raul227 fórum hozzászólásai

raul227 Elküldve: 2015-03-17 16:59 Futómû és hibái

SP_323i írta:
raul227 írta:
SP_323i írta:
raul227 írta: Sziasztok,aki cserelt mar e46 sedanba,(mint az enyém)spirálrugót,meg tudnà mondani,hogy egyenlö átmérőjű,vagy változo atmérőjű (szt hiszem igy mondták)kell nekem bele?a jobb hatso tórt el.valamint mi a fenéért lehet ilyet is,olyat is venni...mert a unix katalógus mind a 2fajtát hozza a kocsihoz.és mi a különbség?


Hali!
A változó ültető lehet. Szokták mondani progresszívnek, mert a terhelés hatására egyre vastagabb lesz az a rúgórész, ami ellenáll így egyre nagyobb erőt fog kifejteni a terheléssel szemben. Magyarul nem lineáris az ellenállása.
Ilyen tip rúgót pl E21-ben láttam, ahol a rúgó helyét ki kellett tölteni a telóban, de amikor a kasznit rá engedted akkor a lágyabb rúgórész teljesen összeült. Ezért is kezdtem azzal hogy szerintem ültető rúgó lehet.
Csak egy tipp. az egyik normál a másik M-es futóműhöz lehet. Szerintem alvázszám szerint nézzétek meg melyik kell neked!


Alváz szám szerint is hozza mind a 2 fajtát.azert kerdezem mert a valtozo atmeroju 28ezer kb a masik 10.es ugye parba csereljuk az mar nem mindegy.

En nem tudom szétszedni ugy.azert jo lett volna ha valaki tudja,mert addig nem vinném a szerelohoz mig nincs meg hozza a rugo tipusa,es persze mar nalam legyen.nincs erre tuti valasz?

Hát akkor nézd meg milyen tört ki a vas alól. Változó vagy sima és vegyél olyat helyette.
Ha meg a zsé számít, akkor az olcsóbbat




Azert kerdem valaki tudja e ,mert mig nincs meg a rugo,addig nem viszem szerelohoz,alkatresz nelkul.en meg nem tudom szetszedni...

raul227 Elküldve: 2015-03-17 09:45 Futómû és hibái

SP_323i írta:
raul227 írta: Sziasztok,aki cserelt mar e46 sedanba,(mint az enyém)spirálrugót,meg tudnà mondani,hogy egyenlö átmérőjű,vagy változo atmérőjű (szt hiszem igy mondták)kell nekem bele?a jobb hatso tórt el.valamint mi a fenéért lehet ilyet is,olyat is venni...mert a unix katalógus mind a 2fajtát hozza a kocsihoz.és mi a különbség?


Hali!
A változó ültető lehet. Szokták mondani progresszívnek, mert a terhelés hatására egyre vastagabb lesz az a rúgórész, ami ellenáll így egyre nagyobb erőt fog kifejteni a terheléssel szemben. Magyarul nem lineáris az ellenállása.
Ilyen tip rúgót pl E21-ben láttam, ahol a rúgó helyét ki kellett tölteni a telóban, de amikor a kasznit rá engedted akkor a lágyabb rúgórész teljesen összeült. Ezért is kezdtem azzal hogy szerintem ültető rúgó lehet.
Csak egy tipp. az egyik normál a másik M-es futóműhöz lehet. Szerintem alvázszám szerint nézzétek meg melyik kell neked!


