p1tyeszka fórum hozzászólásai

p1tyeszka Elküldve: 2015-07-04 14:57 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

lela írta:
p1tyeszka írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




Szerintem nem felesleges. Tőlem most ezeket kapta az autó (139e km) Sokkal finomabb, puhább lett a váltás pl...


Hol vetted az MTF-LT 4 váltóolajat, a syntrax a difibe kell? És a transmax az mibe való?


Ismerek valakit aki be tud szerezni mindent. Legalábbis eddig mindent tudott amit kértem. Ért hozzá, rugalmas és felettébb korrekt! (szerintem)
Amúgy ahogy a többiek írták: syntrax-difi, transmax-szervó

p1tyeszka Elküldve: 2015-06-29 20:28 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




Szerintem nem felesleges. Tőlem most ezeket kapta az autó (139e km) Sokkal finomabb, puhább lett a váltás pl...

p1tyeszka Elküldve: 2015-06-29 20:11 angel eye

lantika írta:
p1tyeszka írta: üdv,
melyiket érdemes venni, cob vagy smd?


Ledek.
Video

A kerdesedre välaszolva: COB mert annak folyamatos a fenye,SMD eseteben lehet lätni közelröl a ledek közti helyet.


Köszi, cob megrendelve. Esetleg egy bolondbiztos leírás vagy videó van a beszerelésről. Nem baj ha nem magyar.

p1tyeszka Elküldve: 2015-06-29 14:39 angel eye

üdv,
melyiket érdemes venni, cob vagy smd?

p1tyeszka Elküldve: 2015-06-11 18:13 Mi lehet a baj?

Tano írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok.

Ma megállt a menet. Az út szélére kényszerültem, először. Szépen rángatott gázadásra majd leállt. Egyszer még beindult, de elindulni nem tudtam. Kifogyott a benya pedig még 150km-ert írt a gépezet s a lámpa sem világított. Tankolás után megyünk tovább mindenféle hiba, gond nélkül. Mit gondoltok merre kezdjünk?


Szerintem a tankban a szintjelzőnél, az akadhatott fent, ezért mutatott rossz értéket és nem jelzett.


Köszönöm!
Ez a kábel mi célt szolgál ami nincs bekötve? És ez nem sok egy kicsit tele tank után úgy, hogy már mentem majdnem 40km-ert?

p1tyeszka Elküldve: 2015-06-10 22:35 Mi lehet a baj?

Sziasztok.

Ma megállt a menet. Az út szélére kényszerültem, először. Szépen rángatott gázadásra majd leállt. Egyszer még beindult, de elindulni nem tudtam. Kifogyott a benya pedig még 150km-ert írt a gépezet s a lámpa sem világított. Tankolás után megyünk tovább mindenféle hiba, gond nélkül. Mit gondoltok merre kezdjünk?

p1tyeszka Elküldve: 2015-05-14 09:41 Mi lehet a baj?_

Sziasztok! Korábban már írtam egy másik totyikban, hogy néha leáll az autó. Ilyenkor az akksi és az olajvisszajelző pirosan világít, szervó nincs. Rádió, világítás minden megy tovább, indítom, pöcre indul, gurul tovább. Tegnap előtt ezt kanyarba produkálta ami nem volt valami f*sza! Megjegyzem, hogy csak lassú tempónál jelentkezik ez a probléma a kuplung benyomásakor. Figyeltem tegnap, hogy ekkor az alapjárat a minimum alá esik és amiatt fulladhat le. Hibakód és semmiféle más rendellenesség nincs. Fél doboz féktisztítót nyomtunk rá tegnap, hátha valahol falsot szív, de nem. Légtömegmérő kipucolva, üzemanyagszűrő is új. Javasoltak folytószelep tisztítást mert nem nagyon volt hajtva az autó és csak rövid távon használták.
Ti mit gondoltok?

p1tyeszka Elküldve: 2015-05-04 20:15 Fóliázás

Sziasztok!

