rdesign fórum hozzászólásai
« előző12következő »

rdesign Elküldve: 2008-11-22 17:41 Ülésfûtés?

wagusty írta: Szia Tiba!

Nekem 20000ft-ba fájt a két elsõ ülésfûtés beszerelése Csepelen.

Szerintem ez nem olyan drága de biztos van olcsóbb hely is de ezek a srácok nagyon szépen mindent összeraktak olyan mintha szét sem lett volna szedve.

üdv


Hali wagusty!

Ez csak a munkadíj volt, vagy komplett az egész?
Küldj légyszi egy telefonszámot, amin elérem õket.
Köszi

rdesign Elküldve: 2008-05-18 22:41 Féktárcsa és fékbetét

Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani, hogy 204 pacis 330D-re mennyiért és milyen féktárcsát lehet beszerezni?
Azt hiszm, hogy 324 mm átmérõ.
Csak az elsõ féktárcsákra lenne szükségem, mert a hátsók nem régen lettek cserélve!


Az erõ legyen velünk!

rdesign Elküldve: 2008-03-14 17:07 Gyári kazettás fejegység + kisnavi

Hali Hölgyek, Urak!

A segítségeteket kérem!
Az autómban kis navi van, és kazettás magnó
Ennek a típusára lenne szükségem, vagy esetleg a kapcsolási rajzára.
Ugyanis szeretnék egy sztereó bemenetet ráültetni a cuccra. Kicsit unom már a rádiókat. Van egy ismerõsöm aki ezt simán kivitelezné csak szüksége lenne a kapcsolási rajzra.

Egyébként a soha nem használt AM -re lenne ültetve az mp3 lejátszó.

Esetleg, ha valaki követett már el hasonló múkusvakítást annak a tanácsait szívesen venném!

rdesign Elküldve: 2008-03-11 14:38 Replika felnik

Theo írta: Mennyi idõ után mentek gallyra?



Hali!

kb 6 hónap. Azzal kezdõdött, hogy elkezdte rázni a kormányt, aztán a hátuljából is hallottam renzonanciát. Igaz, hogy nagyon lassan jártam vele. Aztán jött a döbbenet. kimentem autópályára, és 150 felett brutálisan elkezdett rezonálni az egész kocsi. Elmentem egy gumishoz, hogy centírozza ki.
Tanács: mind a 4 felnit görgõzni kell!
10- 20 mm futáshiba volt szinte mindben.
Ekkor jött a csere. Styling 68 M
Ezekkel már sikerült néhány gödröt meglátogatnom. De zokszó nélkül veszi.

Egyébként Heves megyei vagyok.

rdesign Elküldve: 2008-03-10 21:13 Replika felnik

Sziasztok Hölgyek, Urak!

Mindenkit óvaintenék a replika felniktõl! Az autómat sajnos ilyenekkel vásároltam! Úgy vigyáztam az M5 Replikáimra mint a hímestojásra. De hiábavaló volt. Mind a négy db meghajlott egy idõ utánn! Pedig nem volt megütve egyik sem. Csupán közlekedtem Ezeket elpasszoltam egy múkusnak! Vettem rá gyári M3 asszimetrikus "Styling 68 M Doppelspeiche" típusú felniket. Azóta semmi probléma. Nem lehet egy lapon említeni az ötvözetlen aluból öntött ganajokat, az erõsen ötvözött szegregációsan nemesített kovácsolt gyári felnikkel. Egyébként ha a felnid elkezd kóvályogni, az minden egyes fordulatnál ránt egyet a futómûveden. Gondoljunk a szilentek gömbfejek, kerékcsapágyak élettartamára is.
Egy szr. felni garantáltan tönkrevág valamit a futómûben.

Ez az én privát véleményem!
Remélem ezzel nem sértem a fórumot olvasgatók, márkatársak érdekeit.

rdesign Elküldve: 2008-01-23 15:14 Akkumulátor

Helló Sky!

Bocs de nem voltam fenn néhány napig ezért nem válaszoltam.
Az akksi tökéletesen bevált. Sztm az autómban nem az eredeti gyári akksi volt. Remélem ez kibirja néhány évig nálam. Mondjuk 6 évet
Felénk a leghidegebb -14 °c volt, de simán indult a paripa.
Ennyiért jobbat nem lehet kapni. Az hiszem, hogy az Exige akksit ugyanaz a cég gyártja aki az Optimát. Úgy tudom, hogy a forex kft az importõre, de náluk horror áron van. Itt az árlistájuk : http://www.forex.hu/EXIDEKisker.pdf
Sztm Metró-ban vegyél ha ilyet akarsz. Két év gari van rá.

