szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2012-11-06 22:18 Társalgó

Nova4 írta: Sziasztok!

Mivel nemnagyon találtam ilyen "beköszönő" jellegű topic-ot, így ide írnék egy nagy HELÓ-t mindenkinek! Reményeim szerint (és ha Isten is úgy akarja) jövőhéten én is egy e46 Touring tulajdonos leszek végre Már csak egy kis okmányirodás papírmunka van hátra

Nova


Üdv a Klubban

szotakdavid Elküldve: 2012-11-04 13:10 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

YELLOW írta:
szotakdavid írta:

Minden váltónak van némi lötyögése megnéztem off autónak is van,de a karnak középen kell állni ha elhúzod balra vagy jobbra mindig vissza kell állni középre.


na a visszaállás az más téma! ez is volt téma már itten:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...zetbe.html


Vágom,tipus hiba,de váltó kopásából adódik ha nem használod nem kopik

szotakdavid Elküldve: 2012-11-04 13:00 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

Alesi írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:

Yellow a kormánynak is van egy normális holtjátéka a váltónak is van egy normális lötyögése nem? valamennyi lötyögés tuti normális pl a váltó kikopására nehéz feltenni 3.-ba vagy mikor hátramenetbe teszed a kart hozzá tudod érinteni a box oldalához de még sok ilyen tünete van azért tudom ezt fixre mert nekem is ilyen volt az elöző meg nem egy barátom küzd ezzel óra 200-t meg 180-t mutatt a váltó meg kuka belőle na akkor h van ez?!


leírom. csak mert már érdekel. videózni nem tudom le vagyok merülve...

szóval veszi a fokozatot rendesen. de pl üresben, illetve 1-esben és 3-asban, mikor bent van a kar, akkor anélkül hogy kivenném a fokozatból oldalra magának a karnak, van egy mozgása, "lötyögése" amit könnyű mozgatni, a páros fokozatokban nem annyira durva, már ha durvának lehet nevezni. kicsit olyan érzet, mintha a kar felső része külön életet élne
mondjuk elég gyorsan váltok, néha sikerült már félreváltani (reccs) páratlan fokozatnál, de én vótam majom. ha feltölt a teló lehetcsinálok vidit.


Nekem ez, es az osszes elozo autom (Peugeot, VW) valtoja mozgott valamennyit sebessegben 3.-ban es 5.-ben. Szerintem nincs ezzel semmi baj, ha nem tudod berakni sebessegbe, az baj.


Minden váltónak van némi lötyögése megnéztem off autónak is van,de a karnak középen kell állni ha elhúzod balra vagy jobbra mindig vissza kell állni középre.

szotakdavid Elküldve: 2012-11-04 12:34 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
halipapa írta:
szotakdavid írta:
jrtom írta: Hát inkább alulról kell mókolni.
Az enyémben 250 ezer van és úgy áll mint a cövek. Semmi löttyenése sincs. Mondjuk ha városi kocsi volt akkor megértem.


általába 300 körűl szokott beszarni a váltó ez tutko mert haverom a wallisba dolgozik és ő is megerősítette. Lehet a váltóhoz komplett felújító szettet kapni amiben minden műanyag apróság meg pár nagyobb szar benne van,de lehet egyszerübb egy bontott váltót venni.Van ismerősöm aki felújítatta a váltóját a mai napig nem lett olyan mint volt pedig kimondott váltós csínálta.

Tapasztalat:elöző 20d-ben nekem is 300 fölött volt és a váltó szar volt benne.


Negatív... nem feltétele hogy 300K legyen benne hogy ezt csinálja mint írtam!
Sokban függ attól is ki használja és hogyan vált, ez tény. Az enyém városi autó volt.


Nem hinném h 220000-nél lötyögnie kéne a váltónak ha városi ha nem!!Én inkább lehet elgondolkodnék azon h mennyi km lehet valójában a kocsiban


én nem tudom mennyire kéne lötyögnie... vagy sem, mert eddig amit néztem E46 E39, abban mind, kivéve automata


Yellow a kormánynak is van egy normális holtjátéka a váltónak is van egy normális lötyögése nem? valamennyi lötyögés tuti normális pl a váltó kikopására nehéz feltenni 3.-ba vagy mikor hátramenetbe teszed a kart hozzá tudod érinteni a box oldalához de még sok ilyen tünete van azért tudom ezt fixre mert nekem is ilyen volt az elöző meg nem egy barátom küzd ezzel óra 200-t meg 180-t mutatt a váltó meg kuka belőle na akkor h van ez?!

szotakdavid Elküldve: 2012-11-04 12:14 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

halipapa írta:
szotakdavid írta:
jrtom írta: Hát inkább alulról kell mókolni.
Az enyémben 250 ezer van és úgy áll mint a cövek. Semmi löttyenése sincs. Mondjuk ha városi kocsi volt akkor megértem.


