szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2012-08-05 14:04 Ködlámpa relé

savate írta: Sziasztok.
Nem teljesen ide kapcsolódik a kérdés de nem találtam jobb topicot. Nemrég vettem egy E39-es 5-ös bmw-t és nem világított benne a ködlámpa. Megnéztem és egyik lámpába sincs benne az izzó, de a csatik kábel minden ott van. Nem tudja valaki hogy milyen izzó kell bele? Keresgéltem már pár helyen de mindenhol mást írnak. Ja M-es lökös van rajta.
Köszi a segítséget!


Szia!

Szerintem Hb4-es.

szotakdavid Elküldve: 2012-08-04 17:19 Turbo

bmwszabi írta: AH turbó szervízbe került a beteg turbó Dunakeszire.Jövő hétre kész.Addig meg összeszedik a többi javítani való dolgokat, hogy minden rendben legyen, mert ahogy olvasgattam, maga a turbó önmagában nem szokott tönkremenni, pláne ha odafigyelnek a visszahűtésére, hanem valami egyéb ok vezet a meghibásodásra. De ezt itt már mindenki jól tudja, csak én most olvasgattam utána.

RePTaiL írta:
bmwszabi írta: Szaisztok!

Haverom 2002-es 18d bömösében behalt a turbó. pedig nagyon vigyáz rá, elvileg 198.000 km van az autóban.Kaszának nincs most bontott, csak 20d-hez való.
Ti mit tanácsoltok, bontott vagy felújított? Én felújítottra szavazok inkább.
Viszont beszéltem egy Nyírbátori nagy guru turbófelújítóval, aki azt mondta, hogy ezt nem tudja felújítani, mert ez változó geometriájú, illetve, hogy ő kína cuccokból nem újítja fel. Ezek szerint a többi felújítást végző műhely vmi kína alkatrészekkel dolgozna? mert nem ezt olvastam a honlapokon, meg ha kínai is, attól még lehet talán jó is.
Mi a vélemyényetek? Mondjuk anyagi okokból úgyis a felújítás marad, csak érdekes volt, amit mondott ez az úr.



amit nem Kínában gyártanak, az mind gagyi! amúgy meg felújítás teljesen jó, csak előtte azért informálódj hogy hova viszed, nehogy valami Pista bácsi féle sufituning műhelybe



Szia!Jó helyre kerülr a turbo,én is keszis vagyok nem ma kezdték csínálni a szakmát,nem is dolgoznak vészesen drágán.

szotakdavid Elküldve: 2012-07-29 22:41 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta:
szotakdavid írta: Hil kollégával kiolvastuk a hibámat.Köszönöm szépen a segitségedet

A következő hibák jöttek fel:
38 air mass meter gondolom ez a légtömegmérő..
73 Speed(rpm)sensor injektor pump
6 exchaust-gasrecurcilation-controller
101 boost controller
82 Electric fan
11 ignition circuit zk10-> battery unplug

Segitsetek létszives megfejteni a hibákat
Köszönöm Dávid


Ezek friss hibák? Vagy valamikor voltak eltárolva és most hogy olvastátok egyszerre kijött minden? A 38-6 összefüggenek és abból is a 6-os ami a valós probléma lehet. A többihez viszont kevés az info.
11 nem lényeg, volt egy aksi csere vagy ilyesmi.
82 electric fan? de melyik?
73 speed sensor oké, valamelyik sebességérzékelő de injector pump?



Igen volt aksi csere már úgy vettem,küldök privit.

szotakdavid Elküldve: 2012-07-29 21:30 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
szotakdavid írta: Hali
olynan problémám lenne a műszerfalammal,hogy pár napja kivettem a helyéről lehúztam a csatikat..azóta a fogyasztás egy literrel kevesebbet ír ki mint régen a hatótáv is megváltozott 400km-ről hirtelen 200 lett.

Üdv Dávid


ne parázzál. ez azért van, mert kb ugyanaz, mikor lekötöd az akksit kinulláz mindent. és újra kezdi számolni. majd pár 100 km után visszaáll.


