szakimaci fórum hozzászólásai

szakimaci Elküldve: 2015-01-13 20:03 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
szakimaci írta:
gfeco írta:
Tano írta:
szakimaci írta: ...Az mi, hogy öngyújtós?...


Úgy érti öngyulladós, vagyis dízel.


Szia
Nekem a Facelift elötti 316 i is kettőstömegű.
Nem szokott velük baj lenni csak inkább dizelnél.


Na....dízelre még nem hallottam ezt. Egyre jobban úgy vagyok ezzel a vásárlással, hogy mindegy mit veszek, mindegyikkel lehet valami baj.


nagyon jó a meglátásod. a használtautó mindig lutri. és azért az ár sejtet sok mindenre, persze nem minden esetben.
ahogy írták az M43-al van a legkisebb rizikó, bár az olyan kasztniba van helyezve, aminél azért jellemzőbb a korrodálás, és talán a futóműhibák is jellemzőbbek. mérlegelni kell. ha azt nézed motor egyszerűbb és olcsóbb cserélni, mint egy egész kasztnit. jó ajánlás nincs, mert minden eset más, minden autó más, a típushibálból lehet egy közelítő jellegű megállapítást tenni.
egyébként úgyis az szív a legjobban, aki minél jobban körüljárja a témát és próbál odafigyelni. aki meg találomra vesz, lehet sosem fog szívni vele...


Nagyon igaz, amit írsz. Csak a szerelőben bízom, aki eljön velem, meg abban, hogy nem fog elvakítani a vásárlási láz. Ismeri valaki a debreceni Magisz-t? Kézenfekvőnek tűnik onnan venni egyet.

szakimaci Elküldve: 2015-01-13 11:42 Megvegyem? Vegyek ilyet?

gfeco írta:
Tano írta:
szakimaci írta: ...Az mi, hogy öngyújtós?...


Úgy érti öngyulladós, vagyis dízel.


Szia
Nekem a Facelift elötti 316 i is kettőstömegű.
Nem szokott velük baj lenni csak inkább dizelnél.


Na....dízelre még nem hallottam ezt. Egyre jobban úgy vagyok ezzel a vásárlással, hogy mindegy mit veszek, mindegyikkel lehet valami baj.

szakimaci Elküldve: 2015-01-12 20:16 Megvegyem? Vegyek ilyet?

hil írta:
szakimaci írta: Na....elég sok információval gazdagodtam, amiért köszönet mindenkinek.
A hozzászólásokból akkor jól vettem ki, hogy
- a 316i és 318i lehet, hogy eszi az olajat és ott van a valvetronic.
- a 320i-ben meg ott van a kettős tömegű lendkerék.
A kettős tömegű mennyire meghibásodó ebben a típusban, valamint az törvényszerű, hogy minden 316i és 318i eszi az olajat és rossz lesz a valvetronic, vagy egy ellenőrzött előéletű autó nem olyan nagy lutri?

Szia!
Úgy tudom, mindegyikben van kettős tömegű lendkerék, még az fl előtti 318i-ben is, csak az öngyújtósban szokott gond lenni vele.
hil


Én meg úgy tájékozódtam, hogy csak 20i-től felfelé van kettős tömegű. Az mi, hogy öngyújtós?
És mi a helyzet a valvetronic-al? Nagyon gáz? Drága rendbe rakni?

szakimaci Elküldve: 2015-01-12 17:49 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Na....elég sok információval gazdagodtam, amiért köszönet mindenkinek.
A hozzászólásokból akkor jól vettem ki, hogy
- a 316i és 318i lehet, hogy eszi az olajat és ott van a valvetronic.
- a 320i-ben meg ott van a kettős tömegű lendkerék.
A kettős tömegű mennyire meghibásodó ebben a típusban, valamint az törvényszerű, hogy minden 316i és 318i eszi az olajat és rossz lesz a valvetronic, vagy egy ellenőrzött előéletű autó nem olyan nagy lutri?

szakimaci Elküldve: 2015-01-09 11:51 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Pocses írta:
szakimaci írta:
Pocses írta:
szakimaci írta:
hil írta:
szakimaci írta:

Köszönöm a segítséget!
A velvetronic mennyire meghibásodó dolog? Azért kérdem, mert szeretnék minél fiatalabbat venni, amikben ezek szerint benne van ez a rendszer. A fogyasztása ezeknek milyen, mert eddig hallottam 7 litertől 12 literig mindent. Persze ez összefügg a sofőr lábától is, de egy átlag, normál használatnál mégis mennyi? Ja...mennyi km-t tudnak elmenni nagyjavítás nélkül, mert amit néztem és belefér a keretbe azokban kb. 160-170 ezer van. Már sok lesz a kérdés, de jól látom, hogy az alkatrész árak ugyanolyanok mintha egy focusba vagy octaviába venném?
Mégegyszer köszönöm!


