szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2016-08-07 20:49 Mi lehet a baj?_

Gabi írta:
Bitu79 írta:
Gabi írta: Sziasztok.
Már átböngésztem a fórumot, de nem találtam az én problémámhoz hasonlót.
Adott egy 2005-ös 320d 150le, mentem a pályán gyorsítottam huzott 6-dikban is szépen 130-rol is aztán egy tartós 140-es tempo után előzni szerettem volna de padló gáznál sem történt semmi haladtam 140-el fordulat kb 2300-as, fogyasztás mutató sem indult semerre mintha nem érzékelte volna a gázadást a kocsi, vissza tettem 5-dikbe ott is kellett vagy 10mp mire feléledt az autó és minden a régi lett a következő 200km-en.
Lehet a gázpedálnak baja?? Vagy a motornál mi veszi a jelet és hol van?
Ja nem tempomatos a gép.
Köszi a segítséget.


Talán a gázpedál érzékelő a rossz.

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=20

Itt az egyes tétel

És itt egy vidi is,hogy lehet cserélni.

https://www.youtube.com/watch?v=-6bOumAp8LA


Köszi a segítséget, még a jövő héten nézetek egy diagot hátha mutat valamit, ha nem akkor veszek egy jobb álapotú pedált.



Vidd el nyíregyre Nagy Mikihez gyári diagnosztikára. Debrecent hagyd inkább...

szotakdavid Elküldve: 2016-07-26 04:16 Lengéscsillapitó

hil írta:
Kennymayer írta: Sziasztok! Megosztom a tapasztalatom az első lengéscsillapító cseréről. Nagy nagy szopas volt és most még nem voltam durva. A gólyaláb alsó csavarja beletört szokás szerint...sebaj van szerszámom megfúrom kiszedem gondoltam én...szerszám beletört csavar maradt a helyén..namost mivel szedjem ki, mivel ez edzett szerszám acél megvettem a legkeményebb létező fúrószárat és nekiálltam kb 4 óra alatt sikerült is kifúrni...sajnos az állvány csonk menet nem úszta meg...úgyhogy ezután átmenő csavar lesz a helyén..eddig jutottam ma ez mind reggel 8 óta. Azt azért elmondom h gyári lengéscsillapító volt még a gép alatt 12 éves most elfosta magát. Az új is gyári lesz (Sachs) remelem a másik oldalon is beszopm a szopó rollert. De most már okosabb leszek (izzitás, rozsda maró, WD 40 locsolás aztán kiderül). Valaki ha esetleg tud tuti módszert ne tartsa magában. A lényeg, h megviselt a dolog...volt amikor azt hittem szétverem kalapáccsal az egész futóművet.
Szevasztok

Szia4
gondolj bele: van egy berohadt 10-es csavar, tekered, leszakad a feje. (ez is nagyszilárdságú csavar volt) Abba belefúrsz és egy üvegkeményre edzett 8-as szerszámmal azt ki lehet szedni??? Nem gondolnám.... Meg se próbáltam volna, inkább melegítést kellett volna alkalmazni



Az àtmenő csavart gyorsan felejtsd el! Cserélj csonk àllvànyt 10e ft kb.
Sokszor a melegítés se segít.

szotakdavid Elküldve: 2016-07-24 09:05 Mi lehet a baj?_

nagylaszlo írta: Sziasztok!

Ki tapasztalt már ilyet? Egy mosást követően a képen látható hiba jelentkezett típus E90 320D Facelift 2011! Minden szerviz státusz zöld, elvégzem a kulcs kivételt, az ajtó nyitást, az ajtó becsukást, kulcsot vissza helyezem, és továbbra sem működik. A motor nem indul! Tudnátok segíteni, mi lehet a baj?
Előre is köszönöm!


Kocsit betudod zàrni távirányítóval?

szotakdavid Elküldve: 2016-07-22 16:13 Chip tuning

nickname írta:
szotakdavid írta:
batigol09 írta:
Robin68 írta:
batigol09 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy van e vagy volt e valakinek tapasztalata "neves cég" által (ac, steinbauer stb) tuning box -al kapcsolatosan. Ebben valahogy bíznék, nem úgy mint elnézést a sarki chippesbe, aki okosabb a gyári mérnököknél is és majd jól hazavágja a kocsim... 20d -m van azt vezsem észre hogy picit lomhább alacsony fordulaton, nem akarok bele +100 lóerőt, csak hogy egy kicsit rugalmasabb legyen. E46 om valahogy az volt emlékeim szerint. köszii


Egy csippel még nem oldod meg a hibát amitől lomha. Azt a pénzt lehet, hogy a probléma megoldására kéne inkább költeni.


