szicsu fórum hozzászólásai

szicsu Elküldve: 2016-11-13 15:49 Fûtés - Klíma

Pitykoo írta:
szicsu írta:
szicsu írta:
Tano írta:
szicsu írta: Jól gondolom,hogy alap esetben nyitva van,és ha feszültséget adok neki,akkor kell zárnia?


Igen, jól sejted. Ez csak egy elektromágneses szelep, ami rugó ellenében zárja a kört ha tápot kap. Lényegében egy tekercs van benne, ha rámérsz az ellenállásra, akkor látszik ha rossz. A diag ki szokta hozni hibának ha rossz.


Köszönöm a segítséget,a hétvégén nekiugrom!


Szóval...Kivettem a csapot,12ohm ellenállást mértem,adtam neki feszkót,és rendesen működik,elzár,nem tudok átfújni rajta levegőt...Tanácstalan vagyok!
Nincs esetleg egy külön biztosíték a fűtéscsapnak???


De van.
Nekem is ez volt a gondom anno...
62-s bizti ha jól emlékszek...
Mérj rá a csatira, hogy kint van e a 12v ha bekapcsolod!

Pont csak akkor kell lennie időnként feszkónak,ha el kell zárjon a csap.Szerintem rakok rá egy próbalámpát,és megnézem menet közben...

szicsu Elküldve: 2016-11-13 10:38 Fûtés - Klíma

szicsu írta:
Tano írta:
szicsu írta: Jól gondolom,hogy alap esetben nyitva van,és ha feszültséget adok neki,akkor kell zárnia?


Igen, jól sejted. Ez csak egy elektromágneses szelep, ami rugó ellenében zárja a kört ha tápot kap. Lényegében egy tekercs van benne, ha rámérsz az ellenállásra, akkor látszik ha rossz. A diag ki szokta hozni hibának ha rossz.


Köszönöm a segítséget,a hétvégén nekiugrom!


Szóval...Kivettem a csapot,12ohm ellenállást mértem,adtam neki feszkót,és rendesen működik,elzár,nem tudok átfújni rajta levegőt...Tanácstalan vagyok!
Nincs esetleg egy külön biztosíték a fűtéscsapnak???

szicsu Elküldve: 2016-11-12 09:30 Fûtés - Klíma

Tano írta:
szicsu írta: Jól gondolom,hogy alap esetben nyitva van,és ha feszültséget adok neki,akkor kell zárnia?


Igen, jól sejted. Ez csak egy elektromágneses szelep, ami rugó ellenében zárja a kört ha tápot kap. Lényegében egy tekercs van benne, ha rámérsz az ellenállásra, akkor látszik ha rossz. A diag ki szokta hozni hibának ha rossz.


Köszönöm a segítséget,a hétvégén nekiugrom!

szicsu Elküldve: 2016-11-11 18:42 Fûtés - Klíma

szicsu írta:
Tano írta:
szicsu írta: Üdv Urak!
Olyan problémám adódott a héten,hogy az autóm nagyon fűt...
Digit klímás,és eddig még nem csinált ilyet.Be van állítva a hőfok,és ha eléri,a fűtőmotor szépen visszaveszi a sebességét,mint eddig,de a rostélyokon iszonyú forró levegő jön,nem csökken a hőfoka.Így ha felmegyek autópályára,és a menetszél tolja be a levegőt,akkor megsülök az autóban.Ha vissza veszem a hőfokot mondjuk 17C-ra annyi változik,hogy még visszább vesz a fűtőventilátor sebességéből,de a menetszél még mindig iszonyú forró levegőt hoz be.
Minden segítséget szívesen vennék...


A lábra és a szélvédőre is nyomja a meleget? Ha igen, akkor szerintem a fűtéscsapot nézd meg. Ha rossz, akkor állandóan nyitva van a fűtéskör.

Igen bárhova állítom,ontja a forró levegőt...
Megnézem a csapot,én is arra gondoltam.Ha ki van szedve,valahogyan le tudom tesztelni,hogy működik-e?

Jól gondolom,hogy alap esetben nyitva van,és ha feszültséget adok neki,akkor kell zárnia?

szicsu Elküldve: 2016-11-11 18:01 Fûtés - Klíma

Tano írta:
szicsu írta: Üdv Urak!
Olyan problémám adódott a héten,hogy az autóm nagyon fűt...
Digit klímás,és eddig még nem csinált ilyet.Be van állítva a hőfok,és ha eléri,a fűtőmotor szépen visszaveszi a sebességét,mint eddig,de a rostélyokon iszonyú forró levegő jön,nem csökken a hőfoka.Így ha felmegyek autópályára,és a menetszél tolja be a levegőt,akkor megsülök az autóban.Ha vissza veszem a hőfokot mondjuk 17C-ra annyi változik,hogy még visszább vesz a fűtőventilátor sebességéből,de a menetszél még mindig iszonyú forró levegőt hoz be.
Minden segítséget szívesen vennék...