Szia!
Én is N46b20 motoros autót akarok venni a mostani helyett, de sokan, nagyon sokan lebeszélnek róla.
Amiket hallottam: láncátugrás, olajfolyás, Valvetronic élettartam 150K körül van, akkor érdemes a vezérlést is cserélni. Ez mindösszesen a tömítésekkel, munkadíjjal együtt úgy 500K Ft. 140-ért már lehet venni komplett motort. Sokak szerint ez a BMW legszarabb motorja!
Azért még nem adom fel.
A fenti infókban (több helyről is kérdeztem, nagyjából ugyanazt mondták) ha nekem hazudtak, akkor most én is Neked.
hil


Na, az baj, mert ahogy nézem már a 2002-es évjáratú 318i-ben is a 143 lovas motor van. Eseteg a 316-osok megbízhatóbbak, vagy a 320i-k ?


A napokban voltunk szerelőnknél barátommal, Neki is a 143 lovas motorú E46 van.
2100 km után megint bejelzett az oli pilács. Már minden szivárgás megszüntetve, mégis elég jól fogy az olaj. Úgy néz ki szelepszár szimering csere lesz majd, de ha már szét lesz kapva, akkor vezérlés csere is ajánlott. Erre kérdem Attilát az enyémnél lehet ilyen gond?
Széles mosoly, azt mondja ez egy kőkori technika, kiforrott 16 évig gyártották ugye az előd E36 ból "örökölt" motor, még a lánc miatt sem kell aggódnom, ezeknél még mindent 2X olyan erősre gyártottak. Ezután már rámentek a súlycsökkentés stb stb (bla bla bla duma a gyártótól), ugye mi is tudjuk gyorsan sokat olcsón gyártásra mint minden más márkánál is.

És neked milyen BMW-d van és milyen motorral?



Katt a nick nevemre, és láthatod.


Ja....bocs! Mennyire vagy megelégedve vele? Megbíhatóbb a 318i-nél? Ha igen akkor lehet, hogy én is olyat veszek vagy 320i-t.

szakimaci Elküldve: 2015-01-09 08:53 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Pocses írta:
szakimaci írta:
hil írta:
szakimaci írta:

Köszönöm a segítséget!
A velvetronic mennyire meghibásodó dolog? Azért kérdem, mert szeretnék minél fiatalabbat venni, amikben ezek szerint benne van ez a rendszer. A fogyasztása ezeknek milyen, mert eddig hallottam 7 litertől 12 literig mindent. Persze ez összefügg a sofőr lábától is, de egy átlag, normál használatnál mégis mennyi? Ja...mennyi km-t tudnak elmenni nagyjavítás nélkül, mert amit néztem és belefér a keretbe azokban kb. 160-170 ezer van. Már sok lesz a kérdés, de jól látom, hogy az alkatrész árak ugyanolyanok mintha egy focusba vagy octaviába venném?
Mégegyszer köszönöm!


Szia!
Én is N46b20 motoros autót akarok venni a mostani helyett, de sokan, nagyon sokan lebeszélnek róla.
Amiket hallottam: láncátugrás, olajfolyás, Valvetronic élettartam 150K körül van, akkor érdemes a vezérlést is cserélni. Ez mindösszesen a tömítésekkel, munkadíjjal együtt úgy 500K Ft. 140-ért már lehet venni komplett motort. Sokak szerint ez a BMW legszarabb motorja!
Azért még nem adom fel.
A fenti infókban (több helyről is kérdeztem, nagyjából ugyanazt mondták) ha nekem hazudtak, akkor most én is Neked.
hil


Na, az baj, mert ahogy nézem már a 2002-es évjáratú 318i-ben is a 143 lovas motor van. Eseteg a 316-osok megbízhatóbbak, vagy a 320i-k ?


A napokban voltunk szerelőnknél barátommal, Neki is a 143 lovas motorú E46 van.
2100 km után megint bejelzett az oli pilács. Már minden szivárgás megszüntetve, mégis elég jól fogy az olaj. Úgy néz ki szelepszár szimering csere lesz majd, de ha már szét lesz kapva, akkor vezérlés csere is ajánlott. Erre kérdem Attilát az enyémnél lehet ilyen gond?
Széles mosoly, azt mondja ez egy kőkori technika, kiforrott 16 évig gyártották ugye az előd E36 ból "örökölt" motor, még a lánc miatt sem kell aggódnom, ezeknél még mindent 2X olyan erősre gyártottak. Ezután már rámentek a súlycsökkentés stb stb (bla bla bla duma a gyártótól), ugye mi is tudjuk gyorsan sokat olcsón gyártásra mint minden más márkánál is.

