polyszi Elküldve: 2015-06-22 10:50 Mi lehet a baj?
Pocses írta:polyszi írta:Robin68 írta:polyszi írta: Sziasztok!
1,5 hónapja vagyok e46 tulaj és olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy hihetetlen mód erőtlen az autóm. Mikor vettem is már ilyen volt, de vétel első utam egy szerelőhöz vezetett, aki átnézte az autót, de erre utaló hibát nem talált, csupán annyit, hogy még sosem volt üzemanyagszűrő cserélve. Ezt megvettem és ki is cseréltem, de semmi sem változott.. egy 1.6 benzines bmw-ről beszélünk, amit 116 lóerős.. Értem én, hogy az 1400 kilóhoz ez elég gyatra, de előtte egy 1.4-es leonom volt, ami 75 lóerő és 1200kg mégis kb állva hagyná az autóm.. Pályán a 130-at sem tudom vele tartani, mert egy húzósabb emelkedőnél csökken a sebesség.. 3 lehetőségre gondoltam: Üzemanyagpumpa: 2x előfordult még a régi üzemanyagszűrő használatakor, hogy nem működött és nem indult be az autó..Egyszerűen nem kapott benzint.. sok játszásra beröffent és aztán működött.. valószínű kezdi megadni magát a rossz üzemanyagszűrő miatt. De nem hinném, hogy ez a probléma, mert fogyasztásom az van.. Városba 10 liter, ami szerintem borzalmas, ahhoz képest, hogy padlógáznál ömlik az üzemanyag és nyomaték és lóerő sehol.. Ezért maradt két gondolatom légtömegmérő és lambdaszonda.. Kérdésem az lenne, hogy hogyan tudom kizárni egyiket és másikat? EML nem világít és hibakódom nincs.. Gépen megnéztük és régebben volt egy lambdahiba, amit kitöröltek, de azóta nem dobta be újra.. Vagy lehetséges rossz nyomon járok és esetleg más okozza ezt az erőtlenséget. Bocsánat előre is a kisregényemért. Köszönöm szépen előre a segítséget.
sok játszásra beröffent és aztán működött.. -Üzemanyag pumpa csere megoldja a problémát...
erőtlen az autóm -kartergáz csövek + szűrő csere
Légtömegmérő tisztítása, csövek ellenőrzése, hogy esetleg nem szív-e falsot valahol
Szerintem....
De van aki ért is hozzá, én csak tippelgetek...
Szűrő csere mindenhol megtörtént, de a dolog változatlan. Amennyiben falsot szív valahol az valóban tud ennyi teljesítmény kiesést okoz? Egyébként köszönöm, ezt is le fogom ellenőrizni.
Mit jelent, hogy erőtlen? Attól még leforog akár 6000 ig is simán? A fals levegő okozhat erőtlenséget, sőt alapjárat ingadozást vagy akár közbe-közbe motorleállást is.
Az alapjáratom tökéletes és igen elforog 6000ig is simán. Ahhoz tudnám a legjobban hasonlítani az erőtlenségét, mikor egy turbós autónál behal a turbó és onnantól kezdve nem megy az autó. Hiába nyomsz egy padlót csak érzed ömlik be az üzemanyag, de egyszerűen nem megy. Olyan az 1-es és kettes sebességem is, mint mikor 5ikben 60-nál megpadlózod.. Baromi lassan indul el az autó. Olyan érzésem van, mintha lenne vagy 70 lóerős és alig tudja mozgatni a kasztnit.