tbenyo fórum hozzászólásai
« előző12következő »

tbenyo Elküldve: 2015-03-11 21:40 Segítsetek!

Sziasztok.
Ez normális hogy egy akkummlátor 1 hét alatt lemerül? Az akkumlátor amivel vettem lemerült. 1,5 hétig állt az autó és nem indult, titkos menü szerint volt benne 9,5 volt. Akkor fogtam kicseréltem bátyám volt kocsijából az aksit (baleset után fél évig állt a garázsba az aksi) és azzal azonnal indult. Azóta 2 héten át hétvégenként használtam. Most szombaton szerelgettem, hátul a PDC szenzorokkal szórakoztam, egész délután nyitva volt a csomagtartó, ajtó, gyújtás, stb. Este amikor ki akarok járni megint nem indul. Feltöltöttem a töltö szerint félig, kijártam vele. Ma (4 nappal késöbb) megint nem indul, lemerül. Nem tudom hogy mi lehet ami elszívja az aksit. JAAAA, Ami nagyon érdekes, indutáskor felgyullad a helyzetjelzöm. EZ NORMÀLIS?!?! A falon látom mintha égne a lámpám, ameddigre elengedem a kulcsot és elöre szaladok addigra pont kialszik, de ha jól láttam a helyzetjelzö ég. Ha tudtom valamit mit nézzek meg vagy mi lehet akkor szóljatok, légyszi. A PDC szenzorok fel le dugdosásán és cserélgetésén kivül, csak a beltér világitást cseréltem ki ledesre, kb majdnem egy hónapja, semmi más elektronikát nem birizgáltam.

tbenyo Elküldve: 2015-03-03 21:29 Kipufogó

Sziasztok.
Az a baj nem tudok róla képet küldeni, de lehetséges hogy a hátsódob és a középrész közötti cső bilincsnél a csavar annyira megrohad hogy a teteje hiányzik? A csavar felső fele eltünt vagy elrohadt, szóval nem is szorít rendesen és nem is kell az anyát meglazítanom hogy szét tudjam kicsit feszíteni. Ha pótlásnak szerzek M12-es csavart elvileg az is átmegy rajta, nem?

tbenyo Elküldve: 2015-02-23 21:25 Motorolaj

Sziasztok
Kaptam ingyen elf 10w40-es olajat és már olajat kéne cserélni az autóba. A kérdés hogy beletehetem 3 max 4ezer kmig? Az autóba van 213 ezer km, benzines. Utána lecserélném castrolra. Elvileg csak nem lesz nagy baj az alatt a pár km alatt. Ha nagyon öngyilkos kérdés volt akkor elöre is bocsi.

tbenyo Elküldve: 2015-02-23 21:17 Differenciálmû

andree írta:
YELLOW írta:
andree írta:
YELLOW írta:
tbenyo írta:
Nekem is csinálja föleg ha egyesbe teszem, akkor tök mind1egy hogy állo vagy járo motor, mindig koppen/huppan egyet. Kardán vagy diferencia öregedés, megnézetem, de lehet hogy nem költök rá, egy 15 éves autónak elnézek ennyi hibát.


azért ez elég tré hozzá állás, főleg ha a futóműről van szó vagy hajtásról. azért 15, vagy 30 éves egy autó, még nem az a normális működés. hagy ne hozzak párhuzamot ezzel...
mondjuk írta valaki visszább, hogy kicserélt szinte mindent és mégsem szűnt meg. ilyen szempontból lehet felesleges, mert van minimális hangja. egyébként néha túlzónak tartom, hogy minden kis rzdülésre ugranak sokszor. persze off autónál eszükbe nem jutna, de ha BMW, akkor igen


Sziasztok, én kicseréltettem. Sőt a difi és váltó olajat is. Nekem a puffanás megszűnt, viszont azóta van egy morgás 120 környékén. Tehát a lényeg az hogy nem biztos hogy egy alkatrész okozza. A hajtás egy komplex dolog és a kicserélt új alkatrészek felerősíthetik a kopottabb régebbi alkatrészek hibáit. Így most jöhetek a váltó irányába, kardánkereszt, csapágy stb....De abban Yellownak va igaza hogy egy autó bármennyi idős, attól még az ilyen dolgok jobb ha rendben vannak.


remélem azért nem érti félre. de egyébként nagyon sokan vannak így (én is húzok dolgokat, pl süni csere), aztán ugye húzzák-húzzák, végül annyira sz@r lesz, hogy el akarja adni, és akerül fel a hahu-ra 1,2-1,4-be az amúgy 1,8-2-t érő autó. aztán aki meg igényesebb, és véletlen el kéne adnia, akkor meg az ilyenek miatt nem fogja sosem, pedig mondjuk patikát árul.