A lábra és a szélvédőre is nyomja a meleget? Ha igen, akkor szerintem a fűtéscsapot nézd meg. Ha rossz, akkor állandóan nyitva van a fűtéskör.

Igen bárhova állítom,ontja a forró levegőt...
Megnézem a csapot,én is arra gondoltam.Ha ki van szedve,valahogyan le tudom tesztelni,hogy működik-e?

szicsu Elküldve: 2016-11-11 15:43 Fûtés - Klíma

Üdv Urak!
Olyan problémám adódott a héten,hogy az autóm nagyon fűt...
Digit klímás,és eddig még nem csinált ilyet.Be van állítva a hőfok,és ha eléri,a fűtőmotor szépen visszaveszi a sebességét,mint eddig,de a rostélyokon iszonyú forró levegő jön,nem csökken a hőfoka.Így ha felmegyek autópályára,és a menetszél tolja be a levegőt,akkor megsülök az autóban.Ha vissza veszem a hőfokot mondjuk 17C-ra annyi változik,hogy még visszább vesz a fűtőventilátor sebességéből,de a menetszél még mindig iszonyú forró levegőt hoz be.
Minden segítséget szívesen vennék...

szicsu Elküldve: 2016-10-08 19:06 Bal hátsó futómû hiba

Sanyi991 írta:
szicsu írta:
Sanyi991 írta: Akkor nem tudom. Én minden estre holnap le akasztom a balos gátlómat, kiváncsi vagyok mit mutat úgy.


Én is a gátlót találom gyanúsnak.Csak én nem tudom leakasztani...


Nekem az is új, mind a 4. Csak a toronycsapágyak maradtak. Amikor nekem a gátló volt szar elől, akkor úgy kopogott, mint ahogyan a stáb pálca szokott.


Lehet,hogy megtaláltam a zaj forrását.A Kormányművön lévő hadinál kopog.Remélem...Veszek egyet,csere,és meglátom...

szicsu Elküldve: 2016-10-07 20:14 Bal hátsó futómû hiba

Sanyi991 írta: Akkor nem tudom. Én minden estre holnap le akasztom a balos gátlómat, kiváncsi vagyok mit mutat úgy.


Én is a gátlót találom gyanúsnak.Csak én nem tudom leakasztani...

szicsu Elküldve: 2016-10-07 18:42 Bal hátsó futómû hiba

Sanyi991 írta:
szicsu írta:
Sanyi991 írta: Sziasztok!

Valaki tapasztalt már ilyet? Kegyetlenül ropog valami a kocsi bal hátulján. (e46 320ci) Nemrég lett leengedve az egész hátsó futómű. Minden szilent ki lett cserélve (difi/futómű). Az alján felületi rozsda volt csak, ami ki lett csiszolva, és lekezelve. Az összerakás után sem változott semmit, sőt az új lengőkar nagy szilent egy erős balos kanyarban elcsúszott a helyéről. (??) Nem kóvályog, szépen megy ahogy kell. Csak elindulásnál, és váltásnál csinálja. Mi lehet? Valami észrevehetetlen helyen meg van repedve a bölcső? Toronycsapágy? Csináltam róla egy videót Kb. 30 másodperctől lehet hallani: https://www.youtube.com/watch?v=noPa41Nlizc


Én ugyan ezzel a problémával küzdök,csak nekem bal elölről jön ez a recsegő ropogó hang,ha lassítok,vagy gyorsítok...Plusz még,ha a kormányt tekerem a végállás előtt is.Mondjuk ez neked biztos,hogy nincs.
Eddig még nem jöttünk rá a megoldásra...


Neked lehet akkor a toronycsapágy. Mert hasonló hangja van. Csak nekem nem fér a fejembe, hogy jöhet ilyen hátulról, ami nem a szilent... :

Toronycsapágy jó.És szilent csere után pár 100 km után jött elő...


szicsu Elküldve: 2016-10-07 15:52 Bal hátsó futómû hiba

Sanyi991 írta: Sziasztok!

