tbadzs fórum hozzászólásai

tbadzs Elküldve: 2013-07-18 20:46 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

gampetibor írta:
tbadzs írta:
YELLOW írta:
kbalint írta: Köszi a választ !
225-ös gumit gondoltam rá tenni ha nem lesz túl vékonyka....
225/40 amin most agyalok.


hát izlések is pofonok, valaki preferálja én 8,5-re 245 és 255 széleset tennék, mert nekem úgy tetszik. a tiéd terpeszkedni fog egy pöppet. de hazsnálható. és legalább nem ér bele sehova.


Hello, nem pont ET kérdés, de a fenti témához kapcsolódik, a 8 széles felnin hogy áll a 205-ös gumi? Terpeszt az olyan rendesen? vagy éppen hogy csak egy kicsit? Hirdetésben láttam ezt a kombinációt, semmi extrát nem mutatott! Esetleg volt valakinek már ilyen?



Nekem 215 van a 8"-on és még semmi extra, még a peremvédő is teszi a dolgát. 205 sem lesz gond. 8" ra 225 a méret 8,5"ra 255 nekem a 8,5" on 225 van ami 30 al keskenyebb és simán jó még az sem terpeszt túlzottan. Neked a 225 és a205 között csak 20 van az is sima ügy!


Akkor ezt át kell gondolnom, mert én gusztustalanul terpesztőset akarok! 9 coll?

tbadzs Elküldve: 2013-07-18 20:16 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

YELLOW írta:
kbalint írta: Köszi a választ !
225-ös gumit gondoltam rá tenni ha nem lesz túl vékonyka....
225/40 amin most agyalok.


hát izlések is pofonok, valaki preferálja én 8,5-re 245 és 255 széleset tennék, mert nekem úgy tetszik. a tiéd terpeszkedni fog egy pöppet. de hazsnálható. és legalább nem ér bele sehova.


Hello, nem pont ET kérdés, de a fenti témához kapcsolódik, a 8 széles felnin hogy áll a 205-ös gumi? Terpeszt az olyan rendesen? vagy éppen hogy csak egy kicsit? Hirdetésben láttam ezt a kombinációt, semmi extrát nem mutatott! Esetleg volt valakinek már ilyen?

tbadzs Elküldve: 2013-07-11 15:34 Motorolaj

Milan írta: "De persze minden s@@@@@j elsőre a szervízkönyvet kéri használtautó vételnél ...."

Én is pont ilyen vagyok.
Akárhányat megnéztem amikor vettem mindben vissza volt tekerve az óra, meg Olasz, meg Francia stb...
A szervizkönybe nem csak a márkaszervizben írnak, jegyzetelnek.
De ha nincs, akkor eleve hogyan higgye el az ember hogy tényleg annyi km van benne és
tényleg le volt-e cserélve az olaj és a szűrők időben?


szia, jófogáson 5 eFt-ért lehet venni német nyelvű, kitöltetlen bmw szervizkönyvet, csak úgy kérdezem, hogy ha van akkor elhiszed ami benne van? nem ugyanott tartunk, mintha nem lenne?

tbadzs Elküldve: 2013-07-09 20:31 Segítsetek!

squierbandi írta: szeva


régebben találtam itt egy linket ahol frankón ki lehet minden egyes alkatrészt keresni minden tipushoz.
vágja valaki hogy melyikre gondolok?
jól jönne egy link
köszi


http://www.realoem.com/bmw/select.do

http://bmwfans.info/parts/catalog/

tbadzs Elküldve: 2013-07-08 20:18 Rugócsere

andree írta: Sziasztok,

Hátsó rugó csere ügyben kellene egy pár infó. Mennyire cserélhető könnyen, kell e összehúzni vagy simán kijön?
Ha vannak apró trükkök amire figyelni kell és meg osztanátok velem annak nagyon örülnék.

Előre is köszi!

Üdv!


Hello, nem ragoznám, youtube video, ahogy itt kollégák mondják/írják meg kell barátkozni dr. goog lee-vel!


