YELLOW írta:
squierbandi írta:
szeva
320d 100kw
lehet hogy off a téma de szerintem nem mert először turbónyomásra gyanakodtam amikor padlógázt adva ingadozó teljesítményt tapasztaltam és más is írt már ide pont ugyan ilyen problémával.
Pár napja egy kisebb aprítás a parkolóban és teljesen leállt az autó.
Elsőként az összes biztosítékot egyenként ellenőriztem mert nem tok németül.![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
A motortér teljes szét borítása nem hozott eredményt ,elszakadt vagy lecsúszott vezetéket kerestem.
Tovább szűkítve eljutottam odáig hogy nem jut a motorba anyag.
Mivel az üzemanyag szűrőház is üres volt rá kellett jönnöm hogy a tankból nem jön előre az üzemanyag.
Újra a biztosíték tábla következett csak már a google fordító használata után.
(kraftstoffpumpe) Nos a táp szivattyú biztosítéka helyén egy üres lyuk tátongott.
Ezért nem találtam kiégett biztosítékot.
A feltevéseim:
1
Üzemanyag szivattyú nélkül működőképes az autó de ha egy hosszú élek kanyarban a tankban lévő kevés üzemanyag félre löttyen akkor lelevegősödik és az adagolóban lévő szivattyú nem képes újra előre szívni a folyadékot ahogyan azt a régi diesel adagolók tették.
2
Ha egy adagoló túlnyomással van tervezve akkor nyomás nélkül akár üzemelhet is de a tervezett ,szükséges üzemanyag mennyiséget nem képes biztosítani a motor számára.
Kvázi szarul megy a kocsi és nem a turbó a szar.
Természetesen erre előbb is rá jöttem volna ha elviszem diagnosztikára.
és hova lett a szivattyú biztosítéka?
elszublimált, vagy eldiffundált? ![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_biggrin.gif)
amúgy elvileg egy szintig nagyon nem is kell szivattyú, ezért célszerű, inkább teli tankkal közlekedni, mint állandóan max 15 literig töltögetni, mert sokat segít a szivattyúnak a több üzemanyag, ami jobban hűti, és segít a nyomásban.
több órán keresztül kerestem a biztosítékot.
ki szereltem a kesztyűtartót is miatta.
De eleve az is kizárt hogy esetleg kiesett.
Amikor vettem az autót akkor is megvolt neki az ingadozó teljesítmény problémája.
az előző tulaj adott hozzá vákumvezérlő szelepet,vákumtartályt,csöveket.
Tehát már ők is turbóra gyanakodtak és ezért vásárolgatták hozzá a cuccokat.
Valószínűnek tartom hogy már náluk sem volt benne a biztosíték.
Én sem vettem észre mert ,ahogy írtad is ,én is mindig tele tankkal járok.
Azóta olvasgattam még hozzá és az van hogy az adagolónak szüksége van a túlnyomásra.
Nem mindegy hogy úgy kell szívnia vagy nyomással érkezik az anyag,még ha az akár csak 1,5 is,de amúgy nem tudom mennyi.
Most sokkal karakteresebben gyorsul.
Amikor megvettem akkor is nagy élmény volt a daewoo lanos után de most még egyszer adta azt az élmény hogy: milyen jól megy
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
Majdnem vettem egy felújított turbót 100.000-ért
Szerencse a szerencsétlenségben hogy kevés üzemanyaggal verettem neki és így kiderült az amúgy ,pofonegyszerű ,hiba.