Alváz szám szerint is hozza mind a 2 fajtát.azert kerdezem mert a valtozo atmeroju 28ezer kb a masik 10.es ugye parba csereljuk az mar nem mindegy.

raul227 Elküldve: 2015-03-16 23:05 Futómû és hibái

Sziasztok,aki cserelt mar e46 sedanba,(mint az enyém)spirálrugót,meg tudnà mondani,hogy egyenlö átmérőjű,vagy változo atmérőjű (szt hiszem igy mondták)kell nekem bele?a jobb hatso tórt el.valamint mi a fenéért lehet ilyet is,olyat is venni...mert a unix katalógus mind a 2fajtát hozza a kocsihoz.és mi a különbség?

raul227 Elküldve: 2015-02-24 15:04 Hûtõvíz

Tano írta:
raul227 írta: üdv mindenkinek
Hogyan tudnám otthon megállapítani hol folyik el a fagyállóm?van erre valamilyen szinezö festék ami nem karosítja a motort?a kocsi alatt nem látok semmilyen cseppeket,szerintem menet közben el is cseppen,olyan naponta fél deci megy el,de álló helyzetben is fogy.a lábtérben ilyen saras idöben ember legyen a talpán aki meg tudja találni hogy a hütönél folyik e,a padló a lábunktól mindig vizes.ha hengerfej tömítés lenne,akkor milyen m;as tünetek lennének?


Némi tagolás nem ártana a mondataidban, ember legyen a talpán aki kibogarássza mit szeretnél érteni alatta.
Ha a lábtered vizes, az általában az ajtószigetelés elválása miatt fordul elő. Ha a hűtővized folyik valahol, akkor annak általában nyoma van, mivel a fagyálló nem párolog gyorsan. Illetve ennyi mennyiség még az EGR hűtőn keresztül is eltűnhet feltünés nélkül ha megrepedt belül.
Hengerfejnél jellemzően forralja a vizet, motorolaj kerül a hűtővízbe illetve habzik is.


köszi,az egr hutonél engedett a guminál.

raul227 Elküldve: 2015-02-21 14:04 Féktárcsa és fékbetét

Már jó , nem világít viszont olvastam a betét papírján, hogy 200 kmig pumpálgatva kell fékezni, és óvatosan, hogy összekopjon gondoltam jó tudni :>

raul227 Elküldve: 2015-02-19 15:28 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
raul227 írta:
YELLOW írta:
raul227 írta:
hun_tigoo írta:
raul227 írta: sziasztok nekem a hátsó fékeim egyik 5 a másik 3 mm-es ,csereérett,de nem értem pl fent van a kovácsautó . hu oldalon jó pár betét,de telefonon azt mondták,ha már bejelez a muszerfalon(nekem bejelez,de néha eltünik az a sárga ikon) akkor cserélni kell a jeladót is mert az már nem használható.kérdésem:tényleg csak egyet kell venni,mindkét hátsó fékbetét cseréje esetén is?nem ugy van hogy kerekenként egy egy?pl az abs jelado mellett ami még van abban a kis dobozban,az a fékkopásjelzö jeladó,de azt hiszem az kerekenként egy,nem?és kompatibilis e pl zimmermann fékbetéthez egy ate jeladó?mert valamelyikhez azt irja a leirás ,hogy pl Ate fékkopásjelzöhöz elökészítve.akkor csak Ate fékbetéttel jó?megh mi az h fékrendszer Ate?Koszi


jeladó 1db kell. egy darab van elől (bal oldalon) és egy darab van hátul (jobb oldalon). elvileg a kopásjelzőknek kompatibilisnek kell lenniük bármely fékpofával. az számít, hogy ugyanahhoz az autótípushoz legyen rendelve, akkor tutti jó.


Aha, akkor olyan logikája van, hogy alapból tengelyenként cserélni mindenki és egyformán kopik. Ami lehet hülyeség is.
YELLOW xD


nem mondanám xD-nek én, hogy meg lepődtem, hogy rányomok a küldésre oszt nincs ott a komment. frissítek, oszt akkor látom, más nevével szerepel. pedig valami rémlik, hogy volt már egyszer ugyanilyen és ugyanúgy hun_tigoo-val, ármint az ő neve jelent meg.

igen, kb egyformán kell kopnia, ha nincs beragadva valamelyik nyeregnél a munkahenger. ha cseréled, majd magától eltűnik a hibajelzés x km vagy x indítás után.