YouTube videó

tbadzs Elküldve: 2013-07-07 14:40 Társalgó

valter320d írta:
tbadzs írta: Köszönöm az eddigi válaszokat. A stabilizátor pálcát azért kérdeztem, mert sok olyan ültetett futómű hirdetést láttam, amihez vagy adják a rövidebbet, vagy felhívják a vásároló figyelmét, hogy az is kell majd. Nem tudom, hogy az M-es mennyivel alacsonyabb, de M-es hirdetésekben is láttam már hogy adják hozzá a pálcákat. Szóval a gátló és rugó kérdésre visszatérve a 6 hengereshez való miben különbözik a 4 hengereshez gyártottól? Igazából nem akarok nagyon ültetni, majd az összes autóm meg volt ültetve és megfogattam, hogy többet soha. Maximum kb. 20mm-re gondoltam, lejjebb nem akarom, ezért gondolkodom M-es dolgokban.


Csak egy idézet a kedvencemtől:

"Csak éppen azt se tudják, hogy mit miért csinálnak...

Nem ér bele semmibe a függőleges stab, akkor meg miért kell rövidebbre cserélni?
- A stabilizátoron csak akkor ébred erő ha valamelyik oldala elmozdul, - ha mindkét oldal ugyanolyan mértékben mozdul el, nem történik az égviágon semmi.

Az ETK meg sem kérdezi, hogy milyen futómű van a kocsi alatt, ha függstabot keresel, mellesleg mindegyik E46 a 6 780 847-essel van szerelve, még az M3 is..

Felőlem cserélheted akár a hátsó szélvédőt is az ültetés miatt, a "mindenki"-k meg hülyeségeket beszélnek."


Hello, köszi a választ, a stabilizátor kérdésen már túlléptem, mert másodrendű dolognak tartom, ami még mindig foglalkoztat az a 6 és 4 hengeres gátló közötti különbség!? Köszi

tbadzs Elküldve: 2013-07-07 08:00 Társalgó

Köszönöm az eddigi válaszokat. A stabilizátor pálcát azért kérdeztem, mert sok olyan ültetett futómű hirdetést láttam, amihez vagy adják a rövidebbet, vagy felhívják a vásároló figyelmét, hogy az is kell majd. Nem tudom, hogy az M-es mennyivel alacsonyabb, de M-es hirdetésekben is láttam már hogy adják hozzá a pálcákat. Szóval a gátló és rugó kérdésre visszatérve a 6 hengereshez való miben különbözik a 4 hengereshez gyártottól? Igazából nem akarok nagyon ültetni, majd az összes autóm meg volt ültetve és megfogattam, hogy többet soha. Maximum kb. 20mm-re gondoltam, lejjebb nem akarom, ezért gondolkodom M-es dolgokban.

tbadzs Elküldve: 2013-07-06 21:12 Társalgó

Sziasztok! Keresgéltem a fórumon, de nem igazán találtam kielégítő választ, ezért kérdeznék. Adott egy e46 touring, beépíthető-e e46 coupe M-es lengéscsillapítója (4 rugó, 4 gátló), amennyiben igen, akkor mi az amit még feltétlenül cserélni kell, gondolok itt rövidebb stabilizátor pálca, stb.? Gondolom páran már M-esítettek itt a csapatban, megköszönném, ha kapnék pár hasznos infót!

tbadzs Elküldve: 2013-06-10 20:36 Valaki segítsen

Neo954 írta:
tbadzs írta: Valaki segítsen! 2002-es E46 320d touringba keresek gyári hátsó rugót, egyszerűen sehol nem találok semmi konkrétumot, pl.: egy 318 benzines sedan-é jó-e bele? Azon lépjünk túl, hogy nézzem meg milyen van benne! Köszi


Parancsolj!

