szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2015-11-22 15:05 Hûtõvíz

hil írta:
Tano írta:
kiskiru írta: Miert cserélném mind a kettőt inkább kiszedem mindkettőt és megnézem melyik a rossz , gondolom ez is a folyamatos feszített állapot miatt lepattan egy tartó fül és utána örökké nyitva van. Este rákukkantottam 60-70 fok-ot tud csak elérni, szóval tuti a nagykörön hül vissza ennyire


Ha ennyire okos vagy akkor minek kérdezgeted, ha utána nem fogadod meg a hozzáértő válaszát.





Részemről ennyi volt a segítség! Tuti van tapasztalatod a Bmw-el elég ahhoz h te egy fazékban tesztelgesd a termosztátot. Nyugi nem lesz 100% biztos az eredmény

szotakdavid Elküldve: 2015-11-21 21:32 Hûtõvíz

kiskiru írta:
southboy írta:
asbi írta:
southboy írta: Sziasztok. Ismételten egy gond nem megy fel a hőfokom légtelenítettem minden de 25-Km után is ezt a hőfokot mutatja meleget ad nem kurutyól a szellőzőből semmi nem hiszem hogy levegős lenne van valakinek ötlete ?
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Termosztátok rendben vannak?


Azt hogy tudom ellenőrizni hogy rendben van e vagy nem ?


Nálam is ugyan ez a helyzet ha fel is megy üzemire, utána lassú tempónál visszahűl oda mint nálad, szóval termosztát, jövő héten csere, csak melyiket


Mind a kettőt cseréld.

szotakdavid Elküldve: 2015-11-17 19:20 Olajzabálás

markans16 írta:
hil írta:
markans16 írta:
hil írta:
markans16 írta: Üdv!
Nemrég lettem BMW tulaj, és kissé meg vagyok lőve, ezért bátorkodtam ide írni hátha itt választ kapok!

Két hónapja vettem az autót:
e46 320cd 2004, 204d4-es motorral.
193.000 KM
Szívósor ledugózva.
Elvileg chippelt.
Kicseréltem az olajat: Castrol Edge professional LL4 5W-30

6 Liter olajat vettem, bele raktam 5,3 litert.
Mentem vele pár ezer km-t míg felvillant a hosszabb utak után a sárga jelzés leállítás után. Rá öntöttem a maradék 7 dl-t és mostanra megint felvillant a lámpa. KB 4000Km-t mentem az olaj csere óta.

Egy szerelő ismerős azt mondta lehet motorkopás vagy turbó probléma.
Idei leghidegebb -5 fokban pöccre indul, ebből arra következtetek hogy nem kopott nagyon a motor.
A turbóról lehúztam a levegő szűrőtől jövő csövet, ami kicsit olajos volt, de a tengelyt megmozgatva nem éreztem kotyogást.

Létezik hogy az 5W-30 túl híg neki?

Mit tanálcsoltok mit próbáljak? Kihez vigyem?

Válaszokat előre is köszönöm!



Szia!
Nem lehetetlen, hogy az olajban volt valami "eladási adalék", amitől nem volt (esetleg) olajfogyasztás. Te olajat cseréltél és az adalék nélkül itt az eredmény. Én első körben visszavinném az eladónak az autót. A Chip sem igazán növeli a motor élettartamát......
A chippelt autóknál mindig el kéne gondolkozni, hogy vajon az előző tulaj ezt miért, lehet, hogy kinyomta már a lelkét (esetleg).
bye:hil


Hát az a baj már vissza vinni két hónap után nem hinném hogy kivitelezhető. Meg szeretem az autót, mondhatnám tökéletes, kivéve ezt.

Szia!
Két hónapja vetted. Meddig jártál azzal az olajjal? Azalatt volt-e ez a jelenség? Mikor olajat cseréltél azonnal jelentkezett ez? Ha igen, akkor egyértelmű lehet, állításom, ha csak ezalatt nem durrant szét valami(bár ennek kicsi az esélye ilyen hirtelen). Új használt autó vásárlásnál (szerintem) alap, hogy egyből olajcsere, aztán ha valami gáz van, vissza az eladóhoz.
bye:hil
ui: ne legyen igazam a Te érdekedben!



Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ


5w 30 való bele,próbáld meg a gyári bmw olajat elsőnek. 10w-40-et ne rakj bele és felejtsétek el ezt a 200.000 km-nél már vastagabb olaj kell..

Turbó hátsó lapátja is lóghat...

szotakdavid Elküldve: 2015-11-07 19:59 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jampec89 írta:
szotakdavid írta:
jampec89 írta: sziasztok!
a következő a problémában szeretném a segítségeteket kérni. indítás után felvillan a töltés jelző hibalámpám, majd pár másodperc után kialszik. töltést ellenőrizem az akkumulátornál, 14,3 V szóval az megfelelő. diagnosztika a következő hibaüzenetet írja:
-07 Főmodul V: belső feszültség hiba
mit kezdjek vele? turjam át a kábeleket? bármilyen építő jelegű hozzászólást szívesen fogadok Help pls!! ÜDV!


