petermover fórum hozzászólásai
« előző1234következő »

petermover Elküldve: 2011-09-23 07:16 Egyenetlen alapjárat

anubisz írta:
Jó hogy mindent a benzinre lehet fogni. Az nem jut senki eszébe,hogy akkor a többi 1000 kicsi se megy biztos aki ott tankolt,ha csak a fele érzékeny ennyire a benzinre akkor már 100,200 kocsi állna a benzinkút után,sorban ,mind indítgatna a kocsiját.
A benzint felejtsd el,annak semmi köze hozzá.
1. illik kicserélni az üzemanyag szűrőt ugye,mivel ki tudja az előző tulajok menyit mentek vele,lehet van már a szűrőbe vagy 50 ezer,vagy 100.
Légtömegmérőt is illene megtisztítani.
Bár nem értem,ha ilyeneket művel,és semmit nem ír be hibának,már ha ki lett olvasva,ha meg nem minek addig találgatni. Lehet ott a válasz,csak meg kéne nézni.
Gyertyákat is illene kicserélni,mégha nem is ez okozza,de kitudja mi,és mióta van benne.
Hátsó nyikorgásod lehet toronycsapágy csinálja. Enyém is nyikorgott mint a szekér. Toronycsapágy volt. csere és megszűnt.
Ha megvetted alapból meg kellene nézni milyen hibák vannak a hibatárolóban,ha van ellenőrizni,utána törölni,hogy üres legyen,és ha utána beír valamit,tudd,hogy az már nálad csinálta.
Úgy első körben ennyi.
És igen, alapjárati motort és a lambda szonda is lehet,de szerintem csak be kéne írnia a hibát,legalább az esetek többségében.
Már lehet gyűjteni a zsebpénzt. Lambda, lég.t mérő stb.. 30-50 között. meg az apró.
Kopogásokat,nyikorgásokat nem is merem számolni.
És köszöntelek,a Valóság sivatagában. Hogy idézzem Morfeuszt.



Amikor felhívtam a tulajt, hogy mi újság, azonnal hívta a szervízvezetőt, akihez hordta a kocsit. Az első kérdése az volt, hogy M-O-L kúton tankoltam-e. Amikor felhívtam M. Attilát, neki is elsőre az üzemanyag volt gyanús.
Ettől persze nem nyugszom meg, és én is szeretném kideríteni az igazságot.
Ma reggel is beültem, elindítottam, gázhoz nem is nyúltam, gyönyörűen ketyegett, alapjárat stabil volt, nem ingadozott. Amíg le nem szedte a párát az ablakról, addig járattam a motort, ezután pedig már semmi gond nem volt vele. Tehát 2 perc után már jó, de minden indításnál el kell vele játszani ezt.
Nem vagyok nagy szakember, de ha valami egyszerűen rossz, akkor állandóan produkálná a hibát, pl. minden megállásnál fulladozna. Üzemanyag szűrő ha koszos, akkor menet közben is dadogna, ha jól gondolom.
Ettől függetlenül értem amit mondasz, nem is akarom ráfogni csakis az üzemanyagra, de tény, hogy tankolás előtt 1 héttel, és 5 perccel sem csinált ilyet. Mindez azóta van, amióta megtankoltam azon a kúton.

Az autót úgy vettem meg (ismerősök között többféle BMW van, 5ös sedan, 5ös kombi, új 5ös, igazából csak 5ösök , hogy tudtam, muszáj lesz rá költeni. Ez be volt tervezve, már eleve úgy vettem meg a kocsit, hogy minimum stab pálcák, szilentek, de lehet, hogy több kell hátra, illetve a kötelező cuccokat cseréltetem. Jelen esetben az, hogy 80ezer, 150ezer, vagy 250ezer lesz az első mókám a szervízben, nem annyira érdekel. Ha érdekelne, vettem volna a másik mellé még egy Megane-t...
Ezért vettem ilyen autót. Ha akartam volna, akkor 2006-2007-es 3ast vettem volna, de arra is ugyanúgy rá kell költeni 0,5-1 millát egy év alatt, ha valami gebasz van. Annyi pénzem meg ne álljon egy autóban, mikor ugyanúgy kiszolgál ez is. Amúgy meg 10 éve, hülye tinédzser korom óta ácsingózok erre a faceliftes E46-os sedanra. Azóta sem tudott szebbet mutatni nekem a BMW. Szóval, ő most a második feleségem...

petermover Elküldve: 2011-09-22 20:37 Egyenetlen alapjárat

Sziasztok Fórumozók!

Hosszúra sikeredett, ezért előre is elnézést...

