petermover fórum hozzászólásai

petermover Elküldve: 2015-01-22 22:17 Társalgó

Sziasztok!

Rég jártam erre, időm nincs nagyon fórumozni, most mégis a segítségetek, vagy inkább a megnyugtatásotokat kérném...

Ma délután 25 km átlag 100-110-es tempó után beértem a városba, majd egy rövid, kb. 5 perces állás után indultam haza. Ahogy a város vége táblánál gázt adtam, egy pukkanás után gőz csapott fel a hűtőrácsból, a tükörben meg egy k.rva nagy gőzfelhő mögöttem. Üresbe tettem, és gurultam 100 métert egy ipari bekötő útra, hogy ne legyek útban a többi autósnak. Géptetőt felnyitottam, és a vastag vízcső, ami a henger felső részéhez csatlakozik, bilincsestől lóg a motortérben, és minden csupa nyálkás fagyálló. Olajat nem néztem, hogy habos-e.
A vízhőfok-mérő normál üzemmeleg pozícióban állt, tehát nem forrt fel elvileg a víz, csak lerúgta a csövet, és szétfröcskölt mindent. Egy darabig bugyborékolt a víz, aztán elcsitult. Autómentőt hívtam, és bevitettem a legközelebbi szervízbe.

A gondom a következő:
Ha ez egy vízpumpa, vagy termosztát csere, akkor nem igazán érdekel, megcsinálja az a szervíz is, ahova vittem, emiatt nem fizetek megint trélert. Viszont ha komolyabb a baj, akkor nem hagyom ott, átvitetem M_attilahoz, mivel amúgy is kizárólag ők szervizelik a kocsit. Hívtam, de épp ki volt kapcsolva, ezért került most oda, ahova vitték...

Szerintetek mivel számoljak?

Tudom, ez egy fórum, látatlanban nem lehet semmit megállapítani, csak a lehetőségek érdekelnek, és a forgatókönyvek.

Köszi!
Üdv

petermover Elküldve: 2013-05-30 18:09 Autóvásárlás

Gondoltam szólok, hátha valakit innen a fórumról érdekelne.

Hamarosan eladóvá válik az autóm.

Normális, az átlagosnál mindenképp jobb állapotban van. Törve nem volt, a fényezése gyári, ahogy még a legtöbb alkatrésze is. Ez lehet előny, lehet hátrány, ki-ki döntse el. Nem márkaszervízbe, de jó helyre hordott (m_attila) autó.

Egy-két hét múlva olaj, szűrő, és szükséges alkatrészcserére viszem, ezután gondoltam, hogy lehet jönni megtekinteni. Valószínű egy-két szilent is ki lesz cserélve, mert ahogy jött a jó idő, elkezdett gyengéden puffogni az útegyenetlenségeken.

Egyéb kérdéseket, infókat privátban, vagy a rovid.peter kukac wynerdy.hu címen kérjetek légyszi.
Köszi!

petermover Elküldve: 2013-04-08 10:38 Mi lehet a baj?

jrtom írta:
Andrej83 írta:
YELLOW írta:
Andrej83 írta: Sziasztok!

A probléma ma jelentkezett, tegnap még hibátlan volt az autó.
Beindítottam felpörgött a fordulatszám mérő ahogy szokott, majd egyből leállt. Újra indítottam és amikor levettem a gázról a lábam ismét leállt. Amíg járt remegett és mintha nem ment volna minden henger, de ez nem biztos. Ja, és büdösen füstőlt.

Minden ötletet szívesen fogadok.



ez gyújtás lesz, bár leállni nem kéne neki.
indítsd be az autót vagy ha leáll, akkor kérj segítséget, aki menet közben, lehúzza sorban a trafókat, majd vissza is dugja. ahol nem történék a járásban változás, az lesz a rossz. vagy a gyertya, vagy a trafó.



Köszönöm!


Én is erre gondoltam, de nem voltam benne biztos. Ez az első BMW-m és még nem volt felnyitva a géptető.



