rece65 fórum hozzászólásai

rece65 Elküldve: 2014-02-08 15:01 Tempomat - utólag?

Tano írta:
rece65 írta: Nem is olyan egyszerű ez a gombsor csere.
Gombsort megrendeltem a multi kormány kábel tuti hogy nincs behúzva az enyémbe,igaz?
A videón komplett kormányt cseréltek..
Mert akkor még azt is meg kell rendelni...
Meg kell bontani alulról a kormány oszlopot hogy meglássam kell-e vagy egyszerűbb módon is megtudhatom benne van-e gyárilag?
Ha kell vennem akkor jó a bontott is vagy újat vegyek mindenképpen?

Üdv!


Ha gyárilag nem tempomattal jött ki, és nem a korábbi tulaj cserélte le sima kormányra (ezt a VIN kóddal meg tudod nézni a felszereltséglistában) akkor 99% hogy nincs behúzva a kábel.
Ismét írjuk, hogy nem kell kompletten a kormányt cserélni, elég a gombsort.

Nem is írtam hogy kormányt cserélnék,nem tudom honnan vetted...
VIN kód alapján megnézem de szinte tuti hogy gyárilag nem volt benne!
Bontott kábel is jó lesz hozzá?

Köszi a helpet!



rece65 Elküldve: 2014-02-08 12:43 Tempomat - utólag?

AteszE46 írta:
rece65 írta: 2004.01. havi az autóm és szeretnék utólag tempomatot tenni bele.
Hogyan tudom legolcsóbban és legegyszerűbben ezt megoldani?
Olvasgattam a hsz-eket de a biztonság kedvéért megkérdezem!
Megoldható hogy a jelenlegi kormányon csak gombsort cseréljek és ennyi lenne az egész?
Ilyen a kormányom jelenleg:


Szia!

Nem elég csak multikormányt, vagy gombsort cserélned. Itt a pontos művelet.


YouTube videó


Nem is olyan egyszerű ez a gombsor csere.
Gombsort megrendeltem a multi kormány kábel tuti hogy nincs behúzva az enyémbe,igaz?
A videón komplett kormányt cseréltek..
Mert akkor még azt is meg kell rendelni...
Meg kell bontani alulról a kormány oszlopot hogy meglássam kell-e vagy egyszerűbb módon is megtudhatom benne van-e gyárilag?
Ha kell vennem akkor jó a bontott is vagy újat vegyek mindenképpen?

Üdv!


rece65 Elküldve: 2014-02-08 09:01 Tolató radar

Utólagosan beszereltünk egy ilyen tolató radart.
http://www.grando.hu/vertex-to...1576028313
A lökösbe fúrtuk bele a szenzorokat és emiatt egy kicsit a földet nézik a szenzorok és sztem ez sípol be néha,fölöslegesen.Szépen síkban állnak a lökössel csak ugye a lökös hátsó síkja egy kicsit befele lejt,nem függőleges.
Ha teljesen függőbe fúrtuk volna be a szenzorokat akkor meg nem lenne síkba a lökös hátsójával.
Van másnak is így beépítve hasonló radar és jól működik?
Esetleg a szenzorok forgatásával megoldható hogy ne csináljon vak riasztást?
Egyébként az árához képest egészen jó kis cucc,sztem túl érzékeny is a szenzora.
Nekem elég lenne ha kisebb távolságra látna,max 80 cm(akkor nem is jelezne minden fölösleges dolgot) de ez már csak ilyen.
Beszerelése elég egyszerű a lökössel szívtunk kicsit mert nem csak a lemezt kellett átfúrni hanem a mögötte levő elnyelő habot is de megoldottuk.A fúró így hamar eldugult de 2-3 nekifutással kilehetett fúrni egy furatot!

