tbenyo fórum hozzászólásai
« előző12következő »

tbenyo Elküldve: 2015-10-10 20:22 tempomat + kormánycsere

YELLOW írta:
tbenyo írta:
YELLOW írta:
Rajongo írta: Sziasztok. Beszereltem a kábelt, de csak akkor müködik a tempomat,és a visszajelzö lámpa ha bekapcsolom a lámpamodult tompitottra,és úgy indítom a motort. Mi lehet a probléma?


akkor rosszul kötötted be
ráadásul ha 1.9-es 316i-d van, akkor oda kell még más is.


Mi az ami még kell hozzá? Nekem is 316i 1.9-em van és én is szeretnék, de úgy tudom ezek még bowdenes gázpedál van rajta. Lehet akkor is tempomatot tenni bele? Ès hogyan vagy mi kell a multikormány meg a kábeleken kivül?


egy tempomat egység kell, amitől tulajdonképpen dupla gázbowdened lesz. ha rákeresel a googliba, hogy M43 tempomat, akkor meglátod.


aha, megnézem. Köszi

tbenyo Elküldve: 2015-10-10 18:18 E46 karosszéria, lámpák, indexek

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta: valakinek nincs elfekvőben a 3-as elemhez való csavar?

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=31_0600

és tudná postázni is? vagy jó bele mezei csavar is a csavarboltból?
ha jól látom a 10-es csavarról van szó: M10X35-10.9ZNS3 (bár nem értem most ezt a jelölést... most a 35 csak a hossza lehet, mert ez milyen menetemelkedés? a kötőjel után, gondolom a keménység van megadva. de akkor milyen menetsűrűség kell?)

gyanítom ennek hiánya miatt van fura hang, amit már pár éve hallok. nekem nem tűnt fel, hogy hiányzik.


Szia Y!
Azok sima 10-es csavarok 35mm hosszal (Metrikus normál menetemelkedés) Én cor kivitelben venném, hogy ne rohadjon bele, mert elég szar helyen vannak és akkor már macerás lesz kivenni. Pont ma szereltem le azt a borítást, hogy megtakarítsam.
bye: hil



köszi! erre voltam kíváncsi. akkor szerintem sima csavarboltban is fogok kapni.


a 10.9 pedig a csavareröséget adja meg. 1000 Newton/mm2-nél törik el, és ennek az értéknek a 90%-ánál tehét 900 N/mm2-nél hajlik meg. Amennyire figyeltem órán ez maradt meg. Egy kibaszott stréber vagyok. (Most akkor tessék kiszámolni hogy ez a csavar hány kilót, söt akár tonnát bír el. )

tbenyo Elküldve: 2015-10-10 18:08 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

Kinek van tapasztalata E46ban COB LED-el? èn szeretnék a bcf.hu-ról venni egy cob led szettet, valahogy nekem bejön az enyhén kékes fénye. A helyzetjelzöt nem akarom kivenni, vagy arra kötni, hanem inkább azt is kicserélni valami kékes cuccra. A kérdés hogy a gyújtásra hol kössem rá? MEg persze lábtér világitásra is majd valahogy rákötöm.

tbenyo Elküldve: 2015-10-10 17:09 tempomat + kormánycsere

YELLOW írta:
Rajongo írta: Sziasztok. Beszereltem a kábelt, de csak akkor müködik a tempomat,és a visszajelzö lámpa ha bekapcsolom a lámpamodult tompitottra,és úgy indítom a motort. Mi lehet a probléma?


akkor rosszul kötötted be
ráadásul ha 1.9-es 316i-d van, akkor oda kell még más is.


Mi az ami még kell hozzá? Nekem is 316i 1.9-em van és én is szeretnék, de úgy tudom ezek még bowdenes gázpedál van rajta. Lehet akkor is tempomatot tenni bele? Ès hogyan vagy mi kell a multikormány meg a kábeleken kivül?

tbenyo Elküldve: 2015-10-10 17:02 Motor-váltó

psyche írta: Sziasztok!

