slooter fórum hozzászólásai
« előző12következő »

slooter Elküldve: 2015-01-01 17:31 Szívócsonk-pillangószelep

nickname írta:
dani00 írta:
slooter írta:
GRM írta:
slooter írta: Halo,

ma leszedtük a szívósort, rengeteg trutyi volt benne, mint ahogy a képen is látszik.

Próbáltam féltisztítóval leszedni, illetve kikaparni amennyire elértem. A pillangószelepek rendesen a helyükön vannak, nem lötyögnek. Érdemes gondolkodni dugózáson, vagy az csak akkor ha már ki vannak lazulva? 250.000 van kb az autóban most.

Szia! Egy évvel ezelőtt ezt én is megcsináltam, mert nem tudtam milyen állapotban vannak, de nálam is jól nézett ki az egész, nem lógott semmi, így én benne hagytam.




Nálad is ennyi trutyi volt a szívósorban? amennyire tudtam kikapargattam, de azért biztos maradt még benne bőven. sajnos nem lehet szétszedni ki van ez találva.



Szia!
Megelőzés céljából kell kiszedni, nem pedig már mikor ki van lazulva vagy esetleg már komolyabb baj van. Kiszeded és aztán nem kell aggódni miatta.
Nekem így nézett ki mikor szétszedtem, nagy szerencsém volt...




Ha már szét van szedve tömítéseket is érdemes cserélni.



Tömítéseket cseréltem mindjárt. Nekem szépen a helyükön vannak a pillangószelepek, visszaraktam így a szívósort, remélem nem lesz gond

slooter Elküldve: 2014-12-30 20:38 Szívócsonk-pillangószelep

GRM írta:
slooter írta: Halo,

ma leszedtük a szívósort, rengeteg trutyi volt benne, mint ahogy a képen is látszik.

Próbáltam féltisztítóval leszedni, illetve kikaparni amennyire elértem. A pillangószelepek rendesen a helyükön vannak, nem lötyögnek. Érdemes gondolkodni dugózáson, vagy az csak akkor ha már ki vannak lazulva? 250.000 van kb az autóban most.

Szia! Egy évvel ezelőtt ezt én is megcsináltam, mert nem tudtam milyen állapotban vannak, de nálam is jól nézett ki az egész, nem lógott semmi, így én benne hagytam.




Nálad is ennyi trutyi volt a szívósorban? amennyire tudtam kikapargattam, de azért biztos maradt még benne bőven. sajnos nem lehet szétszedni ki van ez találva.

slooter Elküldve: 2014-12-30 20:33 Turbo

viktor írta:
SP_323i írta:
slooter írta:
SP_323i írta:
slooter írta:
SP_323i írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Olajcsövet, tömítést szóval mindent újra a közelében. Amennyiben szükséges kartergáz szűrő csere, főleg ha betétes és nem lecsapatós van még benne. Az olajcsőben lehet odakozmált olaj ami miatt rosszabb a kenés.
Az EGR-t meg ne falaztasd le, mert önmagában csak teljesítmény vesztésed lesz. Ha nem akarod, hogy visszamenjen a kipuffgáz a szívó oldalra, akkor szoftveresen kell kiiktatni.
Meg ha már ennyire meg lesz bontva a kocsi, EGR, szívó oldal, intercoller tisztítás is legyen meg. Csak egy jó tanács
A fent leírt dolgoknak szinte mindnek van itt topikja. Érdemes utána olvasgatni

ui
ha nem indiszkrét a kérdés: mennyiért sikerült szerezni garrett-t?



Ettől az EGR lefalazástól én is tartok kicsit, csak a szerelő feldobta lehetőségként, de azt hiszem rendesen megtisztítom nem lehet nagy baj.

Garrett gyári turbó 250 eFt. az első nagyobb befektetésem a kocsiba, eddig csak izzítás vezérlő egység csere volt (16.000 Ft), de az mindjárt a vásárláskor . Tudtam is mikor megvettem hogy cserés lesz.

Köszi a segítséget!



Én dugóztam le, de a "kis mocsok" észleli és visszavesz a teljesítményből (nem adagol annyi naftát). Ez még városban nem lenne vészes, de pályán érezhetően lassú volt a gép. Kormolni viszont nem kormolt a kevés gázolaj miatt. Ezért írtam, hogyha ilyenen gondolkozol, akkor az csak szoftveresen legyen megoldva, mert sima dugózással nem lehet átverni az agyát




mivel érdemes takarítani pl a levegőcsöveket? van valvoline spray-m kimondottam egr-re, ami szerintem jó az intercooler-re is. van aki brigéciollal csinál mindent. valami hasznos tipp?



Brigeciol, benzin, egr tisztító. Szvsz minden amit be tudsz vetni
A szívó oldali járatokra még az üvegpucoló kefe is jó hatással tud lenni



Egy olaj csere sem ártana.