általába 300 körűl szokott beszarni a váltó ez tutko mert haverom a wallisba dolgozik és ő is megerősítette. Lehet a váltóhoz komplett felújító szettet kapni amiben minden műanyag apróság meg pár nagyobb szar benne van,de lehet egyszerübb egy bontott váltót venni.Van ismerősöm aki felújítatta a váltóját a mai napig nem lett olyan mint volt pedig kimondott váltós csínálta.

Tapasztalat:elöző 20d-ben nekem is 300 fölött volt és a váltó szar volt benne.


Negatív... nem feltétele hogy 300K legyen benne hogy ezt csinálja mint írtam!
Sokban függ attól is ki használja és hogyan vált, ez tény. Az enyém városi autó volt.


Nem hinném h 220000-nél lötyögnie kéne a váltónak ha városi ha nem!!Én inkább lehet elgondolkodnék azon h mennyi km lehet valójában a kocsiban

szotakdavid Elküldve: 2012-11-04 10:24 Akkumulátor

jokerface írta: Üdvözlet.
Én is felkészülök már a cserére. Még mindig az eredeti BMW akku van a verdámban. Nem biztos,hogy még mindig birni fogja ezt a telet is,szóval érdeklödöm. A Banner oldalán néztem akkukat. A verdámba ezeket a tipusokat irja:

Running Bull AGM Power Bull Starting Bull

Power Bullra gondoltam,ha csereérett lesz. Az circa 160€.

De a RealOEM oldalon ezt irja:

"On vehicles with IBS (Intelligent
Battery Sensor) the battery must be
registered via the diagnosis system
(ISTA) and thereby logged in to the
vehicle electrical system."

Ez mit jelent? Muszály diagram tenni a kocsit,ha cserélve van az akku. Mert akkor csak a szerviz tudná ezt nekem megoldani.


Nekem ezt a hibát hozta fel aksi csere után: 11 ignition circuit zk10-> battery unplug

szotakdavid Elküldve: 2012-11-04 10:17 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

jrtom írta: Hát inkább alulról kell mókolni.
Az enyémben 250 ezer van és úgy áll mint a cövek. Semmi löttyenése sincs. Mondjuk ha városi kocsi volt akkor megértem.


általába 300 körűl szokott beszarni a váltó ez tutko mert haverom a wallisba dolgozik és ő is megerősítette. Lehet a váltóhoz komplett felújító szettet kapni amiben minden műanyag apróság meg pár nagyobb szar benne van,de lehet egyszerübb egy bontott váltót venni.Van ismerősöm aki felújítatta a váltóját a mai napig nem lett olyan mint volt pedig kimondott váltós csínálta.

Tapasztalat:elöző 20d-ben nekem is 300 fölött volt és a váltó szar volt benne.

szotakdavid Elküldve: 2012-11-02 22:47 Valaki segítsen

beressza írta:
szotakdavid írta:
ute107 írta:
vivaladiesel írta:
szotakdavid írta: Gondom a következő..Nehezen indul a kocsim,izzitógyertya cserélve izzitó relé kimérve.
Jelenség a következő gyújtás rá indit teker-teker beindúl fehér füst hátúl.Ha egymás után töbször ráadom a gyújtást utána könnyebben indúl mint ha csak egyszer adom rá.
Van valakinek valami ötlete??Lehet h az adagoló leejti a nyomást??
esetleg egr hűtő repedt valahol és vízet enged és ezért van a fehér füst??

Volt már valakinek ilyen

Üdv Dávid


A fehér füstöt okozhatja az olajhűtő repedés, hengerfejtömítés hiba rosszabb esetben deformálódott a hengerfej.

Ha az adagoló leejti a nyomást, azt meleg motornál csinálja. Tehát ha hidegen relatíve könnyen indul de meleg motornál sokáig teker akkor azt az adagoló okozza.



Nekem is ez van/volt...néha van. Izzítógyertyákat én még nem cseréltem. Divinyinél voltam ő egy relét cserélt a motorvezérlő mellett, mivel nekem állítólag a régi fajta volt még bent. Ezt követően kimondottan javult az indulás! De! Az önindító nálam véleményem szerint a bűnös, most majd teljes szervizre félre teszem a kocsit, önindító leszed és felújít. Sok áramot vesz fel és emiatt lehet a baj. Ez a probléma több esetben VW dieseleknél szokott előfordulni 300.000 km megtétele után.

Javaslom megnézni még a résolajcsöveket és a porlasztókat is.