Ez nem egy nagy javítás, viszont nagyon kellemetlen hangok képződnek, amik az utazási és vezetési komfortot nagyban rontják. Az enyém nem vészes, az is lehet hogy sokan észre sem vennék, viszont jó-tanácsként annyit, hogyha bontott kardánt tesz fel valaki előtte ellenőrzés és centírozás egy hozzá-értő műhelyben. Egy 15 éves autóban elengedhetetlen hogy néha el-el hasaljon valami, de egy kis odafigyeléssel még sokáig jók lesznek.


Jó tudom hogy kicsit tré volt, nem akartam a bmw-ket megszentségteleníteni. amúgy igen, nem akarom 5-6 éven át fenttartani, legalábbis nem biztos, föleg ha bejön valami nagy gond. kb 3-4 év múlva szeretnék venni egy kicsit fiatalabbat, kevesebb kmel (ebbe már 213 ezer, benzines) és karbantartotabbat, meg akkor már lesz egy kis tapasztalat, pl hogy ilyen hangokra is kell figyelni. Am ez a morgás érdekes. Nekem is morog 120nál de szerintem az a motortól jön. De azért megfülelem hátha eddig csak nem figyeltem fel rá

tbenyo Elküldve: 2015-02-22 16:05 Differenciálmû

Pitykoo írta:
siposattila írta:
Pitykoo írta:
siposattila írta: sziasztok!Azt szeretném kérdezni ha elindulok valami koppan alolról nemtudjátok mi lehet?csak egyszer koppan!!!!Nem zúg!!!!!!


Hali!
Járó motornál tedd sebességbe és nyomott fék mellet erősebben rugdosd meg a kuplungot szinte lefulladásig.
Ha hátulról dübög akkor difiszillent.....
Vagy mikor 1-be vagy R-be rakod akkor is...
Ez a difire jó,de hogy elinduláskor koppanó hang az passz...


csak mikor eggyesbe teszem akkor koppan!!!!


Hát azt sajna nem tudom,nekem hál istennek nem csinál ilyet...
Amm.... lendkerék esetleg?! de ez csak találgatás...


Nekem is csinálja föleg ha egyesbe teszem, akkor tök mind1egy hogy állo vagy járo motor, mindig koppen/huppan egyet. Kardán vagy diferencia öregedés, megnézetem, de lehet hogy nem költök rá, egy 15 éves autónak elnézek ennyi hibát.

tbenyo Elküldve: 2015-02-07 20:48 Karosszéria (javítás?)

b_imi írta:
Tano írta:
tbenyo írta: Sziasztok
Gyök 2-vel belecsúsztam egy állo pótkocsiba. A lényeg hogy meghorpadt a bal hátsó lemezem. a kerékiv nem, de onnantól egészen a sarokig. a lámpa alatt. Lenne egy autó miböl kitudom vágni azt a rész, a kérdés hogy a lemez mögött (menetirány szerinti bal oldalt) van-e valami dolog amit jó lenne nem szétvégni? (Azt tudom hogy jobb oldalt ott vannak a tolatóradar vezetékei)


Ott a bal oldalon nincs különösebben semmi, de ha leveszed a bal oldali kárpitborítást a csomagtartóban, akkor meg tudod nézni pontosan.


Ha 10 hangszórós rendszer van benne, akkor erősítő, bár az a merevítés belső oldalán.


Nincs 10 hangszórós rendszer. Köszi az infokat. Nem vagyok boldog hogy megnyomodott mert kb 10-15 kmmal belecsúsztam, de ez van, most már csak várom hogy olyan legyen mint régen.

tbenyo Elküldve: 2015-02-07 16:19 Karosszéria (javítás?)

Sziasztok
Gyök 2-vel belecsúsztam egy állo pótkocsiba. A lényeg hogy meghorpadt a bal hátsó lemezem. a kerékiv nem, de onnantól egészen a sarokig. a lámpa alatt. Lenne egy autó miböl kitudom vágni azt a rész, a kérdés hogy a lemez mögött (menetirány szerinti bal oldalt) van-e valami dolog amit jó lenne nem szétvégni? (Azt tudom hogy jobb oldalt ott vannak a tolatóradar vezetékei)

tbenyo Elküldve: 2015-01-31 13:04 bc

Sziasztok.
Egy hónapja vettem egy 2000-es E46-ot, de a BC nem müködik. Nyomogatom a BC gombot, de semmi, csak a külsö hömérsékletet mutatja. Tudtok valamit mondani hogy mit kéne megnéznem vagy piszkálnom, hogy müködjön?

tbenyo Elküldve: 2015-01-31 12:55 Lámpabúra polírozás

kzste írta:
gfeco írta:
kzste írta:
gfeco írta:
kzste írta:
gfeco írta:
kzste írta: Sziasztok! Mivel ajánlott a hátsó lámpabúrákat polírozni házilag? Van rajtuk valamilyen lakkréteg gyárilag vagy csak a műanyag (a polírozó anyag miatt kérdezem)?