Köszi Yellow

szotakdavid Elküldve: 2012-07-29 20:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Hil kollégával kiolvastuk a hibámat.Köszönöm szépen a segitségedet

A következő hibák jöttek fel:
38 air mass meter gondolom ez a légtömegmérő..
73 Speed(rpm)sensor injektor pump
6 exchaust-gasrecurcilation-controller
101 boost controller
82 Electric fan
11 ignition circuit zk10-> battery unplug

Segitsetek létszives megfejteni a hibákat
Köszönöm Dávid

szotakdavid Elküldve: 2012-07-29 20:43 Műszerfal kijelzés

Hali
olynan problémám lenne a műszerfalammal,hogy pár napja kivettem a helyéről lehúztam a csatikat..azóta a fogyasztás egy literrel kevesebbet ír ki mint régen a hatótáv is megváltozott 400km-ről hirtelen 200 lett.

Üdv Dávid

szotakdavid Elküldve: 2012-07-29 10:27 Izzítás vezérlõ

Tano írta:
szotakdavid írta: Na méregettem ma délelött..a biztit még mindig nem találom pedig már levettem a bizti táblát is
A reléig jut áram rámértem a piros kábelre és volt benne áram lehúztam a csatit a reléről és abban is volt delej.


Akkor a biztosíték jó kell hogy legyen.
Még meg tudod mérni, hogy a relé kimenő ágain kapnak-e áramot a gyertyák mikor aktív a relé. Diag egyébként panaszkodik az izzításra? Lehet hogy nem emiatt indul nehezen.


A hét elején diagra dugom,de full izzitási problémának tünik tekeri tekeri beindúl hűtúl indiánok ki a kocsiból
Mi lehet még az oka??önindító?

szotakdavid Elküldve: 2012-07-28 17:55 angel eye


Nem ég az smd ledes Ae.-em egyik fele.Javitotta már valaki otton ilyet??
Vagy inkább kuka??biztos h érintkezési hibás mert ha oda verek neki akor ég rendesen az egész

Üdv Dávid

szotakdavid Elküldve: 2012-07-28 17:42 Izzítás vezérlõ

Tano írta:
szotakdavid írta: Köszönöm
ha nincs delej a relé bemenő ágán akkor a bizti ment ki ügye??leszedem a kesztyűtartót a biztitáblát és az fölött van??Hol tudok olyan biztosítékot venni bárhol vagy kifejezetten Bmw?


Igen, ha már a reléig sem jut el az áram, akkor nagy valószínűséggel ez a biztosíték ment ki, nálam is így volt. Igen, ott van a biztitábla felső részén műanyag fedél alatt. Szabvány autós biztosíték, autós boltokban is kapható.


Na méregettem ma délelött..a biztit még mindig nem találom pedig már levettem a bizti táblát is
A reléig jut áram rámértem a piros kábelre és volt benne áram lehúztam a csatit a reléről és abban is volt delej.

szotakdavid Elküldve: 2012-07-27 20:58 Izzítás vezérlõ

Tano írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

Cseréltem izzitógyertyákat,de még mindig nehezen indul.
Kiszedtem a kesztyűtartót,de nem találtam semilyen biztositékot mögötte csak a ground modult.
Van még egy relé a motor vezérlő mellett ehet tud valaki gyári számot??

Köszönöm a segitséget Dávid.


Hi!
A relé száma az ETK szerint: 12212246919
Mérj rá a relé bemenő ágára, ha ott sincs delej, akkor ne a relét cseréld. Diaggal lehet ki-be kapcsoltatni, így is le tudod mérni a relét.
Az izzítás biztosítéka a biztosítéktábla tetején lévő dobozban van. Ez egy 100A-es bizti. Le kell venni a biztitáblát, hogy hozzáférj.


Köszönöm
ha nincs delej a relé bemenő ágán akkor a bizti ment ki ügye??leszedem a kesztyűtartót a biztitáblát és az fölött van??Hol tudok olyan biztosítékot venni bárhol vagy kifejezetten Bmw?

szotakdavid Elküldve: 2012-07-27 14:56 Izzítás vezérlõ

Sziasztok!

Cseréltem izzitógyertyákat,de még mindig nehezen indul.
Kiszedtem a kesztyűtartót,de nem találtam semilyen biztositékot mögötte csak a ground modult.
Van még egy relé a motor vezérlő mellett ehet tud valaki gyári számot??

Köszönöm a segitséget Dávid.

szotakdavid Elküldve: 2012-07-25 14:51 Mi lehet a baj?

