szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2014-09-12 20:50 tempomat + kormánycsere

Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta:
csbalu írta:
Methos írta: Sziasztok,

Egy kis tapasztalat megosztás.
4 ágú multis kormányt cseréltem le multis sport kormányra. Amennyiben van egy nyomatékkulcsod (16os, de nekem csak 17es volt ugy is ment), egy nagyobb fejes torx (4 águhoz a légzsákhoz), és egy szinte akármilyen lapos fejű csavarhúzód (sport kormány légzsákjához), és kb 10 perced, akkor simán ki tudod cserélni a kormányt.

Amennyiben valakiben kétség merülne fel, ne habozzon, mivel nagyon egyszerű megoldani.

Sok sikert


Na a körlégzsák leszedésével mennyit lehet baszakodni. Valahogy sosem sikerül eltalálnom elsőre azt a pöcköt amit kéne


Ez így van, én is telefon led lámpájával világítottam bele, s jó ideig elvoltam vele, mire kiakasztottam, lyukat ütve a tenyerembe a mini csavarhúzóval...


ami azt illeti elég hülyén van megoldva...


A 4 ágúnak a 2 torx csavarja miért nem volt jó a sport kormánynál is? Francért kell a jó megoldást elvetni... Pofon egyszerű, kb 20sec-es csere


Ne ríjatok az e46 körlégzsákos megoldás még istenes van annál sokkal szarabb is

szotakdavid Elküldve: 2014-09-04 18:21 Segítség!!!

david01 írta:
Tano írta:
david01 írta: Köszi akkor csak nem irtam le olyan nagy hülyeséget! Tudnál nekem segíteni csakhogy tisztán lássam a dolgot akkor az elektromos venti vezérlője ment tönkre ígyvan??
az csak motorral együtt cserés vagy külön is?


Itt a venti kapcsán ne gondolj nagy elektronikára. A ventin magán egy motor rész van, megkapja a testet-tápot és a motorvezérlő indítja és szabályozza a sebességét négyszögjellel. Tehát ha neked ez a három rácsatlakozás rendben van, akkor csak a venti marad mint hibaforrás. Sokat nem tudsz vele csinálni, csere újra vagy bontottra.


Kimentem ma délután és széthuztam a venti csatiját kicsit oxidosak voltak a lába megtakarítottam összedugtam és müködött egy darabig aztán megint nem kapcsolt be mikor kellett volna és a klima már csak meleg levegöt fújt attol félek hogy mikor a motornak kéne a hűtés akkor sem fog bekapcsolni Kérdésem lenne még hogy a venti műanyag házánák oldalára fel van rakva egy kocka alakú kütyü amibe megy egy csati aszem négy vezetékkel az mit vezérel vagy annak mi a feladata??




AUC sensor a klímához,ne kapcsolgasd így a klímát mert mikor meleg levegőt fúj már szökik felfelé a nyomás a rendszerben,ha nem kapcsolja le az ECU valamiért akkor,valahol ki fog lyukadni a rendszer a hűtés hiánya miatt!!!

szotakdavid Elküldve: 2014-09-04 15:04 Termosztát

Tano írta:
Fort írta: Köszönöm ISMÉT a segítséged Tano. Nem akarok termosztátokat forralgatni,ha kiszerelem akkor már fagyállóval együtt cserélve lesznek. De előtte akkor a zsalus dolgot probálom javítani.Elolvastam ezt a topicot,a hűtés topicot is,de nem találtam erről szóló írást még sehol.Majd még keresgélem.
Most nézem a linkelt képet...Nekem nincs ott a 9-es elektromos szelep...
Csak egy kiszakadt vákumcső megy az EGR alatt a motorburkolat alá.Valamire ott van rádugva,de azt nem volt még időm megnézni hogy hová.A 12-es cső amire csatlakozik,annak lehet tudni hogy merre van a folytatása?


Kellene lennie elektromos szelepnek valahol, különben állandóan csak a vákumot kapná, és így sosem lenne kinyitva.
A burkolat alatt van az elosztócső, ami jön a vákumpumpától, levéve láthatod. A 12-es cső oda van rákötve mint a képen is látszik.


Szívósor elején van a szelep alulról felpattintva.

szotakdavid Elküldve: 2014-09-03 18:25 Kuplung__

flenfer írta: Sziasztok!
Nekem is a hidegen rángatás a gondom. Mitől lehet? Cserélni kell a lendkereket, kuplungot?
Lehet a kuplungon állítani, vagy ha már fent fog, csere?


Egybe szokás cserélni kuplung,lendkereket.
Önbeállós a kuplung nem tudsz rajta állítani.

szotakdavid Elküldve: 2014-09-03 18:23 Segítség!!!

david01 írta: Üdv!
Segítségre lenne szükségem E46 320d facelift előtti klímája érdekes dolgot produkál mikor bekapcsolom a klimát tökéletesen működik fújja a hideget de a ventilátor a motortérbe nem kapcsol be és egy idő után már meleget fúj az utastérbe is aztán gondol egyet és bekapcsol a hűtőventilátor és minden működik rendesen ez mitől lehet??


Ventilátor elektronika kuka.

szotakdavid Elküldve: 2014-09-03 06:57 Ékszíj tárcsa

kundof1 írta: Ha ékszijtárcsa baja van a kocsinak azt honnan vesszük észre? az enyém leállításkor kicsit furán áll le, kicsit beráz, de induláskor meg nem rázza a kasznit.


