szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 21:32 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

Robinson írta: összedobhatnánk egy harlem shake-et harmincadikán, ha már..


szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 20:50 Rendszámtábla világítás BMW embléma

hil írta:
szotakdavid írta:
BalaBMW írta: Hil és David köszönöm! Esetleg valami Vaterás linketek nincs hozzá, hogy mi az ami 100%-ban jó bele? És összesen hány db-ra van szükségem (touring)?


Nem tudom milyen a belső világításod ha térképolvasós akkor 6db T10 és 1db sofita a kesztyűtartóba,ha nem térképolvasós akkor talán 4db sofita kell bentre plusz 2 a rendszámhoz,de inkább kérdezd meg Csatist mert Ő a touring mester

Üdv Dávid

Szia Dávid!
A térkép olvasósnál elöl nincsen sofita (legalábbis nálam nincs).
bye:hil



Tudom Hil,a sofitát a térképolvasósnál a kesztyűtartóba írtam..a térképolvasóshoz csak T10 kell

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 20:37 Rendszámtábla világítás BMW embléma

frizo írta: nálam egy házilag beaplikált ledes rendszám világítás van.
cikk száma: 63 26 7 193 293
kb.: 2500 forint/db Hantos R. úrnál
ez a rendes izzósnál kicsit nagyobb foglalatu, de reszelővel meg lehet oldani.
stabilan benne van, soha nem esett még ki.
én még használtam ragasztót is, hogy a ledhez, sehol ne folyhasson be a víz.
korábban voltak, beázási problémák, amit a ragasztóval teljesen kiküszöböltem.
kb 2 éve benne vannak, és semmi probléma, a korábbi led beázását, és kiégést, a műszerfal nem jelezte. auto típus: Em02711
és persze, nagyon erős fénnyel világítja meg a számokat...


Az E90-nek a rsz. vilije van bent igen egy kis fabrikálással az is bemegy és nem is vészes az ára igaz nem 2500ft már.

Üdv Dávid

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 20:31 Rendszámtábla világítás BMW embléma

BalaBMW írta: Hil és David köszönöm! Esetleg valami Vaterás linketek nincs hozzá, hogy mi az ami 100%-ban jó bele? És összesen hány db-ra van szükségem (touring)?


Nem tudom milyen a belső világításod ha térképolvasós akkor 6db T10 és 1db sofita a kesztyűtartóba,ha nem térképolvasós akkor talán 4db sofita kell bentre plusz 2 a rendszámhoz,de inkább kérdezd meg Csatist mert Ő a touring mester

Üdv Dávid

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 19:43 Rendszámtábla világítás BMW embléma

BalaBMW írta:
hil írta:
BalaBMW írta:

Egy linket tudnál dobni nekem ehhez? Köszi!


Szia!
Például és még olcsóbb is:
http://auto-motor.vatera.hu/sz...40933.html

bye:hil



Köszi! És akkor csak kiveszem az izzót és ezt berakom és ennyi?

Ha a belső térben is szeretném kicserélni az izzókat led-es megoldásra akkor oda mi kell? Ebben is tudnál segíteni?


Sofita és T10-es égő arra figyelj h a T10-es égő teste ne legyen túl vastag mert nem fog bemenni a lyukba,tapasztalat.

Üdv D.

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 19:31 Rendszámtábla világítás BMW embléma

HGabor írta:


Apropó, club-os rendszámkeret már régóta nincs itt, jól tudom? Beneveztem volna egyre.


Figyeld majd a fórumot,a többiről később.

Üdv Dávid

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 19:17 Rendszámtábla világítás BMW embléma

hil írta:
HGabor írta:
szotakdavid írta:

Szia!

Igen.sedanban is más.

Üdv D.


Köszi, akkor figyelmetlen voltam. Esetleg tudsz ebay-es linket adni facelift előttihez? Ha nem, akkor keresgélek tovább, hátha lesz.

De akkor így eladó a cumó beszerzési áron (7000 ft). 2 x 18 db SMD led-es, hibaüzenet nélküli gyári helyre berakható. Feldobom az aprók közé is.


