singletrack fórum hozzászólásai

singletrack Elküldve: 2008-06-14 11:02 Féktárcsa és fékbetét

Eric írta: Az mitõl függ, hogy elõl 285mm-es, vagy 300mm-es tárcsák vannak?
Az enyémen 300-asok vannak. Talán azért, mert touring?


Facelift után módosítottak a tárcsákon, meg a nagyobb motorokhoz (330) nagyobb tárcsa jár... sztem ahhoz, hogy touring nincs köze

singletrack Elküldve: 2008-06-12 18:20 Motormosás utáni gondok

Ilyen van az új OMV-nél az Osztyapenkónál, de Csepelen is láttam, de ott nemtom merre

singletrack Elküldve: 2008-06-11 23:41 Motormosás utáni gondok

A gépi mosó lassú gyilkossága a fényezésnek... Pont azért rossz mert gyors, nincs elég ideje a koszt feloldani, és a kefék szépen belegravírozzák a fényezésbe az összes porszemet, akármilyen puha a szivacs.

A nagynyomásútól nem kell félni

singletrack Elküldve: 2008-06-10 22:31 Féktárcsa és fékbetét

Sztem simán ráérsz ha majd ez a betét elkopik... én sokat mentem vele így pályán, nem történt semmi

singletrack Elküldve: 2008-06-10 20:04 Féktárcsa és fékbetét

peetie írta:
Mentem már vele 2000km-t a betét csere óta, ennyi alatt má csak illett volna neki bekopni nem?

BTW, van valami szabály az új betét bekoptatására? PL erõs fékezések az elején, vagy pont hogy gyengéden az elsõ x km-en?


Hát annyi alatt már tényleg be kellett volna... bár a fene tudja, nekem is sokáig csinálta, utána meg hamar el is kopott a betét, csak kb. 20e-t mentem vele. Aztán már tárcsával együtt cseréltem, és nem volt ilyen gond többé.

Nekem mindig azt mondják a szervizben, hogy az elsõ 100km-en csak finoman fékezzek betétcsere után, ugyhogy erre figyelni is szoktam.

singletrack Elküldve: 2008-06-10 19:50 Féktárcsa és fékbetét

peetie írta: A fene, úgy látszik hiába a betét csere, hiába hogy még nincs nagy válla a tárcsának, mégis tárcsa csere lesz. Az új betéttel ugyanis rázza a kormányt ha 120 felett fékezek vele A régi, kopott betéttel nem rázta. Ez miért lehet?


Ilyen nekem is volt, egy idõ után bekopott és abbahagyta... de amúgy már a tárcsacsere elõjele.

singletrack Elküldve: 2008-06-10 15:15 Bal hátsó futómû hiba

Én is elkezdtem listát írni

szervópumpa
olajszintmérõ
2 db izzítógyertya
termosztát
vízpumpa
1 db injektor
váltóolaj csere
külsõ hõmérsékletmérõ
kardántengely csapágy
ékszíj fõtengely tárcsa
navi lézerolvasófej
légtömegmérõ
elsõ szilentek, hátsó gátlócsúcsok (köszönettel a csodás magyar utaknak)

ezek amik csak úgy cserére szorultak, és most ami normális használat következtében:

2x olaj és összes szûrõ csere
téligumi (új), nyárigumi (használt)
elsõ lökhárító és küszöb lefujatása (najó ez saját hibából)
összes féktárcsa és fékbetét cseréje

árakra már nem mindenhol emlékszem, de inkább nem is akarok

singletrack Elküldve: 2008-06-10 14:08 Bal hátsó futómû hiba

Benten írta: Kezdek picit mérges lenni...
Autóm éles jobbkanyarba, mintha nyikkanna... Otthon leállítottam autót, jobb oldalról a kerék fölött, C oszlopnál elkezdtem ringatni az AUTÓT, üzemanyag csobogáson kívül, elõjött a nyikorgás. Embert autó mellé állítva, azt mondja, hogy a bal oldalról jön.
Szilent (hátsó felsõ)? Rugó (mocskoskemény fékezéskor, vagy nagyobb gázállásos indulásnál szintén van hangja[nyekereg])? Vagy a Diabolica által említett S alakú nyúlván/öntvényecske....

Amiért ideges vagyok: Kb mint a hímestojás, úgy bánok a mindenkori autómmal. DIREKT azért vettem 3,5 éveset, hogy ne legyenek problémái... (elõzõ 8 évessel besz*pt*m) ---->bocs, le kellett írnom valahova.


Na ebben teljesen együtt tudok veled érezni... nekem is állandóan elõjön vmi újabb f*szság, aztán vagy 2-3 alkalom után nyomtalanul eltûnik (ami a jobbik eset) vagy költhetem a kocsira a százezreket. 4 évesen vettem, 100e km-el, most van benne 135e és egy év alatt több mint fél millát rá kellett költenem. És nem szélsõséges dolgok, nagyjából mindent hibát hallottam más fórumtársaktól is. Pedig rohadtul vigyázok rá, de nem ér semmit.

