szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2016-04-09 23:40 Mi lehet a baj?

hocila írta: Sziasztok! E61 523i-ben egyik napról a másikra valami történt a fedélzeti elektromos rendszerrel. A menürendszer teljesen belassult, olyan a mintha valami folyamatosan menne a háttérben és zabálná a szoftvert futtató erőforrásokat. A rádió 5 másodpercenként elhallgat, majd újra szól. A parkradar nem valós időben mutatja az eseményeket, hanem használhatatlanul lassan követi az eseményeket. A menüben lépkedve sem lehet normálisan navigálni olyan lassan történik minden. Annyit megpróbáltam, hogy az akksisarut levettem, hátha reseteli magát, de nem oldódott meg. Esetleg van ötletetek, hogy mi lehet a gond? Köszi!


Nagy navis??

szotakdavid Elküldve: 2016-04-07 04:35 320d Motor

Nocsi20d írta: Sziasztok
Meg fogadtam a tanácsotokat vettem inkább egy adagolót be vizsgáltattam jól müködik fel tettük ahogy kell vezérlés ok és még mindig nem indul üzemanyag van.Valaki esetleg találkozott ilyen problémával?Gépel össze kötve csak annyit ir ki konfiguráció.Valakinek valami tippe?Előre is köszönöm


Hol vizsgàltàk be? Hogy lett felrakva? a két adagoló cikkszàma?

szotakdavid Elküldve: 2016-04-05 18:16 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
zsozseszka írta:
zsozseszka írta:
YELLOW írta:
zsozseszka írta: Sziasztok!
Felrakattam a Jurid tárcsákat és pofákat. Szuper fékhatás de tolatáskor, ha egy kicsit határozottabban lépek a fékre, akkor koppan egyet hátul a féknél.
Mi lehet ez?
Köszönöm!


futóművet kellene átnézni... szilenteket. a fékpofa rögzítő rugó jól van betéve? lehet mozog a betét. a féknyereg kellően rögzítve lett?


Szia! Köszönöm a tippet. Utánajárok és megírom, hogy mi volt a probléma.


Sziasztok! A probléma továbbra sem oldódott meg. Teljesen szétszedettem a hátsó fékeket és újra összerak. Természetesen, ha már emelőn volt akkor megnézettem a már említett tippeket, de úgy néz ki, hogy minden OK. A helyzet változatlan.



tudni kellene a futómű menniyre lett alaposan átnézve. hátsó tornycsapágy, diffitartó kengyel felfügegsztése, stb? (pl lehet a diffi tartó szilent a rossz)
még annyi, hogy a tárcsa rögzítő kis csavar is benne van?
bocs de csak találgatni lehet, a szerelőnek kellene tudni, aki látja is a dolgokat és remélhetőleg ért is hozzá.


Féltengely????

szotakdavid Elküldve: 2016-04-05 17:57 Porlasztó

andree írta:
Esteban46 írta: Üdv mindenkinek!
Jeladós porlasztót keresek M47es motorhoz! Valaki tudja esetleg felújított Bosch-t honnan tudok rendelni vagy esetleg valakinek elfekvőben??


Szia, én vettem gyári újat. Nekem van egy amit kivettem, a hiba "05"Needle motion sensor volt. Ha gondolod oda adom azt amit kivettem egy próbára. Nekem a csere után semmit sem változott, és mint mondtam bmw dobozos gyári új került bele.


Te csak azt hiszed h nem változott semmi!!

szotakdavid Elküldve: 2016-04-01 19:30 Fékjavítás

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Aham.. értem!
És akkor nálam mi a megoldás?!
Felfogatás stimmeljen de nagyobb féktárcsa és féknyereg mennyen fel?!


hagyd a pitsába az egészet
azt kellene eldöntened, hogy mekkora tárcsét akarsz (na meg miért?)
újonnan vagy hazsnáltan akarsz tárcsát venni? ha újat, akkor én keresnék egy ahhoz való tartókonzolt (amit SP_323i linkelt képeket), amit újban is érdemes beszerezni. bontóban valószínű csak egyben adják az egész féket. ez a megoldás akkor lehet jó, ha bontottat akarsz. de ugye itt fékcsövezni kell fékfoyladékot tölteni stb.
én azt csinálnám, amikor cserélni kell a tárcsát, akkor vennék nagyobbat (itt a méretet kell tisztázni) megnézni mely motorhoz adták, és szerezni hozzá új tartókat. aztán a nyerget fent lehet hagyni nem kell olajat leengedni belőle.
de szerintem a BMW jól van ellátva fékkel, nagyobbat akor érdemes, ha bazi nagy felnit használsz.
ami az enyémen van legkisebb szett meg a legkisebb motorhoz, az E36 korszakba a 28i-n is ugyanazok voltak, max hátul is hűtött volt a tárcsa.
zehát cserének nagyobbra, csak optikai szerepe van, mert amúgy jók a BMW fékei, nem kevesek.


