szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2013-03-17 09:20 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
hát van 2 éves, 4 éves is megmaradva pedig lehet a kuplung munkahengernek an már hangja, mikor nyomom a kuplungot. de csak melegben csinálja, mínusz sok fokban vagy 5 fok alatt semmi hangja. de ilyen már rég. Miki aszonta az övé is csinálja. de jó lenne abban is átcserélni.


Nem tudom,én nem tenném bele a 2 éves a 4 évest főleg nem.Nem tudom mennyiért vetted a folyadékot de szerintem ennyit megérdemel a kocsid.Nekem is van egy hangja felengedett kuplungnál egy magas cicergő,ha benyomom elkussol,de ezt se mindig csinálja.

szotakdavid Elküldve: 2013-03-17 09:05 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: valaki meg tudja mondani, hogy konkrétan mennyi fékfolyadék kell az autómba?
az olaj ajánlók 1 litert írnak, de mindig marad ki, majdnem a fele. lehet célszerű lenne a kuplung munkahengerből is kicsapatni? meg tudják ezt vajon úgy csinálni, hogy később ne essen be a kuplung?


én is nagyon köszönöm a választ...
hát akkor megy bele, ami itthon van, nem érdekel jó e DSC-be vagy sem DOT4 oszt leszarom.


Én is Dot4-t raktam bele azt írják hozzá


azt én vágom. csak állítólag DSC-hez ATE SL.6 való, de mindig marad, majdnem a fele. most lehet nem csinálja meg normálisan a szereló, sajnos egyszerre nem tudok alul is lenne meg nyomkodni a féket. de van egy bontatlan sima ATE Super DOT4. most vajon egy befolyáslja-e a DSC működését vagy sem. igazából nem tudom a korábban felbontott folyadékok lezárva elállnak-e...


Szerintem azért marad meg a fele mert a kuplungban nem cserélitek le,Tibával beszéltem pont a múlt héten erről h anno Ők lecserélték és szopós volt.Mikor bontottad fel a folyadékot?

szotakdavid Elküldve: 2013-03-17 08:48 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
YELLOW írta: valaki meg tudja mondani, hogy konkrétan mennyi fékfolyadék kell az autómba?
az olaj ajánlók 1 litert írnak, de mindig marad ki, majdnem a fele. lehet célszerű lenne a kuplung munkahengerből is kicsapatni? meg tudják ezt vajon úgy csinálni, hogy később ne essen be a kuplung?


én is nagyon köszönöm a választ...
hát akkor megy bele, ami itthon van, nem érdekel jó e DSC-be vagy sem DOT4 oszt leszarom.


Én is Dot4-t raktam bele azt írják hozzá

szotakdavid Elküldve: 2013-03-16 21:17 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

Peti320i írta:
szotakdavid írta:
Peti320i írta:
szotakdavid írta:
gampetibor írta:
szotakdavid írta:
Orlando írta: Csáó Srácok!

Olvastam a kirándulásról, tetszik az ötlet, egy E36 coupe-val én is betársulnék

Üdv: Gábor


Szia!

Gyere,várunk

Üdv Dávid


Nagyon örülnénk ha eljönnél!


kedves barátom,én biztos h megyek!!!


Sziasztok. Valószínűleg még egy bömbire számíthattok.


Királyság Hozod a családot is remélem


Csak a feleségem. Kicsit kettesben gyerek nélkül.


szotakdavid Elküldve: 2013-03-16 20:57 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

Peti320i írta:
szotakdavid írta:
gampetibor írta:
szotakdavid írta:
Orlando írta: Csáó Srácok!

Olvastam a kirándulásról, tetszik az ötlet, egy E36 coupe-val én is betársulnék

Üdv: Gábor


Szia!

Gyere,várunk

Üdv Dávid


Nagyon örülnénk ha eljönnél!


kedves barátom,én biztos h megyek!!!


Sziasztok. Valószínűleg még egy bömbire számíthattok.


Királyság Hozod a családot is remélem

szotakdavid Elküldve: 2013-03-16 19:57 Társalgó

Peti320i írta:
jons írta: Sziasztok!