Szia Gabi!
Üdv itt ezen a fórumon! Láttam a Poweren, hogy vettél rsz világítást. Kissé olcsóbban is megúszhattad volna: pl Vaterán 2000 pénz/db áron vettem olyan ledet, ami pont úgy néz ki, mint a hagyományos szofita izzó, van bele integrálva egy chip, aminek következtében nem reklamál a BC sem.



Szia Hil!

Neked is jelzi a kiégett rsz-t?

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 19:11 Rendszámtábla világítás BMW embléma

jrtom írta:
szotakdavid írta:
jrtom írta:
szotakdavid írta:
HGabor írta:
szotakdavid írta:

Szia!

Igen.sedanban is más.

Üdv D.


Köszi, akkor figyelmetlen voltam. Esetleg tudsz ebay-es linket adni facelift előttihez? Ha nem, akkor keresgélek tovább, hátha lesz.

De akkor így eladó a cumó beszerzési áron (7000 ft). 2 x 18 db SMD led-es, hibaüzenet nélküli gyári helyre berakható. Feldobom az aprók közé is.


Nem tudom h fogsz-e találni,nekem ledes sofita van bent és kikapcsoltam diaggal a rendszám vili hiba üzijét.


E46 nem ír hibát a rendszámvilágításra, legalábbis az enyém nem írt.


Nekem írta mert nem can-bus-os az égő sima mezei auchan led-es sofita kiégetnek érzékelte


Azt mondom, hogy ha kiég, mert a múltkor nekem is kivolt menve és nem volt hibaüzenet.


Most h mondod múlt héten volt nálam egy srác fl volt a kocsija és neki se jelezte..érdekes mondom nekem bejelezte

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 18:13 Rendszámtábla világítás BMW embléma

jrtom írta:
szotakdavid írta:
HGabor írta:
szotakdavid írta:

Szia!

Igen.sedanban is más.

Üdv D.


Köszi, akkor figyelmetlen voltam. Esetleg tudsz ebay-es linket adni facelift előttihez? Ha nem, akkor keresgélek tovább, hátha lesz.

De akkor így eladó a cumó beszerzési áron (7000 ft). 2 x 18 db SMD led-es, hibaüzenet nélküli gyári helyre berakható. Feldobom az aprók közé is.


Nem tudom h fogsz-e találni,nekem ledes sofita van bent és kikapcsoltam diaggal a rendszám vili hiba üzijét.


E46 nem ír hibát a rendszámvilágításra, legalábbis az enyém nem írt.


Nekem írta mert nem can-bus-os az égő sima mezei auchan led-es sofita kiégetnek érzékelte

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 17:56 Rendszámtábla világítás BMW embléma

HGabor írta:
szotakdavid írta:

Szia!

Igen.sedanban is más.

Üdv D.


Köszi, akkor figyelmetlen voltam. Esetleg tudsz ebay-es linket adni facelift előttihez? Ha nem, akkor keresgélek tovább, hátha lesz.

De akkor így eladó a cumó beszerzési áron (7000 ft). 2 x 18 db SMD led-es, hibaüzenet nélküli gyári helyre berakható. Feldobom az aprók közé is.


Nem tudom h fogsz-e találni,nekem ledes sofita van bent és kikapcsoltam diaggal a rendszám vili hiba üzijét.

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 17:20 Rendszámtábla világítás BMW embléma

HGabor írta: Üdv!

Frissen regisztráltam ide hozzátok és egy hatalmas kérdéssel kezdenék

E46 coupbe rendszámtábla világításból 2 féle volt, ugye? Facelift előtt, facelift után.

Megerősítést kérnék!

Köszönöm előre is!


Szia!

Igen.sedanban is más.

Üdv D.