Abszolút új vagyok, mind a fórumon, mind a BMW közösségben. Tegnap óta vagyok tulajdonosa a kocsinak. Igazából úgy vettem meg az autót, hogy tisztában voltam vele, kell rá költenem. A kérdés már csak az, hogy mennyit.
Két hete próbáltam ki először az autót, akkor gyakorlatilag nem volt hibája, egy apróságtól eltekintve: balra tekert kormánnyal lassú megfordulásnál halk ropogást lehetett hallani a hátsó kerék felől. Ezt egy másik témában majd kifejtem bővebben, azóta más hiba is előjött futóművel kapcsolatban, konkrétan nyekereg, mint egy lovashintó, ma reggel óta (miért is ne. nem akarok rosszmájú lenni, de szerintem leszilikonozták, amíg el nem adják, addig nem adott hangot, most meg előjött rajt, mire hazaértem...)

Szóval, ehhez a témához az alábbi érdekesség tartozik:

Múltkor, amikor próbáltam (hideg motorral indultunk, majd később meleg motorral is újraindítottam) semmi gond nem volt az alapjárattal. Tegnap, amikor beültem a ház előtt az autóba, hogy elinduljak vele haza, még akkor sem volt baja. Az első benzinkútra bekanyarodtam (Szfvár, Sárkeresztúri u. M-O-L kút), telehúztam az autót sima 95-ös benyával, fizettem, beültem, indítottam, adtam neki egy kis gázfröccsöt, az alapjárat leesett 3-400-ra, és le is fulladt. Újraindítok, megint gázfröss, megint leesik, lefullad. Még a kútról sem jutottam ki, 3x fulladt meg a motor. Az első kereszteződésig elmentem, ahol elvettem a gázról a lábam, megint lefulladt. Mentem 200 métert, körforgalom, kuplung be, gáz elvesz, álló motorral gurulok be a körforgalomba, a mögöttem haladó nem kis meglepetésére (hangos fékcsikorgás).
Na, mondom akkor félreállok. Amikor lehúzódtam, épp hogy nem állt meg, ott már helyrejött az alapjárat. Tárcsáztam az eladót, kérdem mi újság. Mondja, hogy nagyon cseszi az ideg, mert soha ilyet nem csinált. Viszont faterja kétszer járt így, hogy valami szar minőségű benyát tankolt, és fulladozott tőle a kocsi. Nem nyugtatott meg a válasz, de most már mindegy alapon eljöttem vele. Hazáig semmi gond nem volt. Itthon megálltam a ház előtt, bementünk a fiamért anyósékhoz. 5 percet voltunk benn, tehát a motor még bőven meleg volt. Ráindítok, gázfröccs, megint le akar fulladni, most rafkós voltam, táncoltam a gázpedálon, mint ha egy Wartburgot vezetnék.

Le akartam írni a teljes sztorit, hogy tiszta legyen, de röviden összefoglalom még1x, ami fontos
Tehát, hidegen, melegen egyaránt, indítás után kb. 2 percig le akar fulladni, ha gázt adok neki, és elveszem a lábam rögtön (pl. ha kitolatok a parkolóból, akkor rückwärts után lefullad, amíg a féket nyomom és egyest kapcsolok)

Mintha minden indítás után gondolkodna, hogy mi az istent csináljon, és 2 percig tart neki, mire beáll szépen.
Fogyasztásom (tegnap nulláztam, ezért friss adat, 250 km vegyes használatban) 7.2 l, vagyis elfogadható, szerintem nem eszik többet, mint a szokásos (7.5-el vettem)

Beszéltem ma m_attila-val. Mivel szombathelyi, én meg minden nap Szombathelyre járok, ezért szeretném vele tartani a kapcsolatot (amíg nem gondolom másképp..
Neki elsőre az üzemanyag volt gyanús, amúgy lehetséges oknak tartja az alapjárati motort és a lambda szondát is.

Ha viszont beülök az autóba, elindítom, és nem nyúlok a pedálhoz 2 percig, akkor semmi gond, szép az alapjárat, nem ingadozik, tehát számomra az alapjárati motor jónak tűnik. Ha a lambda szonda lenne rossz, akkor állítólag inkább felpörögne a motor, de semmiképp sem fulladna le.

Viszont Attila sajna csak kedden tud ránézni leghamarabb a kocsira. Addig meg 1000 helyre kellene mennem, és mindenhol azt kéne néznem, hogy eleget járt-e a kocsi, mielőtt indulok. Kicsit vicces, pl. a bevásárló központ parkolóba beszállok a kocsiba, elindítom, és kiszállok elszívni egy cigit, hogy ne fulladjon le, amikor kijárok...


Van ötletetek? Tényleg benya lehet? Mit csináljak, hajtsam ki belőle mind a maradék 45 litert, és tankoljak máshol? Üzemanyag adalékot ne rakjak bele esetleg?

Köszönöm előre is a válaszokat!
« előző1234következő »