Valaki tapasztalt már ilyet? Kegyetlenül ropog valami a kocsi bal hátulján. (e46 320ci) Nemrég lett leengedve az egész hátsó futómű. Minden szilent ki lett cserélve (difi/futómű). Az alján felületi rozsda volt csak, ami ki lett csiszolva, és lekezelve. Az összerakás után sem változott semmit, sőt az új lengőkar nagy szilent egy erős balos kanyarban elcsúszott a helyéről. (??) Nem kóvályog, szépen megy ahogy kell. Csak elindulásnál, és váltásnál csinálja. Mi lehet? Valami észrevehetetlen helyen meg van repedve a bölcső? Toronycsapágy? Csináltam róla egy videót Kb. 30 másodperctől lehet hallani: https://www.youtube.com/watch?v=noPa41Nlizc


Én ugyan ezzel a problémával küzdök,csak nekem bal elölről jön ez a recsegő ropogó hang,ha lassítok,vagy gyorsítok...Plusz még,ha a kormányt tekerem a végállás előtt is.Mondjuk ez neked biztos,hogy nincs.
Eddig még nem jöttünk rá a megoldásra...

szicsu Elküldve: 2016-09-27 12:08 Mi lehet a baj?

szicsu írta:
szicsu írta: Sziasztok!
Olyan problémám van,hogy kopog az autó eleje.Nem gödröknél,hanem mondjuk egy kereszteződéshez érek és fékezek,mielőtt megállna az autó szépen engedem fel a pedált akkor csinálja.Illetve akkor is,ha indulok el.Néha kanyarodáskor...Tehát,ha bólint az autó,illetve,ha kicsit emeli az elejét.Ha áll az autó ha finoman,lassan emelem,illetve nyomom,akkor hallani.Ha drasztikusabban csinálom,semmi...
Tüzetesen át lett nézve a futómű.Lengőkar szilent új,gömbfejek jók,stabpálcák újak.Toronycsapágyak jók,stabrúd szilent jó...
Valami tipp valakinek?
Létezik,hogy a lengéscsillapítóban adta meg valami magát?Más ötletem már nincs.


???Senkinek semmi tippje?
Tanácstalan vagyok...

Változott a helyzet...Most már akkor is kopog,ha a kormányt ütközésig tekergetem jobbra,balra.A végállás előtt recseg,ropog!
Már teljesen megőrülök tőle!!!

szicsu Elküldve: 2016-09-19 08:04 Mi lehet a baj?

szicsu írta: Sziasztok!
Olyan problémám van,hogy kopog az autó eleje.Nem gödröknél,hanem mondjuk egy kereszteződéshez érek és fékezek,mielőtt megállna az autó szépen engedem fel a pedált akkor csinálja.Illetve akkor is,ha indulok el.Néha kanyarodáskor...Tehát,ha bólint az autó,illetve,ha kicsit emeli az elejét.Ha áll az autó ha finoman,lassan emelem,illetve nyomom,akkor hallani.Ha drasztikusabban csinálom,semmi...
Tüzetesen át lett nézve a futómű.Lengőkar szilent új,gömbfejek jók,stabpálcák újak.Toronycsapágyak jók,stabrúd szilent jó...
Valami tipp valakinek?
Létezik,hogy a lengéscsillapítóban adta meg valami magát?Más ötletem már nincs.


???Senkinek semmi tippje?
Tanácstalan vagyok...

szicsu Elküldve: 2016-09-16 20:01 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Olyan problémám van,hogy kopog az autó eleje.Nem gödröknél,hanem mondjuk egy kereszteződéshez érek és fékezek,mielőtt megállna az autó szépen engedem fel a pedált akkor csinálja.Illetve akkor is,ha indulok el.Néha kanyarodáskor...Tehát,ha bólint az autó,illetve,ha kicsit emeli az elejét.Ha áll az autó ha finoman,lassan emelem,illetve nyomom,akkor hallani.Ha drasztikusabban csinálom,semmi...
Tüzetesen át lett nézve a futómű.Lengőkar szilent új,gömbfejek jók,stabpálcák újak.Toronycsapágyak jók,stabrúd szilent jó...
Valami tipp valakinek?
Létezik,hogy a lengéscsillapítóban adta meg valami magát?Más ötletem már nincs.

szicsu Elküldve: 2016-07-19 11:20 kopogó/kattogó hang

Bitu79 írta:
szicsu írta:
YELLOW írta:
steve45 írta: Üdv, minden Fannak!