mennyi az az x kilométer? 50 után nem tünt el amugy annyira össze"forrt" a két kábel,a jeladó az ellenkábellel,hogy ami jön ki az autóból,az is megsinylette a kivételt.


azért nem alszik el. ha valahol zárlat van a kábelben, akkor nem lesz jó tehát ha nem lenne rádugva a kopásjelző, akkor sem jelezne hibát. (nekem így van). tehát neked zárlat van valahol a csati után is.

mármint nem az uj kábelben,hanem ami a kocsiban van,ugye?

raul227 Elküldve: 2015-02-19 14:48 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
raul227 írta:
hun_tigoo írta:
raul227 írta: sziasztok nekem a hátsó fékeim egyik 5 a másik 3 mm-es ,csereérett,de nem értem pl fent van a kovácsautó . hu oldalon jó pár betét,de telefonon azt mondták,ha már bejelez a muszerfalon(nekem bejelez,de néha eltünik az a sárga ikon) akkor cserélni kell a jeladót is mert az már nem használható.kérdésem:tényleg csak egyet kell venni,mindkét hátsó fékbetét cseréje esetén is?nem ugy van hogy kerekenként egy egy?pl az abs jelado mellett ami még van abban a kis dobozban,az a fékkopásjelzö jeladó,de azt hiszem az kerekenként egy,nem?és kompatibilis e pl zimmermann fékbetéthez egy ate jeladó?mert valamelyikhez azt irja a leirás ,hogy pl Ate fékkopásjelzöhöz elökészítve.akkor csak Ate fékbetéttel jó?megh mi az h fékrendszer Ate?Koszi


jeladó 1db kell. egy darab van elől (bal oldalon) és egy darab van hátul (jobb oldalon). elvileg a kopásjelzőknek kompatibilisnek kell lenniük bármely fékpofával. az számít, hogy ugyanahhoz az autótípushoz legyen rendelve, akkor tutti jó.


Aha, akkor olyan logikája van, hogy alapból tengelyenként cserélni mindenki és egyformán kopik. Ami lehet hülyeség is.
YELLOW xD


nem mondanám xD-nek én, hogy meg lepődtem, hogy rányomok a küldésre oszt nincs ott a komment. frissítek, oszt akkor látom, más nevével szerepel. pedig valami rémlik, hogy volt már egyszer ugyanilyen és ugyanúgy hun_tigoo-val, ármint az ő neve jelent meg.

igen, kb egyformán kell kopnia, ha nincs beragadva valamelyik nyeregnél a munkahenger. ha cseréled, majd magától eltűnik a hibajelzés x km vagy x indítás után.

mennyi az az x kilométer? 50 után nem tünt el amugy annyira össze"forrt" a két kábel,a jeladó az ellenkábellel,hogy ami jön ki az autóból,az is megsinylette a kivételt.

raul227 Elküldve: 2015-02-17 14:57 bmw diagnosztika

nickname írta:
raul227 írta:
nickname írta:
szotakdavid írta:
raul227 írta: a bmw 20 pines kábelhez megy az elm 327es?


elm 327 semmire nem jó



De olcsó és nekik az kell


engem nem az érdekel hogy olcsó,hanem mert van ilyenem,azért kérdem,okos.


Nem vagyok okos, csak láttam már olyan embert aki dolgozott diagnosztikával.

A véleményem az hogy : ne foglalkozz az ELM szarokkal, BMW esetében semmire nem való, csak játszani.


már van,másik autómhoz,ezért kérdeztem

raul227 Elküldve: 2015-02-16 15:21 bmw diagnosztika

nickname írta:
szotakdavid írta:
raul227 írta: a bmw 20 pines kábelhez megy az elm 327es?


elm 327 semmire nem jó



De olcsó és nekik az kell


engem nem az érdekel hogy olcsó,hanem mert van ilyenem,azért kérdem,okos.

raul227 Elküldve: 2015-02-09 13:52 bmw diagnosztika

a bmw 20 pines kábelhez megy az elm 327es?