Én 2000 es vizpapirral és vizzel otthon,majd prevent polirpasztával.Jó lett, csak a kislámpa valamiért nagyon hamar visszamattult.
Lehet polir után egyből lekéne lakkozni valami lámpabúra lakkal.
De már nem vesződök vele egy csomo e46 nal matt a kislámpája.
Amugy sztem a polirt akár lámpa nem árt szakértőre bizni.
Gyorsabb és jobb is mint otthon vesződni mondjuk kézzel.


Köszönöm a tippet. Ha mégis otthon oldanám meg, milyen lakkot ajánlatok rá?


Vannak lámpapolirozo kis készletek amikben mintha lenne lakk.
Thurtle waxnak is van pl.
De hogy valoban jok e nen tudom.


Ilyenem van kéznél:

http://kicsikocsiautosbolt.hu/..._75_ml-861

Ez jó lehet erre a célra vajon? Esetleg valakinek tapasztalat?


Egy próbát megér,ezzel elrontani nem fogod.
Ha megnézel egy lámpapolir videot látni fogod hogy több lépésböl többféle papirral drasztikus beavatkozáson esik át a lámpa.
Ebben sztem kevés a szemcse egy igazi polirhoz,de vesztenivalód nincs.
Továbbra is azt tartom hogy a lakk a lényeg a végén.


Rendben, köszönöm a tanácsokat!


èn havertól kapott münyagpolirozó szettel meg polirpasztával csináltam. A lakk ha van kell rá, mert az szerintem a végén kicsit feltölti meg fényesebbé teszi. A baj, hogy nem mindegy milyen lakk, a sima nekem így összefutott rajta és nem osztódott el normálisan a felületen, szóval gyors letöröltem. A szettbe van spéci müanyag alapozó, meg 2komponensü lakk, ami persze 24 órán belül beszárad miután aktiválva lett. Láttam ugyan olyan lakkot boltba, de nem olcsó, ugyhogy egyenlöre nem vettem.

tbenyo Elküldve: 2015-01-17 10:50 Egyenetlen alapjárat

Nekem is elkezdett ingadozni az alapjára. Remélem tudtok valamit mondani és nem nagy a baj, én nem értek még a bmwkhez.
Egyhelybe állva néha leesik az alapjárat kb 500ra, majdnem lefullad azt visszaáll 800 körülre, ugyan ez történik ha kicsit rálépek a gázra elengedem lemegy 500 körül és vissza, váltásnál benyomott kupplungal gurulva elkezdi le-föl, le-föl.
Olvastam hogy valakik az olajjal hozzál összefüggésbe. Hétközbe áll az autó csak hétvégén használom Pont 10ezerrel ezelött volt cserélve, úgyhogy 1-2 ezer kilométeren belül mindenképp cserélni akarom. Inditáskor fél-egypercig ég sárgán az olajlámpa, de utána semmi, az olajszint kb pont félig van. Megpróbáljak benzinkuton 5w30at venni rátölteni és reménykedni hogy elmullik? ès ha nem mullik el? Tudok így vele menni, hosszabb 200-300kmes távokat?
Elöre is köszi

tbenyo Elküldve: 2015-01-05 19:16 E46 hátsó dob

Egy gyors válaszra lenne szükségem. Rohad a hátsó dobom, találtam egy Remust használtan olcsóbb mint az uj gyári. Kérdés: Mindegy hogy milyen e45-oson volt? Vagy van a 4 hengeres és a hathengeresek között különbség? Vagy hol a határ?

