pneurob fórum hozzászólásai

pneurob Elküldve: 2017-04-05 01:15 Első ablaktörlő

Doxa320d írta: Sziasztok!

E90-es modellhez melyik modellt ajánlanátok első ablaktörlő lapátból ? Ki mit használ?
Esetleg jöhetne link is!

Köszi


http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj

pneurob Elküldve: 2017-04-05 01:11 Kopog az eleje!!

attila01 írta:
Pitykoo írta:
attila01 írta: Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát...

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!






Hali.
Saját tapasztalatból a futóművesnél nem biztos, hogy kiderül mi a rossz! Nekem tökéletes hátsó futóművet állapítottak meg aztán kiderült, hogy mind két hátsó teló ill. toronycsapágy kuka.
Az első futóműben pedig szintén saját tapasztalat (sajna) a stabpálca csörgő-zörgő hangot ad inkább mint kopogót. Kormánygömbfej fagy a gömbfejek tudnak kopogó hangot adni viszont! A toronycsapágy meg ilyen recsegő-zörgő élesebb hangot ad, főleg ha tekert kormánnyal mész rossz úton. A stabpálcát ha kiveszed akkor tudod igazán megnézni vagy a gömbfejet ha tehermentesíted akkor, hogy mennyire ramaty.
És még sajna a gátlók is ha ki vannak véve akkor derül ki milyen állapotba van.
Ahogy olvasom amennyit vizsgálatra meg szakemberre költöttél lassan már lelehetett volna belőle cserélni mindent! Kis túlzással....
Remélem tudtam segíteni.


Újabb szervíz, ismét semmi eredmény... Próbakörön is voltunk, de nem jutottunk előrébb...kopog a rohadék..de nem tudták behatárolni, hogy mi lehet a "hangadó"
Valakinek valami ötlet? Esetleg egy olyan szakember, aki ki tudná ezt szűrni?


www.muha.hu

pneurob Elküldve: 2016-04-16 00:31 Futómû és hibái

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
pneurob írta:
p2010 írta:
YELLOW írta:
pneurob írta:
p2010 írta:
p2010 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy e60-ast, és most próbálom rendbehozni, amit rendbe kell hozni. Az első tétel az első szilentek. Azt látom a neten, hogy több cég terméke is elérhető az árkülönbségek pedig elég nagyok.

Kérdés : mi a tapasztalat, melyiket érdemes megvenni?


Köszönöm a tanácsot. Kipróbálom a Lemfördert. Remélem nekem is kibír egy százast.


Ha nem akarsz többé a szilentekkel foglalkozni, ilyet tegyél bele, nem szokott tönkremenni.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj



úgy hallottam, hogy a powerflex-ek szétporladnak.
15 ezerből legyártanak poliuretánt párban!!! én ezt választottam


Hol érdemes ilyen poliuretán cuccot gyártatni?


Nem kell gyártatni, az angolok gyártják profi minőségben Powerflex márkanéven. Van pár szilent, ami nagyon kelendő E46-ba, még eggyel sem volt baj.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj



nem fogok veled vitázni ezen, nyilván mivel árulod a PowerFlex-et ezért nem fogsz róla rosszat mondani, ha tudnál, akkor sem.
de már nem igaz az állításod, hogy sosem volt baj vele. lehet amit te eladtál azokkal nem, én meg láttam full gyári autóban, sőt mi több a kezemben fogtam a tönkrement PowerFlex-et.
mint írtam én is majdnem ezt vettem. de olcsóbban legyártattam és egyenlőre az is jó. akkor minek fizessek többet valamiért, ha ugyanolyan jó?
ha rossz lenne, nem foglalkoznának a gyártásával itthon sem.