Ma fóliáztattam az autóm és az első szélvédőn csak így tudta megoldani aki csinálta. Nem csúnya és nem is zavar pillanatnyilag csak kíváncsi lennék hogyan lehet eltüntetni.

p1tyeszka Elküldve: 2015-04-24 13:21 Társalgó

laleeboy írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
Hektor írta:
csbalu írta:
Tano írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok!

Mi a véleményetek erről? Esetleg valaki megcsinálta már?


Szerintem nem véletlenül rakátk oda a gyáriak. Mégis mit nyersz vele ha kiszeded? Szerintem nagyobb terhelésnek teszed ki a hajtásláncot.


Világosítsatok már fel hogy ez "elvileg" miért lenne "jó"? nem értek az ilyenekhez sajnos


Hát a cikkben keresztmetszet szűkülésről ír a közdarabnál, melyben a folyadék áramlásának hibáját taglalja és ezt vezeti vissza a kuplung felengedése utáni rángatásnak.
Csak azt nem értem, hogy ez a keresztmetszet idővel szűkül? Mert gyárilag, új korában biztos jó. A használat és idő függvényében szűkülhet le benne a furat ? Mitől ? Kosz, víz ? mert akkor régen rossz. Persze ha valaki csinálta és megerősíti el tudom hinni.


Ez miatt rángatna? Nálam akkor szokott rángatni ha meggyötröm a kuplungot. Gondoltam a tárcsa felülete vagy a lendkerék felülete sérül ilyenkor, nem is gondoltam volna erre amit itt feltételeznek. Az én kuplungom már eléggé szar én ennek tudtam be ezt a hibát.


volt már erről korábban szó, vagy 4 éve, de lehet még régebben. az valóbvan egy szűkítő, ami a foyladék sebességét lassítja le. eltömödni eltömödhet, de maga ugye fékfolyadék van benne, képződhet benne víz, ami megindíthat egy korróziót (LSD fékmunkahenger). a fékfolyadék is egy elég erős anyag. nyilván nem olyan anyagból került bele a szűkító, ami nem bírná, de ki tudja. szerintem nekem is ezzel lesz gond, bár nem annyira érezhető még. viszont ha ki van véve, szerintem sokkal agresszívabb lesz a kapcsolás. inkább cserélni lenne érdemes, mint kiiktatni.


Tudja fene Mondjuk akinek rossz a kuplung, már ami a rángatást illeti, egy próbát megérhet. Veszteni való sok nincs vele. Legalább is ha az enyém felengedéskor vacakolna, kipróbálnám, mielőtt a tárcsát, szerkezetet bolygatnám. Ha valaki meglépi, feltétlen számoljon be a tapasztalatokról


Ha jól tudom akkor ennek a "szűkítőnek" vagy "szelepnek" annyi a szerepe hogy ha leugrasz a pedálról akkor nem vágja oda a szerkezetet hanem finom(abb)an engedi össze, illetve ha gyorsan nyomod be akkor is csillapít oldáskor, kb mint egy lengéscsillapító

Ha kiveszed akkor annyit érsz el hogy sokkal közvetlenebb lesz a pedál lenyomáskor és felengdéskor a kuplung reakciója.

Egyébként a korábbi modellekben nincs ez az alkatrész (pl E36) pedig ott is van kettőstömegű lendkerék és az egész hajtás eléggé hasonlít az E46-hoz, tehát szerintem nem okoz kárt ha kiszeded csak a váltás "érzése" lesz más


Pont ez az, hogy néha hiába tartom meg a kuplungot, felengedéskor dobol. Egyesből kettesbe meg szinte lehetetlen úgy váltani, hogy ne csinálja. Úgy képzelem el ezt a hangot, hogy mikor engeded a pedált, rámegy a nyomaték és mintha az egész hajtás még fordulna egy kicsit a semmibe. Nehéz ezt leírni.
Érdekes egyébként, hogy hidegen olyan szépen el lehet váltani mint a vaj viszont ha már bemelegedett...

p1tyeszka Elküldve: 2015-04-23 10:22 Társalgó

Sziasztok!

