez a nyavalyás szenzor az adagolóban van. Most ott tartunk, hogy az új szervízben lebontják és megpróbálják kitakarítani, hátha a szűrő miatt az is csak mocskos. Szerintetek?

Ha úgy adódik, hogy mégis elhalálozott mennyibe kerül és hol lehet JÓ ÁRON venni egy ÚJAT? Nem feltétlenül szeretnék használtat, mert az autót nem akarom eladni.

Az autó adatai:
BMW 318d ( E46 )
Évjárat: 2003.07.
Motorkód: M47N204D4

Előre is köszönöm mindenki segítségét!


Az nem lehetséges, hogy a vastagon mocskos szűrő miatt az szivattyú is tönkrement és amiatt nem indul a kocsi? Vagy az AC tuti hogy jó?



Az AC ok, mert csodálatosan nyomja az üzemanyagot, ami szép slunggal megérkezik a visszafolyó ágon is. Első dolog volt, amit megnéztünk. Sajnos nem ez a gond. olcsóbb lett volna.

p166 Elküldve: 2012-01-04 08:12 Egr szelep

Köszi a "tisztítólinket" Nagyon korrekt anyag!

Tano írta:
Kenyi írta: Sziasztok!
Az egr szelep és a szívósor tisztításának fontosságáról már sok szó esett, ezért én is meg szeretném csinálni! Tudnátok magáról a folyamatról valami leírást, linket, vagy akármit írni, hogy néz ki ez a gyakorlatban? (szakszerűen! ) Mikre kell odafigyelni, és milyen anyagot használjak? Válaszokat előre is köszi!


Szia!

Itt egy EGR leírás. A beömlő tisztítás analóg, csak a leszerelése tart tovább, mert több csavar tartja. Valamint a beömlőt érdemes áztatni, vagy nagynyomású mosót alkalmazni, mert nem tudsz belenyúlni, hacsak nem vagy gumiember. Tisztítás előtt a tűzfal felőli végéről szedd le a nyomásmérőt.
A használandó anyag olyan legyen, ami oldja az olajos szennyeződést, de nem marja a műanyagot és a gumit.
A tömítésekre figyelj amik a beömlő csavarjainál vannak, hajlamosak leesni, és nem tenne jót ha beesne a szelepekhez.


p166 Elküldve: 2012-01-04 07:38 318d adagolót KERESEK !!!

Sziasztok!

Sajnos úgy tűnik, hogy a Bimmeremben az adagoló elfújta a gyertyát. Az autó egyszer csak megállt. Se előre se hátra. Az egyik barátom jött értem, akivel gyorsan átfutottuk a probléma lehetséges voltát. Kiszedtük az üzemanyagszűrőt, ami rettenetesen koszos volt ( kiderült, hogy annak ellenére, hogy kifizettem nem cserélték ki azt vagy a csere folyamán sosem takarították ki a szűrőházat, ahol 1 cm vastagon felgyúlt a mocsok. Ezt már sosem tudom meg. ). Aztán leengedtük az üzemanyagot, kitakarítottuk a tankot, az AC-pumpát, a csövezést, a motor elindul és leáll. Ennyi.

Elvittük egy szervízbe, ahol van computeres vizsgálat. Gépre tettük, töröltünk minden hibát ( 2 volt, az egyik a szokásos CAN-busz nyafi ) és indítóztunk. A hiba: "73 IWZ-rendszer / fordulatszám szenzor". Ezt megismételtük többször is: mindig ugyan ez a hibakód. Ennek utánajárva sikerült megtudni, hogy ez a nyavalyás szenzor az adagolóban van. Most ott tartunk, hogy az új szervízben lebontják és megpróbálják kitakarítani, hátha a szűrő miatt az is csak mocskos. Szerintetek?

Ha úgy adódik, hogy mégis elhalálozott mennyibe kerül és hol lehet JÓ ÁRON venni egy ÚJAT? Nem feltétlenül szeretnék használtat, mert az autót nem akarom eladni.

Az autó adatai:
BMW 318d ( E46 )
Évjárat: 2003.07.
Motorkód: M47N204D4

Előre is köszönöm mindenki segítségét!