Ja és a füst nem fehér... hanem "elégetlen" gázolaj. Mivel beporlaszt, de nem ég el rendesen. Állj oda a kipuffhoz és szagolj bele miközben valaki indít.
Ja és még lehet főtengengely v. vezérműtengely jeladó hiba is... ez amúgy jó lenne tudni melyik...


Vivaladiesel:füst csak az indúlásnál van egyébként normális kormol.Legalább megnyugtattál h nem adagoló hiba.

Ute107:igen az önindító nálam is hangos,de a relét én kimértem és elvileg jónak kell lennie ,de holnap hozok bele egyet és kipróbálom azzal.
A porlasztoknak van néha csattogós hangja.

Üdv Dávid

Szia!
Nekem is hasonló volt a jelenség,minusz fokban sokkal nehezebben indúlt,és ha sikerült,akkor fehéren füstölt egy darabig,mivel nem volt megfelelő az izzítás.
Cseréld ki az izzítás vezérlődet (önindító mellett találod),és jól fog indúlni.
Üdv.:



Faceliftesben van csak izzitás vezérlő,az enyémben nincsen.

szotakdavid Elküldve: 2012-11-01 22:11 Társalgó

giovanniricatto írta: Hello!

Kernek egy kis segitseget ez az elso BMW-m....de sajnos nemtudom hogy jobb oldalon a kormanyon a legalsogomb a tempomat alatt amin korbe korbe nyilacskak vannak AZ MICSODAAAA?:):

koszi a segitseget elore is


Hátha egyre gondolunk akkor,az a gomb az az utolsó beállított sebesség lehívója.
Pl.: pályán mész beállitod 140-re a tempomatot rálépsz a fékre utána megnyomod ezt a gombot és vissza áll a 140-re.

Üdv D.

szotakdavid Elküldve: 2012-11-01 21:05 Fûtés - Klíma

medveborke írta: Sziasztok!

Ha ráadom a gyújtást a kocsira és automatikusan elindul a légkondi, néha nagyon hangosan zúg, néha nagyon halkan (de zúg...)?! Természetesen nem a ventilátorra gondolok. Kikapcsolom teljesen a légkondit/fűtés,de mint egy "trafó" zúg kb 5-6 percig, aztán teljesen elhalkul Mitől lehet ez?

köszi!


Elég egy helyre beírnod,ha tudunk segítünk oks???

szotakdavid Elküldve: 2012-11-01 21:01 Füthetö kormány

dokibacsi írta: Sziasztok.
Hozzám került egy új 3 küllős fűthető bőr kormány "váz". Sajnos nekem nincs BMW-m és nem tudom beazonosítani melyik típusba való. Valami gyökér elvágta a fűtés kijövő vezetékeket de javítható. Autóban szerintem még nem volt full matt. Képvisel ez értéket vagy kuka? (ahhoz túl szép hogy az enyészeté legyen )
Képet ha kell tudok róla feltenni.




Szia küldenél képet mailban?

szotakdavid Elküldve: 2012-11-01 20:58 Valaki segítsen

Fűtőmotor esetleg süni?? levegőt rendesen nyomja?? mikor ezt a hagnot adja??

szotakdavid Elküldve: 2012-11-01 19:44 Business rádió kérdés

jrtom írta: De tuti profi rádió, a széleskijelzős? Ja meg a profi az tudja az mp3-at, ez olyan?

szotakdavid írta:
jrtom írta: Szia!
Ha tényleg professional rádiód van akkor így ahogy van adok érte 5 ezret.
Kápet tudsz róla küldeni?

szotakdavid írta: Gyári professional rádióm behalt helyére betudok rakni kis navis fejet? Nem szeretném gps-nek használni csak rádó ként használnám.Működne a dolog vagy kell hozzá rádió modul is??




nézzd darabokba van mert leesett az elej szó szerint,de ha kell ingyen oda adom.



ez a régebbi prof
http://bmwfans.info/parts/cata...fessional/

szotakdavid Elküldve: 2012-11-01 19:33 Business rádió kérdés

jrtom írta: Szia!
Ha tényleg professional rádiód van akkor így ahogy van adok érte 5 ezret.
Kápet tudsz róla küldeni?

szotakdavid írta: Gyári professional rádióm behalt helyére betudok rakni kis navis fejet? Nem szeretném gps-nek használni csak rádó ként használnám.Működne a dolog vagy kell hozzá rádió modul is??




nézzd darabokba van mert leesett az elej szó szerint,de ha kell ingyen oda adom.

szotakdavid Elküldve: 2012-11-01 19:19 Business rádió kérdés

Gyári professional rádióm behalt helyére betudok rakni kis navis fejet? Nem szeretném gps-nek használni csak rádó ként használnám.Működne a dolog vagy kell hozzá rádió modul is??