szeda fórum hozzászólásai

szeda Elküldve: 2012-02-12 21:10 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

isohunt.com oldalon le tudod szedni.beírod hogy bmw road map vagy hasonlót.Vagy 3 oldalt találhatsz így és a legújabb is fent van.

tom323ci írta: Sziasztok ! Eloszor is bocsi ha hulyesegeket kerdezek de 1hete van meg a dragasagom egyem is meg na szoval a gondom az h e60 prof nagy navihoz szeretnek kozep europas dvdt leszedni de nemtom honnan tudnam es h milyen lepesek elozik meg a hasznalatat gondolok itt a frissitere mert olvastam errol is, 2004 es dvdt kaptam hozza csak a baj az hogy nemetig van terkep en meg angliabol mennek haza es jo lenne ha nemet utan nem a tablakat kellenw sasolni ha mar ott a benga nagy navi ! Segitsegetek elore is koszi aki segit nekem meg van hivva hozzank egy pecara nyaron


szeda Elküldve: 2012-02-12 08:41 állófûtés

bmw320d4 írta:
ignasow írta: Sziasztok! Röhej de nem tudom hol kell bekapcsolni az állófűtést e46 320d-ben webasto márkájú. Hilfe


Sehol nem tudod bekapcsolni, az a kályha kiegészítő fűtés. (biztos, hogy 2000-es évjáratú a kocsid?)


Ahhoz kéne venned külön egy vezérlőt.vaterán már kapsz olyan 20-30.000 környékén.Csak kábellel együtt adj érte pénzt! Egy ügyesebb elektromos megoldja hogy az eredeti funkciója mellett te is tudd időzíteni.
Nekem anno a merciben így volt megoldva.

szeda Elküldve: 2012-02-11 22:23 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Tiba írta:
szeda írta: Szia, Hol tudok hozzá jutni? Nekem nem kéne mind a 10.
Most is csak egyetlen cd-m van amin a magyar térkép is rajta van.Le lehet tölteni valahonnan? Torrentet nem találtam.

Tiba írta: Van hozzá frissebb:
A total of 10 CDs v.2011 - 2012

CD 1 Benelux

CD 2 Central Europe (A, CH, Cz, D, Fl, I, Slo)

CD 3 Eastern Europe

CD 4 France

CD 5 Great Britain/Ireland

CD 6 Germany

CD 7 Italy/Greece

CD 8 Scandinavia

CD 9 Spain/Portugal

CD 10 MajorRoadsEurope



A cd3 as a magyar. Linket nem tudok adni sajna de nekem megvan.




Hogy juthatnék hozzá? Esetleg le tudnád másolni a lemezt?

szeda Elküldve: 2012-02-11 21:03 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Szia, Hol tudok hozzá jutni? Nekem nem kéne mind a 10.
Most is csak egyetlen cd-m van amin a magyar térkép is rajta van.Le lehet tölteni valahonnan? Torrentet nem találtam.

Tiba írta: Van hozzá frissebb:
A total of 10 CDs v.2011 - 2012

CD 1 Benelux

CD 2 Central Europe (A, CH, Cz, D, Fl, I, Slo)

CD 3 Eastern Europe

CD 4 France

CD 5 Great Britain/Ireland

CD 6 Germany

CD 7 Italy/Greece

CD 8 Scandinavia

CD 9 Spain/Portugal

CD 10 MajorRoadsEurope


szeda Elküldve: 2012-02-11 07:15 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

oké.köszi.Nekem ha minden igaz 2009-es a térképem.Ha valakinek kell szóljon.


kempelen írta:
szeda írta: Valaki meg tudná mondani hogy merre találom a GPS antennáját? Folyamatosan marhaságokat ír ki.A másik kérdésem hogy nagy navim van 2002-es a kocsi de hátul cd-s a navigáció.Akkor az MK3-as? Valaki ehhez tud valami frissebb térkép linket?


A touring GPS antennája a hátsó ajtó spoiler-e alatt van.

Ha hátul cd-s a navi, akkor igen MK3-as.

Nem tudok friss cd-s változatról, de ez nem jelenti azt hogy nincs.



szeda Elküldve: 2012-02-10 12:30 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Valaki meg tudná mondani hogy merre találom a GPS antennáját? Folyamatosan marhaságokat ír ki.A másik kérdésem hogy nagy navim van 2002-es a kocsi de hátul cd-s a navigáció.Akkor az MK3-as? Valaki ehhez tud valami frissebb térkép linket?

szeda Elküldve: 2012-02-09 03:41 Állófûtés és hûtés

csabi3388 írta:
Tano írta:
csabi3388 írta: Sziasztok!