Múltkor a szerelõm mesélt például arról, hogy miért is mennek ilyen hamar tönkre a dízel injektorok: egy rohadt minimális alkatrészt (valami kis gyûrû) direkt mûanyagból csinálnak benne, amire akár vigyázol, akár nem egy idõ után elkopik, cserélni persze nem lehet. Ha ugyanez acélból lenne, nem kéne 150e-kmenként 100 rongyokat kidobálni... de persze az a gyárnak nem lenne jó. És ez csak az egyik alkatrész...

Bocsi, hogy kicsit elkalandoztam, mert a te hibádban nem tudok segíteni, csak akármennyire imádom a kocsit én is szépen lassan baltával fogom szétverni mert az idegeim rámennek ezekre a dolgokra

singletrack Elküldve: 2008-06-08 11:15 Váltó nyomaték

Fekete320d írta: Én már mentem vele 230Km/h-t de szerintem a 220 felett már csak az a kis lejtõ segített be. És folyamatossan tartani inkább csak a 210-215öt tudja tartani. Tempomattal is. (120Km-es szakaszon tesztelve többször is München-Deggendorf szakasz). Viszont mióta voltam szakszervízben (németbe) olajcserén, nem akar 210 fõlé menni.
Valaki tudja hogy mennyit bír a 2003' évjáratú E46 automatája, mert chippeltetni akarok, és sokféle ajánlattal találkoztam 380-430Nm-ig. Van egy profi cég azokkal akarok dolgoztatni. Õk 185LE és 400Nm-t igértek. De fel is rakatom mérõpadra egybõl, az tuti.


Ha az automatát chippelteted, akkor rövid távon számolj a félmillás váltócserével is Már ezt a 330-at is nehezen bírja, a szervizben nagyon rosszakat hallok róla. A másik a turbo... az is alul van méretezve, chippelés után még gyorsabban behal (normál esteben csak 200e km körül )

singletrack Elküldve: 2008-06-04 12:01 Segítsetek!

Sziasztok!

Akinek 330i-je van, lehet, hogy tudna nekem segíteni:

Egy automata 530i-nél van olyan problémám, hogy amikor állóhelyzetbe lefékezek, akkor beremeg az egész mintha le akarna fulladni. Ezt naponta egyszer-kétszer eljátssza, még le nem fulladt.

Ha vmi hasonlót tapasztaltatok, és tudnátok segíteni mi lehet ez, akkor válaszaitokat szívesen várom!

üdv

singletrack Elküldve: 2008-06-02 20:31 330Ci váltó olaj

akkor olyan

bár múltkor mikor a szervizben cseréltettem (márkaszerviz) vmilyen esso atf-et raktak bele, és azt mondták, most már mindegyikbe ezt ajánlják... remélem nem szarik be

singletrack Elküldve: 2008-05-31 20:04 Vennék...

Sziasztok!

Keresnék 2003-as 320d-hez légtömegmérõt. Csak gyári vagy Bosch érdekel, és használt, lehetõleg nagyon jó áron

email: singletrack6@gmail.com

singletrack Elküldve: 2008-05-31 10:48 320d Motor

Sztem ez elég nagy valószínûséggel légtömegmérõ...

Pozsika írta: Sziasztok!

Nekem csinál olyat az autó, hogyha megyek tartósan 130-140 /5-ikben/...majd lelassítok olyan 60-70-re....már olyan brummogós hangja van, aki már szeretné, hogy váltsak vissza...de ha nem váltok és gázd adok, akkor lefullad...prüszköl kettõt hármat..gondolkodik még h fulladjon vgay ne....jó esetben ha elég gyors vagyok és kinyomom a kuplungot, akkor nem fullad le, de amúgy igen.
Csinálja ezt kisebb váltófokozatban is alacsonyabb sebességeknél.

Alapjáraton, mikor áll az autó mondjuk pirosban néha cisnál olyat h egy pillanatra leesik az alapjárat és megrángatja a kasznit....mintha kirázná a hideg kb ehhez hasonlít, lehet ezzel összefüggésben van?

Mi lehet a baja? 150LE-nek azért kellene menni 60-nal ötödikben, nem?

Ha kihuzatom és korán váltok vissza, akkor semmi baja nincs.

A JET-en tankolok, az milyen? ez baj lehet?

Szervizen azt mondták, hogy kihívnak egy computeres srácot, nemtom õ mit fog vele csinálni.

Pozsi



singletrack Elküldve: 2008-05-28 10:49 Olajcsere_

markooo írta: Hali!

Nos, megvettem a szûrõket és az olajat a kocsihoz(€245 ).
üdv: Márkó


Ennyiért én márkaszervizben megcsináltatom az egészet a legjobb olajból Jesszus...

singletrack Elküldve: 2008-05-26 17:50 hangos a motor

SoundkeY írta: melyik az a kut ?


hát OMV, és sztem a legdrágábbik a városban, a Szilágyi fasoron lévõ... de pl. az OMV-bõl se jó mindegyik, a BAH-nál lévõ például...