Norby320d írta:
vivaladiesel írta:
Norby320d írta: Sziasztok! A segitsegeteket szeretnem kerni ujfent mivel valami gond van a turbommal ez egy 2001 320 d 136 lovas verzio, tegnap amikor mentem vele meg semmi baja nem volt, aztan amikor leallitottam majd ujra beinditottam olyan hangja lett mint a porszivonak es alig ment csak mint egy ketezres szivo dizel, semmi fust vagy mas hangjelenseg nem kiserte, nem latok semmifele olajkiverodest sem a motorban rendesen van olaj is benne.Mintha odalett volna a nyomas es csak a fura porszivohang maradt neki.


Ha süvítő hangot hallasz akkor valamelyik turbócsöved lyukadt ki!

Koszonom megprobalom megnezetni azt biztos hogy a suvito hang jatszik es meg annyit kerdeznek azt a komputer kidobja ha rakotjuk a kocsira?



Szia!

Nem fogja ez egy gumicső.
Az 1-es és a 2-es elemet nézzd meg!
http://bmwfans.info/parts/cata..._air_duct/

Dávid

szotakdavid Elküldve: 2012-07-21 13:01 Társalgó

Sziasztok!

Este jön valaki Gymkhanára???

Dávid

szotakdavid Elküldve: 2012-07-19 17:51 Turbo

vivaladiesel írta:
szotakdavid írta:
vivaladiesel írta: Valószínűleg el van koszolódva a turbód (sokat használod városban??) és ezért a 'Low pressure box' (azt hiszem így hívják...) ami a változó geometriájú turbó lapátjait állítja/mozgatja letapad egy bizonyos pozícióban... Ezért érzed lustának az autót!
El kell vinned egy hozzáértő szerelőhöz aki szétszedi a turbódat és ALAPOSAN kitisztítja.

Egyébként a ferryker is csinál ilyesmit... Profik!!
www.ferrykerturbo.hu


Igen,mostanság sokat használtam városban.Nem sokkal a turbo cső csere után jelent meg ez a jelenség.Lehet valami köze hozzá?Mennyibe szokott fájni egy ilyen takarítás?



Sajnos a városi használatnál a relatív alacsony fordulatszám miatt nem tud a turbóból távozni a korom! Néha érdemes "kivinni" (a te esetedben mondjuk a M2-re) és jól meghajtani, hogy legyen ideje kitisztulni a rendszernek. Ha legalább 25-30KM-en át kb.3800/4000-es fordulaton tudod tartani a technikát az már elég. Mondjuk 4.-es sebességi fokozatban (Ha nem akarsz 180 felett száguldozni. De miért ne akarnál?! )
A jelen helyzetben ez már nem segít, tisztítanod kell! Ez a módszer inkább a megelőzést szolgálja...
Nem tudom pontosan megmondani, hogy mennyit fognak elkérni a tisztításért, nekem Békéscsabán "kemény" 3500ft-ért pucolták ki a turbóm.


Ja, ha ennyit városozol akkor kitisztíthatnád az EGR-t is. Valószínűleg az is nagyon el van koszolódva!! Otthon, saját kezűleg is megoldható.
Itt van egy leírás fotókkal:
http://www.bmwland.co.uk/forum...hp?t=51711
Azt javaslom vegyél Brigeciol-t a tisztításnál szükséged lesz rá. (az Instersparban mindig szokott lenni, 800ft)



Remélem kb ennyiét csínálják itt is.Felhívom azokat holnap akiket mondtál.
Hétvégén úgy is megyek paksra meghajtom egy kicsit..
Az EGR-t egy két hete takarítottam ki mikor izzitógyertyákat cseréltem.

szotakdavid Elküldve: 2012-07-18 21:28 Turbo

vivaladiesel írta: Valószínűleg el van koszolódva a turbód (sokat használod városban??) és ezért a 'Low pressure box' (azt hiszem így hívják...) ami a változó geometriájú turbó lapátjait állítja/mozgatja letapad egy bizonyos pozícióban... Ezért érzed lustának az autót!
El kell vinned egy hozzáértő szerelőhöz aki szétszedi a turbódat és ALAPOSAN kitisztítja.

Egyébként a ferryker is csinál ilyesmit... Profik!!
www.ferrykerturbo.hu


Igen,mostanság sokat használtam városban.Nem sokkal a turbo cső csere után jelent meg ez a jelenség.Lehet valami köze hozzá?Mennyibe szokott fájni egy ilyen takarítás?