Mindent megkap az autó amire szüksége van, nem sóher vagyok és a kocsi hibátlan. köszi.
Annyit írtam hogy szerintem az e46 om- at 150 le-s motorral fürgébbnek éreztem...
tapasztalat után érdeklődtem nem okoskodásért.


Ha azt érzed hogy a 150 lovas 20d jobban ment,akkor az az autó nem hibàtlan!!


Á dehogy, a CHIP tuning megold mindent, amikor megöli a részecskeszűrőt azt kivágják majd amikor ennek következménye képen tönkre megy a turbó, akkor egyszerűen el lesz adva az autó mert szar konstrukció


szotakdavid Elküldve: 2016-07-22 12:57 Chip tuning

batigol09 írta:
Robin68 írta:
batigol09 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy van e vagy volt e valakinek tapasztalata "neves cég" által (ac, steinbauer stb) tuning box -al kapcsolatosan. Ebben valahogy bíznék, nem úgy mint elnézést a sarki chippesbe, aki okosabb a gyári mérnököknél is és majd jól hazavágja a kocsim... 20d -m van azt vezsem észre hogy picit lomhább alacsony fordulaton, nem akarok bele +100 lóerőt, csak hogy egy kicsit rugalmasabb legyen. E46 om valahogy az volt emlékeim szerint. köszii


Egy csippel még nem oldod meg a hibát amitől lomha. Azt a pénzt lehet, hogy a probléma megoldására kéne inkább költeni.


Mindent megkap az autó amire szüksége van, nem sóher vagyok és a kocsi hibátlan. köszi.
Annyit írtam hogy szerintem az e46 om- at 150 le-s motorral fürgébbnek éreztem...
tapasztalat után érdeklődtem nem okoskodásért.


Ha azt érzed hogy a 150 lovas 20d jobban ment,akkor az az autó nem hibàtlan!!

szotakdavid Elküldve: 2016-07-19 20:50 Lengéscsillapitó

Bitu79 írta:
Kennymayer írta: Hali! Lengéscsillapító csere előtt állok mert a jobb első elfosta magát. Konkrétan telenyomta az első sárvédőt olajjal és ráz a kormány amikor egyenetlen úton megyek. Gondolom emiatt van ez. Valószínűleg Sachs lesz az új de láttam több helyen starline markát kedvező áron amiről elvileg német minőséget írnak 2 év garival. Ez milyen lehet? Van valaki aki használ ilyet? Tudom a gyári valószínűleg tartósabb meg jobb is de ki tudja. Láttam már olyat h az utángyártott alkatrész sem volt annyira szar és nem bírta sokkal tovább a gyári. Nyilván a magyar utak minősége is nagy hatással van a futómű alkatrészekre és a gyári mondjuk bírja 4-5 évig ez meg lehet csak 3-ig de ha mondjuk berakom ezt az utángyártottat és régit meg felújítatom akkor már jobban is jártam. Mi a véleményetek?
Köszi

Zsolti


Sztem jó az.Nekem Monroe van hátul,pedig sokan lefikázták.A gyári persze mindig jobb.Állítólag De szerintem nyugodtan vegyed megfelé
Voltak itt olyanok,akik dícsérték ezt a márkát.
Akinek sok pénze van,az ugyis Kayaba,és Sachs fele tekintget.Mondjuk ezek prémium gyártók.Ezt neked kell eldönteni.




Sachs vagy Lindornál felújítás.

szotakdavid Elküldve: 2016-07-17 20:01 Futómû és hibái

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
Most komolyan egy futómű kiszakadàs ekkora probléma,mikor az itthoni e46-k 50%-a 2-3 darabból van összetákolva.



hát lehet az lenne a legkisebb baja annak az autónak egyébként pont ezt írtam én is.
most van akinek mindegy miben ül... engem tavaly sokkolt egy régi Jetta, az konkrétan keresztbe ment, a hátsó nyomtáv vagy 10cm-rel jobbra állt az elsőhöz képest
azért ilyenkor durva, amikor látod a sok autót, és tudod mit kell figyelni, hogy elég tré a hazai helyzet.