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 15:52 E46 TÍPUSHIBÁK

BarG írta:
szotakdavid írta:
BarG írta:
interlagos írta: Gondoltam, írok egy kicsit E46 coupe tipushibákról, amik nálam előjöttek...
2002/12, 330ci Mtech II. Interlagos Blue Metallic

0-90.000Km-ig:
-Navigáció pixelhiba (először csak egy pötty, ami fél év alatt fél kijelző méretűre nőtt) gariban cserélték az egészet
-Bal ablakemelő 2x gariba
-Ülésfoglaltság érzékelő gariban csere
-Bal ajtózárgariban csere
-Jobb oldali ablakemelő gariban csere
-Bal, és Jobb oldali ajtókéder, két év után a hátsók is felét garancia, felét én álltam. (120.000Ft)
-Első lengőkar szilentek
-Féktárcsák, betétek (100e)
-Kardáncsukló (45e)
-Hardy tárcsa (bontott, 10e)
-Gyújtótrafó 2x6db csere még gariban

90.000Km-170.000Km-ig:
-Hátsó rugók eltörtek kb. 120.000-nél
-Hátsó gátlókból ömlött az olaj kb 120.000-nél
-Új lengőkarok, stab pálcák, első teleszkópok kb. 120.000-nél
-130.000.nél új ablakemelő bal oldalra (30e)
-135.000km SMG váltó kuplungfelújítás
-138.000km Önindító felújítás
-140,000 ablakkapcsoló eltört, bőrülés elkezdett kikopni, repedni (pedig minden héten kenve van, világos színű bőr,, hamar vége)
-140,000km kipufogó két helyen kifúj
-145.000km Hátsó ledes lámpa ledjei elkezdtek kiégni
-Rendszámtábla világítás berohadt kb. 160.000-nél


Míg garis volt az autó a Miskolci Szinva Motor BMW szervízbe vittem, ami azután megszűnt, majd Bp-re Wallis.





Néhány dolog meglepett a listádból. A Szinva motorból származik a gépem, 0 km-rel. Most járok 267 000 km-nél.
- a bal/jobb ablakemelőm még a gyári
- kardánom a nagyobb nyomaték ellenére eredeti, Hardy már nálam is cserélődött, csapágyak is
- a kéderem nekem is mindkettő elhullott, 70e km környékén - a hátsót nem értem, kupénál hol van?!
- első féktárcsát 70e-ként cserélek - egyszer nem gyárit tettem, az csak 30e-et bírt
- hátsó féktárcsa 240e-et bírt
- lengéscsillapítóim eredetiek, összes toronycsapágyat cseréltem már 200e-nél
- önindítóm eredeti
- kipufogó leömlőt először gyári visszahívásban cserélték, majd ~240e környékén vettem rá E39 öntvényét, mert összevissza volt repedezve
- üléseim szövetek és kifogástalanok, úúútálom a bőrt
- ledes hátsó lámpáim tökéletesek
- rendszámtábla világításom tökéletes
-lengőkarokat én is többször csereberéltem, most tesztfut Érden felújított, hogy mit is bír.
- első lengőkar hátsó szilentet tömörszilentre cseréltettem, 200e-nél jár és jó

Igyekeztem a párhuzamokat kiemelni, meg az ellentéteket. Vagyis ami egyikünknél hiba, az nem biztos, hogy a másiknál is az lesz. Viszont a motorjaink jelentősen eltérnek, az enyémben van a legnagyobb nyomatékú motor, amit E46-ba raktak, ennek ellenére sok hiba nem jött elő, ami a kisebb nyomatékúaknál igen. Meg sok olyan hibám volt, ami másnak nem. Vagy ők nem voltak olyan érzékenyek és tovább együtt tudnak élni vele.



Tömörszilentről mi a tapasztalatod véleményed??milyen márkát tettél be?? úgy olvastam róla h "oda a komfort".


Egyedileg gyártott szilent került oda, Bp-en a Pákozd utcában készült, immáron 7 éve. (silentblock.hu) Egyáltalán nincs oda a komfort, de tény, hogy feszesebb a futómű, még ha nm is sokkal. Stabilabb az autó a tömör szilentekkel és nem fog kiszakadni a gyári és kifolyni belőle az olaj. Nem bántam meg a dolgot.


Gondolkozok én is rajta,úgy is hozzá akarok nyúlni a futóműhöz is egy picit Van valamennyi ültetés a kocsidon??