5W30 gyári bmw olajat rakok bele majd. ma addig jutottunk, hogy feltettük az új garrett turbót, szívósort visszaraktuk. nem volt kedvünk sokat dolgozni

a szerelő haverom azt mondja, hogy nem szükséges a turbóba olajat önteni, mivel indítás után mindjárt a turbó kapja először az olajat (hozzáteszem, nem nagyon bízom ebben a megoldásban, mivel a garrett videójában is a szerelő önt kb 1 deci olajat a turbó tengelyhez menő csövébe).

vélemény?

slooter Elküldve: 2014-12-30 18:50 Szívócsonk-pillangószelep

Halo,

ma leszedtük a szívósort, rengeteg trutyi volt benne, mint ahogy a képen is látszik.

Próbáltam féltisztítóval leszedni, illetve kikaparni amennyire elértem. A pillangószelepek rendesen a helyükön vannak, nem lötyögnek. Érdemes gondolkodni dugózáson, vagy az csak akkor ha már ki vannak lazulva? 250.000 van kb az autóban most.

slooter Elküldve: 2014-12-30 18:44 Egr szelep

EGR tiszítás előtt - után!

Rendesen tele volt, ráment egy flakon valvoline egr tisztító.

slooter Elküldve: 2014-12-29 22:06 Motor-váltó

nickname írta:
slooter írta:
rvarnai83 írta: Sziasztok megtudná valaki mondani, hogy egy e46 automata 320D-be milyen váltó olaj kell?



Nem egész 6 liter kell az automata váltóhoz, többféle olajat tehetsz bele, csak ne spórolj vele (tescos, meg unix olaj felejtős). A lényeg hogy az LT 71141-et tudja. Tömítés + szűrőt se felejts el cserélni.

én ezt rakattam bele http://www.acsiautos.hu/kenoan...fe-atf/417


és egy tipp: hozzáértő szaki csinálja, mivel nem mindegy milyen üzemi hőmérsékleten cserélik. asszem 35 fok, de ebbe nem vagyok biztos.

sok sikert


Én csak gyárit tennék bele. A szűrőt is feltétlenül cseréltesd.




ez az olaj tudja a gyári specit, szerintem nem hiba ezt belerakni, a valvoline azért prémium kategória. de mindenki maga dönti el.

slooter Elküldve: 2014-12-29 21:19 Motor-váltó

rvarnai83 írta: Sziasztok megtudná valaki mondani, hogy egy e46 automata 320D-be milyen váltó olaj kell?



Nem egész 6 liter kell az automata váltóhoz, többféle olajat tehetsz bele, csak ne spórolj vele (tescos, meg unix olaj felejtős). A lényeg hogy az LT 71141-et tudja. Tömítés + szűrőt se felejts el cserélni.

én ezt rakattam bele http://www.acsiautos.hu/kenoan...fe-atf/417


és egy tipp: hozzáértő szaki csinálja, mivel nem mindegy milyen üzemi hőmérsékleten cserélik. asszem 35 fok, de ebbe nem vagyok biztos.

sok sikert

slooter Elküldve: 2014-12-29 20:36 Turbo

SP_323i írta:
slooter írta:
SP_323i írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Olajcsövet, tömítést szóval mindent újra a közelében. Amennyiben szükséges kartergáz szűrő csere, főleg ha betétes és nem lecsapatós van még benne. Az olajcsőben lehet odakozmált olaj ami miatt rosszabb a kenés.
Az EGR-t meg ne falaztasd le, mert önmagában csak teljesítmény vesztésed lesz. Ha nem akarod, hogy visszamenjen a kipuffgáz a szívó oldalra, akkor szoftveresen kell kiiktatni.
Meg ha már ennyire meg lesz bontva a kocsi, EGR, szívó oldal, intercoller tisztítás is legyen meg. Csak egy jó tanács
A fent leírt dolgoknak szinte mindnek van itt topikja. Érdemes utána olvasgatni

ui
ha nem indiszkrét a kérdés: mennyiért sikerült szerezni garrett-t?



Ettől az EGR lefalazástól én is tartok kicsit, csak a szerelő feldobta lehetőségként, de azt hiszem rendesen megtisztítom nem lehet nagy baj.

Garrett gyári turbó 250 eFt. az első nagyobb befektetésem a kocsiba, eddig csak izzítás vezérlő egység csere volt (16.000 Ft), de az mindjárt a vásárláskor . Tudtam is mikor megvettem hogy cserés lesz.

Köszi a segítséget!