Tudom hogy a díszlécbe jobban elhelyezhetőek a szenzorok de abból meg sztem könnyebben ellopják mint a lökösbe befúrtakat!

rece65 Elküldve: 2014-02-08 08:02 Autóvásárlás

kundof1 írta:
Totyasrac írta:
kundof1 írta:
Köszönöm válaszodat, ez jól hangzott, persze szerelővel mennék megnézni, de 200km re van :S Nekem is tetszik de haveromnak is van egy szép E46-a eladó! Nekem olcsóbban adja, mert haveri alapon, am neten is fent hirdeti! Am azt tudom h jó állapotban van, meg most szervizelte le, olajak, szűrők, meg 4 tárcsa betétet cserélte ki rajta. Németből hozta saját magának egy idősebb Úré volt 10 évig és fél évesen vette az első tulajtól. 242000 km van benne, de szépen jár, Volt szerelőnél mert ő cserélte az olajat meg a tárcsákat, megnézte egr-t kitakarította, mondta h jó, turbót is megnézte nem lógott semmi baj nincsen vele! Am abba is ezek az extrák vannak, de azon van még horog is, meg téli, nyári felnit adja hozzá! Betegsége sárvédőiven van neki 2 rozsdásodása meg az olajvisszajelző néha felgyullad!


Ha van ismerősnél nagyjából olyasmi, amit szeretnél, és megbízható az ember: azt kell megvenni!!! (Az ismert előélet árban sokkal többet érhet, mint bármi egyéb.)

Szerintem.



Hát így van! Nem tudom, majd még meglátom, az idős úr még azt is megmondta h a turbó mikor lett rajta kicserélve! Összes könyve, papírja megvan a kocsinak!

Már kellett rajta turbót cserélni az öreg úrnál?
Ez nem gyanús egy kicsit?
Nem vagyok nagy szaki de láttam már egy-két autót én is..
A jó szándék beszél belőlem nehogy félre értsd!

rece65 Elküldve: 2014-02-07 09:36 gyenge rádió vétel

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
ute107 írta:
YELLOW írta:

neked nem a szélvédőn van az antenna, hanem a szélvédő feletti szárnyban (hátul)


A szélvédőben is van egy.

Szétszedtük egy szerelővel a hátsó ajtót!
A kábelt ami a csomagtartóból felmegy a szárny alá kimértük és nincs szakadás benne!
A "szárny"alatt találtunk egy dobozt ami olyan mint egy erősítő,abba megy bele a kábel.
Ez lenne az antenna vagy ez mi?
Vmint hogyan tudjuk meg hogy az-e a rossz vagy pedig a szélvédőben rossz az antenna?



az az antenna erősítője.


És akkor ami a csomagtérben van kis doboz a szerelőrekeszben az mi?
Hogyan tudjuk meg hogy a fenti erősítő a rossz,anélkül hogy rendelek egy másikat lehet hgy feleslegesen?
Te esetleg szoktál ilyeneket szerelni?(mert akkor magánban is megbeszélhetnénk a javítást)
A szárny alatt a dobozon a következő számok vannak:
8377815-04
213675 10
433,92Mhz


Szerintünk az erősítő a csomagtartó bal hátsó részében van a szerelő doboznak kalakított helyen a kárpit alatt!
Egyébként tuti hogy van ott vmi az antennához is mert az antennakábel abba a dobozba megy be ami a lenti erősítőből megy fel!
Nincs senki itt olyan hozzáértő szaki aki otthon van az ilyen elektronikai szerelésekben?
Szakszervízbe nem akarok menni mert ott a gatyámat is elkérik egy ilyen munkáért..

Hmm nem tudom miért lett ilyen a válasz,én jó helyre írtam....



rece65 Elküldve: 2014-02-07 09:14 gyenge rádió vétel

YELLOW írta:
rece65 írta:
ute107 írta:
YELLOW írta:

neked nem a szélvédőn van az antenna, hanem a szélvédő feletti szárnyban (hátul)


A szélvédőben is van egy.

Szétszedtük egy szerelővel a hátsó ajtót!
A kábelt ami a csomagtartóból felmegy a szárny alá kimértük és nincs szakadás benne!
A "szárny"alatt találtunk egy dobozt ami olyan mint egy erősítő,abba megy bele a kábel.
Ez lenne az antenna vagy ez mi?
Vmint hogyan tudjuk meg hogy az-e a rossz vagy pedig a szélvédőben rossz az antenna?



az az antenna erősítője.