6 éve van Powerflex az autómban. Egyszer szedtem ki, megtakarítottam, újra kentem és ennyi. Azóta is kiváló.
Talán az lehet a hiba oka, hogy beszerelésnél elmarad az elemek kenése. Könnyen megszorul és akkor tönkre is megy, Aki erre figyel, annak szerintem nem megy tönkre.


ezt a részét nem tudom. azt tudom, hogy a tulaj mindenre odafigyelt, szerintem ő maga szerelte be, mérnök is, meg sok mindent csinált magának az autón, karbantartás ilyesmi. nem is voltak vele gondok.
mondom én akkor döntöttem úgy, hogy olcsóbban legyártatom, aztán meglátom az milyen. ezt megkenték. viszont azt nem tudtam, hogy ezeket célszerű kenegetni. lehet azért nem mondják, hogy egy idő után csak kelljen újat venni.


Azért kapja rendesen a koszt és a két felület közé egy idő után bemegy a por. Na meg az a kenőanyag mennyiség, ami a csomagban van elég kevés.


hát azok nagyon ki vannak számolva ne is mondd. anno az első munkahelyen már az újonnan beérkezett munkahengereket is szétszedtük és karmantyúkat, meg az egészet átzsíroztuk beszerelés előtt. nagyon durva volt. érdekes a javító készletekhez adtak elég kenőanyagot...


Érdekes, amit írsz,de sokszor a technika visszafelé megy, nem tudom mikor dolgoztál először, de én a nyolcvanas években sok pneumatikus és robotrendszert építettem svájci technológiával. Akkoriban - amikor még az E36 csak tervezőasztalon létezett - az összes elem kopó alkatrészei teflonozva voltak 30 milliós ütemszám garanciával. Egyet sem kellett szétszedni és zsírozni, többsége még ma is üzemel.

pneurob Elküldve: 2016-04-15 00:20 Futómû és hibái

YELLOW írta:
pneurob írta:
p2010 írta:
YELLOW írta:
pneurob írta:
p2010 írta:
p2010 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy e60-ast, és most próbálom rendbehozni, amit rendbe kell hozni. Az első tétel az első szilentek. Azt látom a neten, hogy több cég terméke is elérhető az árkülönbségek pedig elég nagyok.

Kérdés : mi a tapasztalat, melyiket érdemes megvenni?


Köszönöm a tanácsot. Kipróbálom a Lemfördert. Remélem nekem is kibír egy százast.


Ha nem akarsz többé a szilentekkel foglalkozni, ilyet tegyél bele, nem szokott tönkremenni.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj



úgy hallottam, hogy a powerflex-ek szétporladnak.
15 ezerből legyártanak poliuretánt párban!!! én ezt választottam


Hol érdemes ilyen poliuretán cuccot gyártatni?


Nem kell gyártatni, az angolok gyártják profi minőségben Powerflex márkanéven. Van pár szilent, ami nagyon kelendő E46-ba, még eggyel sem volt baj.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj



nem fogok veled vitázni ezen, nyilván mivel árulod a PowerFlex-et ezért nem fogsz róla rosszat mondani, ha tudnál, akkor sem.
de már nem igaz az állításod, hogy sosem volt baj vele. lehet amit te eladtál azokkal nem, én meg láttam full gyári autóban, sőt mi több a kezemben fogtam a tönkrement PowerFlex-et.
mint írtam én is majdnem ezt vettem. de olcsóbban legyártattam és egyenlőre az is jó. akkor minek fizessek többet valamiért, ha ugyanolyan jó?
ha rossz lenne, nem foglalkoznának a gyártásával itthon sem.


Persze, igazad van, de a kényelem nagy úr. Sokan nem fognak gyártatásba - még ha olcsóbb is - megveszik a webáruházban, vagy a rendszeresen rendelő szervizek telefonálnak. Az ár és a raktárkészlet mindenki számára elérhető, másnap reggel mindenki megkapja a rendelését. Mi egyébként direktben nem foglalkozunk javítással, vagyis dehogynem, a szervizpartnereinken keresztül. Sok esetben ismerjük a végfelhasználót is, de a visszajelzések általában a szervizektől jönnek. Az az igazság, hogy Powerflexre még nem jött reklamáció. Persze nálunk is, mint mindenkinél vannak "gyengébb minőségű" cuccok is, amit a megrendelővel közlünk, inkább mást vegyen. Nem biztos, hogy gyenge minőség, csak nem a hazai utakra találták ki. Csak egy példa, a gyári és Lemförder lengőkar meghal a magyar utakon, a MEYLE HD pedig egészen jól bírja.

pneurob Elküldve: 2016-04-12 22:23 Belsõ

sutius írta:
gyurigyuri írta: Sziasztok!