Én dugóztam le, de a "kis mocsok" észleli és visszavesz a teljesítményből (nem adagol annyi naftát). Ez még városban nem lenne vészes, de pályán érezhetően lassú volt a gép. Kormolni viszont nem kormolt a kevés gázolaj miatt. Ezért írtam, hogyha ilyenen gondolkozol, akkor az csak szoftveresen legyen megoldva, mert sima dugózással nem lehet átverni az agyát




mivel érdemes takarítani pl a levegőcsöveket? van valvoline spray-m kimondottam egr-re, ami szerintem jó az intercooler-re is. van aki brigéciollal csinál mindent. valami hasznos tipp?

slooter Elküldve: 2014-12-29 15:40 Turbo

SP_323i írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Olajcsövet, tömítést szóval mindent újra a közelében. Amennyiben szükséges kartergáz szűrő csere, főleg ha betétes és nem lecsapatós van még benne. Az olajcsőben lehet odakozmált olaj ami miatt rosszabb a kenés.
Az EGR-t meg ne falaztasd le, mert önmagában csak teljesítmény vesztésed lesz. Ha nem akarod, hogy visszamenjen a kipuffgáz a szívó oldalra, akkor szoftveresen kell kiiktatni.
Meg ha már ennyire meg lesz bontva a kocsi, EGR, szívó oldal, intercoller tisztítás is legyen meg. Csak egy jó tanács
A fent leírt dolgoknak szinte mindnek van itt topikja. Érdemes utána olvasgatni

ui
ha nem indiszkrét a kérdés: mennyiért sikerült szerezni garrett-t?



Ettől az EGR lefalazástól én is tartok kicsit, csak a szerelő feldobta lehetőségként, de azt hiszem rendesen megtisztítom nem lehet nagy baj.

Garrett gyári turbó 250 eFt. az első nagyobb befektetésem a kocsiba, eddig csak izzítás vezérlő egység csere volt (16.000 Ft), de az mindjárt a vásárláskor . Tudtam is mikor megvettem hogy cserés lesz.

Köszi a segítséget!

slooter Elküldve: 2014-12-29 15:35 Turbo

SP_323i írta:
slooter írta:
lela írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Itt van egy video, talán segít.
Ne felejtsd el összerakáskor a tengelyhez menő csőbe olajat fecskendezni.



gondolom a gyári 5w30 olajat kell befecskendezni oda?


Úgy, úgy!



Thanks

slooter Elküldve: 2014-12-29 14:39 Turbo

lela írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Itt van egy video, talán segít.
Ne felejtsd el összerakáskor a tengelyhez menő csőbe olajat fecskendezni.



gondolom a gyári 5w30 olajat kell befecskendezni oda?

slooter Elküldve: 2014-12-29 14:17 Turbo

b_imi írta:
slooter írta:
b_imi írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Kenési rendszer ellenőrzése, kartergáz szűrő tisztítás vagy csere (attól függ, milyen van benne), olajcsere, és én még kitakarítanám a levegő csöveket/coolert is. Az EGR-t ha ledugózod hibaüzenetet generál. Ki kell tisztítani és ennyi.



Akkor jó, nagyjából ezekre gondoltam én is. A kartergázszűrőnél ha jól tudom, ha már cserélve volt akkor ilyen labirintusos amit már nem kell cserélni.

Mikor megadta magát a turbó elkezdett kerregő hangot adni, és utána kék füst, minjárt félreálltam és trélerrel hoztuk haza (automata váltós). A kipufogón nem láttam olajfolyást, ettől függetlenül kaphatott olajat a katalizátor? érdemes azt is szétszedni, vagy majd kiég a rendszerből a maradék olaj?

Köszi előre is a segítséget!


Ha már szétbontod, akkor a katalizátort 2 perc levenni, és ha van benne olaj kiöntöd. De vélhetően a gyors reagálásnak köszönhetően nem kerülhetett bele sok (úgyis látszik majd a csatlakozásnál). A lecsapatós kartergáz szűrőt csak ki kell mosni és vissza lehet rakni.
Sok sikert a cseréhez



oké, remélem simán megy minden és utána is repeszt a kocsi majd rendesen

gyárilag betétes kartergázszűrő van benne nem tudod? csak mert holnapig nem hiszem hogy tudok másikat szerezni ha cserés.

slooter Elküldve: 2014-12-29 13:59 Turbo

b_imi írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Kenési rendszer ellenőrzése, kartergáz szűrő tisztítás vagy csere (attól függ, milyen van benne), olajcsere, és én még kitakarítanám a levegő csöveket/coolert is. Az EGR-t ha ledugózod hibaüzenetet generál. Ki kell tisztítani és ennyi.



Akkor jó, nagyjából ezekre gondoltam én is. A kartergázszűrőnél ha jól tudom, ha már cserélve volt akkor ilyen labirintusos amit már nem kell cserélni.

Mikor megadta magát a turbó elkezdett kerregő hangot adni, és utána kék füst, minjárt félreálltam és trélerrel hoztuk haza (automata váltós). A kipufogón nem láttam olajfolyást, ettől függetlenül kaphatott olajat a katalizátor? érdemes azt is szétszedni, vagy majd kiég a rendszerből a maradék olaj?

Köszi előre is a segítséget!

slooter Elküldve: 2014-12-29 13:37 Turbo

Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!
« előző12következő »