paircraft Elküldve: 2008-01-17 09:05 Legjobb nyári gumik...
szerintem ne a mintázat "szépsége" alapján dönts, mivel ez nincs összefüggésben a minõséggel... Elõször próbáld megfogalmazni, hogy mire kell a gumi, illetve milyen tulajdonságai domináljanak.
Általánosságban ebben a méretben puhábbak az abroncsok, ezért a kopásállóság messze nem azt jelenti, mint mondjuk egy 195-ös méretben. A forgásirányos mintázat nagyon jó esõben, viszont zajos és kopik. Az aszimmetrikus gumik csendesebbek, a mintázatuk többféle elembõl áll össze, ezért elvileg szélesebb tartományban hozza ugyanazt a tapadást. Szárazon elvileg jobb, mint a forgásirányos, az egyenesfutás is kedvezõbb. Hajlamosabbak az aquaplaningra...
Egy német fórumon olvastam, hogy szerintük a nyerõ elõre forgásirányos, hátra aszimmertikus mintázatot szerelni, mivel a hátsó tengelyen minimális az aquaplaning veszély, viszont az oldalcsúszás ott problémás.
A "német autóra japán gumit" felvetés pedig inkább a vicc egy formája...

Nekem ugyanebben a méretben Bridgestone Potenza gumik voltak a kocsimon, zúgtak, mint a fene... Nagyon kopottak voltak. kb. 4mm mintával egy közepesen nagy esõben (1-2 cm víz az úton, 5-6 cm a nyomvályúkban) bizony érdekesen viselkedtek. Lecseréltem õket Continental Contisport2-re, annál semmi ilyesmit nem tapasztaltam (igaz, itt a mintázat 10,5 mm). A választásnál elsõsorban az játszott szerepet, hogy ilyenbõl tudtam jó áron venni (160e) 4 új egyformát. Utólag több helyrõl hallottam, hogy nem kellett volna ragaszkodnom, hogy elöl és hátul ugyanaz a típus legyen...
A téligumik minõségébõl ne vonj le következtetéseket a nyári típusok tulajdonságaira, néha ugyanannak a gyártónak két ugyanolyan célú gumija is jelentõsen különbözik (pl. Michelin Pilot Sport egy remek gumi, viszont a Michelin Pilot Primacy..., hát küzd néhány kihívással)
Üdv,