szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2012-10-11 17:45 tempomat + kormánycsere

YELLOW írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Egy gyors kérdésem volna, gondolkodom azon hogy a gomb nélküli kormányomat lecserélem vezérlőgombokkal ellátott kormányra, a fejegységgel még összekötjük, de a TEMPOTAT aktíválásához külön modul, programozás, kábel szükséges?


erre feltétlen újat kellett nyitni?


http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...tolag.html

Nem baj Yellow lesz 80 topic feleslegesen,látod neked is van valami kérdésed nyugottan nyiss egyet!!

szotakdavid Elküldve: 2012-10-11 17:38 LED-es hátsólámpa

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
Lehet, nem jó helyre írok, de jobbat nem találtam. Hátsó, de nem ledes lámpáról lenne szó: kollégám közvetlen facelift előtti autójába feceliftes hátsó lámpákat rakott. Az nem tetszik neki, hogy a féklámpa 5V feszültséget kap és ezért mindig világít. Faceliftnél ez máshogy van csinálva. Mit lehet ezzel tenni???

Előre is köszi a választ!


más a csati kiosztása. nekünk helyzetjelzőkor a csomiajtós is világít pirosan, a FL előtti nem. féknél ugyanígy.

itt egy link:

http://forums.bimmerforums.com...?t=1149669


Elvileg kell egy faceliftes lámpa modul,némi kábel plusz felprogramozás.és úgy fog világiíani mint a faceliftes.Robinsonnak nem rég lett megcsínálva.

Üdv Dávid

szotakdavid Elküldve: 2012-10-11 17:35 Valaki segítsen

ute107 írta:
vivaladiesel írta:
szotakdavid írta: Gondom a következő..Nehezen indul a kocsim,izzitógyertya cserélve izzitó relé kimérve.
Jelenség a következő gyújtás rá indit teker-teker beindúl fehér füst hátúl.Ha egymás után töbször ráadom a gyújtást utána könnyebben indúl mint ha csak egyszer adom rá.
Van valakinek valami ötlete??Lehet h az adagoló leejti a nyomást??
esetleg egr hűtő repedt valahol és vízet enged és ezért van a fehér füst??

Volt már valakinek ilyen

Üdv Dávid


A fehér füstöt okozhatja az olajhűtő repedés, hengerfejtömítés hiba rosszabb esetben deformálódott a hengerfej.

Ha az adagoló leejti a nyomást, azt meleg motornál csinálja. Tehát ha hidegen relatíve könnyen indul de meleg motornál sokáig teker akkor azt az adagoló okozza.



Nekem is ez van/volt...néha van. Izzítógyertyákat én még nem cseréltem. Divinyinél voltam ő egy relét cserélt a motorvezérlő mellett, mivel nekem állítólag a régi fajta volt még bent. Ezt követően kimondottan javult az indulás! De! Az önindító nálam véleményem szerint a bűnös, most majd teljes szervizre félre teszem a kocsit, önindító leszed és felújít. Sok áramot vesz fel és emiatt lehet a baj. Ez a probléma több esetben VW dieseleknél szokott előfordulni 300.000 km megtétele után.

Javaslom megnézni még a résolajcsöveket és a porlasztókat is.

Ja és a füst nem fehér... hanem "elégetlen" gázolaj. Mivel beporlaszt, de nem ég el rendesen. Állj oda a kipuffhoz és szagolj bele miközben valaki indít.
Ja és még lehet főtengengely v. vezérműtengely jeladó hiba is... ez amúgy jó lenne tudni melyik...


Vivaladiesel:füst csak az indúlásnál van egyébként normális kormol.Legalább megnyugtattál h nem adagoló hiba.

Ute107:igen az önindító nálam is hangos,de a relét én kimértem és elvileg jónak kell lennie ,de holnap hozok bele egyet és kipróbálom azzal.
A porlasztoknak van néha csattogós hangja.

Üdv Dávid

szotakdavid Elküldve: 2012-10-10 19:35 manuális váltó

bigiboj írta: Sziasztok!

Hol lehet ilyen MTF LT2 -es olajat venni, valamin a difibe valót is?

Köszi a válaszokat!


Írj levelet m_attilának vagy schmiedmann.

szotakdavid Elküldve: 2012-10-10 19:19 Beszerelések utólag

Padre323i írta:
szotakdavid írta:
Próbáltátok járó motornál felkapcsolt világitással van-e változás??


Azt még nem figyeltem,holnap ránézek.Hogyha ugyanaz marad?



Akkor nem tudom,majd jön valaki aki lehet tudja

szotakdavid Elküldve: 2012-10-10 18:53 Valaki segítsen

Gondom a következő..Nehezen indul a kocsim,izzitógyertya cserélve izzitó relé kimérve.
Jelenség a következő gyújtás rá indit teker-teker beindúl fehér füst hátúl.Ha egymás után töbször ráadom a gyújtást utána könnyebben indúl mint ha csak egyszer adom rá.
Van valakinek valami ötlete??Lehet h az adagoló leejti a nyomást??
esetleg egr hűtő repedt valahol és vízet enged és ezért van a fehér füst??