Üdv.:Neo


Köszi, de nem pont erre gondoltam, hanem arra, hogy a különböző rugó színkódok közül melyik való az enyémbe. Külföldi oldalakon találtam táblázatokat, de csak benzinesek vannak benne, bár ez lehet nem számít. Mivel a kollégák lebeszéltek a használt (bontott) rugóról, így már nem lényeges a fenti kérdésem.

tbadzs Elküldve: 2013-06-09 19:24 Valaki segítsen

zoliika írta:
nickname írta:
tbadzs írta: Valaki segítsen! 2002-es E46 320d touringba keresek gyári hátsó rugót, egyszerűen sehol nem találok semmi konkrétumot, pl.: egy 318 benzines sedan-é jó-e bele? Azon lépjünk túl, hogy nézzem meg milyen van benne! Köszi


13e/db áron tudok neked, MBC márkát venni. "normál futóműves változat esetében"

Bontottat nem érdemes venni, mert ugyanúgy el fog törni



Így van,gyárit ne vegyél bele...törik sajnos.Eibach-ot azt tudom ajánlani Én azt tettem alá.Persze,lentebb is került a segge


Köszi az ajánlatot és a gyors válaszokat, igazából a két sárga csíkost azonosítanám a kombiba valónak, de nem vagyok meggyőzve. Ülteti nem akarom, több autóm volt ültetve, hát szépnek szép, de csak a macera van vele, meg persze a magyar utak. No, a lényeg, hogy akkor veszek bele utángyártottból egy párat 16.500 HUF-ért, aztán meglátjuk (a gyári 26eFt/db).

tbadzs Elküldve: 2013-06-09 18:59 Valaki segítsen

Valaki segítsen! 2002-es E46 320d touringba keresek gyári hátsó rugót, egyszerűen sehol nem találok semmi konkrétumot, pl.: egy 318 benzines sedan-é jó-e bele? Azon lépjünk túl, hogy nézzem meg milyen van benne! Köszi

tbadzs Elküldve: 2013-05-21 21:20 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

zeno32 írta: Sziasztok!

Tudna-e segiteni valaki szombathelyen inpa ea-90x telepitésében ? Nekem nem megy!

Előre is köszönöm Zenó


Szia! Ha még aktuális az inpa telepítése, akkor lehet tudok segíteni, elvileg jövő héten megyek szombathelyre. Ígérni nem ígérek semmit, de magamnak már többször felraktam, a dis-t és az sss-t is, szóval talán menni fog. Amennyiben nagyon sürgős, és bevállalsz egy utat, el is jöhetsz zalaegerszegre hozzám.

tbadzs Elküldve: 2013-05-19 19:41 Car key memory

Hello, valaki meg tudná mondani, hogy az "open tailgate" opcióval mit lehet állítani a CKM-ben? Köszi

tbadzs Elküldve: 2013-05-16 20:26 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Padre323i írta:
zoli900 írta:
Nekem OBD 2 szoftver van


Ezt hogy érted?



Általános OBD szoftverre gondol, nem típusspecifikus program. Pl.: OBDMaster, PCMscan, SCANtool, stb., ezekkel hibakódot tud olvasni/törölni és realtime diagnosztikát csinálni. Természetesen egy BMW tulajdonosnak sokkal-sokkal hasznosabb az INPA és társai.

tbadzs Elküldve: 2013-04-21 19:40 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Beira01 írta: Sziasztok!
Van egy 1998, E36 Touring 2.5tds gépem, szeretném megkérdezni hozzáértőktől, hogy diagnosztikához, ha ezeket megveszem, mekkora a valószínűsége, hogy tudok hibakódot olvasni írni, olajvisszajelzőt nullázni...stb

Átalakító:

http://budavill.hu/products/BM...2dhez.html

Olvasó:

http://budavill.hu/products/EL...%A9sz.html

Azt nem tudom, hogy mi mivel, hogyan kommunikál.
Előre is köszönöm!!



Szia! Amit írok, azt lelkes amatőrként írom, a témában igen hiányosak az ismereteim, de megosztom veled amit tudok, ennyivel is beljebb leszel. Amit belinkeltél (ELM327) az egy nagyon általános interface (a legtöbb protokollt ismeri), igazából fogsz tudni kommunikálni vele, de csak alapszinten. Nem ilyent kell venned, hanem direkt BMW-hez való csomagot, mely tartalmaz interface-t és software-t is. Ebay-on jó áron lehet venni ilyeneket, a programok a következők: Inpa, DIS, SSS. Kicsit időigényes feltelepíteni, de utána gyakorlatilag bármit tudsz csinálni az autóddal (hibaolvasás, törlés, kódolás, stb.).

http://www.ebay.de/itm/BMW-Edi...48548a65c8