Én is megosztom a sikertörténetemet.
Csütörtökön 3kor indultam el Budapestről Simontornyára. Amikor elfordítottam a kulcsot még semmi hírem nem volt róla, hogy lenne valami probléma. Persze Zala megkapta megint meg az M1 kezdett beállni, de eddigi havazások a Balatonon nem jöttek át. Fehérvárról még szó sem esett. A music fm-et hallgattam, mert ott kezdtél el bemondani fél óránként, hogy mi a helyzet. Dunaföldvárig még istenes volt, de a 61-esen Előszállás után már kezdett aggasztó lenni a helyzet. A céltól 30km-re már kezdtek kétségbeejtőek lenni az újtviszonyok. A korábbi 50-60km/h már csak 30 volt. Az eddig út a szokásos 1 óra helyett 2,5 óra volt, de akkor még viszonylag nyugodt voltam.
Cece előtt közvetlenül (10-12 km-re a céltól) olyan hófúvásba kerültem, hogy ilyet még nem láttam, de még ment a kocsi. Cece után (7km-re a céltól) viszont mintha az természet meg akarta volna mutatni, hogy el tudja taposni az embert. Egy könnyebb emelkedőn egyszerűen olyan sötét lett, mintha lekapcsoltam volna a lámpát. A hó vízszintesen üvöltött és az összehordott hó olyan magas lett, hogy tolta a lökös és kezdett felülni a kocsi a hóra. Ekkor még jöttek mögöttem is.
3.ban kb 10-15-tel táncot járt a porhóban az kipörgésgátló lámpája, de még ment a kocsi. Nem mertem semmit csinálni csak nyomni a gázt, mert ha itt elakadok akkor végem és befúj a hó. Egy örökké valóságnak tűnt mire felértem és akkor ahelyett, hogy könnyebb lett volna, nehezebb lett. Eltűnt az út. Se tábla, se az útjelzők nem látszottak. A látó távolság a kocsi elejéig tartott. Akkor már izzadt a tenyerem, de gondoltam ennyire közel a célhoz nem akadhatok el. Közben néhányan jöttek szembe, ebből tudtam merre az egyenes, majd jött egy fasor és látszott néhány karó az út mellett. Majd még pár fasor és megint volt út, illetve az útjelzők látszottak ezekhez tartottam magam. A visszapillantóban nem látszott semmi. Én voltam az utolsó aki átjutott ott. Ma nyitották meg azt az utat újra. Visszamentem a helyszinre és 2-2,5m magas falat csinált a hókotró az út szélére, annyi volt a hó.
Maradandó emlék lett az utazás...

Ez nem semmi. Ez kemény lehetett. Még a hideg is kirázott,ahogy olvastam.Belegondoltam ha a kislányom ilyen helyzetben velem lenne. SZÖRNYŰ!!!


Szia Jons!!

Pont Te jutottál ma az eszembe mikor jöttem le felétek,M6-n kamion a belső sávban a szalagkorláton ott hagyva üresen,de azért raktak pár bóját na meg egy 100-as táblát..Magas hófalak a pálya mellett,nem mindennapi látvány volt az biztos.Lejöttem a pályáról Paksnál Nagydorog felé az az út még mindig le van zárva.

Egyik kollégám még ma reggel is az M1-es ült a kamionnal csütörtökön indult el..

Elgondolkodtató ez az egész,mennyi pénzt költenek ebben az országban hülyeségekre,meggondolatlan átszervezések a katasztrófavédelemnél,rendőrségnél.
Azért jó látni h van még EMBERSÉG ebben a pici országban.
Felmerült bennem pár kérdés Sms Sanyitól??ez mi??Telenorosok miért is nem kaptak???
Természetesen a kamionosok és a felelőtlen nyári gumis autósok a hibásak mindenért!!

Peti320i!meggyógyult a Pici Lányod??

Üdv Dávid

szotakdavid Elküldve: 2013-03-16 19:01 Futómû és hibái

jlaci74 írta:
m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:

Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Tudja...
Külső 5800, belső 7500 / db , sporttársi áron .





és mennyiért teszik be?


Nem tudom, de egy megfelelően felszerelt/szerszámozott ( csáposemelő + prés ) műhelynek kb. egy órás mutatvány lehet egy oldal. Szorozva az óradíjjal ...


Köszönöm az infót, nem tudtam és nem is jártam utána eddig kereskedőként, de most érdekelt, mert láttam többen is így csinálják.
De annyira nem olcsó, hogy érdemes legyen eltérni a gyári technológiától .
Új lengőkart 28-32 ezer ft ért adunk . 34 ért szilenttel együtt!
Amúgy érdemes figyelembe venni az alumínium tulajdonságának változását is a kor előrehaladtával (lásd biciklivázak ). Nem véletlenül nem lehet gömbfejeket cserélni az alu lengőkaros bmw ben!


m_attila



Az , hogy mi az olcsó vagy drága az relatív.
Én tudok adni új lengőkart 20e. alatt is, 30 körül meg gyári minőségűt ( Lemförder / TRW ) .
Az is tény, hogy szinte mindig csak a külső gömbfej megy ki és ha ezt valaki saját maga ki tudja cserélni már elég sokat spórolt. ( Meyle )
A gyári lengőkart meg azért nem lehet felújítani mert gumiágy van a gömbfej és a lengőkar között + üzletpolitika ...

Ezt nem nagyon értem : " Amúgy érdemes figyelembe venni az alumínium tulajdonságának változását is a kor előrehaladtával "
Ezek szerint ha nem megy ki a gömbfej akkor is x év után ki kell cserélni a lengőkart?




Szerintem Attila arra gondolt h idővel deformálódik öregszik az anyag.

szotakdavid Elküldve: 2013-03-15 14:58 Mi lehet a baj?

xlzx írta:
szotakdavid írta:
Gyurika én mondtam neked 7 papír és lesz mindened nem 8



Majd kedden hívom Horit, lesz náluk fekete


Jaj kedden hoznak egy Fl sedant

szotakdavid Elküldve: 2013-03-15 14:36 Mi lehet a baj?

xlzx írta: szevasztok!