Volt már valakinek ilyen

Üdv Dávid

szotakdavid Elküldve: 2012-10-10 18:26 Társalgó

vivaladiesel írta:
lelkespeter írta: Üdv!Kiderűlt,hogy adagolo probléma van az autóval!Tud valaki esetleg valami költség kímélő megoldást?Ha jól tudom csak erre szakosodott helyeken tudják megnézni mi vele a gond,és ha jól tudom horror áron!


FilepDiesel Székesfehérváron vagy Benedeczki Kecelen.


Mennyi van az autóban??

szotakdavid Elküldve: 2012-10-10 17:49 Beszerelések utólag

Padre323i írta: Sziasztok!
Félig off autóról lenne szó,E39 sedan.Utólagosan be lett téve hátra a ledes lámpa,gyári Hella,Hella kábelátalakítóval.Ha bekapcsolom,félerősséggel világít a féklámpa is mindkét oldalt.Ha jól tudom,ezt akkor kellene csinálnia,ha kiég a két helyzetjelző izzóból egy,de ez ugye ledes.Rákötöttünk először egy,utána két izzót,hátha ellenállás probléma van,de nem változott.SSS-sel retrofitelve lett,az LCM-ben (LCM III) át lett állítva ledesre, ki lett kapcsolva a bord üzeneteknél a hiba jelzés,már nem gongol,eddig eljutottunk.Tudja valaki esetleg a megoldást?



Próbáltátok járó motornál felkapcsolt világitással van-e változás??

szotakdavid Elküldve: 2012-10-09 19:40 légzsak_

kakszy írta: Sziasztok!

Van egy BMW E39 530D-m 2000-es évjáratú autóm világít a légzsák lámpa mos már egy hónapja lassan folyamatosan amikor megvettem akkor egyszer ki villaant de el is aludt most folyamatosan világít!Elmentem egy szerelőhőz ott a gép azt írta hogy jobb oldalt elől az első ülésnél övfeszítőt írt meg súlyérzékelőt annyi kérdésem lenne hogy én itthon megtudom-e csinálni hogy jó legyen vagy inkább ne is álljak neki elvileg amikor kiütötte akkor csak az övfeszítő maradt bent valki ha tud létszíves írja le pontosan mit kell tegyek hogy jó legyen vagy azt is hogy inkább ne álljak neki és vigyem szakemberhez!Előre is köszönöm a segítséget!!!


Övfeszítőt otthon is tudsz magadanak cserélni,veszel egy bontottat és berakod,a foglaltságjelzőt diaggal ki lehet kapcsolni.

szotakdavid Elküldve: 2012-10-08 23:15 Termosztát

probiker írta:
szotakdavid írta:
probiker írta:
szotakdavid írta:
probiker írta:
szotakdavid írta:
probiker írta:
szotakdavid írta:
probiker írta: Sziasztok!
320d touringom van 2001-es. Az utóbbi időben gyakran kigyulladt a sárga hűtőfolyadék lámpa a műszerfalon. Elvittem egy szerelőhöz, azt mondta hogy a vizpumpából szivárog a fagyálló, és kicserélte a vizpumpát. Nem mentem le vele 100 km-t sem és ujra kigyulladt a sárga lámpa. Megálltam hogy töltsek utána fagyállót, de fél óra várakozás után sem tudtam felnyitni a tartályt a nyomás miatt. Megérintettem a hűtőt és az hideg volt. A szerelő szerint csak maradt egy kis levegő a rendszerben és azért volt kevés a folyadékszint. Szerintem más a probléma, gyanús nekem a termosztát. Tudtok e segiteni? Volt valakinek hasonló problémája? Köszi, István


vízhőfokod h áll?


általában 90 fok hajtás közben.



Mindig annyi vagy vissza megy??


A mutató az nem mozdul sem lefelé sem felfelé, felmelegszik és utána ott áll. Titkos menüvel viszont még nem hajtottam, holnap akarom kipróbálni, és akkor pontosan megtudom hogy ingadozik e a hőmérséklet.



Légtelenítést csínáld meg rendesen van 5db azt hiszem.Én inkább a vízpupát nézegetném.


Ma megcsináltam a légtelenitést, elég sok levegő volt a rendszerben, még 1 liter folyadékot utána kellett tölteni. Felmelegitettem a motort és kb 88-89 foknál nyitott a termosztát is. Egyenlőre nincs gond, a mehanikus mutató az viszont tuti bedöglött mert nem megy fel a feléig. Kössz a segitséget! Üdv



Fasza egy szerelő ha ennyi levegőt hagyott benne csínálj egy műszer tesztet ott meglátod h jó-e.