Szerintetek lehet kapni valahol ilyen középkonzol betétet? Cikkszámot sem találtam rá.
A kazettatartó miatt kellene.


Jelenleg ilyen van benne, de a rolóm is tönkre ment és a kazetta tartót is hiányolom...


Ha valaki tud valami hasznos infót, kérem segítsen.

Köszi: gygy

a kazetta tarto kodja asszem 82859410844, a rovidebbik kozepkonzol kodja 51167043093.
csak a rolo kodja 51167038333.
ezek a kodok fekete szinhez vannak, ha mas szinu kellene akkor a kod is valtozik


maradt még 2 gyári rolóm, pont itt volt az asztalomon, egy fekete, meg egy bézs

válogatni meg innen lehet: http://www.realoem.com/bmw/de/...Id=51_3241







pneurob Elküldve: 2016-04-12 22:14 Futómû és hibái

p2010 írta:
YELLOW írta:
pneurob írta:
p2010 írta:
p2010 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy e60-ast, és most próbálom rendbehozni, amit rendbe kell hozni. Az első tétel az első szilentek. Azt látom a neten, hogy több cég terméke is elérhető az árkülönbségek pedig elég nagyok.

Kérdés : mi a tapasztalat, melyiket érdemes megvenni?


Köszönöm a tanácsot. Kipróbálom a Lemfördert. Remélem nekem is kibír egy százast.


Ha nem akarsz többé a szilentekkel foglalkozni, ilyet tegyél bele, nem szokott tönkremenni.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj



úgy hallottam, hogy a powerflex-ek szétporladnak.
15 ezerből legyártanak poliuretánt párban!!! én ezt választottam


Hol érdemes ilyen poliuretán cuccot gyártatni?


Nem kell gyártatni, az angolok gyártják profi minőségben Powerflex márkanéven. Van pár szilent, ami nagyon kelendő E46-ba, még eggyel sem volt baj.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj

pneurob Elküldve: 2016-04-10 20:18 320d Motor

thomas7302 írta: Sziasztok!
Tudtok egy jó bmw-s szakit Karcag környékén?
320d


Nagy Miki Nyíregyházán 1st-Autó, annyit megér oda elvinni, ha nem mindennapi problémád van. Nem olyan nagy távolság és biztos tökéletes munkát végeznek.






pneurob Elküldve: 2016-04-10 18:57 Futómû és hibái

YELLOW írta:
pneurob írta:
p2010 írta:
p2010 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy e60-ast, és most próbálom rendbehozni, amit rendbe kell hozni. Az első tétel az első szilentek. Azt látom a neten, hogy több cég terméke is elérhető az árkülönbségek pedig elég nagyok.

Kérdés : mi a tapasztalat, melyiket érdemes megvenni?


Köszönöm a tanácsot. Kipróbálom a Lemfördert. Remélem nekem is kibír egy százast.


Ha nem akarsz többé a szilentekkel foglalkozni, ilyet tegyél bele, nem szokott tönkremenni.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj



úgy hallottam, hogy a powerflex-ek szétporladnak.
15 ezerből legyártanak poliuretánt párban!!! én ezt választottam


Nem tudom honnan vetted ezt a porladást, az elsőket 8 éve adtam el, azóta meg több százat, de még ilyenről nem volt soha visszajelzés. De még arról sem, hogy a PU szilenteket cserélni kellett volna.



pneurob Elküldve: 2016-04-08 18:45 Futómû és hibái

p2010 írta:
p2010 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy e60-ast, és most próbálom rendbehozni, amit rendbe kell hozni. Az első tétel az első szilentek. Azt látom a neten, hogy több cég terméke is elérhető az árkülönbségek pedig elég nagyok.