Lehet ékszíjtárcsa,lendkerék,motortartók,szíj,szíjfeszítő.

szotakdavid Elküldve: 2014-08-31 12:47 Motorgenerál!

andrew írta:
minimal írta:
andrew írta:
szotakdavid írta:
andrew írta:
csbalu írta:
andrew írta: sziasztok

Van egy 320Ci e46-os gépem. Nemrég vettem és olajfogyasztás eléggé drasztikus. eléri a 1L/1000km.

kérdés hogy hengerfej felújítással mennyit nyernék vagy érdemesebb egész motorgenerálnak nekivágni?


m54226 s1


úgy tudom, hogy ilyenkor ezeknél az alublokkos motoroknál a hengerfalról kopik le egy bevonat ami miatt eszi az olajat, nem a hengerfejnél megy el.


ja értem akkor az nem egyszerű eset. még annyit hogy 305ezernél jár a km.

5w40es olajjal nyerek valamit?


Gondolom az olajlecsapató szelep és a hozzá tartozó csövek cserélve lettek...


Semmit nem csináltam még. Mi is az a olajlecsapató szelep?


Nem folyik valahol átnéztétek?


Nem folyik nem látszik alulról sem hogy olajos lenne.
Nagyobb gáznál kék a füst szerintem megeszi valahol.


http://bmwfans.info/parts-cata...separator/

elsőnek ezeket cseréld!

szotakdavid Elküldve: 2014-08-31 12:27 Társalgó

SP_323i írta:
jgbobo írta:
szotakdavid írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Jobb híján itt kérdezem meg:
tud e vki olyan műhelyt, szerelőt akire nyugodt szívvel rá lehet bízni egy automatáról 6gangosra váltás műtétjét és nem fog gányolni pl a villanyos dolgokban.


Mit kell gányolni elektromos részen???egyáltalán mit kéne változtatni elektromos részen??

Kuplung,lendkerék,kardán difi,váltó,kulissza


Kell ott egy kicsit az OBD vel is mesterkedni, mert automatánál be van állítva, hogy váltásnál mekkora késleltetés legyen stb, ezt pl manuális értékihez kell igazítani.


pl
meg nem ugyan az a kábelezés se
+ tolatólámpa se szoftveres, hanem manuális kapcsolású
szal van pár apró eltérés



Bocsi ,félre olvastam automatáról alakításnál tényleg más a helyzet ebben igazad van,elég sok mindent kell cserélni és alakítani.

szotakdavid Elküldve: 2014-08-28 20:57 Elsõ lámpák

david01 írta: Üdv!
Segítséget szeretnék kérni nem tud valaki két első xenon lámpa búrát E46-ra facelift előttire???


komplett lámpa kell vagy csak búra?

szotakdavid Elküldve: 2014-08-28 20:14 Féktárcsa és fékbetét

andree írta: Sziasztok,
Hátsó fékbetétet kell cserélnem és nem tudok most más márkát gyorsan kedvezménnyel, tehát az alábbi két márkából kellene választani:
1:textar
2:brembo

Szerintetek?

Köszi

Üdv


TEXTAR!

szotakdavid Elküldve: 2014-08-28 19:54 Társalgó

SP_323i írta: Sziasztok!

Jobb híján itt kérdezem meg:
tud e vki olyan műhelyt, szerelőt akire nyugodt szívvel rá lehet bízni egy automatáról 6gangosra váltás műtétjét és nem fog gányolni pl a villanyos dolgokban.


Mit kell gányolni elektromos részen???egyáltalán mit kéne változtatni elektromos részen??

Kuplung,lendkerék,kardán difi,váltó,kulissza

szotakdavid Elküldve: 2014-08-28 19:52 Motorgenerál!

andrew írta:
csbalu írta:
andrew írta: sziasztok

Van egy 320Ci e46-os gépem. Nemrég vettem és olajfogyasztás eléggé drasztikus. eléri a 1L/1000km.

kérdés hogy hengerfej felújítással mennyit nyernék vagy érdemesebb egész motorgenerálnak nekivágni?


m54226 s1


úgy tudom, hogy ilyenkor ezeknél az alublokkos motoroknál a hengerfalról kopik le egy bevonat ami miatt eszi az olajat, nem a hengerfejnél megy el.


ja értem akkor az nem egyszerű eset. még annyit hogy 305ezernél jár a km.

5w40es olajjal nyerek valamit?


Gondolom az olajlecsapató szelep és a hozzá tartozó csövek cserélve lettek...

szotakdavid Elküldve: 2014-08-28 19:50 Szívócsonk-pillangószelep

kempelen írta:
gfeco írta:
dani00 írta: Sziasztok!
A kép alapján szerintetek volt-e már cserélve ez a szívócsonk? Nem tudom az a matrica gyárilag rajta van-e, mert ha nincs akkor gondolom cserélhették már és nyugodtabban autózhatok. 215000km van a gépezetben.

Szia

Nyugodt csak akkor lehetsz ha megnézed vagy megnézeted.
Azt hiszem 160e km a csereperiódus,ennyi km-nél már biztos történt vele valami.(csere vagy ledugózás).


Sziasztok,

A Pirityi Panna meg tudja mondani kép alapján.


Sziasztok!

Rátettem a kezemet a monitorra és energiával töltöttem fel a képet!
Mentsd le tedd rá a szívósorra és nem fog leszakadni a pillangószelep az energiámmal megerősítem őket!

Üdv Dávid

szotakdavid Elküldve: 2014-08-28 06:56 bc

gfeco írta: Sziasztok

Ha nincs bc-m attól még a külső hőmérséklet jeladó benne van a kocsiban?


Ha digit klímás a kocsid akkor van csak benne.

szotakdavid Elküldve: 2014-08-25 19:19 Turbo

csbalu írta:
adi84 írta: Hali!

Valaki meg tudná mondani, honnan tudok beszerezni tőcsavart a turbóba, ahol a kipufogó csatlakozik rá? Köszi


Csavarbolt!
M10x60 legalább 8.8as keménységű legyen, vagy keményebb!


De nagyon megjegyezted