Gyári diaggal nézzétek ne univerzálissal.


na akkor kell valaki akinek van gyári progija. amúgy érdekes, mert csak az obd stekkern meg a motortérben lévő köralakú diag-stekón nincs 12 v, csak járó motornál tudnak vele kapcsolódni


Helyileg merre vagy?

szotakdavid Elküldve: 2015-11-07 16:23 Izzítás vezérlõ

LDave233 írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egyáltalán nem akar izzítani gépezet ('99 E46 20d). Még így a hidegebb időkben is csak gyújtás ráadásnál csak felvillan és el is alszik. Még régebben a nehézkes indulás miatt elvittem szervizbe,ahol kicserélték az izzító gyertyákat és miután így sem volt jó, minden hibalehetőséget mondtak amit lehetett (adagoló, kopott motor stb.). meg nem oldották a hibát, de viszont áthidalták. Kaptam egy gombot, amivel direktbe tudok én magam izzítani, de szeretném megoldani ezt a problémát, hogy rendeltetés szerűen működjön. Esetleg az izzítórelével lehet probléma? Előre is köszönöm a segítséget!


Izzítórelé is lehet igen de van egy nagy biztosíték is hozzá.

szotakdavid Elküldve: 2015-11-06 21:11 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jampec89 írta: sziasztok!
a következő a problémában szeretném a segítségeteket kérni. indítás után felvillan a töltés jelző hibalámpám, majd pár másodperc után kialszik. töltést ellenőrizem az akkumulátornál, 14,3 V szóval az megfelelő. diagnosztika a következő hibaüzenetet írja:
-07 Főmodul V: belső feszültség hiba
mit kezdjek vele? turjam át a kábeleket? bármilyen építő jelegű hozzászólást szívesen fogadok Help pls!! ÜDV!


Gyári diaggal nézzétek ne univerzálissal.

szotakdavid Elküldve: 2015-11-06 19:39 Autóvásárlás

ckrisz írta:
Ritlop írta: Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok, a kiszemelt típus E46 320i sedan, szeretném a már 2.2 literes verziót ebből. A kérdésem-kérésem az lenne, hogy akinek van tippje, tanácsa, avval kapcsolatban, hogy mire figyeljek vásárláskor, vagy mire számítsak az autóval kapcsolatban. Első BMW lesz. Leginkább tapasztalatokra lennék kíváncsi, előre is köszönöm.

Szia!
Nekem ugyan ilyen motorral van igaz nem sedan hanem touring. A sok rossz véleménnyel ellentétben szerintem jó kis motor, egyáltalán nem nyomaték szegény kis fordulaton sem, 3500/perc fordulattól pedig nagyon jól húz egészen a leszabályzásig.Fogyasztása abszolút elfogadható; autópálya 7, város 9-10 liter.Viszont az olajfogyasztásra figyelni kell ezeknél a motoroknál, gyakori olajcserével ez nem jelentős.


Olaj fogyasztás ez lehet egészen drasztikus is,vízcsövek,kiegyenlítő tartály,DISA,vanos,légtömegmérő,szondák jeladók ezek szoktak lenni pont mint a többi benzines Bmw-nél. Egyedül az olaj zabálásra kell figyelni.

szotakdavid Elküldve: 2015-11-04 18:24 Termosztát

kecsurobi írta: üdv egy éve vettem termosztátot az lehetséges hogy ennyit bírt mert mínuszban nem megy fel csak 80 ig nagy gázra a hőfok,ha fékezek vagy leveszem a lábam a gázról visszamegy 70 fokig is.kis termosztátot is cseréltem már 2-3 éve.Milyen márkályut érdemes venni hogy bírja is?


Gyári Behrt vegyél bele.

szotakdavid Elküldve: 2015-11-03 18:14 Műszerfal kijelzés

Redrocket írta: Először is mindenkinek köszönöm
A kormányszög jeladóra gyanakszom én is. Egy olyan laikus okból gondolok erre, hogy egy "szuper" futóművesnél jártam és beállítás után hosszútávon lett feltűnő, hogy a kormányt keresztbe kell tartanom hogy egyenesen menjen a gép. Ez adhatott neki egy pofont? Persze ez csak feltételezés és inkább tutira mennék.

Dunakeszire szívesen elmennék hozzád, de sajnos nekem csak a késő délutánok vagy a hétvégék lennének megoldhatóak mert nagyon kiesik az útvonalamból.
A hibakód akkor is kiolvasható, ha éppen nem világít az órám mint a karácsonyfa?


Keress meg privátban.

Ezért írtam a kormányszög jeladót...

szotakdavid Elküldve: 2015-11-02 18:07 nagynyomású szivattyú

lantika írta:
tamas741 írta: sziasztok olyan problémám van BMW x5 2002 es 3D néha betilt a motor nagyobb teljesítménynél pl 140 körül tartósan és gyorsítanék vagy emelkedőnek és nem megy, de nem mindig csinálja van egy 1260 as hibakód lehet a nagynyomású pumpa szarakodik köszi a válaszokat üdv Tomi



Nyugi nem a Common Rail pumpa. Vorförderpumpe nemetül (magyarul passz) Ott van az elsö ülesek magassägäban. Szerintem neked van egy legterelö müanyag burkolat az alväzon. Az alatt az üzemanyagszürö körül van egy henger alaku pumpa. Ez az amiröl beszelek. Egyebkent en lehet elsönek üzemanyagszüröt cserelnek. A Te problemäd,hogy az auto nem kap elegendö gäzolajat,ez miatt veszüzemmodba kapcsol.