Kérdés : mi a tapasztalat, melyiket érdemes megvenni?


Köszönöm a tanácsot. Kipróbálom a Lemfördert. Remélem nekem is kibír egy százast.


Ha nem akarsz többé a szilentekkel foglalkozni, ilyet tegyél bele, nem szokott tönkremenni.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj

pneurob Elküldve: 2016-03-30 14:55 Lengéscsillapitó

rossitibi írta:
YELLOW írta:
rossitibi írta: Sziasztok!
Megadta magát a jobb első lengéscsillapítóm,folyik az olaj,ki kell cserélni.(320cd m packet II.2004)
Szerintetek gyári vagy sachs? A sachs több mint egy százassal lenne olcsóbb párban.Viszont én nem ismerem,nem szeretnék nyikorgást,meg magasabb autót..stb.Nagyon drága a gyári,nem tudom,hogy ér-e annyival többet.Sőt ha gyári beszállító (vissza olvastam picit) akkor hogy lehet ennyivel olcsóbb?
Mit javasoltok? Tapasztalat esetleg?
Előre is köszi!


ha a gyárin megnézed a cimkén, akkor meg fogsz lepődni, de Sachs felirat lesz rajta. hacsak korábban már nem votl cserélve, mert a gyári beszállítója is az.
én Sachs párti vagyok, de állítólag egyre többen panaszkodnak rá. alternatívaként még a Kayaba-t tudnám ajánlani.
az autó magasságát pedig nem a gátló fogja megszabni, hanem a rugó.


Megvan a címke,nem tudom hogy tudnék képet csatolni,Rajt van a cikkszám,vonalkód,bmw embléma,meg még 1 csomó szám,sachs-ot nem látok.Szerintem a gyári.


Nem mindegy, hogy normál vagy sportfutómű van-e alatta, mondjuk a VIN-ből kiderül: http://www.realoem.com/bmw/de/...Id=31_0518

pneurob Elküldve: 2015-05-16 21:30 Beázás!!!

SP_323i írta:
YELLOW írta:
kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, beázás szakértők figyelem
hol ázik be az E46, ha a kesztyűtartó ajtó felé eső felfogató csavarjánál csöpög be a víz?
ez nem az ajtós vízzáró szivacs.
ha a sárvédő ablak találkozásánál lévő "lefolyó" lenne eldugulva, az műanyag, vagy maga a kasztni? dróttal lehet piszkálni, ha netán dugulás lenne benne? vagy bontani kell a sárvédő elemet?


bárcsak én is kapnék valami választ
jó lenne behatárolni. lesegetem, de nem látom, hogy valahol lukas lenne a kasztni vagy ilyesmi. az a furcsa, hogy ahhoz képest elég szépen csepegett be, mintha megállt volna a víz valahol, mert a mosás után is csepegett jó darabig.


Szélvédő melletti gumitömítés esetleg?


semmi rendellenes nem látszik. jó lenne egy röntgen szemüveg az a baj, hogy most szétbombázom az autót, túl sok helyen kellene megbontani. lehet majd levegővel elkezdem nyomatni kintről aztán bent nézem, mikor érezni. marha keveset járok esőben vele, de ugye erre nem alapozhatok. meg tavaly semi ilyen nem volt. most télen lett vele valami.


Van valami füst amivel ilyesmiket szoktak vizsgálni. Belülről megtöltöd vele a kocsit és figyeled kívülről, hol tud kijönni. Pontosan nem tudom hogy mi a neve. Hátha azzal kiderülne. Csak egy ötlet.


nem rossz ötlet, ha lenne valami olyan füst, ami nem bedes, és káros.
nem szedtem még szét ,jó lenne ha lenne valami ezekről a vízelvezetőkről valami jó rajz. majd realoem-et jól megnézem hátha látni valamit.