És akkor ami a csomagtérben van kis doboz a szerelőrekeszben az mi?
Hogyan tudjuk meg hogy a fenti erősítő a rossz,anélkül hogy rendelek egy másikat lehet hgy feleslegesen?
Te esetleg szoktál ilyeneket szerelni?(mert akkor magánban is megbeszélhetnénk a javítást)
A szárny alatt a dobozon a következő számok vannak:
8377815-04
213675 10
433,92Mhz

rece65 Elküldve: 2014-02-07 07:20 gyenge rádió vétel

ute107 írta:
YELLOW írta:

neked nem a szélvédőn van az antenna, hanem a szélvédő feletti szárnyban (hátul)


A szélvédőben is van egy.

Szétszedtük egy szerelővel a hátsó ajtót!
A kábelt ami a csomagtartóból felmegy a szárny alá kimértük és nincs szakadás benne!
A "szárny"alatt találtunk egy dobozt ami olyan mint egy erősítő,abba megy bele a kábel.
Ez lenne az antenna vagy ez mi?
Vmint hogyan tudjuk meg hogy az-e a rossz vagy pedig a szélvédőben rossz az antenna?



rece65 Elküldve: 2014-02-04 14:06 Szívócsonk-pillangószelep

Azt honnan tudom meg hogy ha ledugózzuk az egr szelepeket,akkor utána fog-e hibát jelezni a komputer?(vagy elég a pillangószelepeket kiszedni és hagyjuk az egr letömítést a francba?Jó lenne ezt a problémát is megoldani ha már megbontjuk a gépet,sztem..)
Ha hibát ír akkor mi a megoldás és mennyibe fog fájni?
Vmint műszakinál kiszúrhatják hogy ledugóztuk és emiatt nem jók az értékek?
Azt hallottam hogy ez tipus függő dolog és mielőtt ledugóznánk tudjam hogy mire készüljek!

Tudom hogy sok itt az erről szóló hsz.de nem tiszta nekem ez a dolog...

rece65 Elküldve: 2014-02-02 19:44 Tempomat - utólag?

andree írta:
rece65 írta:
horisz2 írta:
rece65 írta: 2004.01. havi az autóm és szeretnék utólag tempomatot tenni bele.
Hogyan tudom legolcsóbban és legegyszerűbben ezt megoldani?
Olvasgattam a hsz-eket de a biztonság kedvéért megkérdezem!
Megoldható hogy a jelenlegi kormányon csak gombsort cseréljek és ennyi lenne az egész?
Ilyen a kormányom jelenleg:


Gombsor kb 10-12ezer bontottan + kábel 6500ft újan + szerelő költsége!

Sajnos én sehol nem találok 10-12 ezerért ami jó lenne az én kormányomra.


Szia,
A powerfanatics.com-on kiemelt hirdetők közül bárkinél kapsz!
Ajánlanám Kasza mestert.
Üdv!

Köszi,megkeresem!

rece65 Elküldve: 2014-02-02 19:10 Tempomat - utólag?

horisz2 írta:
rece65 írta: 2004.01. havi az autóm és szeretnék utólag tempomatot tenni bele.
Hogyan tudom legolcsóbban és legegyszerűbben ezt megoldani?
Olvasgattam a hsz-eket de a biztonság kedvéért megkérdezem!
Megoldható hogy a jelenlegi kormányon csak gombsort cseréljek és ennyi lenne az egész?
Ilyen a kormányom jelenleg:


Gombsor kb 10-12ezer bontottan + kábel 6500ft újan + szerelő költsége!

Sajnos én sehol nem találok 10-12 ezerért ami jó lenne az én kormányomra.

rece65 Elküldve: 2014-02-02 18:30 Chip tuning

AteszE46 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

Esetleg neked ilyen van beépítve?
Gondolom szerelővel érdemes beépíteni!
Kell még finom hangolni vmit vagy csak berakják és ennyi?
Ha igen akkor tapasztalatot írhatnál főleg a teljesítmény és a fogyasztás érdekelne...



Kép a galériában, a vélemény pár sorral fentebb.

Te építetted be vagy szerelővel csináltattad?
Mennyi idő mire megjön és mennyibe került mindenestől?
Magyarországon is lehet ilyet kapni?
Az a hsz.volt nekem kissé bonyolultan megfogalmazva...