tbenyo Elküldve: 2015-01-05 12:40 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Pocses írta:
tbenyo írta: Sziasztok. Vettem egy 200-es évjáratú 316i E46-ot. Életem első kocsija és bmw-je, ugyhogy elkell a segitség.
http://www.willhaben.at/iad/ge...01404&
Átszámitva 600ezerért (2000euro). A kérdésem az lenne hogy mennyit kell-e még költenem rá, illetve hogy az ilyen szintü rohdás megállitható-e?
Szóval az egyik hátsó kerékíven van egy kb negyed tenyérnyi folt, akarom mondani hólyagzódás ami miatt kicsit aggódok,hogy vajon csak kivülről vagy átrohadt-e már, meg a csomogtartón a rendszemtábla felett egy majdnem féltenyérnyi, ami nagyobb de nincs vészes helyen. Azon kivül 2 ajtón kit ujjbenynyi volt, tehet kicsik, kisjavitással megállithatók, eltünthetőek. A PDC-nek nevezett tolatóradar se mükszik (berakod hátramenedbe -> hosszú sipolás -> hiba) A végdobot megmarta a só, az összeillesztéseknél megrohadt, enyhén megnyilt, egy kis perem darab letörött, kifuj,szóvel azt cserélnem kell. A szélvédőn van kb 2,5 cmnyi köfelverődésböl származó repedés, látótérbe, de az utólsó müszakin enyhe hibának beírták és átengedték. (ja igen, Ausztriába évente van müszaki, tavaly áprilisba volt az utcsó, most ápriliba kell majd megint vinnem.) A központizár a kulcsal felnyit, de utána hiába nyomkodom, lezárni nem hajlandó (szertinem ez elég fura, volt más is igy?), úgyhogy kulcsdugdosásdit játszok a sötétbe.xD És a hátsó féktárcsák lassan cserélésre kerülnek.
Megérte ennyiért? Sikerül csak rozsdakapargatással és fenyezéssel kihozni a rozsdát, vagy számitsak komolyabbra? És a többi alkatrész mennyibe lesz kb?
Előre is köszi


Szia!

A hátsó sárvédőre kapsz javítóívet, az elemek mindig belülről kezdenek vakotásodni, amikor már látszik kívülről, akkor gyakorlatilag átrohadt. Átlagosan 30 ropiért fújnak egy elemet, + a lakatos munkája. Hátsó dobot én is vettem anno rá, Bosal márkájú, teljesen jó. Első szélvédőt már találtam 15 ropiért is bontottan. A kulcsodat újra kellene tanítani első körben. A féktárcsacserénél less rá a porvédőlemezekre is, szerintem rozsdásak lehetnek azok is, a tuti ha ránézel, ha nagyon gáz akkor csere, mert idő kérdése, és széthullik belül a kézifékpofa és tartozékai, akkor az rendet tesz hátul.

Üdv.: Pocses


Utána néztem egy kicsit az áraknak, javitóiv 8 ezer, féktárcsak 9-12 ezer. Valamenyik féktárcsak 10 valamelyik 19 mm vastag és elvileg mind a kettő passzol. Am az a porvédö lemez viszonylag jól néz ki, bár nem tudom h a tácsa mögött is olyan-e. De jólesz ha kb 80-100 ezret nyárig vagy tavaszig sporolok és akkor rendbehozom. Lakatos munka olcsó lesz ismerösnél, segitettem már neki párszor (Lekapartatja velem a rozsdajáiról a rozsdát az aknába hogy jól rámhulljon a mocsok azt után jön ő. )

tbenyo Elküldve: 2015-01-05 11:13 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Sziasztok. Vettem egy 200-es évjáratú 316i E46-ot. Életem első kocsija és bmw-je, ugyhogy elkell a segitség.
http://www.willhaben.at/iad/ge...01404&
Átszámitva 600ezerért (2000euro). A kérdésem az lenne hogy mennyit kell-e még költenem rá, illetve hogy az ilyen szintü rohdás megállitható-e?
Szóval az egyik hátsó kerékíven van egy kb negyed tenyérnyi folt, akarom mondani hólyagzódás ami miatt kicsit aggódok,hogy vajon csak kivülről vagy átrohadt-e már, meg a csomogtartón a rendszemtábla felett egy majdnem féltenyérnyi, ami nagyobb de nincs vészes helyen. Azon kivül 2 ajtón kit ujjbenynyi volt, tehet kicsik, kisjavitással megállithatók, eltünthetőek. A PDC-nek nevezett tolatóradar se mükszik (berakod hátramenedbe -> hosszú sipolás -> hiba) A végdobot megmarta a só, az összeillesztéseknél megrohadt, enyhén megnyilt, egy kis perem darab letörött, kifuj,szóvel azt cserélnem kell. A szélvédőn van kb 2,5 cmnyi köfelverődésböl származó repedés, látótérbe, de az utólsó müszakin enyhe hibának beírták és átengedték. (ja igen, Ausztriába évente van müszaki, tavaly áprilisba volt az utcsó, most ápriliba kell majd megint vinnem.) A központizár a kulcsal felnyit, de utána hiába nyomkodom, lezárni nem hajlandó (szertinem ez elég fura, volt más is igy?), úgyhogy kulcsdugdosásdit játszok a sötétbe.xD És a hátsó féktárcsák lassan cserélésre kerülnek.
Megérte ennyiért? Sikerül csak rozsdakapargatással és fenyezéssel kihozni a rozsdát, vagy számitsak komolyabbra? És a többi alkatrész mennyibe lesz kb?
Előre is köszi
« előző12következő »