Tudnék mesélni..

szotakdavid Elküldve: 2016-07-17 09:10 Futómû és hibái

csatis1 írta:
hil írta:
YELLOW írta:
rvilike írta:
YELLOW írta:
ha aktuális, megadom az elérhetőségét az illetőnek, addig kár róla beszélni. én egyenlőre őt tudom mondani, akihez oda merném vinni. lehet vannak sokan én nem ismerek mást.


Köszi, de nem nyugtattak meg ezek a válaszok, inkább felejtős ez.


ha látnád, milyen munkákat csinál, sokkal nyugodtabb lennél.
egyébként tudod mennyien járnak kiszakadt futóművel és mit sem tudnak róla? ami persze elég nagy baj...
én sajnálom, hogy senki nem ír, aki már átesett ezen, pedig biztos van. csak ahogy írtam is, lehet el akarja majd adni a gépet, és nem akar bizonyítékot ilyen hibákról. most leírná ide, hogy kiszakadt, hiába jól meg lett csinálva, de ugye értékcsökkentő tényező. ha nem vallja be utólag derül ki, vagy emiatt nem tudja eladni, mert ide leírta...
hidd el nagyon sok ramaty autó van itt a tulaj között, csak írni senki nem mer róla.
legalább privátban leírná akkor valaki.
mondom én E36-ról tudok, amit úgy egy beton panelgarázsban csináltak meg, valami hegesztő gyerekkel. én biztos így nem csináltattam volna meg, az akkori tulajnak jó volt utána. nem nézett ki egyébként rosszul.
viszont akit én írtam, mondom ő konkrétan elemeket is le tud gyártani, tehát nem ganajászik mikor egy autót rak össze, ráadásul a legtöbb külföldre készül nagy pénzekért. de ugye ezek OT-s restaurálások. nyilván egy E46 kiszakadt futóműjavítás semmi nekik.
mondom ha véletlen beleesel ebbe a problémába, jelzel nekem, megadom az elérhetőséget, aztán lebeszélitek.
ha nekem ilyen lenne (sose legyen) biztos érdeklődnék a közelben, ha nem lenne , akkor inkább Pest egy biztos kéz, mint valami kontár a közelben. más egyebet nem tudok mondani.

Sziasztok!
Én az NT Autónál érdeklődtem e felől (bár nem volt kiszakadva az előző autómon, úgy 3 éve. Azt mondták 100k pénz, két nap és gyári technológiával (mert van rá az is) csinálják.
ui: de valaki írta itt a fórumon valamivel később, hogy neki kiszakadt és tán 35-40-ért csinálták meg és jó lett, elégedett volt vele.





vilike!
Keresd meg Boczy-t csomagtér padlólemez erősítés ügyben. Már csinált ilyet és atombiztos lett. Nem a papírvékony ebay-es szettet építi be, hanem normális vastagságú lemezből erősíti meg, hogy tutira a kasztni többi része rohadjon szét előbb.
Recommended!

Most komolyan egy futómű kiszakadàs ekkora probléma,mikor az itthoni e46-k 50%-a 2-3 darabból van összetákolva.

szotakdavid Elküldve: 2016-07-17 09:05 Vezérműlánc

Csabika136 írta:
ZoleszE46 írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
2001es E46 320D touring, 136 lovas vasam van.
Meséljetek már légyszi a vezérműlánc dologról nekem! Most járok 240000km-nél, 226000-nél került hozzám. Jól fogyaszt, jól meg, jól indul. Nem tudom hogy mit figyeljek rajta még hogy gyanakodjak a lánc öregségére? A motorral kapcsolatban annyi észrevételem esetleg lenne, hogy indítás után minden alkalommal erőteljes diesel hangja van és csak utána múlik el. Mintha az olajat később kapná fel és a hidrotőkék később telnének fel olajjal. De ezt nem hiszem, mert ez szerintem nem motor mechanikai hang, hanem detonáció. Szóval olyan, mintha lenne az előbefecskendezésnek egy alap értéke, és az soknak bizonyulna és visszavesz magán. Meglehet hogy nem írom le szépen mai nyelveken amit írok, de érdekes jelenség. Kezdetek óta zavar egy kicsit. Kérdeztem egy múhelyt itt Szombathelyen a kemény járásról. Azt mondták, hogy meg van nyúlva a vezérmű lánc és ki kell cserélni, mert el fog szakadni. A nyúlott lánctól elment az előbefecslendezés és azért kemény a hangja.
Lehetséges ez?