Bélépsz az oldalra a megadott linkel http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0 választasz chipet 177-203 le ig.Szereintem a legkisebb 56euroért böven elég. Regisztrálsz a ebay oldalon kiválasztott termékre kattintva megrendeled kifizeted a bankszámládról (mobil bankár) szállítás általában posta e termék azt hiszem 2600ft. Vársz nyúgottan két és fél hetet megkapod. Leszeded a motor müanyag burkolatát és összedugod a kábelt meg kivezeted ada ahol nincs útban és nem éri a hő.Kimész az autópályára hatodikban 160km/h kiír és meg 5,3litert ennyi.Csendesen örülj.

A legkisebbet venném mert nem szeretném hazavágni a motort...
Nincs ennek a beépítésnek semmiveszélye a motorra vagy vmi másra?
Magyarországon nem lehet ilyet venni?




Ugyan ez itthon 45000FT neked itt meg 18000FT mi a baj nem értem?

Igen,közben utánanéztem a magyar áraknak....
Tuti nem lesz baja ettől semminek a kocsiban?


Ha nem nyomod ki a szemét akkor nem.


Amiket belinkeltetek tuning boxok. Nagyjából hasonlóan működnek, pár jelet, értéket meghamisítanak, így több üzemanyag jut a motorba. Nem összekeverendő a chip tuning-al!!!!!!


Ha több üzemanyagot kap akkor hogyan lesz kevesebb a fogyasztás??
Most akkor a tuning box a jobb vagy a chip tuning?
A cél a teljesítmény növelés mellett a fogyasztás csökkentése is ha ez lehetséges!


A chip tuning a jobb. A fogyasztás, csak azonos felhasználás mellett lesz kevesebb, mert nem kell annyira nyomni, mint azelőtt. Viszont a rendelkezésedre áll a többlet, amit bármikor a kihasználhatsz. Kisebb lesz a turbó lyuk, nem kell annyit várnod, hogy felépüljön a töltőnyomás.


És melyik chip tuning javasolt az E46 320D-hez?
Esetleg neked is van a gépedben?

rece65 Elküldve: 2014-02-02 17:05 Chip tuning

AteszE46 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

Esetleg neked ilyen van beépítve?
Gondolom szerelővel érdemes beépíteni!
Kell még finom hangolni vmit vagy csak berakják és ennyi?
Ha igen akkor tapasztalatot írhatnál főleg a teljesítmény és a fogyasztás érdekelne...



Kép a galériában, a vélemény pár sorral fentebb.

Te építetted be vagy szerelővel csináltattad?
Mennyi idő mire megjön és mennyibe került mindenestől?
Magyarországon is lehet ilyet kapni?
Az a hsz.volt nekem kissé bonyolultan megfogalmazva...


Bélépsz az oldalra a megadott linkel http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0 választasz chipet 177-203 le ig.Szereintem a legkisebb 56euroért böven elég. Regisztrálsz a ebay oldalon kiválasztott termékre kattintva megrendeled kifizeted a bankszámládról (mobil bankár) szállítás általában posta e termék azt hiszem 2600ft. Vársz nyúgottan két és fél hetet megkapod. Leszeded a motor müanyag burkolatát és összedugod a kábelt meg kivezeted ada ahol nincs útban és nem éri a hő.Kimész az autópályára hatodikban 160km/h kiír és meg 5,3litert ennyi.Csendesen örülj.

A legkisebbet venném mert nem szeretném hazavágni a motort...
Nincs ennek a beépítésnek semmiveszélye a motorra vagy vmi másra?
Magyarországon nem lehet ilyet venni?




Ugyan ez itthon 45000FT neked itt meg 18000FT mi a baj nem értem?

Igen,közben utánanéztem a magyar áraknak....
Tuti nem lesz baja ettől semminek a kocsiban?


Ha nem nyomod ki a szemét akkor nem.


Amiket belinkeltetek tuning boxok. Nagyjából hasonlóan működnek, pár jelet, értéket meghamisítanak, így több üzemanyag jut a motorba. Nem összekeverendő a chip tuning-al!!!!!!