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 15:34 E46 TÍPUSHIBÁK

BarG írta:
interlagos írta: Gondoltam, írok egy kicsit E46 coupe tipushibákról, amik nálam előjöttek...
2002/12, 330ci Mtech II. Interlagos Blue Metallic

0-90.000Km-ig:
-Navigáció pixelhiba (először csak egy pötty, ami fél év alatt fél kijelző méretűre nőtt) gariban cserélték az egészet
-Bal ablakemelő 2x gariba
-Ülésfoglaltság érzékelő gariban csere
-Bal ajtózárgariban csere
-Jobb oldali ablakemelő gariban csere
-Bal, és Jobb oldali ajtókéder, két év után a hátsók is felét garancia, felét én álltam. (120.000Ft)
-Első lengőkar szilentek
-Féktárcsák, betétek (100e)
-Kardáncsukló (45e)
-Hardy tárcsa (bontott, 10e)
-Gyújtótrafó 2x6db csere még gariban

90.000Km-170.000Km-ig:
-Hátsó rugók eltörtek kb. 120.000-nél
-Hátsó gátlókból ömlött az olaj kb 120.000-nél
-Új lengőkarok, stab pálcák, első teleszkópok kb. 120.000-nél
-130.000.nél új ablakemelő bal oldalra (30e)
-135.000km SMG váltó kuplungfelújítás
-138.000km Önindító felújítás
-140,000 ablakkapcsoló eltört, bőrülés elkezdett kikopni, repedni (pedig minden héten kenve van, világos színű bőr,, hamar vége)
-140,000km kipufogó két helyen kifúj
-145.000km Hátsó ledes lámpa ledjei elkezdtek kiégni
-Rendszámtábla világítás berohadt kb. 160.000-nél


Míg garis volt az autó a Miskolci Szinva Motor BMW szervízbe vittem, ami azután megszűnt, majd Bp-re Wallis.





Néhány dolog meglepett a listádból. A Szinva motorból származik a gépem, 0 km-rel. Most járok 267 000 km-nél.
- a bal/jobb ablakemelőm még a gyári
- kardánom a nagyobb nyomaték ellenére eredeti, Hardy már nálam is cserélődött, csapágyak is
- a kéderem nekem is mindkettő elhullott, 70e km környékén - a hátsót nem értem, kupénál hol van?!
- első féktárcsát 70e-ként cserélek - egyszer nem gyárit tettem, az csak 30e-et bírt
- hátsó féktárcsa 240e-et bírt
- lengéscsillapítóim eredetiek, összes toronycsapágyat cseréltem már 200e-nél
- önindítóm eredeti
- kipufogó leömlőt először gyári visszahívásban cserélték, majd ~240e környékén vettem rá E39 öntvényét, mert összevissza volt repedezve
- üléseim szövetek és kifogástalanok, úúútálom a bőrt
- ledes hátsó lámpáim tökéletesek
- rendszámtábla világításom tökéletes
-lengőkarokat én is többször csereberéltem, most tesztfut Érden felújított, hogy mit is bír.
- első lengőkar hátsó szilentet tömörszilentre cseréltettem, 200e-nél jár és jó

Igyekeztem a párhuzamokat kiemelni, meg az ellentéteket. Vagyis ami egyikünknél hiba, az nem biztos, hogy a másiknál is az lesz. Viszont a motorjaink jelentősen eltérnek, az enyémben van a legnagyobb nyomatékú motor, amit E46-ba raktak, ennek ellenére sok hiba nem jött elő, ami a kisebb nyomatékúaknál igen. Meg sok olyan hibám volt, ami másnak nem. Vagy ők nem voltak olyan érzékenyek és tovább együtt tudnak élni vele.



Tömörszilentről mi a tapasztalatod véleményed??milyen márkát tettél be?? úgy olvastam róla h "oda a komfort".