Jól érzed, nem értem egyenlőre!
Csak példaképp, hogy hogy akartam én ezt megtudakolni!
F astrán mikor "féktuning" lett csinálva tudtuk, hogy omegáról ez kell vektráról az és akkor összeállt a fékrendszer!
Itt is valami ilyesmire akartam kilyukadni! Nem tudom mekkora tárcsákat lehet felrakná rá egyáltalán mekkora kerékhez!?
Ezáltal azt se, hogy milyen nyereg vagy konzol kell melyikről!
Egyenlőre teljes a sötétség!


30d 30i fékeket kell felrakni nyergekkel tárcsákkal együtt.

szotakdavid Elküldve: 2016-04-01 19:23 Mi lehet a baj?

abkapos74 írta: sziasztok, e 46 320 d gázadásra torpan a fogyasztásmérő elkezd visszafele battyogni aztán megindulna és megint torpan, főleg magasabb sebesség fokozatban érezhető(4-5-6) légyszi segítsen valaki , mi lehet a baj? köszönöm


Gyári Diagot a kocsinak mielőtt kicseréled a fél autót.

szotakdavid Elküldve: 2016-04-01 01:30 320d Motor

lantika írta:
Tano írta:
Nocsi20d írta: Sziasztok.
Kérdésem lenne e46 320d 136le adagolós át lehet e alakitani magas nyomásura?Vagy esetleg valaki csinált e már ilyet.Előre is köszönöm.


Szerintem olcsóbban kijönne egy komplett bontott motorcsere ha ilyenben gondolkodsz.


Meg gyorsabb is lenne a csere,mint az ätepites.


Teljesen màs a köteg is a motorvezérlőnél ,csatlakozók is,izzitàs rendszer,plusz ac a küszöb alatt dsc is kell hozzà soroljam még??

szotakdavid Elküldve: 2016-03-30 04:00 Nem tudom mi a baja az autómnak

Livaj írta:
Livaj írta:
lantika írta:
Livaj írta: Sziasztok,

Egy kis (?) gondom nekem is lenne a kocsimmal. 2004-es 330CI a jármű. Tavaly november óta van nálam. Az utóbbi 1-2 alkalommal vettem észre, hogy miután bemelegszik a motor valamiféle égett szagot érzek a kocsiban. Ha felnyitom a motorháztetőt, ott is lehet érezni. Fura, mert nem is tudom meghatározni, hogy milyen szag. Szerintem nem olaj szag ez. Olajcsöpögést nem látok a motortérben. A kocsi alatt sincsen semmiféle folyadék. (mélygarázsban alszik, így látnám, ha lenne)
Inkább műanyag, gumi szag ez. Semmi hibaüzenet nincsen (még), így csak gondolom, hogy nem vezeték ég. Aggódom a dolog miatt. Igaziból nem is az a kérdés, hogy mi a baj, hisz láttatlanban senki nem fogja tudni megmondani (max ötletelni), inkább az, hogy valaki, aki szaki rá tudna-e nézni, hogy mi lehet ez.
Egy ideje olvasgatom már a fórumot, tudom, jelen van több szaki is. Emellett persze egyéb hozzászólásokat, ötleteket is szívesen veszek.
Nem szeretném, ha egy kisebb gondból, nagyobb lenne. (így nem is használom)

Köszi a segítséget!
L.


Öt keresd.


Köszi, megkeresem Őt, hátha rá tud lesni.

L.


Sziasztok,

Megoldódni látszik az "égett szag a kocsiban" kérdéskör.
Szelepfedél tömítés cseréje volt a megoldás. Szotakdávid végezte a műveletet. A kicsöpögő olajnak volt égett szaga, amit a fűtés bejújt az utastérbe. Nem volt kellemes illat, de ezennel megoldva.

Hamár nála járt az autó, kértem, hogy frissítse a szoftvert, plusz nézze is át a kocsit.
Eredeti gyári motorvezérlő szoftver frissítése után sokkal jobb lett a kocsi. Eddig úgy 4000 körül indult meg igazán, most már 3000 környékétől. Mintha picit meg szebben járna a motor.
Görgők, szíjak is újra lettek cserélve.
Állított kicsit a kuplungon. Lassacskán csereérett lesz.
Néhány diaggalprogramozható dolog is beállításra került.
Engem is elért a DRL, US style világítás mizéria. Ezt élőben is megnézném programozáskor, bejöne-e a saját kocsimon vagy sem. Nem létfontosságú, de azért a kíváncsiság...

Következő körben fékolajcsere, motorolajcsere, hűtőrendszertisztítás.
Polírozás, bőr-és tetőimpregnálás. Így lesz teljes a kép.

Many thx Dávid!

