SoundkeY írta:
Kitalalta ki hogy a dizel hasznaltba dragabb, nezz mar utana
Perszehogy en is szivesebben vettem volna 328i-t, feeling, 6 henger, benyakpower stb.......
de az tuti hogy a paci fele 320i-t a 320d chippelt elveri
Csak látnám már azt a csippelt 20d-t...
Én igazából szinte csak pályán használom a vasat, na meg Bp, és bevallom, a benzines nem a legjobb választás erre a célra..Város 12l, pálya 9,5 liter(ez a haladós tempó). Vegyesben még soha nem jött ki 10 liternél nagyobb átlag, pedig beleraktam már néhány km-t, és nem kímélem.
Mostanában munkaügyben muszály voltam elég sokat fõútvonalakon járkáni, és meglepõdve tapasztaltam, hogy 8 liter körül alakult a fogyasztás. Ennyit errõl.
Ellenben ha abból indulok ki, hogy ez 6 hengeres, akkor összehasonlításnak dízelbõl is 6 hengerest választanék(mondjuk 25d). Ismerve a vezetési stílusomat, tudom, hogy max 1-1,5 literrel enne kevesebbet a lábam alatt, viszont félnék attól, hogy nem bírná a strapát. 2 éve hajtom ezt az autót, és motorikusan sem volt még problémám vele. Igaz, hogy a szervizeket magamnak, 8 ezrenként csinálom, de úgy veszem észre, meghálálja a törõdést
Amikor vettem, sokáig hezitáltam, hogy benzinest avagy dízelt vegyek. Aztán megtaláltam a népítéleteket, szörnyûlködve olvastam végig a dízelekrõl alkotott véleményeket, a hibaforrásokat, és nem utolsó sorban az összegeket, amiket a tulajok ráköltöttek az autójukra. Ha abból indulok ki, márpedig jó alapnak tartom, olcsóbb a benzines fenntartása, nem kerreg mint egy traktor, és nem kell álladóan szervízbe hordani, javíttatni súlyos százezrekért a turbót, porlasztót, nagynyomású szivattyút, légtömegmérõt és még isten tudja mennyi mindent, ami elromlik rajtuk.
Egy szónak is száz a vége, a dízel jó ha nem éppen a szervízben áll és nem kell költeni rá, de a benzinessel fele annyi probléma sincs!!!