A tiedben egy közös trafó van és a gyertyapipákat kéne lehúzkodni, de azzal csak óvatosan mert nagyot bassszz.


Nálam ez egy vezérmű felső holtpont jeladó csere volt...

petermover Elküldve: 2013-04-07 15:19 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
petermover írta: Sziasztok!

Egy gyors kérdésem van. A héten elkezdett nyüszögni, vagyis inkább fémesen köszörülni a jobb első kerék egy erősebb jobbkanyarban (pl körforgalomból kihajtás, autóútra felhajtón). Ha lassabban kanyarodok, nem hallani. Egyértelműen a kerékfordulattal megegyezően "küsszög", tehát nem folyamatosan.
Lehet a fékcső, vagy valami lemez nincs csak a helyén, vagy aggódjak?


ha most volt kerékcseréd, akkor lehet a lemezt ami a féktárcsa mögött van elhajlították. meg kell emelni és forgatni a kereket. neccesebb esetben kerékcsapágy lesz.


A fékmunkahengert újították fel, mert elhasználódott a porvédő, bement mögé a víz, berozsdásodott a munkahenger, és egyfolytában fogott a fék. Ez kb. 3 hete volt, de most kezdte a nyüszögést 1 hete. Vagy nem vettem eddig észre...
Az volt a baj, hogy most nem m_attila csinálta, hanem a legközelebbi szervíz, ami van itt a városban. Valami éktelen hangon visított a fék, mire beértem hozzájuk, úgyhogy nem akartam nagyobb távolságra menni vele...

petermover Elküldve: 2013-04-07 13:40 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Egy gyors kérdésem van. A héten elkezdett nyüszögni, vagyis inkább fémesen köszörülni a jobb első kerék egy erősebb jobbkanyarban (pl körforgalomból kihajtás, autóútra felhajtón). Ha lassabban kanyarodok, nem hallani. Egyértelműen a kerékfordulattal megegyezően "küsszög", tehát nem folyamatosan.
Lehet a fékcső, vagy valami lemez nincs csak a helyén, vagy aggódjak?

petermover Elküldve: 2013-03-03 20:10 Üzemanyag fogyasztás

tomy320ci írta:
petermover írta:
tomy320ci írta:
petermover írta:
tomy320ci írta:
petermover írta:
tomy320ci írta: Sziasztok!
Volt egy kis gond a kocsival, aminek a javításához, le ki kellett venni a hajtást, teljes bölcsőt, kipuf.rendszert. Az akku sarut is levették. A lényeg hogy amióta elhoztam a kasztnistól, 1.5 literrel többet mutat a fogyi mérő. Azóta kb 70-km-ert tettem meg. Ennyi idő alatt azért csak be kellett volna hogy álljon nem? Vagy ez tök természetes, és majd csak 100-200km-er után fog beállni?
Válaszokat előre is köszi.


Ott álltál az autó mellett? Ha nem, akkor valószínű elvitték egy 'jó kis' körre, nehezebb lábbal, mint a tiéd. Ennyi.


Miért álltam volna ott 1,5 napig? Amikor beültem az autóba 19,5 literről indult lefelé, és az óra elment. Ráadásul egy haverom szerelte, és mondta is hogy leszedték az akku sarut. Amikor elvittem hozzájuk 10.5 volt most meg 11.8.


Az enyémért is úgy szoktak jönni, és elvinni szerelni. 7.5-ről múltkor 8.4-el hozták vissza, pedig 350 km-t ment már nullázás óta, és csak 30 km-t mentek vele, de azt ezek szerint csövön. Van ilyen, ezért nem haragszom. Más a vezetési stílus, meg aztán had próbálják ki, akkor érzik mi a baja...


Akkor várok még, remélem lejjebb megy.Végülis még csal 70km-ert mentem vele.
7.5-el eljársz? az nem rossz Télen is?