Üdv, L.


szotakdavid Elküldve: 2016-03-29 06:59 Autóvásárlás

YELLOW írta:

nem vita ez... de most abból alapozunk, ami pár videó van a youtube-on? mert sokan azokra hivatkoznak. nagy része orosz, meg egyéb balkáni videó. valószínű megbecsült tulajok lehetnek. én is láttam az összes ezzel kapcsolatos videót, de nem paráztat egyáltalán. több olyan eset van, ahol a szokásos bajra gyanakodnak, aztán látszik több videón keresztül, hogy semmi köze az "általánosan" megalapozott lánc problémához.
érdekes, mert tudok egy 300ezret futott N42-ről és nem volt még bontva a motor. igaz nem is volt 6 tulaja, nem ment át 4 kereskedőn, stb. ha ven 1db ilyen, akkor van több is.
leírtam visszább ezt is, hogy most 12-15 évesen én sem vennék ilyen motoros E46-ot, de semmi mást, talán valami régi 6 hengeres blokkost (de annak lesz egyéb kasztni, futómű baja). vagy kintről egy valóban 1 tulajost, valami akármilyen motorost.
itthonról BMW-t? kizárt, max fanatikustól. bár sokan itt a forumon is titkolóznak, később nehogy nyoma legyen bárminek is. pedig mondjuk számomra érték lenne, ha látnám, hogy valaki próbált megoldást találni a bajára. bár sokszor a megvalósítást jobb nem olvasni
viszont ha valaki odafigyel, mondjuk megoldja, hogy ne ugorjon a lánc, odafigyel a megfelelő olajra és cserére (nem 20ezrenként), akkor egy nagyon jó motor ez az N42/N46 (bár én azt gondolom az N46 már nem olyan, hiába szinte ugyanarról a motorról beszélünk, ebből többet láttam bontva), takarékos is tud lenni, de elég az ereje a normál használathoz. akinek kevés, az ne ezzel járjon gyorsulásira


Nem orosz videokból alkotok véleményt..





szotakdavid Elküldve: 2016-03-28 21:02 Autóvásárlás

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
atomanti86 írta:
lalada írta:
Idézet: Sziasztok!


Mindenképp a 318i-t ajánlom,ugyanúgy 2 literes de 4 hengeres(a 320i 6 henger) kb 1,5l-el kevesebb a fogyasztása és papiron jobban is gyorsul és a javitása is olcsóbb(ugye 16 szelep nem 24) a 320i-nek csak a hangja az előnye....sorhat mégiscsak


ha 4 henger akkor nem kell BMW neki..
vannak a BMW-nél jobb 4 hengeres benzinmotorok abból a korszakból is ..a maiakról meg ne is beszéljünk..szóval csak nyugodtan 6 hengeres benzinest.. no para. 1,5 liter? mekkora pénz úristen..


Persze ez km függő,ha hétvégi kocsinak veszed akkor 6 henger de akkor már 330i-t vennék alig fogyaszt többet a 320i-nél..ha sok km-re a 318i(143 ló) a legjobb választás E46-ból


N42,N46-nàl bàrmi jobb vàlasztàs főleg első bmw-nek mert utàna csak a màrka lesz köpködve.



persze egy szanaszét hullott 20d mindentől jobb nem?


Részben igazad van,de egy széthajtott 20d-ben nem ugrik át a vezérlés és nem eszik 1000km/1L olajat persze van más amire lehet költeni egy dízelnél ezért nem is szeretnék vitát kezdeni a dologról. Leírtam a véleményemet ennyi.

szotakdavid Elküldve: 2016-03-28 01:48 Autóvásárlás

atomanti86 írta:
lalada írta:
Idézet: Sziasztok!


Mindenképp a 318i-t ajánlom,ugyanúgy 2 literes de 4 hengeres(a 320i 6 henger) kb 1,5l-el kevesebb a fogyasztása és papiron jobban is gyorsul és a javitása is olcsóbb(ugye 16 szelep nem 24) a 320i-nek csak a hangja az előnye....sorhat mégiscsak


ha 4 henger akkor nem kell BMW neki..
vannak a BMW-nél jobb 4 hengeres benzinmotorok abból a korszakból is ..a maiakról meg ne is beszéljünk..szóval csak nyugodtan 6 hengeres benzinest.. no para. 1,5 liter? mekkora pénz úristen..


Persze ez km függő,ha hétvégi kocsinak veszed akkor 6 henger de akkor már 330i-t vennék alig fogyaszt többet a 320i-nél..ha sok km-re a 318i(143 ló) a legjobb választás E46-ból


N42,N46-nàl bàrmi jobb vàlasztàs főleg első bmw-nek mert utàna csak a màrka lesz köpködve.

szotakdavid Elküldve: 2016-03-26 20:43 316 nincs alapjárat

jura írta:
YELLOW írta:
jura írta:
Üdv !
Az én gondom is ilyesmi mivel meleg motornál nincs alapjárat , ha tartom akkor feketén füstöl , dadog . Ha lehúzom a légtömegmérőről a csatit akkor szépen jár és van alapjárat is , ha rádugom leáll . Légtömegmérő lehet ??? Köszönöm előre a segítséget !316 i 1.9 b .


valószínű légtöegmérő lesz... így.