Köszönöm!




Szia!

Nekem is pont ez a problémám. E46 318d. Induláskor nyekken kicsit a motorban valami és a hangjai is kicsit hangosabb az első 5-10 mp-ben.
Utána szépen kisimul. Nekem is mondtak már vezérműláncot, nyekkenésre motortartóbakot stb..
Szóval engem is érdekelne egy hozzáértő vélemény.

köszi

Hát nem tudom kapunk-e választ, mert eléggé ül a fórum ezen a téren legalább is.
Nyekkenés érdekes nekem is van, de szerintem motortartó bak nem lehet, mert azokat én nem rég cseréltem. Motor és kaszni rezonanciám volt és ezért cseréltem ki mindkét motortartómat és a váltó tartó bakokat is. Ékszíjak is újak, azok nem nyekkennek, de a feszítő csillapító szerintem még lehet. Ezt sajnos csak azután vettem észre egyébként, miután megcsináltam az alap szervíz dolgokat. Nem azért mert utána jött bele a nyekkenés, hanem mert addig nem is igazán figyeltem. Le kellene venni mindkét szíjat és beindítani úgy is a motort. Ha elmúlik a nyekkenés, akkor közelebb vagyunk a megoldáshoz.

De a vezérműves kérdés jó lenne ha átbeszélhető lenne kicsit itt.


Olaj szűrőhàz vissza engedi az olajat,azért van csörgő hangja az elején. Csere kompletten,gyàri Újra!
Nyekkenés:motortartók,szíjtàrcsa,szíjak, feszít.

szotakdavid Elküldve: 2016-07-17 09:00 Üzemanyagszint-jelzõ hiba

hil írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
Cserélnem kellett a benzin szivattyút (N42B20A) Mielőtt tegnap kivettem volna a szivattyút megnéztem a tartály szintadó értékeket a titkos menüben: bal 6,6 lit jobb 30 lit, teljes 37 lit. A csere után: bal 000 lit, jobb 11,2 lit, teljes 11,3 lit. Ugyanolyan szivattyút tettem bele, mint ami benne volt, semmit nem húztam le (legalábbis nem vettem észre), bal tankhoz nem is nyúltam és mégis, hiányzik sok liter. Az a sugárszivattyú hol csatlakozik a üza szivattyúhoz, mert nem látom?
Ki tudna ebben segíteni?
bye:hil

ui1: rövid állás után, míg olvasgattam erről rendbe jöttek a dolgok, most bal tank: 117,7 lit, jobb tank: 11,2 lit össz: 22,9 lit. De gyanítom, ha megint mennék vele ismét a hibás felállás jelentkezne.
ui2: valóban, kicsit járatva a motort a bal tank megint nulla lett. Nyomás elengedése után szivattyú ki és a jobb tank csordultig volt benzinnel. Ebből az jött le, hogy a sugárszivattyú működik. Lehet, hogy csak annyit kéne tennem, hogy tele kéne tankolnom???
(tán megőrültem, hogy magammal levelezek........)


ez tényleg egy tank.
műszerfal reset? nem segít?
INPA-ban nincs valami lehetőség tank ügyben?

KösziY!
Inpában nem találtam semmit, műszerfal reset nem segít, mert fizikálisan a jobb tank, ahol a szivattyú is van, valóbban tele van, a másikat meg már nincs erőm szétbontani, hisznn nem is nyúltam hozzá. Az új szivattyú teljesen azonos a régivel a szintjelző ohmosan is ugyanazt mutatja. Azért nem gondolnám, hogy egy tüza szivattyú csere ekkora szopás kell, hogy legyen....


Sziasztok!
Ha már egymagam a végére jártam és megoldottam a hibát, talán másnak is segíthetek azzal, hogy összegezve leírom a dolgot:
Alap hiba: leállt a motor, trélerrel haza. Otthon némi hűlés után beindult a motor. Indítózáskor a fordulatszámmérő mutatott, motor nem indult, nagy meleg volt. Diaggal semmi hibakód nem volt! Először vez tengely jeladóra gondoltam, egyenként cseréltem azokat, de javulás nem történt. Valaki mondta, hogy főtengely jeladó lehet, de RPM mérő mutatott, tehát kizárva. Üza szivattyú zúgott, ezért először nem is arra gondoltam. Szívósoron üza. nyomást mérve 0,5 bar körül volt. Szivattyú csere, újra (nem bontott!), amin rossz volt a szintadó, ez további galibákat okozott. Régi szivattyúból a szintadó átrakása után helyre állt a rend.
bye: hil

ui: kiszedett szivattyút vizsgálva: szinte nem volt nyomás, szivattyú tengelynél folyt vissza a víz, mert a lakásban már vízzel próbáltam