raul227 Elküldve: 2015-02-03 17:57 Hûtõvíz

Tano írta:
raul227 írta: üdv mindenkinek
Hogyan tudnám otthon megállapítani hol folyik el a fagyállóm?van erre valamilyen szinezö festék ami nem karosítja a motort?a kocsi alatt nem látok semmilyen cseppeket,szerintem menet közben el is cseppen,olyan naponta fél deci megy el,de álló helyzetben is fogy.a lábtérben ilyen saras idöben ember legyen a talpán aki meg tudja találni hogy a hütönél folyik e,a padló a lábunktól mindig vizes.ha hengerfej tömítés lenne,akkor milyen m;as tünetek lennének?


Némi tagolás nem ártana a mondataidban, ember legyen a talpán aki kibogarássza mit szeretnél érteni alatta.
Ha a lábtered vizes, az általában az ajtószigetelés elválása miatt fordul elő. Ha a hűtővized folyik valahol, akkor annak általában nyoma van, mivel a fagyálló nem párolog gyorsan. Illetve ennyi mennyiség még az EGR hűtőn keresztül is eltűnhet feltünés nélkül ha megrepedt belül.
Hengerfejnél jellemzően forralja a vizet, motorolaj kerül a hűtővízbe illetve habzik is.

Héé sietve írtam, zárt a könyvtár, otthon nincs csak mobilnet amúgy néha én is érzem
Most kifejezetten összetetten írtam ) na mindegy, a lábtér dolog, ilyen latyakban mindig vizes, lejön a cipőről azért kérdezem hogy otthon, nincs 66 kulcsom szétbontani, és eléggé burkolt a gép, néztük alulról felülről de sehol semmi. Vagyis 15 éves kocsi lévén sok olaj és miegymás pl most sáros víz tapadt rá, így nagyon nehéz. Ezért kérdem van e olyan festő anyag amit ilyenkor használnak, valaki mondta hogy van erre cucc. Álló helyzetben is tűnik el, ha nem járok vele.

raul227 Elküldve: 2015-02-03 17:42 Féktárcsa és fékbetét

hun_tigoo írta:
raul227 írta: sziasztok nekem a hátsó fékeim egyik 5 a másik 3 mm-es ,csereérett,de nem értem pl fent van a kovácsautó . hu oldalon jó pár betét,de telefonon azt mondták,ha már bejelez a muszerfalon(nekem bejelez,de néha eltünik az a sárga ikon) akkor cserélni kell a jeladót is mert az már nem használható.kérdésem:tényleg csak egyet kell venni,mindkét hátsó fékbetét cseréje esetén is?nem ugy van hogy kerekenként egy egy?pl az abs jelado mellett ami még van abban a kis dobozban,az a fékkopásjelzö jeladó,de azt hiszem az kerekenként egy,nem?és kompatibilis e pl zimmermann fékbetéthez egy ate jeladó?mert valamelyikhez azt irja a leirás ,hogy pl Ate fékkopásjelzöhöz elökészítve.akkor csak Ate fékbetéttel jó?megh mi az h fékrendszer Ate?Koszi


jeladó 1db kell. egy darab van elől (bal oldalon) és egy darab van hátul (jobb oldalon). elvileg a kopásjelzőknek kompatibilisnek kell lenniük bármely fékpofával. az számít, hogy ugyanahhoz az autótípushoz legyen rendelve, akkor tutti jó.