Mielőtt kicserélitek a fél autót..csináltass egy Gyári Diagot!

szotakdavid Elküldve: 2015-11-02 18:04 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

siposattila írta:
Bero írta:
siposattila írta: sziasztok! A kevés ablakmosó viz hibakódja miként törülhető ki????Tudja valaki??


Öntsd fel folyadékkal ) Amúgy valószínűleg a jeladód mondta fel a szolgálatot!


Felvan töltve!!Ujj jeladó van benne!! lövésem sincs mi lehet!!


Kábel szakadás,tartály csere.

szotakdavid Elküldve: 2015-11-02 18:01 Műszerfal kijelzés

Bitu79 írta:
Redrocket írta: Sziasztok,

tegnap Pécs Budapest között félúton a csatolt képen lévő 2 sárga ikon jelent meg.
Találkoztatok már hasonlóval? Valaki Budaörs, Törökbálint, Szfehévár környékén ki tudja nekem olvasni mi lehet a hiba?
Nem az első, álltalában leállítás után ujraindításnál eltűnik. Köszi


Ha hosszan nyomod a gombot,akkor csinál így.
Nyomd meg a dsc gombot,ki kell akkor aludnia.
Ilyenkor van kikapcsolva a dsc,amikor így világít az a 2 ikon.
Ha magától gyulladt ki,akkor sztem mehetsz a szervízbe.

Interneten írják,hogy nagyrészt a rossz kerék fordulatszám érzékelő okozhat ilyet.

Igy cserélik:

https://www.youtube.com/watch?v=MKQ0Lm_jPu4

https://www.youtube.com/watch?v=T4-bopzGaUE

Nem nehéz kicserélni

De lehet elég elsőnek kipucolni őket:

http://www.bmwfanatics.hu/cikk...itasa.html

A közelben ő van:

http://www.bmwfanatics.hu/tagok/szotakdavid.html

Majd nyomj a köszire.



Semmi köze az Abs jeladónak ehhez a két lámpához

Hibát okozhatja kormányszög jeladó,Dsc szenzor és még ezer dolog!

Dunakeszin tudok benne segíteni.

szotakdavid Elküldve: 2015-10-31 21:17 Heeelp...!

Bitu79 írta:
Dávid.
Kérlek ezt kifejtenéd?
Ez érdekelne.
Az autóm egy n40-es motorkódú 316-os,2003-as.
Alapba nem volt benne bc.
Titkos menüben szoktam nézegetni a fogyasztást,meg ilyeneket.
De szereztem egy bc-s kart.





Elvétve lehet találni olyan e46-at amiben hiányzik az az egy vezeték ami a Bc-hez kell.

szotakdavid Elküldve: 2015-10-31 16:26 alapjárat leesik, ingadozik

Krapulax6 írta:
szotakdavid írta:
germina írta:
Krapulax6 írta: Jo reggelt!
Valaki dobna egy rajzot,hogy hol talalom az alapjarati motort e46 ,150 lovas dizelben?
Mennyire gaz kitakaritani illetve kiszerelni?


Van benne?


NINCS!!!!


Ahhhh
Gondoltam rakerdezek,mert en is elkezdtem jarni az alapjarat ingadozas osvenyet
A legtomegmero tiszta.
Turbotomitesek cserelve lettek egy honapja.fektisztitos fujkalasra nem porog fel a motor.


porlasztó

szotakdavid Elküldve: 2015-10-31 13:23 Nem indul el

Bitu79 írta:
szotakdavid írta:
Bitu79 írta:
seti71 írta: Sziasztok!
E46 318i facelift elötti az autó.Tegnap 600 km-es úton háromszor jött elő a P0170 ma reggel pedig nem is indult be.Önidító teker de semmi,mintha nem lenne benzin.Hőfok jeladó,főtengely jeladó,olaj gomba két hete lett cserélve,mert 8 foknál hidegebb időben nem indult.Ötlet ?


Lambda szonda,üzemanyag szivattyú,katalizátor,légtömegmérő...sokminden lehet.
Kellene az is h. pontosabban mit ír a diag.Bank 1-2 ilyenek...

Első körben pucoljatok légtömegmérőt.
Szerintem az lesz.




M43-nál nincs Bank 1-2!!!!!!!! 2db szonda van benne összesen nem 4!


Akkor ez vicces,mert ugye ezt írta a srác válasznak:


Lambdaszonda első- hátsó gyári új ,légtömegmérő gyári új
P0170 Fuel Trim bank 1



Dávid lebuktatta.




Ezért írtam a Gyári diagot!!