Mi a véleményetek erről? Esetleg valaki megcsinálta már?

p1tyeszka Elküldve: 2015-04-01 19:56 Autóvásárlás

Frostzozi35 írta: Sziasztok. Kis segítséget szeretnék kérni tőletek ti biztosan tapasztaltabbak vagytok. E46-os vásárlásra adnám a fejemet. Tisztában vagyok vele,hogy milyen a piac. 2 literes vagy 2.2 litereseket néztem. Csak benzinest szeretnék ha lehet kímélem magam a dízeltől Milyen komolyabb elektronikai problémája lehet egy ilyen autónak??? Példának okáért ezt néztem meg tegnap
http://www.hasznaltauto.hu/aut...km-8824044
Egyébként nálam alap egy autó vásárlásnál, hogy olaj+szűrők és vezérlés csere.
Előre is köszönöm a segítséget


A 6 hegeresekkel nem nagyon szokott gond lenni, inkább a futóműre kell figyelni. Rozsda, törésnyomokat keresni és vásárlás előtt átnézetni alaposan. Vezérlést nem kell cserélni.

p1tyeszka Elküldve: 2015-03-30 20:26 Egyenetlen alapjárat

Blauer írta:
p1tyeszka írta: Üdv, sziasztok
az a problémám, hogy ha pl, a) tolatok és megállok, kuplung be, néha leáll b) kicsi gázzal gurulok be pl az udvarra, kuplung be néha leesik a fordulat és leáll. Ha kövér gázt adok semmi gond. Nem ingadozik egyébként az alapjárat, szépen jár. Légtömegmérőt ma kipucoltam unalmamban. Mi okozhatja még ezt?


Ez van nálam is, csak még nem áll le, csak a fordulatszám esik dadogásig egy pillanatra. Légtömegmérő tisztítás nem segített semmit. Szólj rám ha megvan a megoldás Köszi


Azóta nem produkálta ezt. Tegnap beszéltem a volt tulajjal és azt mondta lehet kevés gázt adok neki (dízelt hajtok nap mint nap ) és az alapjárat is le van tekerve 600 v 650-re. Volt gépen is tegnap előtt, hiba nincs. ( még )

p1tyeszka Elküldve: 2015-03-30 17:54 Az E46 Üzembentartási költsége.

sheva89 írta: Sziasztok!
Új vagyok az oldalon és a bmw gazdák körében is! 1 hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy 2001-es E46 touringnak. Szeretném lecserélni az olajat a szűrőkkel együtt. A kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani egy megbízható szerelőt Nyíregyházán? ( Nagy Miki nevét már olvastam néhány topikban, viszont elérhetőséget nem találtam) Illetve egy körülbelüli összeget tudtok-e írni, hogy mire számítsak... (olajcsere, gázolajszűrő-, levegőszűrő-, pollenszűrő-csere meg az ilyenkor esedékes dolgok munkadíjjal együtt) Köszönöm szépen előre is a segítséget!


1st Auto , itt a fórumon pedig bmw320d4

p1tyeszka Elküldve: 2015-03-27 19:42 Egyenetlen alapjárat

Üdv, sziasztok
az a problémám, hogy ha pl, a) tolatok és megállok, kuplung be, néha leáll b) kicsi gázzal gurulok be pl az udvarra, kuplung be néha leesik a fordulat és leáll. Ha kövér gázt adok semmi gond. Nem ingadozik egyébként az alapjárat, szépen jár. Légtömegmérőt ma kipucoltam unalmamban. Mi okozhatja még ezt?

p1tyeszka Elküldve: 2015-03-24 19:33 Társalgó

feco7939 írta: Sziasztok!
Pótféklámpa és a hátsó szélvédő közti részt takarította már ki valaki, most vettem észre, hogy ott van egy légytetem, hogy lehet azt onnan kiszedni? Érthetetlen egyáltalán, hogy került az oda. Mondjuk a bal hátsó lámpámban is felfedeztem egyet, de az gondolom kijön ha az égőt kiveszem és porszívóval kiszívom.


szia,
nekem gumi van körülötte és azt le lehet annyira húzni, hogy egy jó nagyot bele tudtam fújni