Elhagytam mind2 rendszámtábla világításomat. Leesett a fedelük,majd eloxidálódtak a csatik és kész káosz van na de ez a kisebbik probléma. Ma reggel már nem nyílt a csomi. Létezik hogy beázott a kapcsoló is? Kulcsra és kulcson való gombnyomásra is nyílik! Ez akkor a mikro kapcsolóra utal? Már 3x forrasztottam meg a kábelt ami a csomi ajtó jobb oldalán megy a kasztnihoz, ott mindig elenged, még lusta voltam megnézni. Igaz amikor forrasztanom kellett, akkor gombnyomásra sem nyílt! Szerintetek megint kábel szakadás vagy a mikrokapcsoló?

köszi!


Gyurika én mondtam neked 7 papír és lesz mindened nem 8

szotakdavid Elküldve: 2013-03-14 20:50 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta:
szotakdavid írta:
jons írta:
szotakdavid írta: Hali!

Lenne egy kérdésem,e46 tudja azt h csipog egyet 120km/h-nál ezt át lehet írni mondjuk 150-re vagy csak a 120 van és kész?

Köszi Dávid


ncsexplorerrel meg kéne nézni milyen opciókat hoz az óracsoportban.


ott néztem,ezt a 120-as dolgot találtam amit aktiválni vagy inaktiválni lehet arra lennék kíváncsi át lehet-e valahogy írni 150-re??


ncsdummyval próbáltad már szerkeszteni az fsw-psw állományt? Az mutat még lehetőségeket, amit esetleg nem vesz észre az ember elsőre



Igen azzal próbáltam,ott találtam ezt a funkciót is.Próbáltam kikapcsolni azt is h a féklámpa ne világítson helyzetjelzőként,de nem ment.

szotakdavid Elküldve: 2013-03-14 20:36 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta:
szotakdavid írta: Hali!

Lenne egy kérdésem,e46 tudja azt h csipog egyet 120km/h-nál ezt át lehet írni mondjuk 150-re vagy csak a 120 van és kész?

Köszi Dávid


ncsexplorerrel meg kéne nézni milyen opciókat hoz az óracsoportban.


ott néztem,ezt a 120-as dolgot találtam amit aktiválni vagy inaktiválni lehet arra lennék kíváncsi át lehet-e valahogy írni 150-re??

szotakdavid Elküldve: 2013-03-14 20:13 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Hali!

Lenne egy kérdésem,e46 tudja azt h csipog egyet 120km/h-nál ezt át lehet írni mondjuk 150-re vagy csak a 120 van és kész?

Köszi Dávid

szotakdavid Elküldve: 2013-03-13 20:40 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

kempelen írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok, bocsi ha off, de az előttem szólókhoz hasonlóan nekem is az a probléma, hogy a külső tükrök behajtás után... amikor kifelé hajlanak nem állnak meg normál helyzetben, hanem teljesen előrefordul. (E46)

Nekem a szerelő ismerősöm megnézte, de nem tudta megmondani, hogy mechanikusan rossz a tükör, vagy pedig a vezérlőjével van a gond. (Sajna bontottat nem talált eddig)

Valakinek volt már valami eredmény erről a problémáról végül?
Előre is köszi!


Egy fém gyűrű van rápréselve a tengelyre és ennek van két bütyke mindkét irányban. Vagy ezzel a gyűrűvel van gond vagy a tükörház alu borításáról törött le az a ki pöcök.
Esetleg csak meglazult a tengely és továbbforog a tükör, bár erre kicsi az esély, mert egy rugó is van a tengelyen, amely előfeszíti azt...



Szia Kempelen!

gondolom nem lehet külön rendelni hozzá semmit,ha a pöcök letört akkor vége a történetnek jól gondolom? Valami kenő spryt szeretnék majd a tengelyhez befújni mert a bal elkezdett recsegni behajtáskor.

szotakdavid Elküldve: 2013-03-13 20:36 Társalgó

BarG írta:
Ja, még egy lehetőség: nem volt véletlenül egy megpakolt utánfutó rajtafelejtve a bömösön?!



Tuti az audis akasztotta rá,h legyen valami esélye

szotakdavid Elküldve: 2013-03-13 20:13 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

Gabesz1701 írta: Sziasztok, bocsi ha off, de az előttem szólókhoz hasonlóan nekem is az a probléma, hogy a külső tükrök behajtás után... amikor kifelé hajlanak nem állnak meg normál helyzetben, hanem teljesen előrefordul. (E46)

Nekem a szerelő ismerősöm megnézte, de nem tudta megmondani, hogy mechanikusan rossz a tükör, vagy pedig a vezérlőjével van a gond. (Sajna bontottat nem talált eddig)

Valakinek volt már valami eredmény erről a problémáról végül?
Előre is köszi!


Nem vezérlő hiba anno mi is is teszteltük Xlzx kollégával.Mechanikus probléma lesz. Jobb idő lesz lehet leszedem..