szv408 fórum hozzászólásai

szv408 Elküldve: 2010-03-16 08:43 Kuplung__

Kösz a választ. Ha szétszedik a kuplungot, akkor a szerelõ meg tudja állapítani, hogy tényleg az a hibás? Még csak 88ezer km van a kocsiban, azt olvastam, hogy annak azért tovább kéne húznia.
Tudsz esetleg te, vagy valaki egy megbízható szerelõt BP. környékén?

szv408 Elküldve: 2010-03-15 15:05 Kuplung__

sziszka írta: Elõször is üdv minden kedves BMW fan-nak. Egy új klubtag (és nem utolsó sorban egy új BMW tulaj) szeretne segítséget kérni.
2001 év végi E46 316i-m van, ami ha kinyomom a kuplungot és nem alapjáraton van a motor (vagyis van valamekkora fordulat) zavaróan visszaütögeti a kuplung pedált. Teljesen olyan, mintha kuplung ABS-em lenne...
Szerintetek mi lehet a hiba?
Segítségeteket elõre is köszönöm és ígérem, bármi bajom lesz, segítséget kérek Tõletek. És ezt nyugodtan vehetitek fenyegetésnek is...


Ezzel kapcsolatban van valakinek ötlete? Nekem is hasonló van. A hátsó tengely felõl ilyenkor hol kisebb, hol nagyobb vibráció, rángatás is érzékelhetõ. Elõször csak visszaváltásnál tûnt fel, de egy minimális gázfröccsel teljesen simán vált. 1500-as fordulatszám alatt-körül van a kritikus tartomány. Indulásnál csak a magasabb fordulatszám segít, de olyankor semmi vibráció nincs. Csak dugóban araszolásnál nem épp ideális 2000 körül indulni, legalábbis én nem szeretem.

Difi/váltótartó bak? kinyomócsapágy? kuplung?

szv408 Elküldve: 2010-01-26 22:39 Hûtõvíz

Köszi, kipróbálom ezt a feszültség mérést, ha legközelebb olyan helyen leszek ahol van erre lehetõség.

A hõmérséklet jeladót hol találom?

szv408 Elküldve: 2010-01-25 23:55 Hûtõvíz

Kár, bíztam benne, hogy itt már találkozott valaki ilyennel. így nehéz eldönteni, hogy ez most valami nagyobb gond elõjele, vagy egy apró kis hiba és aggodalomra semmi ok.

Magával a víz (nem) melegedéssel mit csináljak? Vízpumpa vagy termosztát? Vagy ennyibõl nem lehet biztosan tudni?

szv408 Elküldve: 2010-01-25 20:57 Hûtõvíz

Sziasztok,
találkoztatok már olyan jelenséggel, hogy a vízhõmérséklet mutatója néha teljesen felkúszik a pirosba? E46, 318i-rõl van szó, N42-es motor.
A motor még nem érte el az üzemi hõfokot, a kék rész aljához van közelebb a mutató. A piros sáv nem világít, csak a mutató felkúszik.
Ha elengedem a gázt, pl. üresben gurulok, akkor visszamászik szépen a mutató a tényleges hõmérsékletre. Viszont miután megint gázt adok, pár mp.-re rá megint felmegy a piros végéig. Tulajdonképpen kifekszik a mutató.
Ez csak addig történik meg amíg nem melegszik be jobban a motor (kiér a kékbõl a mutató), és úgy tûnik csak olyankor jön elõ, ha -5 foknál hidegebb van.
Vízszintet néztem, rendben van. Elképzelhetõ, hogy a termosztátom vagy a vízpumpám rossz, mert országúti tempónál a menetszél nagyon visszahûti a motort, épphogycsak kiér a kékbõl a mutató. Városban, dugóban, szépen középen áll. Ez arra utal nem?
De ez a mutató kilengés pontosan mi? Valami beépített figyelmeztetés? Ha igen, mire figyelmeztet? Örülnék, ha valaki tudna segíteni.
Kösz

szv408 Elküldve: 2010-01-13 21:31 alufelni

Köszönöm, holnap felhívom.

szv408 Elküldve: 2010-01-13 19:38 alufelni

Sziasztok,
nem tudjátok, hogy hol/kitõl lehet jó áron eredeti BMW felnit szerezni?
Ez érdekelne:
Link

Akár használt is szóba jöhet, de csak jó állapotú. Külföldön sokan foglalkoznak használt felnik kijavításával, újrafestésével, majd újraértékesítésével. MO.-n nincs ilyen?