Hát ja, ne is mondj semmit, megvan a véleményem róla. Megcsináltam a műszerfal tesztet is, és a hőfok mutató csak kb a piros elejéig ment fel, nem ment végig, és kb annyival van lejjebb a felétől hajtás közben. Szóval szerintem épp annyit csal


Akkor most minden happy szerintem ne foglalkozz a mutatóval ha a titkos menüben jó a hőfok akkor minden jó Max ha zavar veszel egy bontott angol műszert és összerakod.

szotakdavid Elküldve: 2012-10-08 23:03 Termosztát

probiker írta:
szotakdavid írta:
probiker írta:
szotakdavid írta:
probiker írta:
szotakdavid írta:
probiker írta: Sziasztok!
320d touringom van 2001-es. Az utóbbi időben gyakran kigyulladt a sárga hűtőfolyadék lámpa a műszerfalon. Elvittem egy szerelőhöz, azt mondta hogy a vizpumpából szivárog a fagyálló, és kicserélte a vizpumpát. Nem mentem le vele 100 km-t sem és ujra kigyulladt a sárga lámpa. Megálltam hogy töltsek utána fagyállót, de fél óra várakozás után sem tudtam felnyitni a tartályt a nyomás miatt. Megérintettem a hűtőt és az hideg volt. A szerelő szerint csak maradt egy kis levegő a rendszerben és azért volt kevés a folyadékszint. Szerintem más a probléma, gyanús nekem a termosztát. Tudtok e segiteni? Volt valakinek hasonló problémája? Köszi, István


vízhőfokod h áll?


általában 90 fok hajtás közben.



Mindig annyi vagy vissza megy??


A mutató az nem mozdul sem lefelé sem felfelé, felmelegszik és utána ott áll. Titkos menüvel viszont még nem hajtottam, holnap akarom kipróbálni, és akkor pontosan megtudom hogy ingadozik e a hőmérséklet.



Légtelenítést csínáld meg rendesen van 5db azt hiszem.Én inkább a vízpupát nézegetném.


Ma megcsináltam a légtelenitést, elég sok levegő volt a rendszerben, még 1 liter folyadékot utána kellett tölteni. Felmelegitettem a motort és kb 88-89 foknál nyitott a termosztát is. Egyenlőre nincs gond, a mehanikus mutató az viszont tuti bedöglött mert nem megy fel a feléig. Kössz a segitséget! Üdv



Fasza egy szerelő ha ennyi levegőt hagyott benne csínálj egy műszer tesztet ott meglátod h jó-e.

szotakdavid Elküldve: 2012-10-08 23:00 Beszerelések utólag

sticky írta: Sziasztok!
320d-be szeretnék utólag beszerelni ülésfűtést, mert gyárilag nem volt benne.
Tudnék venni ülésfűtéssel ellátott üléseket, csak a kérdésem, hogy mi kell még a beszereléshez, és honnan tudom megvenni?
Segítségeteket előre is köszönöm.


Van egy ilyen topic ott minden le van írva.

szotakdavid Elküldve: 2012-10-08 22:17 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
kecsurobi írta: üdv nekem van olyan de nem mindig hogy ráadom a gyújtást és nem villannak ki a visszajező lámpák.leveszem a gyújtást megint vissza teszem és valamikor csak nagy nehezen jelzi ki mert addig hiába inditom csak tekeri nem indul be.Mi lehet a probléma?


kontakt hiba lesz szerintem a műszercsoportnál. most nem tudom BMW-nél pontosan, hogy van, de némely autóknál ha nincs benn az óracsoport akkor az autó el sem indul.


Yellownak igaza lehet,de ha van valami bájger inditágátló ami tilt és nem szerelték ki rendesen eredményezheti ezt,ez volt az első off autómnál.

szotakdavid Elküldve: 2012-10-08 22:13 Mi lehet a baj?

valter320d írta: Dávid mégnem jött mail jó helyre küldted?


oda küldtem amit írtál tegnap ha holnapig nem érkezik meg küldöm megeint oks?

szotakdavid Elküldve: 2012-10-08 22:09 Mi lehet a baj?

Imi320d írta: Sziasztok..!

A következőben szeretnék tanácsot kérni, illetve meghallgatni.! E46 320D 2000-es évjáratú bömbimnek a tolató radarja illetve a tolató lámpám állandóan ellővi a bisztit.. Ki találkozott már ilyennel illetve mi lehet a baj,hol keressem fiúk..?! Az 5-10-15 ös bisztiket is ellövi,hol keressem a zárlatot vagy mi a leggyakoribb probléma..?!Előre is köszönöm..!


nekem olyan volt az elöző 20d-en h éha égett a tolató lámpám néha nem..
NAGYOB BIZTIT SOHA NE RAKJ BELE mert úgy járhatsz ahhogy én kigyullad a kocsid.
Gyári pdc-d van??