p1tyeszka Elküldve: 2017-05-24 10:04 kerékcsapágy
spongya írta: üdv .kerékcsapágy vásárlás előtt állok,milyen minőség a GSP?Annyival rosszabb mint amennyivel olcsóbb ?Köszi
FAG v SKF.
p1tyeszka Elküldve: 2017-05-24 10:04 kerékcsapágy
spongya írta: üdv .kerékcsapágy vásárlás előtt állok,milyen minőség a GSP?Annyival rosszabb mint amennyivel olcsóbb ?Köszi
p1tyeszka Elküldve: 2017-02-07 13:24 Futómû és hibái
Csabika136 írta: Srácok!
Az lenne a kérdésem, hogy az E46 136 lovas touring-hoz melyik axiálcsukló kell? 205mm hosszú, vagy 225mm hosszú? Kéne rendelnem, de hát azért döntsem szét külön hogy ezt megnézzem?
Köszönöm!
Elég sokminden kell, ezért nehéz is összeszedni a dolgokat. Legalább ebben az axiálban segíthetne valaki, hogy melyikhez kell a 225-ös és melyikhez a 205-ös?
Sziasztok!
p1tyeszka Elküldve: 2016-12-29 14:20 Lengéscsillapitó
p1tyeszka Elküldve: 2016-11-07 13:28 Mi lehet a baj?
bricktopm írta:siposattila írta: Sziasztok!olyan hiba ált elő e46 320i.mikor beakarom tenni eggyesbe még bese huztam a váltót,tompa koppanás hallatszik!!ugyan ez hátramenetbe és kettesbe.kivolt szakadva a difi tarto,megheggesztették de ugyan az.Nemtudjátok milehet a gond?
A difi nagyszilented is ki van szakadva.
Ha megemeled a kocsit és nézed, mikor mozdítod egyesbe a váltókart megbillent a szilent közepe a difi mozdulását nem nyeli el. Ez okozza a hangot.
Cseréjéhez le kell venni a difit.
p1tyeszka Elküldve: 2016-09-24 18:00 Mi lehet a baj?
p1tyeszka Elküldve: 2016-09-01 12:29 Megvegyem? Vegyek ilyet?
p1tyeszka Elküldve: 2016-04-11 14:08 Futómû és hibái
wiq írta:Pitykoo írta:bricktopm írta: Hello emberek!
e46 320i- gépemmel kapcsolatban kérdeznék. Ha egyesbe teszem álló helyzetben néha dübben a hátsó féltengely(bal), illetve amikor menet közben egyesből gyorsan teszem kettesbe, akkor is ezt produkálja. De ha megtartom egy pillanatra az üresben és úgy húzom kettesbe, akkor nem csinálja.
A féltengelynek elvileg nincs baja, csak megfeszül a hajtás(?). Milyen orvoslási módszerek vannak erre, illetve nem cseszi szét a féltengelyt\váltót? (hozzáteszem 18as felni van alatta momentán, ha ez esetleg számít.)
Biztos, hogy a féltegely adja a hangot!?
Difi nagyszilent is adhatja ezt a hangot.
Üdv.
Nekem is van ez a hang, szintén 320i. A nagy difi szilent és a két kisebb difi tartó szilent csere nem oldotta meg ezt a problémát.
p1tyeszka Elküldve: 2016-01-21 12:42 manuális váltó
YELLOW írta:p1tyeszka írta:Zoli33 írta:YELLOW írta:Zoli33 írta: Sziasztok!
Van egy kis gondom a váltóval, hidegen nehezen veszi az 1-est és a rükvercet, egyszerűen megakad és nem lehet betolni sebességbe. Amikor egyesbe próbálom benyomni, és nem megy be hanem 3/4 úton megakad azt vettem észre hogy kicsit mozdítja az autót, pedig a kuplung tökig kivan nyomva. Ha így akad akkor előbb be kell rakni 3-4 be aztán simán veszi az 1-est is, ha kicsit melegszik a kocsi akkor megszűnik a hiba. Mi lehet ez?
kicsit kellene csak visszaolvasni. első körben cserélj olajat. nekem manuális váltóolaj miatt csinálta. lehet korábban cserélte valaki. vagy ATF olajat tegyél bele, vagy a legjobb, ha gyárit szerzel bele. ha ez nem oldja meg, akkor lehet tovább menni.