Pár napja vettem a kocsit, még új vagyok itt
Előző autóm Mercedes volt, de átpártoltam a BMWre

Azt hiszem lesz itt néhány kérdésem
Mindjárt kezdeném is az elsővel:

Erőteljesebb gyorsításkor ilyen mély, murmugó hangot hallok alacsony fordulaton, (nem tudom honnan jöhet) majd 2500 körültől megszűnik. Ez normális? Valaki tapasztalt már ilyet?

Az autó automata váltós.



Ha elölröl a motortér felül hallod, akkor a pacik azok. Ha nincsenek eléggé meghajtva akkor jobban topognak a patái.

tbenyo Elküldve: 2015-05-17 22:30 Díszlécek

breekachu írta:
tbenyo írta: Sziasztok. Nem találtam jobb topicot, de szerintem itt is jó lesz a kérdésem. Hogyan lehet biztonságosan kiszedni az ablakok körüli esö vezetöt, vagy nem tudom minek hivják. xD A Crompakett-os autóknál ez az a króm keret az ajtóablakok körül, ami az elözö kommentbe is látszik. Arra gondoltam hogy benyúlok alá csavarhúzóval, de nem tudom hogy oda van a ragasztva vagy hogy pontosan hogyan van az oda felrakva. Felholyagosodott az A oszlopon pont ott és ki akarom szedni a fényezés miatt.

Ez engem is érdekelne. Ha esetleg megvan a megoldás, írj!



Patentok fogják. èn elöször belekapaszkodtam 10 körömmel, de a legjobb valami nagyon széles müanyag darab, vagy ehhez hasonló. Ja és az A oszlop aljáról, a géptetö sarkától kezd és inkább valami beton felett, mert ha véletlen a lécböl és a kasztniból kijön a patent, akkor az bizony elveszik.

tbenyo Elküldve: 2015-05-06 19:39 E46 Szélvédő alatti müanyag

Sziasztok. Nekem ennél a müanyagnál mállik szét a tömítés, a szélvédönél. Ami ott befolyik víz az hová folyik? Valamint cserlélni szándékozom a szélvédöt, ha most veszek rá újat, aztán az újat leveszem majd megint rárakom a szélvédöre akkor is tapadni fog? Vagy várjam meg egyszerüen a szélvédö cserét?

tbenyo Elküldve: 2015-05-06 18:55 M43TU motor

Tano írta:
tbenyo írta: Hello. Egyik ismerös azt mondta hogy az E46-osoknál a motor úgymond tipushibája, szívócső pillangószelepek, vagy valami ilyesmi képes eltörni. Ez az M43-as motoroknál is tipushiba? 215 ezer van a motoromba és foggalmam sincs hogy az elözö tulaj cserélte-e. A biztonság kedvéért ki kéne cserélnem?


Nem, ez csak bizonyos dízeleket érint.


Köszi a megnyugtató választ. Am elégedett vagyok ezzel a motorral, mert tényleg szinte mindig ugyan azt a nyomatékot adja le, nem eszik sokat és nem drága a biztosítás.

tbenyo Elküldve: 2015-05-05 22:23 M43TU motor

Hello. Egyik ismerös azt mondta hogy az E46-osoknál a motor úgymond tipushibája, szívócső pillangószelepek, vagy valami ilyesmi képes eltörni. Ez az M43-as motoroknál is tipushiba? 215 ezer van a motoromba és foggalmam sincs hogy az elözö tulaj cserélte-e. A biztonság kedvéért ki kéne cserélnem?

tbenyo Elküldve: 2015-05-05 22:06 Díszlécek

Sziasztok. Nem találtam jobb topicot, de szerintem itt is jó lesz a kérdésem. Hogyan lehet biztonságosan kiszedni az ablakok körüli esö vezetöt, vagy nem tudom minek hivják. xD A Crompakett-os autóknál ez az a króm keret az ajtóablakok körül, ami az elözö kommentbe is látszik. Arra gondoltam hogy benyúlok alá csavarhúzóval, de nem tudom hogy oda van a ragasztva vagy hogy pontosan hogyan van az oda felrakva. Felholyagosodott az A oszlopon pont ott és ki akarom szedni a fényezés miatt.

tbenyo Elküldve: 2015-04-26 17:23 Polír

rece65 írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
Szép.
Az én autóm is fekete, de borzasztó, hogy minden tisztítás, takarítás után azonnal, állásában mocskolódik be.


ne is mond és van olyan, aki azért akar a fehér autója helyett feketét, mert azon kevésbbé látszik meg a kosz. na majd ha elsz enki fekete rájön. nekünk volt fehér, hát össze nem hasonlítható.... fekete, sötétkék, legrosszabb.