Remélem valaki tud segíteni vagy mondani valamit mert elég érdekes a problémám. 99'es e46-os 328i-m van webasto állófűtéssel. Igazság szerint eddig nem is foglalkoztam vele sőt be sem kapcsoltam csak a napokban a nagy hideg miatt próbálkoztam vele. Bekapcsolom, zúg-búg kattog de meleg az nincs . Az a gond hogy azt sem tudom egyáltalán milyen elven működik vagy mit művel az ott nekem a motortérben. kb fél órát ment és csak annyit vettem észre az egészből, hogy pár cső a motortérben forró lett és ennyi. Ha valaki tud vmi okosat mondani azt megköszönném!


A webasto féle gyakorlatilag egy kályha, üzemanyagot éget el, és ezzel melegíti fel a hűtővizet hőcserélőn keresztül, amit keringet. Ha a csövek melegek lettek, akkor működik rendben.


Valamilyen szinten biztosan működik mert ugye hangja van csak éppen semmilyen meleget nem csinál sem az utastérben sem pedig máshol. Csak 2 cső forrósodik fel és annyi.


Van benne egy keringetőszivattyú.Szerintem neked az nem megy.utólagos beépítésnél nem feltétlen szokták rákötni a belső fűtést hiszen indítás után egyből meleget fúj.A belső fűtés eléggé megterhelő az aksinak

szeda Elküldve: 2012-02-07 19:52 Az E46 Üzembentartási költsége.

Az autót 2010 májusban vettük.Akkor úgy kaptam meg hogy kapott egy nagyszervizt, ezen kívül első futóműben minkét oldali lengőkar, szilentek cserélve lettek.A fékek szintén:tárcsa és betét elöl hátul.ez az árban benne volt.
Júniusban automata olajcsere.Az olaj 23.000forint volt, Castrol ment bele, szűrőt már nem tudom.
Június közepétől augusztus végéig pillangószelep beszakadás, motor javítás.Összesen három hengerfejtömítés, két adag olaj és szűrő meg a többi. Mindezt 450.000+tréler és két szerviz segítségével.
Szeptemberben pár izzó cseréje 1500 forint, magam csináltam.
Októberben főtengely ékszíjtárcsa, szíj,szíjfeszítő kar és görgők kb 80.000huf volt
2011 február izzítógyertyák és akkumlátor, összesen 40.000huf de a gyertyák még nincsenek benne a motorba.
Az eltelt idő alatt 12.000km-t mentem vele.
Várható kiadások: Két első lengéscsillapító, olajat 15.000-ként cserélek, jobb első ablak nehezen megy fel. váltógombon elszakadt a varrás azt kormánnyal együtt bőröztetném, jobb ülésfoglaltság jelző.
Hirtelen ennyi.Nem adom össze...

szeda Elküldve: 2012-02-07 19:28 Autóvásárlás

hancurozo írta:
szeda írta: Ezt a dilemmát nekem több szervízben is megválaszolták. "A dízelekből élünk"
Nem volt eddig sok dízel autóm de egyik sem volt olcsóbb a benzinesnél.Amit megspóroltam mindig ráköltöttem.Ezen kívül "zörög-csörög" alapjáraton.Kultúrált járásnak semmi nyoma egy benzineshez képest.A dolog persze idézőjeles.Akinek csak ezeknél szarabb autója volt annak egy ilyen dízel maga a csoda.
Én tegnap a városi havas pánikos hangulatban 8.5 liter gázolajat fogyasztottam el.Autópályán tutira jó a dízel de a dízel automata dugóban egy decivel sem olcsóbb.
Az esély hogy kiélvezték a 200K fölötti motort a dízeleknél is esélyes hiszen a 20d úgy teljesít mint a 20i és hidd el előbb szétesik rajta valami mint benzines társán.