Ha több üzemanyagot kap akkor hogyan lesz kevesebb a fogyasztás??
Most akkor a tuning box a jobb vagy a chip tuning?
A cél a teljesítmény növelés mellett a fogyasztás csökkentése is ha ez lehetséges!

rece65 Elküldve: 2014-02-02 16:13 Chip tuning

jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

Esetleg neked ilyen van beépítve?
Gondolom szerelővel érdemes beépíteni!
Kell még finom hangolni vmit vagy csak berakják és ennyi?
Ha igen akkor tapasztalatot írhatnál főleg a teljesítmény és a fogyasztás érdekelne...



Kép a galériában, a vélemény pár sorral fentebb.

Te építetted be vagy szerelővel csináltattad?
Mennyi idő mire megjön és mennyibe került mindenestől?
Magyarországon is lehet ilyet kapni?
Az a hsz.volt nekem kissé bonyolultan megfogalmazva...


Bélépsz az oldalra a megadott linkel http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0 választasz chipet 177-203 le ig.Szereintem a legkisebb 56euroért böven elég. Regisztrálsz a ebay oldalon kiválasztott termékre kattintva megrendeled kifizeted a bankszámládról (mobil bankár) szállítás általában posta e termék azt hiszem 2600ft. Vársz nyúgottan két és fél hetet megkapod. Leszeded a motor müanyag burkolatát és összedugod a kábelt meg kivezeted ada ahol nincs útban és nem éri a hő.Kimész az autópályára hatodikban 160km/h kiír és meg 5,3litert ennyi.Csendesen örülj.

A legkisebbet venném mert nem szeretném hazavágni a motort...
Nincs ennek a beépítésnek semmiveszélye a motorra vagy vmi másra?
Magyarországon nem lehet ilyet venni?




Ugyan ez itthon 45000FT neked itt meg 18000FT mi a baj nem értem?

Igen,közben utánanéztem a magyar áraknak....
Tuti nem lesz baja ettől semminek a kocsiban?

rece65 Elküldve: 2014-02-02 15:44 Chip tuning

jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

Esetleg neked ilyen van beépítve?
Gondolom szerelővel érdemes beépíteni!
Kell még finom hangolni vmit vagy csak berakják és ennyi?
Ha igen akkor tapasztalatot írhatnál főleg a teljesítmény és a fogyasztás érdekelne...



Kép a galériában, a vélemény pár sorral fentebb.

Te építetted be vagy szerelővel csináltattad?
Mennyi idő mire megjön és mennyibe került mindenestől?
Magyarországon is lehet ilyet kapni?
Az a hsz.volt nekem kissé bonyolultan megfogalmazva...


Bélépsz az oldalra a megadott linkel http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0 választasz chipet 177-203 le ig.Szereintem a legkisebb 56euroért böven elég. Regisztrálsz a ebay oldalon kiválasztott termékre kattintva megrendeled kifizeted a bankszámládról (mobil bankár) szállítás általában posta e termék azt hiszem 2600ft. Vársz nyúgottan két és fél hetet megkapod. Leszeded a motor müanyag burkolatát és összedugod a kábelt meg kivezeted ada ahol nincs útban és nem éri a hő.Kimész az autópályára hatodikban 160km/h kiír és meg 5,3litert ennyi.Csendesen örülj.

A legkisebbet venném mert nem szeretném hazavágni a motort...
Nincs ennek a beépítésnek semmiveszélye a motorra vagy vmi másra?
Magyarországon nem lehet ilyet venni?



rece65 Elküldve: 2014-02-02 15:27 Tempomat - utólag?

Tano írta:
rece65 írta: Mindegy milyen gombsort keresek hozzá?
Esetleg linket tudnál adni olyanhoz ami jó lenne az én kormányomhoz?
Vagy mégis kell vennem multis kormányt??
Nem nagyon értek ilyen dolgokhoz sajnos...


Olyat ami belevaló.
Itt az oldal alján találsz gombsort illetve linket kábelszetthez is ami jó a tiedbe. Nem kell teljes kormányt venned, lehet külön a gombsort cserélni. Átvezető kábel csak akkor kell ha az nincs behúzva gyárilag. Nekem pl be volt.

Köszönöm szépen!
Csak akkor tudjuk meg hogy van-e átvezető kábel ha lebontjuk a kormányt?