Bocsánat azt elfelejtettem írni, hogy a váltóolaj cserén már túl vagyok, gyári ment bele de nem segített. Ma ki lett cserélve a munkahenger, a régi kb 1,5 cm-el rövidebb volt mint az új, de ez sem oldotta meg. Attól tartok magában a váltóban lesz valami gond.
ugyanez van nálam is, hiába a gyári olaj...
én nem tudom, nekem a gyári olajjal jó volt. lecseréltem, mert hülye voltam, mondom nincs örökéletű olaj, nem árt neki. Castrol ajánlását tettem bele, SMX-S manuális olajat. na onnan kezdődtek főként a kapcsolási gondok, ez a tipikus 1-es fokozat. nem mindig, és főként hideg időben volt jellemző. áthúzva kettesbe, majd vissza, már oké volt.
sokáig húztam, míg beletettem az ATF olajat, amit külföldi oldalakon is sokan írtak, hogy a manuális olajakkal ilyet tapasztaltak. mondom állagra a gyári olaj is kifejezetten ATF szerű, a színét leszámítva.
nos az ATF-el megszűnt az akadó 1-es, azóta egyáltalán nem volt, minden váltás olyan sokkal jobb lett. viszont ez meg rükibe rakásnál csinálja. mióta benne van az ATF, kb 3 hónapja, azóta kb 4-5x csinálta a rüki akadást, azt is akkor, amikor több napos állás után a garázsból álltam ki. tezsem hozzá, hogy mindig sebességben hagyom az autót, ami esetemben az 1-es fokozat. (keresztfater mindig úgí hagyja, abban, amiben el fog majd indulni. én azért nem teszem, hogy gyújtásnál ne világíjjon' rögtön nekem a lámpa hátul.)
forcsa, mert van, hogy nagyobb hidegben sincs semmi gond. tehát nem tudom már hőfokhoz sem kötni.
viszont lehet ebben valami, hogy 1-esben van hagyva és utána tenném rükibe. lehet kipróbálom ezt a rükiben hagyást.
nekem nem sok km van benne, bár inkább városi autó, de nem hiszem, hogy a váltónak már baja kéne, hogy legyen. nem tartom lehetetlennek, de ezért nem fogok váltót szerelni, bontani, amíg ez a legkisebb bajom vele.
p1tyeszka Elküldve: 2016-01-21 09:40 manuális váltó
Zoli33 írta:YELLOW írta:Zoli33 írta: Sziasztok!
Van egy kis gondom a váltóval, hidegen nehezen veszi az 1-est és a rükvercet, egyszerűen megakad és nem lehet betolni sebességbe. Amikor egyesbe próbálom benyomni, és nem megy be hanem 3/4 úton megakad azt vettem észre hogy kicsit mozdítja az autót, pedig a kuplung tökig kivan nyomva. Ha így akad akkor előbb be kell rakni 3-4 be aztán simán veszi az 1-est is, ha kicsit melegszik a kocsi akkor megszűnik a hiba. Mi lehet ez?
kicsit kellene csak visszaolvasni. első körben cserélj olajat. nekem manuális váltóolaj miatt csinálta. lehet korábban cserélte valaki. vagy ATF olajat tegyél bele, vagy a legjobb, ha gyárit szerzel bele. ha ez nem oldja meg, akkor lehet tovább menni.
Bocsánat azt elfelejtettem írni, hogy a váltóolaj cserén már túl vagyok, gyári ment bele de nem segített. Ma ki lett cserélve a munkahenger, a régi kb 1,5 cm-el rövidebb volt mint az új, de ez sem oldotta meg. Attól tartok magában a váltóban lesz valami gond.
p1tyeszka Elküldve: 2016-01-19 17:53 Mi lehet a baj?
p1tyeszka Elküldve: 2016-01-17 12:40 kormány
lantika írta:YELLOW írta:lela írta:YELLOW írta:lela írta: Üdv!
Valaki nem tudja véletlenül az alul kétpálcás és az M kormány közt átmérőben vagy magában a kormánykerék markolat vastagságában van valami különbség? Illetve az M-es nek az alja az csak fekete lehet, vagy van hozzá esetleg szálcsiszolt alu is?