Ha valaki megnézi, a külföldön lévő 400e km-t futott autókat (e46), a belsőben minimális kopásnyomok láthatóak (kormány, váltó). A kettőstömegű lendkerék még gyári, a turbó szintén eredeti, a motor bontatlan. Az elgondolkodhat, hogy akkor mit kapott/futott az általa megvásárolt autó. Van off márkában is 500e km.t meghaladó futásteljesítés hiba nélkül (céges autó) úgy, hogy az autópiacon használt megkímélt Németországi autókat szidják és 150e km-nél porlasztót, turbót, stb. kellett felújítani. A meghibásodásoknál a nagy számok törvénye. Sok dieselt hoztak be az országba (többet mint benzinest) ezért magasabb a meghibásodás is. Nekem csak kopó alkatrészeket kellett cserélni, 5,6-5,9 az átlagfogyasztásom (nem kímélem, de nem városban és nem autópályán használom) jó a turbó, lendkerék (mind gyári), szépen indul, kultúráltan jár, nem hangos, pedig van benne km. Mondom ezt úgy, hogy volt benzinesem, dieselem is (több off márkából is).


Vegyünk egy alap hibát.Pillangószelep beszakadás.Na ez és még sok más nincs egy benzinesben.Egy 16-18i pedig nagyjából ugyanannyit fogyaszt városban.
Nálam gyakorlatilag az okozta az összes hibát hogy szakszerűtlenül rakták össze.Elpöfögtem vele egy másik szervizbe ahol kaptam egy olyan állapotfelmérést aminek a rövid tömör eredménye hogy innen max tréleren és ne menjek vele mert rosszul van összerakva.Akkor megint szétszedték és összerakták.Persze a rossz izzítógyertyát, a szakadt ékszíjtárcsát, a kopott szíjfeszítőgörgőket ott sem nézte senki.Így lehetett vinni a harmadik szervizbe is.Ebből ugye az izzítógyertya csak most bukott ki.
Nekem az a bajom hogy egyszerűen nincs jó szerelő.Akik értenek hozzá azok annyira kevesen vannak.Én nem tudtam kinek higgyek hiszen már az első szervizt is ajánlás útján kaptam.
Amit itt leírtam számszerűsítve több mint 500.000forint.Tudom egy másik motor egyszerűbb lett volna.De akkor ki tudta ezt.
Én azért tartom jobb választásnak mert egyszerűbb szervizben is orvosolni tudják ha van vele valami.
A németek értenek az autóikhoz.Nem véletlenül minden ország saját márkája a legkedveltebb.Azt is nézni kell hogy szerviz oldalon mi a helyzet! Itthon kifejezetten szar.

szeda Elküldve: 2012-02-07 04:40 Autóvásárlás

Coyote írta:
jons írta:
BalaBMW írta:
Ha nem mennék ilyen sokat, akkor benzinesben gondolkodnék, de ennyi km-nél szerintem már megéri a dízel. Meg nem tudom, hogy egy benzines motornak mennyire árt meg ha 200+e km van benne. Főleg, hogy gondolom a legtöbben nem kímélték. Azért vették, hogy kiélvezzék... Persze itt is vannak kivételek, de az meg nem ez az árkategória.


Nem tudom. Az e39.hu -n van egy költség számláló topic. Oda beírják a tulajok, hogy mennyit költöttek megvétel után a kocsira. Nézz szét ott. Kapsz majd egy viszonylag hiteles képet. Én nem akarlak lebeszélni a dizliről, mert nekem is nagy vágyam! De vannak dízeles kollegák itt szép számmal, majd ők megmondják a tutit.


Én pl részletesen vezetem a költségeket, és mivel én is sokat megyek (40k/év) nekem 200-250k Ft megtakarítást jelent a dízel, legrosszabb esetben is. Mert ugye gázolaj nem csak benzinkúton van. Ez a megtakarítás bőven lefedi a benzineshez képest esetlegesen drágább szervízt. Bár az utóbbi 30.000 alatt még nem volt semmilyen gondom, ami a motorral kapcsolatos lenne. 180000 km után meglepően jó állapotú a motor, Jons is megerősítheti.

Butaság és hülye magyar dolog ez a számmisztika: 200000 km semmi egy mai BMW szintű autónak. Persze, beszarhat a turbó vagy a kettős tömegű lendkerék. Benyásnál meg a lambdaszonda és barátai. De nem törvényszerű.
Napi rövidtávú ingához benyás ajánlok, hosszabb ingához (ahol be tud melegedni a motor) mehet a dízel is. Ha költségekről van szó: a legtöbbet felesleges (de nekem fontos) szépítgetésre költöttem, illetve normál karbantartásra, meg egy apró balesetre. Egyik sem azért volt mert dízel vagy benyás.