Ja,ja volt ezüst színű autóm az is jó volt és egyszer volt egy cliom, olyan hülye halvány zöld ( nem jön eszembe a rendes szín név ) no az nagyon jó volt. De a fekete... katasztrófa
Touringom van, az első kör után a farán kavarog az összes por.


sedan-on is


Az enyém orient blau színű és a mosás után már 1-2 nappal meglátszik a por rajta pedig garázsban tartom!
Mondjuk én nem bánom hogy ilyen mert nagyon tetszik ez a szín de tisztán tartani az borzalom!!



Nekem is orient blau van. Mindenki azt hitte hogy fekete... Hát végülis sötétbe tényleg fekete, de ha jóidöbe rásüt a nap, akkor szerintem az egyik legszebb szín.

tbenyo Elküldve: 2015-04-24 21:22 Fékjavítás

Pocses írta:
laszlo0918 írta:
Hektor írta:
tbenyo írta: Sziasztok.
Előjött nálam az a probléma amiről eddig csak olvastam... Műszaki előtt szétszedtem a fékeket, kicsit át drót korongozzam, a rozsdát kikaparni meg ilyesmi. Az egyik hátsó féktárcsát leráncigáltam nagy nehezen és igen, kiderült hogy mögött meg van rohadva az a porvédő lemez, egy helyen át is van lyukadva és a stift ami a kézifék pofákat odafogná ki van szakadva. Szóval nem jól állnak most a helyükön a pofák, és valöszinüleg ez okozta azt a nyak-nyak-nyak hangot amit néha hallok, ha nagyon lassan megyek vagy gurulok.
A kérdésem hogy müszakin emiatt megtudják buktatni? Ha ráállitok, akkor fog elég rendesen, nem gurul el, csak annyi hogyha odavilágitanak látják hogy ott az a lemez meg van lyukadva, és félek hogy ott is elö jön ez a nyik-nyak-nyak hang. Megvan már az új lemez, de egyenlöre nem tudom felszeretetni én meg egyedül nem tudom mert ahhoz ki kell huzni a kerékagyat.
Csak nem kötnek bele annyira müszakin ha rendesen fog, igaz?


Hát biztos azt szeretnéd, ha valaki megnyugtatna
Kérdésedre válasz : Igen, emiatt meg tudják "buktatni " valószínűleg tudsz rá állítani, de a helyén nem fog rendesen állni. Ha túl " laza " baj lehet, ha túl feszes állandóan súrol. Annyira közel a vizsga időpont ? Nem tudod valakivel gyorsba megjavíttatni ?
Hogy átengednek, vagy belekötnek azt nem lehet jósolni.


Heló. Biztos hogy nem ez a végső megoldás rá de nekem is ilyen gondom volt hogy mindig ki akadt az a rugós stift ami neked is sarokcsiszolóval vágólappal szétvágtam egy 5-ös vagy 6 os alátétet szóltam az apósomnak hogy nyomja be a rugós stiftet én meg rászúrtam az alátétet azóta is így van ....



Szia!

Ahogy szerelőm mondaná, az akkor is egy "időzített bomba", mert ha elszabadul benne bármi a fékből és megszorul... az elég jó kárt tud tenni, a balesetveszélyről nem is beszélve! Ki kell cserélni mind2ő porvédőlemezt, bele az új fékjavítókészlet a rozsdás retyemók helyett, oszt hosszú évekig nincs vele gond. Szerintem ez így működik.