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 14:49 Féktárcsa és fékbetét

csatis1 írta:
YELLOW írta:
senna írta:
YELLOW írta:
senna írta: Üdv. Egy gyors kérdés. Hátsó fékbetét és tárcsát vehetek olcsóbbat és ha igen milyent? Sokan írták hogy hátul nincs jelentősége hogy milyen márka mert úgy is inkább az első fékeket használja az autó!


azért nem egészen. az oké, hogy az első tárcsa jobban kopik, hisz fékezésnél a súlypont előre megy, jobban kell taposni, jobban kopik. az is igaz, hogy mondhatni egy rendszer az eleje, hátulja. de. a BMW-nél ha megnézed a hátsó tárcsák majdnem akkorák mint az elsők (elsőkerekes autónál a hátsók eltörpülnek), igaz kisebb a felőletük amin a betét fog, a betét is kisebb. de mivel hátul hajt, ezért a hajtott kereket is jól kell hogy fékezze. azért a túl gagyi felé nem szabad elmenni. a hátsó tárcsa is fel tud hullámosodni (volt is nem rég egy sztori itt), aztán rázni fogja az autót.
én azt mondom Jurid, vagy ATE natúr tárcsák a hozzájuk való betétekkel.


Találtam jó áron 17.000ft/pár STEINHOF furt tárcsát hátra,erről mi a vélemény? Neten jókat irnak róla!



még nem hazsnáltam, de az ilyen kaliberű furt tárcsáktól mindig a hideg kiráz. a brembo is elvetemedik, meg képes megégni, sípolni, akkor ezek? nem tudom. szerintem felesleges is a furt tárcsa, ebben a kategóriában inkább gyengít a szerkezeten. de szerintem pl sima ATE-t ami semmi extra, már 12 max 14-ért is kapsz. veszel hozzávaló betéteket. tutti nem lesz hangja. ehhez meg kitudja milyen betét a jó. mellesleg tartósságban ezek a tárcsák szerintem gyengék, főleg ha véletlen egy keményebb betétet választasz hozzá.
nem beszéllek le róla, ha neked tetszik vedd meg, aztán idővel kiderül.

szerk.: jah neked már lehet hűtött tárcsa megy hátra is, akkor lehet drágább


Én ugyan a Steinhof márkát nem ismerem, de olyat akartam. Arról lebeszéltek és ajánlottak helyette olasz OpenParts tárcsákat ATE betétekkel. 1 éve vettem a szettet és teljesen meg vagyok elégedve velük. Fog mint az atom és nem nyikorog kicsit se. Nem kiciócó, de az én eddigi tapasztalatom jó. Szerintem nem gyengék 30i/d alá sem. Nem beszélve a 20d-ről. A kérdés az hogy áldozol-e rá pénzt.


Irigykedem is a szép fékeidre,szép nagy lyuggatott tárcsák,nem baj remélem jövő héten már nekem is fent lesz,bár szívok az első nyergeimmel

szotakdavid Elküldve: 2013-03-03 14:42 Féktárcsa és fékbetét

senna írta:
YELLOW írta:
senna írta: Üdv. Egy gyors kérdés. Hátsó fékbetét és tárcsát vehetek olcsóbbat és ha igen milyent? Sokan írták hogy hátul nincs jelentősége hogy milyen márka mert úgy is inkább az első fékeket használja az autó!


azért nem egészen. az oké, hogy az első tárcsa jobban kopik, hisz fékezésnél a súlypont előre megy, jobban kell taposni, jobban kopik. az is igaz, hogy mondhatni egy rendszer az eleje, hátulja. de. a BMW-nél ha megnézed a hátsó tárcsák majdnem akkorák mint az elsők (elsőkerekes autónál a hátsók eltörpülnek), igaz kisebb a felőletük amin a betét fog, a betét is kisebb. de mivel hátul hajt, ezért a hajtott kereket is jól kell hogy fékezze. azért a túl gagyi felé nem szabad elmenni. a hátsó tárcsa is fel tud hullámosodni (volt is nem rég egy sztori itt), aztán rázni fogja az autót.
én azt mondom Jurid, vagy ATE natúr tárcsák a hozzájuk való betétekkel.


Találtam jó áron 17.000ft/pár STEINHOF furt tárcsát hátra,erről mi a vélemény? Neten jókat irnak róla!



Mekkora felniket használsz nyáron??