Aha, akkor olyan logikája van, hogy alapból tengelyenként cserélni mindenki és egyformán kopik. Ami lehet hülyeség is.
YELLOW xD

raul227 Elküldve: 2015-02-03 15:29 Féktárcsa és fékbetét

sziasztok nekem a hátsó fékeim egyik 5 a másik 3 mm-es ,csereérett,de nem értem pl fent van a kovácsautó . hu oldalon jó pár betét,de telefonon azt mondták,ha már bejelez a muszerfalon(nekem bejelez,de néha eltünik az a sárga ikon) akkor cserélni kell a jeladót is mert az már nem használható.kérdésem:tényleg csak egyet kell venni,mindkét hátsó fékbetét cseréje esetén is?nem ugy van hogy kerekenként egy egy?pl az abs jelado mellett ami még van abban a kis dobozban,az a fékkopásjelzö jeladó,de azt hiszem az kerekenként egy,nem?és kompatibilis e pl zimmermann fékbetéthez egy ate jeladó?mert valamelyikhez azt irja a leirás ,hogy pl Ate fékkopásjelzöhöz elökészítve.akkor csak Ate fékbetéttel jó?megh mi az h fékrendszer Ate?Koszi

raul227 Elküldve: 2015-02-03 15:19 Hûtõvíz

üdv mindenkinek
Hogyan tudnám otthon megállapítani hol folyik el a fagyállóm?van erre valamilyen szinezö festék ami nem karosítja a motort?a kocsi alatt nem látok semmilyen cseppeket,szerintem menet közben el is cseppen,olyan naponta fél deci megy el,de álló helyzetben is fogy.a lábtérben ilyen saras idöben ember legyen a talpán aki meg tudja találni hogy a hütönél folyik e,a padló a lábunktól mindig vizes.ha hengerfej tömítés lenne,akkor milyen m;as tünetek lennének?

raul227 Elküldve: 2015-01-30 10:30 Vezérműlánc

ervin35 írta:
raul227 írta:
ervin35 írta:
raul227 írta: sziasztok ,valaki segitene,az én automhoz akartam rendelni vezermulancot,de nem tudtak megmondani melyiket rendeljem,mert meg kellene tudnom hany szemes a lanc.valaki?
az lehetseges hogy a lanc csörög a kocsiban?magas csörgökigyószerü hangon .400ezer km van benne.a volt tulaj szerint ezt sose kell cserelni.ha megis,mit kell meg hozza feltetlen cserelni?feszitot is?


Szia. Ha láncfeszítőt elmegy akkor csere,én így jártam az e46 320d nél,azt hogy hány szemből áll a lánc fejből nem sok ember mondja meg ha csak nem valaki most pont egy olyan láncot számol
Keresd m-attilát itt a fórumon én tőle rendeltem a vezérlés szettet meg tömítéseket mert ilyenkor azt is szoktak cserélni!
priviben elküldöm az Attila számát hívd fel!
Az hogy mit kell cserélni azt a szerelő látja én kb egy hetet használtam még minimálisan a kocsit mert nem csörgött nagyon,2db lánc, feszítők mind, vezető sínek mind,fogaskerekeken kívül minden cseréltettem!


BMW VEZÉRLÉS



Köszönöm, a privát üzit hamarabb olvastam, így tárgytalan az ottani válaszom. Nemrég is így csörgött?


Én egy szűkebb utcába mentem ami kicsit visszhangzott és ott figyeltem fel rá, a fura de halk csörgésre,másnap meg még halkabb volt, szerelőmmel is hallgattuk de nem tudta mire vélni mondta hogy menjek vele pár napot és ha erősödik vigyem le megnézik kb 2 nap múlva hangosabb lett a csörgés már alapjáraton jól halható volt megnézte és mondta hogy laza a lánc,de állítólag úgy is meg lehet nézni hogy az olajbeöntő nyílásnál hideg motornál benyúlnak valamivel és megnézik milyen feszes a lánc.


Köszi! Az enyémbe volt cserélve feszítőgörgő,meg az a rezgéscsillapító (teleszkóp) mert arra is gyanakodtunk,de amikor az alapjárat alacsony,akkor csörömpöl,amikor magasabb,akkor meg nem hallani.és ez nem is mindenkor fordul elő,de legtöbbször igen. az egyik szerelőnél azt mondták a generátor szíj megnyúlt,azért csörög,a másik szerelő azt mondja jó állapotú a szíj.de akkor ez nem örök életes?sokan mondták bmw tulajok hogy az.