Nálam is megjelent a vizesedés az utas oldalon a kardánbox mellett
tehát nem az ajtótól jön be a víz
pár hónapja volt leszedve a pollenszűrő tálca a szívó oldal tisztítás miatt
én arra gyanaxom első körben, hogy ott lett vmi rosszul visszatéve és amiatt jön be a víz


Sürgősen vigyétek el megjavíttatni olyanhoz aki ért is hozzá, kb. fél-egyórás mutatvány. Ha van a kocsiban ülésmodul, az el szokott durranni a beázástól, de az már nem párezres mutatvány.

pneurob Elküldve: 2015-05-16 21:24 Lökhárító

gyurigyuri írta: Sziasztok!

Kereseka képen jelzett levehető vonóhorog borítást!
Valahogy sikerült elhagynom
A vas:facelift, sedan, standard lökhárítós, titan silber



Köszönöm előre is.


http://www.schmiedmann.hu/5112...reses.aspx szállítás 3 munkanap

pneurob Elküldve: 2015-05-16 21:16 Mi lehet a baj?

Nero írta: hali,
nem tudom ,hogy jó helyre írom e, de mivel nem nagyon értek az autókhoz és elég összetett ezért be írom ide, hátha valaki tud megoldást.
bmw 316i 2001. Németországban vettem az autót , itt is élek, csak elég húzós a szerelés, ezért hátha valaki tudja inkább rákérdezek hátha megéri hazaugrani, a problémám a következő, először az egyik féknyergem szállt el elől, miután komplett fékcserét csináltattam, ( tárcsa, betét, nyereg mindkét oldalon elől ) ezután a szerelő közölte, hogy a lengőkarral is probléma van ,cserélni kéne , ezt éreztem mivel néha rezeg az autó vezetés közbe a nayobbik problémám viszont, hogy 2 hete, ha 1 es be indulok szép lassan kuplung fel ,beadog az autó... valamit erőtlen, telibe taposom a gázt 1-2 esbe alig akar megindulni ( természetesen nem hidegen ) . Pöccre indul, semmi hangja nincs, a motor szépen jár. Ötletek?
köszi, Nero .


Szerintem nem érdemes 2000km-t autózni, nagy gondok nem lehetnek, egy fék és egy lengőkar szilent csere, a dadogás meg valószínűleg a vezérműtengely jeladó hibája miatt van. Jó minőségű olcsó alkatrész kinn is van, csak az áfán megspórolsz 8%-ot. www.schmiedmann.de

pneurob Elküldve: 2015-04-28 16:58 Csomagtér nyitás ha sehogy se megy...

lalada írta:
Idézet: szerintem meg nem. itt is azt tudom mondani, hogy kábel törés lenne, akkor több minden nem menne. minden más megy, csak ami a hátsó ablak nyitáshoz köthető az nem.
én mindenképp azt a mikrokapcsolót nézném meg és mérném ki műszerrel. az a rész is szeret beázni.
fizikálisan be van zárva. viszont visszajelez, hogy nyitva, ezért nem megy az ablaktörlő sem. mindegy ő tudja, semmiből nem tart ott szétszedni és megmérni azt a kapcsolót, ami a képen be van karikázva, az csak a lemezke, vagyis a vége, ami majd kapcsolttaja a kapcsolót. de simán oda lehet férni, és ki lehet sípoltatni, hogy kapcsol-e. én csak ezután mennék rá a kábelkötegre.


nekem 2x kellett a mikrokapcsolót cserélni oxidáció miatt E46on. a vezetékek amik belemennek, sajnos a felverődő víz pusztító hatása alatt állnak..



99%-ban a mikrokapcsoló a ludas


pneurob Elküldve: 2015-04-27 18:33 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

leroyclub írta: 4L-es Castrol-hoz kaptam ajándékban egy Wynn's motortisztító folyadékot. Elvileg 15 percel olajcsere elött kell beönteni és utána lecserélni az olajat. Valaki használt már ilyet? Mi a véleményetek? Kicsit szkeptikus vagyok ezekkel az adalékokkal...


Nem tudom, sosem használtam ilyeneket. Megfelelő időben a megfelelő olajat kell beletenni, meg normális kúton tankolni.