Ezt a dilemmát nekem több szervízben is megválaszolták. "A dízelekből élünk"
Nem volt eddig sok dízel autóm de egyik sem volt olcsóbb a benzinesnél.Amit megspóroltam mindig ráköltöttem.Ezen kívül "zörög-csörög" alapjáraton.Kultúrált járásnak semmi nyoma egy benzineshez képest.A dolog persze idézőjeles.Akinek csak ezeknél szarabb autója volt annak egy ilyen dízel maga a csoda.
Én tegnap a városi havas pánikos hangulatban 8.5 liter gázolajat fogyasztottam el.Autópályán tutira jó a dízel de a dízel automata dugóban egy decivel sem olcsóbb.
Az esély hogy kiélvezték a 200K fölötti motort a dízeleknél is esélyes hiszen a 20d úgy teljesít mint a 20i és hidd el előbb szétesik rajta valami mint benzines társán.

szeda Elküldve: 2012-02-06 17:34 Akkumulátor

Kaszáltak ma az akkumlátorosok! Szinte minden ismerősöm valamilyen indítási gonddal küzd.
Ma 3db új akkumlátort vásároltam közel a minimálbér áráért.Nagyon megérte ma felkelni.A BMW kapta a legnagyobbat egy 100-as exide-ot.

szeda Elküldve: 2012-02-03 12:42 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

SirToma írta:
szeda írta:
Coyote írta:
szeda írta:
Coyote írta:
szeda írta: Szia,

Izzítógyertyára lenne szükségem.Milyen árban vannak? Jó a leggagyibb mert meghirdetem a kocsit.3db kéne.Egy még megy!

üdv Dani



Kedves Dani,

A jövendőbeli vevőd nevében üzenem, hogy ülj bele a gagyi gyertyáidba Egyrészt csak hármat cserélsz, másrészt gagyira...

Az ilyen spórolósok miatt van tele fostalicskákkal a piac. BMW-re van pénz, gyertyára nincs.

uff


Nem kell itthon autót venni.Menjél ki a németekhez és vegyél török kereskedőtől.
Én megfizettem az árát úgy érzem.Sajnos nincs már több pénzem rá, így is nagyon sok dolog ki lett cserélve.Nem tudom te mennyit költöttél a kocsidra amióta megvan és hogy időarányosan nem sokallod-e.én sajnos nagyon.Nekem sajnos ez a kocsi az eddigi járműparkom legszarabb kocsija.Olyanokkal kelt versenyrenyre mint a szar olasz kocsik, lanciából kettő, egy alfa, vagy négy fiat, régi és azonos korú merci stb.
Sajnos alulmaradt ezekkel szemben.Ez nyilván nem a márka hibája hanem a kocsié de senki kedvéért nem leszek mártír hogy ráöntsek egy valag pénzt eladás előtt.Előttem sem tették meg ezt soha.Inkább nézek egy benzines 46-ost.
De szerintem ne szarjuk össze ezt a topicot!


Nepperduma... vegyél inkább Suzukit. Nem szeretnék utánad autóba ülni, véletlenül sem. Én is fizettem már el a gatyámat autóra (a vételárának a 60%-a ment javítgatásra, gazdasági csőd volt az egész) - de mikor eladtam, már rendbe volt hozva. Igen buktam rajta - de tanultam belőle sokat.

Elég nagy a különbség a mártírság meg a korrektség között.

Persze ha három hengeres autód van, vagy a fentiek mellett féláron adod, akkor én kérek elnézést.

Én sem szeretném szétfloodolni a topikot, de le kellett írnom amit gondolok, és hasonló esetben másnak is leírnám.




