seta fórum hozzászólásai

seta Elküldve: 2012-06-06 23:10 Társalgó

kabec írta: Sziasztok!
Volna egy gyors kérdésem, amikor az olajcserénél lenullázák az időintervallumot hány kilómétertől számol visszafelé? Remélem érthető a kérdés hosszú napom volt és nehezen fogalmazok viszont nem hagy aludni a kérdés...


nekem 22.000-től

seta Elküldve: 2012-05-27 12:22 Valaki segítsen

seta írta: Sziasztok!

Sürgős help kellene. Hiába indítózok, nem indul a motor. 4A63 EWS Manipulation hibakódot ír ki. A google azt mondja h ujra kellene "ismertetni" az EWS-t a DDE-vel, de azt nemtudom hogy hogy kellene. Ediabas programcsomagom van. Meg tudná valaki mondani hogy csináljam és mivel?

Előre is köszi!!


időközben Dr. Goo Gle segítségével megoldottam a problémámat. Leírom, hátha más is kerül ilyen helyzetbe. Rácsatlakoztam az autóra laptoppal, INPa-ban kiválasztottam a motort, a motor menüjében kiválasztom az activate opciót, és ott az EWS-t. Majd az EWS menüjében a reset funkciót (F2). Ezután feugrik egy windows-os üzenet, leokézom, majd az INPA kiirja fellül h EWS reset succesful, vagy valami ilyesmit. Ezután szépen kilépkedek a menükbl és az INPA-ból, lecsatlakoztatom a kábelt az autóról és kiveszem a kulcsot. ezután kulcs vissza, autó indít, és a motor beindul.
Elég laikus leírás, de remélem azért használható

seta Elküldve: 2012-05-26 19:18 Valaki segítsen

Sziasztok!

Sürgős help kellene. Hiába indítózok, nem indul a motor. 4A63 EWS Manipulation hibakódot ír ki. A google azt mondja h ujra kellene "ismertetni" az EWS-t a DDE-vel, de azt nemtudom hogy hogy kellene. Ediabas programcsomagom van. Meg tudná valaki mondani hogy csináljam és mivel?

Előre is köszi!!

seta Elküldve: 2012-05-26 15:41 Motorolaj

hancurozo írta:
csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Nem neked szántam a kérdést. Ne rakj bele csak LL04-es olajat. (az való bele)
Nem tudom segít-e. (szerintem nem) Meg kell találni az olajfogyasztás okát, és megcsinálni. Lehet a turbodnál eszi, vagy a gyűrűknél, szelepszárszimeringnél, esetleg elcsepeg, stb. Én nem tüneti kezelést javaslok, hanem hibakeresést és javítást. (a sok tüneti kezelés miatt van sok E46 olyan lepukkant állapotban)
Mint régen a bugó difinél: nem a csapágyat cserélték és beállították a foghézagot, hanem gumireszeléket kevertek a hajtóműolajba.


Igazad van hancurozo, átgondolatlan volt a válaszom.

seta Elküldve: 2012-05-26 14:21 Motorolaj

csbalu írta: Szerintem eszi az olajat a kis szörnyeteg. Most BMW 5W-30 LL04 olaj van benne. Olvastam itt korábban hogy Mobil1 olajnál valakinek nem ette az olajat. Milyen ötleteitek vannak?


mit jelent az h szerinted eszi? milyen használat alatt, hány km megtétele után mennyi fogy belőle kb? nem folyik sehol? Amugy lehet h elég ha 10W40est raksz bele következő olajcserénél.

seta Elküldve: 2012-05-07 09:57 Termosztát

kempelen írta:
seta írta: Sziasztok!

Ha nekem igy néz ki az EGR-hez vezető cső, az azt jelenti h az én autómban nincs EGR termosztát?


Ha így nézi ki, akkor igen:
nincsen EGR termosztátod, csak a normál hűtővíz termosztát.
Egy gonddal kevesebb.



Köszi szépen!

seta Elküldve: 2012-05-06 23:59 Termosztát

Sziasztok!