És neked milyen BMW-d van és milyen motorral?

szakimaci Elküldve: 2015-01-09 07:27 Megvegyem? Vegyek ilyet?

hil írta:
szakimaci írta:

Köszönöm a segítséget!
A velvetronic mennyire meghibásodó dolog? Azért kérdem, mert szeretnék minél fiatalabbat venni, amikben ezek szerint benne van ez a rendszer. A fogyasztása ezeknek milyen, mert eddig hallottam 7 litertől 12 literig mindent. Persze ez összefügg a sofőr lábától is, de egy átlag, normál használatnál mégis mennyi? Ja...mennyi km-t tudnak elmenni nagyjavítás nélkül, mert amit néztem és belefér a keretbe azokban kb. 160-170 ezer van. Már sok lesz a kérdés, de jól látom, hogy az alkatrész árak ugyanolyanok mintha egy focusba vagy octaviába venném?
Mégegyszer köszönöm!


Szia!
Én is N46b20 motoros autót akarok venni a mostani helyett, de sokan, nagyon sokan lebeszélnek róla.
Amiket hallottam: láncátugrás, olajfolyás, Valvetronic élettartam 150K körül van, akkor érdemes a vezérlést is cserélni. Ez mindösszesen a tömítésekkel, munkadíjjal együtt úgy 500K Ft. 140-ért már lehet venni komplett motort. Sokak szerint ez a BMW legszarabb motorja!
Azért még nem adom fel.
A fenti infókban (több helyről is kérdeztem, nagyjából ugyanazt mondták) ha nekem hazudtak, akkor most én is Neked.
hil


Na, az baj, mert ahogy nézem már a 2002-es évjáratú 318i-ben is a 143 lovas motor van. Eseteg a 316-osok megbízhatóbbak, vagy a 320i-k ?

szakimaci Elküldve: 2015-01-08 20:22 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Levimester írta:
szakimaci írta: Sziasztok!

Új vagyok itt, és még BMW-m sincs. Nyáron szeretném megvenni az elsőt, amihez segítséget szeretnék kérni. A kiszemeltem egy E46 318i lenne. A keret kb.: 1,5 millió.
1. Ebből az összegből lehet-e már jót venni?
2. Mikre kell odafigyelni vásárláskor?
3. Ennek is megvan a 320d pillangószelep hibája?
4. Mennyire megbízható, vagy melyik évjárat vagy motor ajánlott?
Sajnos nincs időm végigolvasni a fórumot, ezért elnézést kérek ha már pár kérdésre válaszoltatok.

Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!


1. Lehet, de vigyél olyat aki ismeri a típust.
2. Vidd el egy átvizsgálásra, futómű főleg ( ne kopogjon mint állat, lengőkarok), hibakódot olvastass.
3. Az csak a dízeleknél.
4. Ha nem facelift akkor 118 Le-set, M43 motorcsalád, nagyon megbízható, ha teheted 2000.05-utánit, ha facelift ott valvetronic miatt több hibalehetőség merülhet fel, ott az 1.8-as 116 Le a 2.0 143 Le, ezek is 4 hengeresek.


Köszönöm a segítséget!
A velvetronic mennyire meghibásodó dolog? Azért kérdem, mert szeretnék minél fiatalabbat venni, amikben ezek szerint benne van ez a rendszer. A fogyasztása ezeknek milyen, mert eddig hallottam 7 litertől 12 literig mindent. Persze ez összefügg a sofőr lábától is, de egy átlag, normál használatnál mégis mennyi? Ja...mennyi km-t tudnak elmenni nagyjavítás nélkül, mert amit néztem és belefér a keretbe azokban kb. 160-170 ezer van. Már sok lesz a kérdés, de jól látom, hogy az alkatrész árak ugyanolyanok mintha egy focusba vagy octaviába venném?
Mégegyszer köszönöm!

szakimaci Elküldve: 2015-01-08 12:39 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Sziasztok!

Új vagyok itt, és még BMW-m sincs. Nyáron szeretném megvenni az elsőt, amihez segítséget szeretnék kérni. A kiszemeltem egy E46 318i lenne. A keret kb.: 1,5 millió.
1. Ebből az összegből lehet-e már jót venni?
2. Mikre kell odafigyelni vásárláskor?
3. Ennek is megvan a 320d pillangószelep hibája?
4. Mennyire megbízható, vagy melyik évjárat vagy motor ajánlott?
Sajnos nincs időm végigolvasni a fórumot, ezért elnézést kérek ha már pár kérdésre válaszoltatok.

Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!