Adott egy '99-es kiadású 316i E46 sedan, sajnos annyi kilométerrel vettem, hogy ha forintra váltanám, egy évig a Mc....ben kajálhatnék! No de a lényeg, manuál váltótól lenne szó, tehát minden váltásnál, különösen az alacsony fokozatokban, rendes hangos koppanás hallatszik! Persze nem hagytam annyiban és aknában alánéztem, hát sajnos azt hittem, hogy netán a difi és a kardán között van extrém kopás a magas futásteljesítmény m iatt, de úgy tűnik nem ott a gond, hanem a váltó kihajtás és a kardán között, van lógás, viszont abban rejlene érdeklődésem, hogy mi okozhatja és nagy-e a baj, illetve szét kell e szedni a váltót, mert akkor a házunkat el kell adni!!

Köszi előre is a tudományos kifejtést!!


Hardy tárcsa van ott ami okozhat ilyet. bár azt inkább elindulásnál kellenne hallani, amikor megindul a kihajtás, de ugye a keréknek kell az erő. menet közben nem biztos, hogy kéne hangja legyen. bár ugye amíg kuplung kinyom, majd összezáráskor azért kapja a nyomatékot megint.

Nekem is ezek voltak a tünetek.Én is arra gondoltam,hogy a váltó kihajtásnál túl nagy a lógás.Ha alámész,és járó motornál valaki sebességbe rakja akkor fordul egy kicsit a kardán?Mert nekem ezt csinálta.Ha előre,majd utána hátra finoman hintáztattam,ahányszor 1-be majd R-be kapcsoltam mindig koppant.Levettük a váltót szimering csere miatt,és akkor láttuk,hogy a kuplung is a végét járja...Kicseréltük,és láss csodát,azóta elmúlt a koppanás.Ha kinyomom a kuplungot,és sebességbe rakom,meg sem moccan a kardán...


4 éve,mikor az autót vettem,kicseréltették velem a kuplungot.Ráadásul potyára.Én hülye panaszkodtam rá,hogy tolatáskor büdös.De én voltam a bolond,mert dombon felfelé tolattam...Szóval semmi baja nem volt neki.A kuplung csere után a "dübbenés" ugyanúgy megmaradt...Ráadásul akkor csak 75 000 km volt benne...
Köze nincs neki a váltóhoz.Ahol a váltó és a difi találkozik,az a fogazott rész,esetleg ott érdemes megkenni valami jóféle zsírral.Esetleg a difi nagy szilentjét cserélni.Meg van a difinek az a felfogatása(u alaku vas),esetleg ott is lehet valami laza.De a kuplungnak köze nincs hozzá.




Hát nekem volt...
Először én is a difi szilenteket cseréltem ki.Az autóban van 250000km,még a gyári volt a kuplung.A tárcsa már majdnem szegecsig kopott,a szerkezet utánállítója is a végén járt...

szicsu Elküldve: 2016-07-19 10:44 kopogó/kattogó hang

YELLOW írta:
steve45 írta: Üdv, minden Fannak!

Adott egy '99-es kiadású 316i E46 sedan, sajnos annyi kilométerrel vettem, hogy ha forintra váltanám, egy évig a Mc....ben kajálhatnék! No de a lényeg, manuál váltótól lenne szó, tehát minden váltásnál, különösen az alacsony fokozatokban, rendes hangos koppanás hallatszik! Persze nem hagytam annyiban és aknában alánéztem, hát sajnos azt hittem, hogy netán a difi és a kardán között van extrém kopás a magas futásteljesítmény m iatt, de úgy tűnik nem ott a gond, hanem a váltó kihajtás és a kardán között, van lógás, viszont abban rejlene érdeklődésem, hogy mi okozhatja és nagy-e a baj, illetve szét kell e szedni a váltót, mert akkor a házunkat el kell adni!!

Köszi előre is a tudományos kifejtést!!


Hardy tárcsa van ott ami okozhat ilyet. bár azt inkább elindulásnál kellenne hallani, amikor megindul a kihajtás, de ugye a keréknek kell az erő. menet közben nem biztos, hogy kéne hangja legyen. bár ugye amíg kuplung kinyom, majd összezáráskor azért kapja a nyomatékot megint.

Nekem is ezek voltak a tünetek.Én is arra gondoltam,hogy a váltó kihajtásnál túl nagy a lógás.Ha alámész,és járó motornál valaki sebességbe rakja akkor fordul egy kicsit a kardán?Mert nekem ezt csinálta.Ha előre,majd utána hátra finoman hintáztattam,ahányszor 1-be majd R-be kapcsoltam mindig koppant.Levettük a váltót szimering csere miatt,és akkor láttuk,hogy a kuplung is a végét járja...Kicseréltük,és láss csodát,azóta elmúlt a koppanás.Ha kinyomom a kuplungot,és sebességbe rakom,meg sem moccan a kardán...