Üdv.: Pocses


Tudnak érte szólni meg morogni, de ha jól fog a kézifék (tehát mondjuk 3-kattanásnál lejtön lefele megáll) akkor ne buktassák már meg! èn magam nem tudom kicserélni a szerszámaimmal, mert ahhoz hogy le lehessen csavarni meg szedni azt a lemezt, ki kell húzni vagy ráncigálni a kerék agyat én meg azt nem tudom hogy lehetne itthoni körülmények között. Jöv héten van a müszaki, ha nem megy át, akkor sürgösen keresek valakit aki elvállalja és normálisan meg tudja csinálni. Ha át megy akkor nem annyira sürgösen kicseréltetem egyenlöre csak a lemezt, azt jövöre az egész mindent, kézifék betéték, fék betétek, meg tárcsa.

tbenyo Elküldve: 2015-04-24 14:55 Fékjavítás

Sziasztok.
Előjött nálam az a probléma amiről eddig csak olvastam... Műszaki előtt szétszedtem a fékeket, kicsit át drót korongozzam, a rozsdát kikaparni meg ilyesmi. Az egyik hátsó féktárcsát leráncigáltam nagy nehezen és igen, kiderült hogy mögött meg van rohadva az a porvédő lemez, egy helyen át is van lyukadva és a stift ami a kézifék pofákat odafogná ki van szakadva. Szóval nem jól állnak most a helyükön a pofák, és valöszinüleg ez okozta azt a nyak-nyak-nyak hangot amit néha hallok, ha nagyon lassan megyek vagy gurulok.
A kérdésem hogy müszakin emiatt megtudják buktatni? Ha ráállitok, akkor fog elég rendesen, nem gurul el, csak annyi hogyha odavilágitanak látják hogy ott az a lemez meg van lyukadva, és félek hogy ott is elö jön ez a nyik-nyak-nyak hang. Megvan már az új lemez, de egyenlöre nem tudom felszeretetni én meg egyedül nem tudom mert ahhoz ki kell huzni a kerékagyat.
Csak nem kötnek bele annyira müszakin ha rendesen fog, igaz?

tbenyo Elküldve: 2015-03-13 17:08 Mi lehet a baj?

Sziasztok.
Ez normális hogy egy akkummlátor 1 hét alatt lemerül? Az akkumlátor amivel vettem lemerült. 1,5 hétig állt az autó és nem indult, titkos menü szerint volt benne 9,5 volt. Akkor fogtam kicseréltem bátyám volt kocsijából az aksit (baleset után fél évig állt a garázsba az aksi) és azzal azonnal indult. Azóta 2 héten át hétvégenként használtam. Most szombaton szerelgettem, hátul a PDC szenzorokkal szórakoztam, egész délután nyitva volt a csomagtartó, ajtó, gyújtás, stb. Este amikor ki akarok járni megint nem indul. Feltöltöttem a töltö szerint félig, kijártam vele. tegnap (4 nappal késöbb) megint nem indul, lemerül. Nem tudom hogy mi lehet ami elszívja az aksit. JAAAA, Ami nagyon érdekes, indutáskor felgyullad a helyzetjelzöm. EZ NORMÀLIS?!?! A falon látom mintha égne a lámpám, ameddigre elengedem a kulcsot és elöre szaladok addigra pont kialszik, de ha jól láttam a helyzetjelzö ég. Ha tudtom valamit mit nézzek meg vagy mi lehet akkor szóljatok, légyszi. A PDC szenzorok fel le dugdosásán és cserélgetésén kivül, csak a beltér világitást cseréltem ki ledesre kb egy hónappal ezelött, semmi más elektronikát nem birizgáltam. Ja meg ma nem nyitotta az egyik kulcs, bedugtam a zárba akkor felnyitotta csak a vezetö felölit és amikor kinyitottam villogtak az indexek. Azóta azzal a kulcssal nyitja minden ajtót a zárból és a másik kulcson müködik a távirányitó is. (valszeg csak lemerült az egyik kulcsom)

tbenyo Elküldve: 2015-03-13 17:04 bc gomb és ablakemelõ gomb

Valaki szedett már szét egy ilyen bc gombot? Csak simán egy mikrokapcsoló van mögötte? A bátyám elektrotechnikus, lehet hogy a szét lehet rongálás nélkül szedni a kart akkor szétszedem és csak a kapcsolót megjavitani és akkor lesz megint bc-m.
« előző12következő »