Attól függ milyenek az utak. Ha be lehet állni szépen sebességre, akkor mindig lehet tartani a 7.5-t is (BC szerint), de amikor hóbordás, lassan kell menni, többször megállva a hókupacok között, akkor felmegy 8.2-ig. A klíma télen-nyáron megy, télen hogy ne párásodjanak az ablakok, meg korábban fűtsön, nyáron meg eleve a meleg miatt. Nem szoktam rá különös figyelmet fordítani, alapvetően nyugodtan vezetek. Ha meg néha elgurul a gyógyszer, az a telitankra vetített átlagot nem zavarja jobban 2-3 decinél.


Az úgy korrekt. Nyilván ezért is vettél kisebb mocival autót..


Nem azért, hanem a cégautóadó miatt... Nem is BMW-t vettem volna, ha nincs belőle 1.6-os... BMW-ből mindig is minimum 320-at szerettem volna, de az most dupla annyiba kerülne (11 helyett 22ezer/hónap...). Úgy vagyok vele, hogy 11-et sem ér havonta, mert hiába fizetem, nem tudom elszámolni sem az üzemanyag, sem a szervíz számlát. Szimpla lehúzás. Most épp azon vagyok, hogy kiveszem cégből saját névre, és inkább megtartom hétvégi autónak, hétköznapokra meg egy kis puttonyos teherautót újítok.

petermover Elküldve: 2013-03-03 17:24 Üzemanyag fogyasztás

tomy320ci írta:
petermover írta:
tomy320ci írta:
petermover írta:
tomy320ci írta: Sziasztok!
Volt egy kis gond a kocsival, aminek a javításához, le ki kellett venni a hajtást, teljes bölcsőt, kipuf.rendszert. Az akku sarut is levették. A lényeg hogy amióta elhoztam a kasztnistól, 1.5 literrel többet mutat a fogyi mérő. Azóta kb 70-km-ert tettem meg. Ennyi idő alatt azért csak be kellett volna hogy álljon nem? Vagy ez tök természetes, és majd csak 100-200km-er után fog beállni?
Válaszokat előre is köszi.


Ott álltál az autó mellett? Ha nem, akkor valószínű elvitték egy 'jó kis' körre, nehezebb lábbal, mint a tiéd. Ennyi.


Miért álltam volna ott 1,5 napig? Amikor beültem az autóba 19,5 literről indult lefelé, és az óra elment. Ráadásul egy haverom szerelte, és mondta is hogy leszedték az akku sarut. Amikor elvittem hozzájuk 10.5 volt most meg 11.8.


Az enyémért is úgy szoktak jönni, és elvinni szerelni. 7.5-ről múltkor 8.4-el hozták vissza, pedig 350 km-t ment már nullázás óta, és csak 30 km-t mentek vele, de azt ezek szerint csövön. Van ilyen, ezért nem haragszom. Más a vezetési stílus, meg aztán had próbálják ki, akkor érzik mi a baja...


Akkor várok még, remélem lejjebb megy.Végülis még csal 70km-ert mentem vele.
7.5-el eljársz? az nem rossz Télen is?


Attól függ milyenek az utak. Ha be lehet állni szépen sebességre, akkor mindig lehet tartani a 7.5-t is (BC szerint), de amikor hóbordás, lassan kell menni, többször megállva a hókupacok között, akkor felmegy 8.2-ig. A klíma télen-nyáron megy, télen hogy ne párásodjanak az ablakok, meg korábban fűtsön, nyáron meg eleve a meleg miatt. Nem szoktam rá különös figyelmet fordítani, alapvetően nyugodtan vezetek. Ha meg néha elgurul a gyógyszer, az a telitankra vetített átlagot nem zavarja jobban 2-3 decinél.

u.i.: volt már 58 literrel 873 km is megtéve (6.64 liter visszaszámolva, BC szerint 6.4 volt, de azt a hetet kimondottan kihegyeztem fogyasztási rekordra, késő tavasszal volt, jó idő, és klíma sem ment)

petermover Elküldve: 2013-03-03 17:10 Üzemanyag fogyasztás

tomy320ci írta:
petermover írta:
tomy320ci írta: Sziasztok!
Volt egy kis gond a kocsival, aminek a javításához, le ki kellett venni a hajtást, teljes bölcsőt, kipuf.rendszert. Az akku sarut is levették. A lényeg hogy amióta elhoztam a kasztnistól, 1.5 literrel többet mutat a fogyi mérő. Azóta kb 70-km-ert tettem meg. Ennyi idő alatt azért csak be kellett volna hogy álljon nem? Vagy ez tök természetes, és majd csak 100-200km-er után fog beállni?
Válaszokat előre is köszi.