Üdv mindenkinek.

rdesign Elküldve: 2008-01-16 20:21 Üzemanyag fogyasztás

330D 204 Le
Én is próbáltam már a minimálfogyasztását a gépnek 85 km/h tempomat 4.6 L/100 km
Egyébként normál országúti menetben 5.5-6,5 kicsit csapatósabb autópályamenetben 160 - 180 körül már 8 lityi, viszont hegyi szerpentin forszírozottabb tempónál már meg tudtam vele etetni 11 litert is.
Sztm qrva jól fogyaszt ahhoz képest hogy 3 literes motor hajtja a 255-ös talpakon guruló 1.7 tonnás vasat!
Ja és ezek a fogyasztási adatok a +15 °c feletti hõmérséklet esetén igazak.

Elõtte egy Fiat Tipo 1.9 TDSX-em volt. Ezzel is 160-al jártam autópályán de ez is megevett simán 8-at.

rdesign Elküldve: 2007-12-26 01:34 Benzin VS Dízel

BarG írta:
rdesign írta:
BarG írta:
rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.


Én se csodatuningról írtam, hanem mondjuk ha már a motorom (és a Tiéd is!) megegyezik pl az 530d 218LE 500Nm-es motorjával, akkor a miénkbe miért nem tették bele ezt a teljesítményt? Több Volvonál is hallottam olyat, hogy az erõsebb és a gyengébb modell között kizárólag programozási különbség volt - amit üzletpolitikai szempontok miatt képeztek meg úgy egyáltalán, mi meg itt ideológiákat gyártunk rájuk. Néha azt hiszem, egyszerûen annyira visszavették a 204-es teljesítményét, nehogy már gyorsabb legyen az 5-ösnél.


A hozzászólásomat nem a felvetésedre reagálva fogalmaztam, hanem csupán nagy általánosságban. A csodatuning az én értelmezésemben azt takarja, amikor egy X-Y-Z tuningcég azzal akar megetetni, hogy jobban fog menni a gép + kevesebbet fog fogyasztani + még a motort is kíméli!
Csaképp az orromat nem tiszticcsa Az 530 vs 330 stratégia pedig ott bukik meg, hogy az 530D kompresszió viszonya 18 : 1 amíg a 330D 17 : 1 sûrít.
Ez fakadhat eltérõ hengerfej geometriából, illetve eltérõ szelepvezérlésbõl, azaz vezérmûtengely. Szvsz. a vezérmûtengelyben van eltérés a két motor között.


Szerintem nem azt a két verziót hasonlítottad össze, amit írtam! Ha elõvetted volna mondjuk a realoem.com-ot, és kiírod a két motor hengerfejének, dugójának, blokköntvényének, fõtengelyének a cikkszámát - akkor meglepõdve tapasztalhattad volna, hogy azonosak! Én megtettem! Szerintem Te a régebbi 5-öst hasonlítottad a 204-essel, a 193 lovas ötöst.


Röviden:
http://www.carfolio.com/specif...car=107789
http://www.carfolio.com/specif...car=113201

x5 3.0 d (216Le/500Nm) VS. 330d (204Le/410Nm)

rdesign Elküldve: 2007-12-24 00:58 Benzin VS Dízel

BarG írta:
rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.


Én se csodatuningról írtam, hanem mondjuk ha már a motorom (és a Tiéd is!) megegyezik pl az 530d 218LE 500Nm-es motorjával, akkor a miénkbe miért nem tették bele ezt a teljesítményt? Több Volvonál is hallottam olyat, hogy az erõsebb és a gyengébb modell között kizárólag programozási különbség volt - amit üzletpolitikai szempontok miatt képeztek meg úgy egyáltalán, mi meg itt ideológiákat gyártunk rájuk. Néha azt hiszem, egyszerûen annyira visszavették a 204-es teljesítményét, nehogy már gyorsabb legyen az 5-ösnél.


A hozzászólásomat nem a felvetésedre reagálva fogalmaztam, hanem csupán nagy általánosságban. A csodatuning az én értelmezésemben azt takarja, amikor egy X-Y-Z tuningcég azzal akar megetetni, hogy jobban fog menni a gép + kevesebbet fog fogyasztani + még a motort is kíméli!
Csaképp az orromat nem tiszticcsa Az 530 vs 330 stratégia pedig ott bukik meg, hogy az 530D kompresszió viszonya 18 : 1 amíg a 330D 17 : 1 sûrít.
Ez fakadhat eltérõ hengerfej geometriából, illetve eltérõ szelepvezérlésbõl, azaz vezérmûtengely. Szvsz. a vezérmûtengelyben van eltérés a két motor között.

rdesign Elküldve: 2007-12-23 17:48 Benzin VS Dízel

Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.

rdesign Elküldve: 2007-12-22 10:44 Akkumulátor

Az akksi probléma megoldódott.
A metroban vettem egy EXIDGE Excell 100 Ah példányt.
Nagyon jó áron! 25 papír volt. Remélem, hogy ezzel bírja majd egy darabig.