oké én értelek de ez az autó minden nap megy és azért vettem mert szükségem van rá.A motor ennek tükrében rendbe is lett hozva de azóta is havi szinten szar valami és nem szégyen bevallani hogy egyszerűen sajnálok rá költeni.Tavaly ez a család nyaralásába került.Most ott tartunk hogy kéne majd lassan lengéscsillapítót cserélni,szíj, szíjfeszítő görgők és a kar is,a jobb ülés foglaltságjelző hibája miatt hol ég hol nem az airbag lámpa, múlt héten az automata is dobott egy hibakódot pedig tavaly abban és mindenhol cseréltettem olajat és szűrőt és még sorolhatnám.
Ez sajnos nem az az autó és most ha ezeket még be is fejezem szinte tutira jön újabb dolog nekem pedig olyan kocsi kell ami elviszi a gyereket oviba engem meg dolgozni -10-ben is. ezért néznék inkább benzinest.
Aki ezt a kocsit megveszi nem hiszem hogy rosszul járna.egyrészt mert a dolgok nagyrészét én már kifizettem, másrészt mert nyilván nem árulni hanem eladni szeretném így az ára is ilyen lesz.Aztán vagy elmegy vagy nem.
inkább költöm a családi nyaralásra a pénzt mint egy szaros kocsira.Marad még itthon a márkából egy problémamentes darab.
Szóval nem kell a sav.ilyenkor mindig megy a nagy duma de a bontók reneszánszukat élik annyian járnak oda cuccért.Én legalább bevallom hogy a szaros két évvel idősebb 156 alfánk hibamentes így valószínűleg jobb választás mellé egy benzines bömös.Ráadásul még a városi fogyasztása is közel annyi mint egy benzinesnek pedig csak egy 20d.
Én nem vagyok ennek az autónak sem a márkának a fanatikusa.be tudom vallani ha szar a kocsim.
Egyébként sajnos az a helyzet hogy a suzuki és egyéb Kia és hasonló betegségek manapság egyáltalán nem szarok.Legfeljebb kényelmetlen vagy ronda.A megbízhatóság terén a németek az utóbbi időben elég hátul vannak és hogy mennyire presztizs egy 114.es bömös azt mindenki döntse el maga.nekem ez a dízel imádat is csak cifra nyomor lévén hogy sokkal drágább minden téren mint egy 320 benzin. Ennyi!



Van vagy 12 ezer a gyári febi izzitógyertya, persze a 4db!!! Én is most cserélek.

Ja meg a munkadíj.

szeda Elküldve: 2012-02-03 12:13 lámpa

YELLOW írta:
szeda írta: Hogyan tudom programozni a lámpát?
Azt szeretném ha kinyitásnál és bezárásnál is villogna mert most csak nyitásnál villan.Az sem lenne baj ha zárás után mondjuk 10 másodpercig égne valamelyik első lámpa vagy akár a ködlámpa hogy hazataláljak a kertben.
Tudja ezeket egy 2002-es e46?


a haza kísérő fényt tudja. amikor nincs rajta a gyújtás, és a refivel villantasz, akkor beállított ideig világít. ez azt hiszem olyan 45 sec a legrövidebb idő.
a villanás is beállítható a CKM-ben.


Na nekem ezt a hazakísérő fényt nem csinálja.Olyat szeretnék hogy zárás után mondjuk égjen valamelyik első lámpa egy ideig.

szeda Elküldve: 2012-02-03 10:52 alufelni

K_Gergo írta:
BMW_0902 írta: Amúgy mennyire érdemes 16-osra cserélni? Tapasztaltad, tapasztaltátok-e azt, amiket sűrűn hallani, hogy
1. mivel vékony a gumi, ezért a kátyús út jobban rázza, ergo hamarabb megy szét a futómű? Ez tényleg igaz?
2. a 17-es méret esetében elvileg nagyobb a fogyasztás is, mint pl.: egy 16-os esetében? (Nem mintha olyan nagy érvágás lenne egy kis növekedés, csak tényleg igaz-e?)
3. Az, hogy nehéz az miért baj?
4. És végül: Megkérdezhetném, hogy ez az ET34 mit jelent?

Köszönöm előre is a segítséget!

a 16" teljesen használható méret, a gumi se vészesen drága (szerintem esztétikum, úttartás és kényelem szempontjából a 17" a legjobb kompromisszum). mekkora van fent most?
1. persze, minél alacsonyabb a gumi oldalfala, annál kevesebbet tud torzulni, így több hibát kell a futóműnek kimozognia
2. igen, de nem számottevő
3. minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás, kényelmetlenebb a kocsi, és nagyobb terhet ró a futóműre és a gumira
4.:


ehhez csak annyit hogy szerintem nem az átmérő hanem a szélesség miatt nagyobb a fogyasztás a gördülési ellenállás miatt.

szeda Elküldve: 2012-02-03 10:45 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

Coyote írta:
szeda írta:
Coyote írta:
szeda írta: Szia,

Izzítógyertyára lenne szükségem.Milyen árban vannak? Jó a leggagyibb mert meghirdetem a kocsit.3db kéne.Egy még megy!