Ha nekem igy néz ki az EGR-hez vezető cső, az azt jelenti h az én autómban nincs EGR termosztát?

seta Elküldve: 2012-05-05 22:46 Hangszóró infó

Bero írta:
Tano írta:
Bero írta: Hali! Nekem van egy alpine 4 csatis erősítőm és mélynyomóm. A hangszórók még gyáriak elől,de már oda vezettem az erősítőből a jelet,csak be kéne kötni,és az lenne a kérdésem hogy a gyári hangszóróra ráköthetem az erősítőből a jelet? Vagy nem bírná a gyári hangszóró? Rossz ötlet? Köszi!!


Hi Bero!
Nyugodtan rákötheted, bírni fogja. Rendesen beszabályzod az erőlködőt és nem fog torzítani sem.


Helló,Tano! Az erősítőn nem sok állítani való van sajnos De majd óvatos leszek Köszi!


Úgyis hallani fogod ha tul vannak vezérelve a hangszórók, csúnyán torzítani fognak és csak utána mennek szét.

seta Elküldve: 2012-04-28 19:32 Erõsítõ kérdés

Helioport írta:
carobi írta: Sziasztok

Én is erősítőt kívánok betenni a csomagtartóba, találtam egy pár rca-t és egy szerintem cd-tár vezérlőt, a csomagtartó bal oldali kárpitja mögött,az rca-kat rákötöttem az erősítőre és szólt, a másik kábelt REM-nek használom, majd ez kapcsolja az erölködőt, eddig ok. A gondom a +12 volt behúzása lenne, ugyanis hátsó ülésem fix, nem dönthető és a csomagtartó felől nézve egy zárt vas az egész Hogyan tudom behúzni a kábelt ? Vagy egyáltalán hogyan tudom a hátsó ülést kiszedni, dönteni, hogy akár 1 lukat fúrjak ha másképpen nem megy ? A válaszokat előre is köszönöm !

Robi


Nem akarok okoskodni, nem vagyok lámer, de még nem vagyok mindentudó BMW ügyben, de elvileg neked is hátul van az akksid, ergo sum... ott a mego. Rákötnék egy előírt biztit (30A?), aztán csatt.


Sztem neki elöl van az akksi mert benzines és kicsi motor. Amugy ha felszeded a csomagtartó kárpitokat, akkor szerintem látni fogsz hátramenő nagyobb kábelkorbácsokat. Valamelyik mellett biztos hátra tudod húzni a (+)-t egy vastag kábelen. Arra nagyon figyelj, h a jelkábelek (aminek RCA csatlakozó a vége) lehetőleg semmilyen kábelkorbácshoz ne legyenek közel, a táptól pedig főleg legyenek távol, mert sok zavar átjöhet rajtuk. Mondjuk mélyládánál nem olyan gáz a zavar, de akkor is érdemes figyelni. Ja, és a remote-ot se az acc-ről add, hanem a rádió antenna kimenetéről (általában kék kábel, ha pedig gyári fejegységed van, akkor keresd meg neten h melyik az a drót).

seta Elküldve: 2012-04-28 13:13 Segítsetek!

aniko77 írta: Sziasztok!
Egy ilyen alkatrészre lenne szükségem,tudnátok segíteni hogy hol tudok ilyet venni?

Köszi a segítséget!


milyen alkatrészre? nincs sem kép, sem link

seta Elküldve: 2012-04-25 18:54 Minimális hifi upgrade

BalaBMW írta: Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata ilyesmi cuccal: Persze van sok márkából...

Mennyire nehéz bekötni? Honnan kell a kábelt húzni hozzá?


Élőben még nem láttam/hallottam, de sokat hallottam róla. Ezt ülés alá tervezték, és mivel ott van az ülésed alatt közvetlen, kb olyannak érezni a hangját (vagyis inkább a rázását) mintha egy izmosabb mélyláda lenne a csomiban. Viszont hallottam már olyat h bmwben nrm igazán fér be az ülések alá. Ha nem gyári fejegységed van, akkor nem nehéz bekötni. Ha gyári fejegységed van, akkor szerintem nem érdemes mélyládával próbálkozni, mert nem tudsz neki normális jelet adni. A gyári fejegységen nincs rendes jelkimenet, a hangszóróknak meg nem megy olyan frekvenciájú jel, ami a mélyládának kellene.

szerk.: Én amugy ennyi pénzből amennyibe ez kerül, inkább vennék egy közepes fejegységet, meg egy kicsi aktív mélyládát (pl. valami somogyi cuccot). A másik fejegységgel picit jobban szolnának a gyári hangszórók is és lenne normális jel a mélyládának. Szerintem ez tul drága.

seta Elküldve: 2012-04-24 17:06 Valaki segítsen

Sziasztok!