átmérő, vastagság egyforma. olyan betét van hozzá, mint amilyen az ajtókhoz, műszerfalhoz is van.
Tehát itt a 3 as elemből van szálcsiszolt alu is?
Nekem ez van és alu. De ha kicserélném a kormányt M-re lehet béna lenne hogy az ott alul nem alu...Bár nem tudom milyen lenne, és hogy megérné e. Mert ez is sport kormány, csak nem "M".
értem mit mondasz, a realoem nem hozza csak feketének.
hát most megfogtál. logikus a fekete, hisz az M-pack része pl a fekete tetőkárpit is. az SMG-s M kormány betétje ez a világosabb szürke vagy a CSL-é, olyan mint nekem az ajtókárpiton lévő.
viszont láttam már olyan korményt, amin aluhatású volt. azt nem tudom, hogy utólagos-e. M-packba is láttam, ami gyárilag nem fekete betét van körbe, gondolom a kormány sem volt az. /közben utána néztem és tévedtem. a kormány betétje fekete minden esetben, függetlenül a többi betéttől. a CSL és az SMG váltós M-es kormény betétje sötét szürkés, fegyverszürke. akkor amiknél más az már utólagos téma./ ezt én sem tudtam amúgy, de így valamilyen szinten megnyugodtam, hogy nem gáz ha a kormány betétje vekete, a többi meg világosabb.
M kormänybetet gyärilag van fekete,titän es karbon. Nem hiszem,hogy megeri egy sportkormänyt M-re cserelni.
p1tyeszka Elküldve: 2016-01-12 12:45 Mi lehet a baj?
naarjan írta:Pitykoo írta:Bitu79 írta:Pitykoo írta:Bitu79 írta:Pitykoo írta: Hali!
Van egy érdekes jelenségem a kocsiba már régóta, de mostanában többet használtam és érdekelne, hogy jó e így vagy sem!
Szóval a kézifékkel kapcsolatos a dolog. Mikor behúzom a kéziféket attól függően, hogy orral felfelé vagy lefelé áll a kocsi a lábfék felengedése után még megindul egy picit az autó és utána befog a fék! A régi kocsijaimnál ha behúztam onnantól meg se mozdult a kocsi!
Ez ennél a kocsinál így normális vagy valami nem faxa?!
Előre is köszönöm!
Nóómális
Enyém is ilyen.Egy picit húzd be jobban,ameddig tudod.Nagyobb lejtőnél főleg.Nem kell félteni.
Nekem nagyon nagy lejtőn 6-ot is kell rajta húzni.Kisebb lejtőnél megfogja 4-nél is.
Ne parázzá má mindenen.Rosszabb vagy mint én
Nem parázok mer jól megfogja, csak fura, hogy megmozdul utána és az eddigiek meg nem..
De ha ez így jó akkor teljesen megnyugodtam!
Am... ha elkezdeném a bajaim és észrevételeim lefagyasztanám az oldalt!
Szerintem én is
Majd lassacskán kell adagolni, egyszer csak a végére érünk!
Az enyémnél is hasonló, bár nekem a feleségem is dolgozik azon, hogy ne fogjon rendesen ... legutóbb vagy 5 km-t ment lazán behúzott kézifékkel ... nem értette mi a sípolás és a piros felkiáltójel (kb 1 éve vezetett utoljára) ... jobban húzd be és nem lesz baj. Bár én mindig inkább sebességben hagyom. Orral lefele R ... farral lefele 1. (persze kis lejtőnél ... nagynál kézifék is)
p1tyeszka Elküldve: 2016-01-10 11:12 Mi lehet a baj?
p1tyeszka Elküldve: 2015-12-16 13:40 Alufelni méretek
eFree írta: Sziasztok!
A véleményetekre lennék kiváncsi,felni vásárlás küszöbén állok,van egy garnitúra ami nagyon bejön,ezek a paraméterek:
8,5 x 19 et35
elöl 235/35, hátul 265/30 gumikkal.
e46-ra lennének.
p1tyeszka Elküldve: 2015-11-22 13:59 Fékjavítás