rdesign Elküldve: 2007-12-11 23:29 Benzin VS Dízel

Nekem a Wallis dunánál volt szerencsém látni egy 530d motort szétkapva.Köln-Budapest heti 4x A képzettségemnél fogva hajtott a kiváncsiság. Belenéztem a hengerekbe, sõt bele is nyúltam. Nem volt körömmel érezhetõ válla, sõt hónolásnyomokat véltem felfedezni a henger azon tartományában ahol már a dugattyú gyûrûk nem járnak. Ez annyira nem lenne érdekes számomra ha a km számlálójában nem 729 000 km lett volna.
Rákérdeztem hogy hanyadik motor ebben a tokban. Mire a szerelõ!
Végig vezetett szervízkönyv, elsõ moci. Ez talán az EGIS-nek volt az egyik autója.
Elvileg 1 000 000 km-re méretezik a bmw mérnökei a motorok élettartamát. Ezt csökkenti a gazdi tényezõ: hideg zavargatás, nem megfelelõ szervizelés. Magyar tényezõ: üzemanyagok minõsége.
Nem véletlen kelet európai exportra "C" minõségi osztályú jármûveket küld a gyártó.
A benya pl hígitja a kenõanyagot és folyamatosan mossa a hengerfalról a kenõanyagot + lényegesen magasabb üzemi fordulat.

Ekkor fogalmazódott meg bennem elõször, hogy talán dieselt kellene vennem.
Kipróbáltam egy 330d-t. 100km/h 1550 rpm. A kopásjelenségek és a fordulatszám között négyzetes összefüggés van.

Ennyit tudok a dieselesek javára felhozni
ja és a nyugat európai személygépkocsi eladások 67%-át a diesel teszi ki.

rdesign Elküldve: 2007-12-06 07:42 Benzin VS Dízel

Nekem 330d-m van de el sem tudnék képzelni egy benzinest.
Számomra qrva szép a hat hengeres diesel hangja is, és 7 lityibõl eljárok vele.
Ez a nagy átlag! A Calibra turbo 6.8 alatt ugrik százra ez pedig 7.1.
Ezen a 0.3 sec -on már nem fog múlni a boldogságom. Ja és én egy bömösben ülök, a calibrás pedig egy opelben. :o
Ha már ennyire a lovakat hajhásszuk akkar essen néhány szó az új ikerturbós 335 d-rõl is.
Volt szerencsém a 286 pacihoz! Na az brutál! Száraz aszfalton 100 km/h alatt nem tapad meg az autó! Csak radíroz a 255-ös hátul és bõszen fékezget a kipiörgésgátló. Az egyetlen baja, hogy tudomásom szerint nincsen, csak automata váltós változatban. A totalcaron van róla egy teszt. Antidepresszáns antidiesel címen.

Száz szónak is egy a vége! Nekem az autó 10 literes fogyasztásig autó! Az felett felesleges luxus!

BMW 4ever

rdesign Elküldve: 2007-12-03 21:41 Bemelegedés

Hali Mindenki!

Egy 330d-t hajtok!
Úgy vélem, hogy túl lassan melegszik be a paripa!
Valaki, akinek ilyen gépe van az megnézné nekem hogy az övé hogyan melegszik be?
A paraméterek a következõk voltak:
-[-7 °c]
-teljesen hideg motor lett indítva.
-elindulás után max 1500-ig forgatom a motort.
-felkapcsolok 6.-ba
-tempomat 85 km/h
-sík terep
-fûtés 22 °c -automatikus
-12 km-t tettem meg mire bemelegszik. Vízhõfok függõleges.

Ugyanez 0°c -nál 8-9 km
Ugyanez +15 °c-nál 3-4 km

Nem sok ez egy kicsit?
Minden nap 34 km-re járok dolgozni és zavar, hogy az utam egyharmadát nem üzemmelegen teszem meg.
Most biztosan azt hiszitek hogy valami bogaras állat vagyok!
A kérdésta a céges autó vetette fel bennem!
Ugyanis itt egy Lada Niva-t vezetek és -10 rõl bemelegszik kb 1000 m-en úgy hogy nagyon finoman kezelem.

+egy extra kérdés!
Van a vízkörben egy elektromos mûködésû hûtõközeg temperáló cucc!
Na, ezt mi szabályozza? Mitõl kapcsol ez be vagy ki?


Lehet, hogy gagyinak tünik a felvetésem de érdeklõdéssel várom a márkatársak tapasztalatait.

BMW 4ever!

rdesign Elküldve: 2007-12-03 21:23 Akkumulátor

Hali márkatársak!

Nektek mi a tapasztalat az akkuval kapcsolatban?
Mennyit bír ez ki egy autóban.
Gyári BMW akku van a gépemben és még nincs 3 éves. Úgy néz ki, hogy a végét járja.
[103 000 km, 2.5 év használat, napi 3-4 indítás] soha nem merítettem le, nem maradt rajta fogyasztó, pöccre indul. szvl nem volt semmilyen extrém körülmény.Töltés tökéletes. Nincs túlfesz, túláram, stb.
NEM RENDELLENES EZ?

Honnét tudnék ebbe akksit venni reális áron?
Milyen típust javasoltok?
Elõre is THX

BMW 4ever!
« előző12következő »