Átnéztem a topicokat a motor előfűtéssel kapcsolatban, és találtam pár szórvány információt, de szeretném tisztába rakni a dolgokat. A problémám jelenleg h a vízhőfok megáll a második csík körül. Ahogy azt olvastam, ki fogom cserélni a termosztátokat, de ha már lecserélem a hűtőfolyadékot is, akkor már kiváncsi vagyok h az előfűtés működik-e (remélem igen, mert ez alapján kutya drága...). A kérdésem az lenne h miben mutatkozik meg ha nem működik, és hogy tudom tesztelni h működik-e. Hollandiában vagyok és az adatkábelemet sajnos otthon hagytam, így hibakódot nem tudok kiolvasni.. Valami analóg módszerrel meg tudom állapítani h jó-e?
Köszi!

szerk.: Illetve ezeken kívül még mi mehet tönkre a hűtőrendszerben, amit érdemes lenne megnéznem ha már egyszer ugyis szétbontom?

seta Elküldve: 2012-04-23 22:12 iGO8: trükkök, tippek, okosságok

YELLOW írta: nálam nem ezzel volt gond. ennyire ne menjünk el. és csak magyarországról beszélünk, nm luxemburg-ról.
ha eccer beállítom neki, hogy autópályák használata+fizetős utak is, akkor miért vezet másfelé? ismeri az autópályát. a gyors és a rövidebb és a jól követhető funkciónak is ez felel meg. erre mégis a régi 3-as útra akart vezetni.
még az a szerencse, hogy gogle map-ba jól átnéztem az útvonalat. lehet inkább a telón lévő iGO MayWay-t.


Azt akarta h végre autózz vele kicsit, és világot akart látni...

seta Elküldve: 2012-04-11 16:18 Erõsítõ kérdés

mrdani írta:
Bero írta:
mrdani írta: Helló mindenkinek!
Van egy erősítőm, és az aksi a motortérbe van.
Hogy tudnám behozni külön vezetéken a + vezetéket?
Van bevezetve de arról megy a fejegység.
Az erősítő 20A-es.
Testet könnyű bekötni, nekem a + al van gondom
93' e36-os a csoda paripám.
Előre is köszönöm a válaszokat


Én a küszöb alatt vittem hátra


Köszönöm a választ!
Addig oké, hogy a küszöb alatt elviszem de a motortérből hogy viszem be az utastérbe a vastagabb kábelt a z erősítőnek?
A motortérbe van az aksi, nem a csomagtartóba mint a fateréba...


Az első gugli találtatban ez olvasható:

http://forums.bimmerforums.com...p?t=369468

Azt mondja, vedd ki a kesztyűtartót és hajtsd vissza a kárpitot egy kicsit. Keresd meg a kábelkorbácsot a vastag tápkábellel együtt ahogy átjön egy gumi "vakdugón" a tűzfalon. Ezen a gumi vakdugón szúrj óvatosan egy lyukat a kábelednek. Ha ügyes vagy akkor kissbb lyukat szúrsz mint a kábel és óvatosan beleerőlteted a kábelt, és ovatosan huzod végig, így a szigeteléssel sem lesz probléma, mert a gumi ráfeszül a kábelre.

seta Elküldve: 2012-04-03 23:30 Minimális hifi upgrade

Szabi46 írta:
Persze, majd meg lesz próbálva, hogy milyen lesz a navival. Amúgy ha cserélni akarom majd a hangszórókat mégis akkor az ajtóba kell egy db 13cm-es középmély meg hangváltó esetleg egy másik csipogó, hátra a kalaptartóba meg 16 vagy 16.5ös ovál 3utas?(csak a méretek miatt)


Ezekre amugy mind megtalálod a választ a másik topicban, ahol már ki lettek tárgyalva részletesen.