paci Elküldve: 2007-04-27 14:37 Olajcsere_
a kenéstechnika nem fejlõdött annyit az elmúlt néhány évben, hogy indokolná a mondjuk 30 ezrenkénti olajcserét. Az autógyártó cégek egyszerûen csak rájöttek arra, hogy mekkora nagy reklámfogás, ha kitolják az olajcserék periódusát. Ezzel együtt emelték a szervízköltségeket, így fele annyi anyagot, munkát kell a karbantartásra fordítani, és ugyanannyit kérnek érte. Nem beszélve arról, hogy max 3-7 év a garancia idõtartama. Nekik az az érdekük, hogy ezután az idõ után, akár közvetlenül, atomjaira essen szét az autó. Ugye nem kell bemutassam senkinek a fogyasztói társadalmat. Õk így hosszú távon több autót tudnak eladni. Már nem éri meg az örökkévalóságnak autót gyártani. Bizonyított tény, hogy 1 év és/vagy 10000-15000km alatt (használatfüggõ) az olaj viszkozitása kb a felére csökken. Ezután a nem megfelelõ kenés hatására jobban kopik a motor, az alkatrészek nagyobb igénybevételnek vannak kitéve...ergó nem 600.000 km-t megy el nagyobb mûtét nélkül, hanem "csak" mondjuk 2-300.000-et.
Aki megveszi újonnan a verdát, az általában tudja, hogy kb 3-5 évig fogja használni, illetve 100-150.000 km-t fog belerakni, utána úgyis eladja. Ezt viszont fél lábon is kibírja a technika.
Szóval modernebbek lettek a motorok, kisebb köbcentibõl nagyobb lóerõt sajtolnak ki, nagyobb az alkatrészek igénybevétele és ugyanannyi, vagy kevesebb kenést kapnak, mint mondjuk 10-20 évvel ezelõtt. Ja, és egyre könnyebb anyagokat használnak, amelyeknek az élettartama
alapvetõen rövidebb. Szóval? Még mindíg kevésnek tartod azt a ~12 ezrenkénti olajcserét?
Gyári szûrõket lehet kapni minden BMW boltban, nem kell márkaszervíz, mert az csak lehúzás.