Ott álltál az autó mellett? Ha nem, akkor valószínű elvitték egy 'jó kis' körre, nehezebb lábbal, mint a tiéd. Ennyi.


Miért álltam volna ott 1,5 napig? Amikor beültem az autóba 19,5 literről indult lefelé, és az óra elment. Ráadásul egy haverom szerelte, és mondta is hogy leszedték az akku sarut. Amikor elvittem hozzájuk 10.5 volt most meg 11.8.


Az enyémért is úgy szoktak jönni, és elvinni szerelni. 7.5-ről múltkor 8.4-el hozták vissza, pedig 350 km-t ment már nullázás óta, és csak 30 km-t mentek vele, de azt ezek szerint csövön. Van ilyen, ezért nem haragszom. Más a vezetési stílus, meg aztán had próbálják ki, akkor érzik mi a baja...

petermover Elküldve: 2013-03-03 17:01 Üzemanyag fogyasztás

tomy320ci írta: Sziasztok!
Volt egy kis gond a kocsival, aminek a javításához, le ki kellett venni a hajtást, teljes bölcsőt, kipuf.rendszert. Az akku sarut is levették. A lényeg hogy amióta elhoztam a kasztnistól, 1.5 literrel többet mutat a fogyi mérő. Azóta kb 70-km-ert tettem meg. Ennyi idő alatt azért csak be kellett volna hogy álljon nem? Vagy ez tök természetes, és majd csak 100-200km-er után fog beállni?
Válaszokat előre is köszi.


Ott álltál az autó mellett? Ha nem, akkor valószínű elvitték egy 'jó kis' körre, nehezebb lábbal, mint a tiéd. Ennyi.

petermover Elküldve: 2013-02-15 17:58 Társalgó

már megvolt.

petermover Elküldve: 2013-01-11 14:22 Üzemanyag fogyasztás

Nekem nyáron, amikor néztem 6,8 volt tankolás szerint (BC szerint 6.6), ez sem kimondottan kímélő üzemmódban, csak épp ráértem mindig. Klíma is megy megállás nélkül télen-nyáron.
Most épp 7.8 körül van BC szerint, de előző tank üzemanyag 8.6-ra jött ki, előtte talán 7.2, vagy valami ilyesmi.
Össze-vissza, mikor milyen kedvem van...

petermover Elküldve: 2013-01-09 15:21 Társalgó

Sziasztok!
Gyors kérdés.

Kocsimhoz milyen méretű hátsó hangszórót kell vennem (a kalaptartóba - nem akarom kivágni, gyári méretű kellene, szimpla cserével...).

Köszi!

petermover Elküldve: 2013-01-03 10:14 Üzemanyag fogyasztás

Bocs, hogy beleszólok, de pénzügyi tanácsadást, válságkezelést is kellett tanulnom. Csak jót akarok neked, ha hallgatsz rám, jobban jársz, de erőltetni sem fogok semmit.

Nem ismerem a körülményeidet, a bevételeid és kiadásaid, de látszólag gondot okozna most egy prémium kategóriás autó megvásárlása, és eltartása, ha még hitel van az előző autódon, és nincs tartalék pénzed. Magad vallod be, hogy mennyit buktál a Golfon, ne tedd ki magad ilyen rövid időn belül még egy ekkora, ha nem nagyobb pénzügyi sokknak.

Megveszed az autót, 100ezer mire átiratod, 100-200 egy normális első szervíz (szíj, gyertya, szűrő, olaj cserék, de belefuthatsz fék, tárcsa, stabrúd, leng.csillapító, szilent cserékbe, aztán mindjárt elkerülöd a 200-at).

