petit Elküldve: 2021-10-18 10:01 VALVETRONIC szelepvezérlés
YELLOW írta:petit írta:YELLOW írta:petit írta: Sziasztok!
Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.
Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.
Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?
A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.
A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.
Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.
Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!
pedig ez tipikus tünete annak, hogy nem megy mind a 4 henger. ez pedig jellemzően trafó. de ha cserélve lett (valóban!) és nem alsó polcos gagyi lett belerakva, a gyertya is is normális, tehát NGK, akkor a trafókra menő csatlakozó és azok vezetékeit kellene megnézni. vagy maga a motorvezérlő rossz.
eleve hidegen a Valvetronic nem is működik. mikor a kék sávot elhagyja a vízhőfok, akkor kapcsol be. szóval szerintem semmi köze a jelenségedhez.
vagy ugye az injektorok is lehetnek hibásak.
azért villog menet közben a check engine, mert próbálkozik beindítani a hengert. utána abba marad és nem adagol üzemanyagot sem.
Fúúú, köszi a választ. Kicsit megerősítve látom az elméletet, és azt is olvastam, ami ennek a topicnak az előzménye. Szóval a trafó egyébként gyári, a gyertyák is faszák, de az tény, hogy csatik, és vezetékek nem lettek cserélve.
Azt tökre érezni, amikor Valvetronicra vált a rendszer, egy ilyen apró kihagyásszerű jelenség van. De tényleg egy fél másodperc. Ha még szabad kérdezni, mert nem nagyon értek hozzá, az mit jelent, hogy a vezérló rossz? És még az utolsó mondat az, amit nem értek.
Még egy adalék: volt olyan egy hónap, hogy úgy használtam az autót, hogy le volt kötve a valvetronic stellmotorja, de kb. olyan volt a kocsi, mintha egy ezerkettes ladát vezetnék. Nem volt erő, és 3500 fölé nem ment a fordulatszám. Check engine és EML lámpa világítottak, a kocsi meg 10 litert zabált.
Köszi a választ előre is.
a Valvetronic-nak minimális hangja mikor átvált, de ezt alapjáraton érezni. menet közben nem igazán érezni, mikor vált. viszont addig valóban nem megy és talán akkor sem nagyon pörög 3ezer felé. ha lehúzod, akkor vészüzembe kapcsol. működik, de vész módba. nem okoz gondot, használható az autó, csak lomha, sokat fogyaszt.
oké, hogy gyári a trafó, de ha a hibás szériát kapta, akkor... bacva vagyon.
lehet motorvezérlő hiba is. arra céloztam, ha minden más rendben. vannak benne forrasztások, amik lehetnek kontakt hibásak.
pedig érthetően írtam. amikor villog a check engine, amikor rossz, az azért van, mert injektor megy és próbálja indítani a hengert, hátha van szikra. ha nincs, akkor szünetel. nem nyom több anyagot tovább, mert az csak lefolyik a dugó mellett, bele az olajba. majd ki idő múlva újra próbálkozik. gyári spec diaggal kiolvasva valószínű írná, hogy égés kimaradás xy hengerben. ha megjavul, akkor ez megszűnik, sőt akár a hiba sem marad benne. ez más, mint amikor lehúzod VT motort.
Köszi az újabb választ. Na, szóval ma reggel megint csinálta. Hidegen indítok, motor úgy jár, mintha egy 1984-es VW Passat dízel lenne, check engine villog, majd égve marad. Kitolatok az udvarból, leállítom, újraindít, simább a járás (de azért tökéletesnek nem nevezném), viszont a lámpa nem gyulladt ki. Ahogy bemelegszik a motor, ráküldöm a klímát, egészen kisimul, és menet közben tök oké. Valvetronic nyilván működik, mert húz, mint a barom. Egyébként a múltkori diag-nál nem volt égéskimaradás jelzés, amit írtál, hanem hogy nem egyformán hatékony az égés, vagy valami ilyesmi. Múltkor, amikor a trafók lettek cserélve, akkor égéskimaradást jelzett a diag.
Szóval csak azért írogatok ennyit a témáról, mert hátha mást is érint, azért meg pláne, mert nem tervezek feleslegesen kiadni kb. 500.000 forintot egy olyan javításra, amitől nem vagyok benne biztos, hogy megszűnik a hiba.