Új VDO-val jàrtam màr én is így.

szotakdavid Elküldve: 2016-07-11 19:02 Futómû és hibái

YELLOW írta:
rvilike írta: Aha, szóval akkor ha jól értem nincs info arról, hogy az javítás után olyan lesz-e mint volt meg lehet csinálni, csak kérdés hogy, engem meg épp az érdekelne.


erről az tud korrektül nyilatkozni, aki már csinált ilyet, csináltatott és nem akar megszabadulni az autótól , vagy már jó régen eladta, így korrektül tud nyilatkozni róla.
nem biztos, hogy rosszabb lesz, vagy ront a helyzeten. hisz mint írtam gyárilag van hozzá cucc, amit fel kell hegeszteni.
nem mellesleg verseny autóépítésnél ezek alapdolgok, hogy bizonyos pontokat jól megerősítenek. láttam olyan off autót, aminek az alja úgy szét volt rohadva, hogy legalább 3 négyzetméter lemezt hegesztettek be, hogy a gyárit kivágták. aki ért hozzá, az biztos jól meg tudja csinálni. ez csupán emberi tényező, hogy ki mennyire hisz ebben, vagy tartja jónak, bízik benne. én konkrétan a pro és kontra felsorakoztatása mellett 50-50%-ban hiszek ebben, hogy jó, vagy épp rossz.


Igen meg lehet!! Létezik gyári javító is hozzá. Ügyes lakatos kell hozzá.

szotakdavid Elküldve: 2016-07-11 18:59 Hûtõvíz

Tano írta:
herr68 írta: [Hol található az érzékelő?
A kiegyenlítőtartályom egy hónapja volt cserélve.


A tartály alján van. ETK-ban találsz képet ha kell.


M43?? Nincs rendesen légtelenítve!!!!!

szotakdavid Elküldve: 2016-07-10 21:01 Légtömegmérõ

bata0305 írta: Sziasztok,

E46 320d 150LE, kb 2 hónapja jött elő a hiba

3000-s fordulat felett nem húz az autó, a pillanatnyi fogyasztásmérő is visszaesik ( 5 sebességbe 14L megáll ) és gyorsításnál eléggé kormol az autó
Diagon volt, nincs hibakód.
Sok helyen olvastam hogy légtömegmérő lehet a rossz, persze más is lehet.
Esetleg volt valakinek ilyen problémája?


Köszönöm


Normális gyári diagnosztika kellene.

szotakdavid Elküldve: 2016-07-10 20:57 Hűtővíz..:S

birojoco írta: segitsetek e46 330d terhelés alatt melegszik a viz az autóban értem alatta hogy az autópályán 160 nál elkezd melegedni a viz ha vissza veszek a tempoból akkor beáll a normál értékre ugyanezt csinálja ha bekapcsolom a klimát azonnal melegedni kezd és emelkedőkön is ugyan ez a probléma mi lehet az oka segitsetek


Elégtelen hűtés. Hűtő rendszert át kell nézni,vízpumpa,hűtők között dzsuva,ventilátorok stb..

szotakdavid Elküldve: 2016-07-08 01:22 Segítsetek!

Bitu79 írta:
adani530 írta:
Bitu79 írta:
adani530 írta:
Sziasztok! Nem tudom tapasztalat e már valaki hasonlót, de amikor rá adom a gyújtást az autóra magától elkezd jobbra indexelni, pedig a kar alap állásban van. Aztán ha kiveszem a kulcsot és lezárom, akkor pedig a jobb oldalon a parkoló lámpa elől hátul világít. Valaki valami megoldást tud erre?? Előre is köszönöm!!


Sztem behalt az indexkarod.


Nem, próbáltuk másikkal


Akor lehet beszart az LCM modul.Világításmodul.
Itt egy szerelési útmutató.
Google fordítóval simán érthető.

https://www.rjnunnally.com/bmw...placement/

Csere másikra,és újraprogramozás.
Más ötletem nincs.


Van benne utólagos kínai navi? Elektromos ülés?
Kombi hiba vagy gubanc a K-vonalon!