Egy 1.5 milliós autó megvételéhez 1.8-2 millióra van szükség.
Amit tanácsolhatok, az az, hogy rendezd le a mostani hiteledet. Ha ez megvan, pár hónapot kibírsz még törlesztőrészlet nélkül, így még több pénzt tudsz félrerakni. Aztán eladhatod az autót, és ha ügyes vagy, hitel nélkül veszel egy másik kocsit belőle.
De azzal mindig számolj, hogy 2-300ezer kelleni fog közvetlenül autóvásárláskor, vagy 1 hónapon belül.

petermover Elküldve: 2012-08-31 16:29 Autóvásárlás

YELLOW írta:
petermover írta:

Update: rákerestem, mégsem N40, hanem M43B16-os motor van az enyémben, úgyhogy nagyjából felejtős, amiket írtam




igen már majdnem felkaptam a vizet.... amúgy szerintem az M43TUB19, ami neked van...
az 1.6-os 102 lovas motorokat E36-ba tették, E46 ba már nem, azokba az 1.9-es 105 lovas ment


Maradjunk annyiban, hogy ritka autóm van, mert tényleg 1.6-os, nem 1.9-es. Ez egy olyan példány, ami már faceliftes, de még valami raktár mélyén maradt E36-ba való 1.6-os motor került bele. 77 kW, 1596 cm3 a forgalmi szerint is. Pár darab ilyen létezhet.

petermover Elküldve: 2012-08-25 14:19 Autóvásárlás

Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:

Tehát akkor van 1.6-os is 115Le-vel?


van az N40 ami csak 1.6-os. egy forrást most találtam, azt írja, csak görögök és portugáloknak gyártották, de ez nem igaz. ez 115 lovas 155Nm-es motor, ami SZAR. írtam miért. Ezt ne vedd meg!!! ha jót akarsz magadnak. amúgy sok helyen alig ismerik ezt a motorkódot.

az N42, N46 ugynaaz, dupla VANOS, valvetonic (N46 2004-től van)
N45 az sima VANOS-os moci (2005-től), E46 ba tették, meg E81, E87 (1-es BMW-be) ebből is volt 1.6-os, de ez nem olyan mint az N40 széria....

2001–2004 — 1.8/2.0 L N42 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2007 — 1.8/2.0 L N46 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2011 — 1.6/2.0 L N45 (DOHC, vanos)
2007–2011 — 1.6/2.0 L N43 (DOHC, direct injection)



Aha kezdem érteni 1600 cm3 akkor semmi képp se. az 1800 cm3-est N42-es motorkóddal



Én most direkt megnéztem realoem-en, hogy mit hoz ki nekem motorkód utolsó 7 karakterére. Nekem eszerint egy E30-as coupe-m van, 1988. 07. havi, M40-es motorkóddal, jobbkormányos, automata sebességváltós.
Valójában egy 2002-es faceliftes E46-os 316i, kézi váltós, balkormányos, nem tudom milyen motorkódos... Azt tudom, hogy az enyémbe még az E36/régi E46-os 1.6-os motorja került, valószínű pár darab ilyen faceliftes lehet ugyanilyen motorral.

Érdekelne egyébként, mire alapozod, hogy az 1.6-os N40-es motor szar. 103/105 lovas, mind a szervízkönyv, mind a forgalmi alapján (77kW). A gondjairól én nem tudok sokat, nekem nem hengerfejes, viszont ejti a fordulatot néha, és rá lett fogva, hogy ez a motor ilyen. Ebben lehet tehát valami, hogy nem túl jó konstrukció, ezt nem vitatom, de szimplán leszarozni azért nem kéne. Nem azért, mert az enyém, csak úgy. Rengeteg ilyen motorral szerelt BMW futkozik a környéken minden gond nélkül.

Bár amit mondasz, hogy vezérműlánc megugrás jellemzi... az enyémben nem lánc van, hanem szíj...

Update: rákerestem, mégsem N40, hanem M43B16-os motor van az enyémben, úgyhogy nagyjából felejtős, amiket írtam