Szia,megvan a gond , motorvezérlő elfüstölt mivel hegesztették a kipufogót és most szereznem kell egy vezérlőt de nem tudom az immoval mit kell tennem ????? hogyan tovább ??



kompletten kell EWS, kulcsok,motorvezérlő.

Ügyes szaki volt

szotakdavid Elküldve: 2016-03-26 20:01 Műszerfal kijelzés

hil írta:
lantika írta:
hil írta:
Tano írta:
hil írta: Sziasztok!
Arra kérnék választ, hogy FL. e46-ba bele lehet-e tenni az FL.előtti műszer egységét? Illetve tudom, bele lehet tenni, de minden rendesen is fog működni??? Csak azért kérdezem, mert pl. a szerviz intervallumot a nem egyforma módon lehet nullázni

Előre is Köszi!


Bele lehet, csak arra figyelj, hogy olyan műszeregység legyen ami FA kódos, nem pedig ZCS-s, mert különben nem fogod tudni összeegyeztetni a jelenlegi felszereltséglistáddal.

Köszi Tano, tehát akkor nem egyszerű a dolog. Igazából a probléma a következő: vettem az autót v134kKm-el, de rossz volt a fordulatszám mérő, meg egy két dolog. Kicseréltem az egész műszer egységet de abban 178kKm volt. Ezt sajnos nem tudom a valósra átírni, míg az FL előttiét igen. Ezért gondoltam, veszek bele egy FL előttit, amit majd át tudok írni a valós állásra. A gond még az is, hogy a műszaki vizsgán is a cserélt számláló állása lett regisztrálva.



Nekem FL-es,es bmw scanner-rel simän ätirtam,aztän vissza. Mielött hülyenek gondolna valaki,csak megmutattam egy ismerösömnek,aki nem lätott ilyet soha es epp e46-ot akar venni.

Igen, az FL előttit mindet át lehet írni, az FL-t általában nem. Neked szerencséd volt. Én is a scannert használnám, de nem megy a dolog.



Működni fog rendesen,csak írd át a motorodhoz mindent benne.

szotakdavid Elküldve: 2016-03-23 02:06 E36 318tds

Nagyati írta: Sziasztok! Elméleti segítséget kérnék. Nem règ
vettem egy 318 tds-t. Ha hideg van csak 3 indítàsra röffen ha nincs akkor 2 re. Mèg el sem indul már füstöl. Amikor valami úton módon elindul, olyan a hangja mint egy traktor .Megy mint az ökör de fekete füst is van renessen. Az olajat nem eszi,EGR zárva van,porlaszók bemèrve,kompresszió 35.Melegen indul de nincs szép hangja pàr màsodpercig.Ha van tippetek írjátok. Köszi!!


Adagoló

szotakdavid Elküldve: 2016-03-21 20:07 320d Motor

solyom76 írta:
solyom76 írta:
szotakdavid írta:
solyom76 írta:
szotakdavid írta:
kgy írta:
solyom76 írta: Sziasztok.
Felteszem ide ,hátha valaki tud benne segiteni.
20d 136le.
Adagoló csere volt.
Ment az autó kb 500km-et.
Utolsó utja kb 8km minden a legnagyobb rendben volt.
Leállitottam,majd két nap múlva mennék,de nem indul a gép.
Tekerni teker,de nem indul el,közben a kipufogón jön a füst.
Mi lehet a kinja?
Tudom ,hogy diag meg stb.. de erre még hétfőig várnom kell,ez csak egy kérdés.
THX!



Üzemanyag szivattyú is tud ilyet produkálni. Add rá a gyújtást, ütögesd meg valamivel, majd indíts rá. Egy próbát megér.


Adagoló!!
Esetleg még lehet hogy az adagoló csavart nem húzták meg rendesen!
Vp44 szar üzemanyagpumpával is beindul!


Ha a csavar lenne szarul meghúzva akkor kellene legyen valami folt az autó alatt?
mert nincs ,és ez 500km után jönne elő. Vagy ennyit bírt a német felujitott adagoló?


Nem. Két lehetőség van beszart az adagoló vagy nem húzták meg rendesen a csavarját és elugrott a helyéről.

Köszi a tippeket,Ha rájönnek ,hogy mi volt megírom.

Ha a főtengely jeladó szart oda attól is lehet ,hogy nem indul be?



Beszokott indulni csak össze vissza jár. Féktisztítóval se indul be??