üdv Dani



Kedves Dani,

A jövendőbeli vevőd nevében üzenem, hogy ülj bele a gagyi gyertyáidba Egyrészt csak hármat cserélsz, másrészt gagyira...

Az ilyen spórolósok miatt van tele fostalicskákkal a piac. BMW-re van pénz, gyertyára nincs.

uff


Nem kell itthon autót venni.Menjél ki a németekhez és vegyél török kereskedőtől.
Én megfizettem az árát úgy érzem.Sajnos nincs már több pénzem rá, így is nagyon sok dolog ki lett cserélve.Nem tudom te mennyit költöttél a kocsidra amióta megvan és hogy időarányosan nem sokallod-e.én sajnos nagyon.Nekem sajnos ez a kocsi az eddigi járműparkom legszarabb kocsija.Olyanokkal kelt versenyrenyre mint a szar olasz kocsik, lanciából kettő, egy alfa, vagy négy fiat, régi és azonos korú merci stb.
Sajnos alulmaradt ezekkel szemben.Ez nyilván nem a márka hibája hanem a kocsié de senki kedvéért nem leszek mártír hogy ráöntsek egy valag pénzt eladás előtt.Előttem sem tették meg ezt soha.Inkább nézek egy benzines 46-ost.
De szerintem ne szarjuk össze ezt a topicot!


Nepperduma... vegyél inkább Suzukit. Nem szeretnék utánad autóba ülni, véletlenül sem. Én is fizettem már el a gatyámat autóra (a vételárának a 60%-a ment javítgatásra, gazdasági csőd volt az egész) - de mikor eladtam, már rendbe volt hozva. Igen buktam rajta - de tanultam belőle sokat.

Elég nagy a különbség a mártírság meg a korrektség között.

Persze ha három hengeres autód van, vagy a fentiek mellett féláron adod, akkor én kérek elnézést.

Én sem szeretném szétfloodolni a topikot, de le kellett írnom amit gondolok, és hasonló esetben másnak is leírnám.




oké én értelek de ez az autó minden nap megy és azért vettem mert szükségem van rá.A motor ennek tükrében rendbe is lett hozva de azóta is havi szinten szar valami és nem szégyen bevallani hogy egyszerűen sajnálok rá költeni.Tavaly ez a család nyaralásába került.Most ott tartunk hogy kéne majd lassan lengéscsillapítót cserélni,szíj, szíjfeszítő görgők és a kar is,a jobb ülés foglaltságjelző hibája miatt hol ég hol nem az airbag lámpa, múlt héten az automata is dobott egy hibakódot pedig tavaly abban és mindenhol cseréltettem olajat és szűrőt és még sorolhatnám.
Ez sajnos nem az az autó és most ha ezeket még be is fejezem szinte tutira jön újabb dolog nekem pedig olyan kocsi kell ami elviszi a gyereket oviba engem meg dolgozni -10-ben is. ezért néznék inkább benzinest.
Aki ezt a kocsit megveszi nem hiszem hogy rosszul járna.egyrészt mert a dolgok nagyrészét én már kifizettem, másrészt mert nyilván nem árulni hanem eladni szeretném így az ára is ilyen lesz.Aztán vagy elmegy vagy nem.
inkább költöm a családi nyaralásra a pénzt mint egy szaros kocsira.Marad még itthon a márkából egy problémamentes darab.
Szóval nem kell a sav.ilyenkor mindig megy a nagy duma de a bontók reneszánszukat élik annyian járnak oda cuccért.Én legalább bevallom hogy a szaros két évvel idősebb 156 alfánk hibamentes így valószínűleg jobb választás mellé egy benzines bömös.Ráadásul még a városi fogyasztása is közel annyi mint egy benzinesnek pedig csak egy 20d.
Én nem vagyok ennek az autónak sem a márkának a fanatikusa.be tudom vallani ha szar a kocsim.
Egyébként sajnos az a helyzet hogy a suzuki és egyéb Kia és hasonló betegségek manapság egyáltalán nem szarok.Legfeljebb kényelmetlen vagy ronda.A megbízhatóság terén a németek az utóbbi időben elég hátul vannak és hogy mennyire presztizs egy 114.es bömös azt mindenki döntse el maga.nekem ez a dízel imádat is csak cifra nyomor lévén hogy sokkal drágább minden téren mint egy 320 benzin. Ennyi!