tepma01 fórum hozzászólásai

tepma01 Elküldve: 2014-10-31 09:08 Légtömegmérõ

Szasza91 írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
Szasza91 írta:
Szasza91 írta:
laleeboy írta:
Szasza91 írta: Sziasztok!

A múlthéten sikerült beszereznem használtan egy légtömegmérőt 15 e forintért, amelyet be is szereltem. Azóta a kocsi tökéletesen húz és nem dadog hidegen sem, viszont elviselhetetlenül dadog az alapjárat ha üresben van a kocsi vagy menet közben váltok és benyomom a kuplungot.
Olvastam, hogy pár embernek hasonló dolgot csinál, és nekem is megvolt ez a jelenség, de az új tegnap sajnos már zavarón sokszor csinálta.

Ötletek esetleg mi lehet?
Eddig cserélve lettek: Légtömegmérő, Ac pumpa, kartergáz szűrő +cső.

Üdv.
Szabolcs


Vedd le az akksit egy pár percre (kb 10-15 elég lesz) ezzel újra indítod a vezérlőt és újra "tanulja" a szenzorokat.

Nem biztos hogy ez a megoldás (lehet hogy más is rossz) de egy próbát megér.


Ezt már csináltam közvetlenül a légtömegmérő csere után egy egész napig, de sajna nem segített.
Még esetleg megpróbálom az alapjárati szelepet megpucolni valamikor hétvégén, de azt már egyszer csináltam, de az se sokat változtatott a helyzeten. Olvasgattam itt főtengely jeladót, meg gázpedál jeladót, de már igazából nem értem ezeknek mi közük az alapjárathoz.
Még esetleg egy diagnosztika adaptáció törlés lenne jó, hogy eltűnjön a Check engine, ha vaki Budán tudna segíteni törölni, mert van diagja ahhoz egy pakk sörrel leugranék cserébe.
Üdv.
Szabolcs



Bocsi, hogy ennyit írok, de idegesít, hogy próbálok a kocsira vigyázni amennyire lehet, meg helyrepofozni, és mindig azt hiszem, hogy végre jó lesz, aztán jön a pofon, mert nem. Mindig van valami kis gebasz.
Az előző kommentemhez hozzászólva, ma munka után gondoltam kipróbálom a kocsit, hogy mit csinál. Mentem vele pár kört és nagyon semmi nem történt, ment mint ahogy kell. A végén viszont mikor megálltam a következő volt a helyzet:
üresben jár a motor, minden rendben, de amikor egy kicsit elmozdítom a kormányt bármelyik irányban, rögtön leseik egy picit a fordulat.
Lehet, hogy a kormányszögjeladó lenne a hibás és azért ingadozik az alapjárat üresben?


Az nem jutott eszedbe, hogy a szervó kezd dolgozni,és az terhel rá a motorra? ajjaj...


annyira meg akartam ezt írni, de melóhelyen nem akartam a telón keresztül belépni és gépelni, csak olvasgattam, de tudtam valakinek majd csak leesik.


Sorry! Köszi igazatok van, de még nem vagyok nagyon jártas az autószerelésben, és még nem régóta van meg a kocsi, de úgy érzem ez a kocsi sok mindenre meg fog még tanítani, vagyis inkább a kocsi által Ti!
Csak akkor, hogy tisztában legyek ha gurulok és üresbe teszem és akkor is esik a fordulatszám, azt akkor elvileg nem ez okozza.



Sziasztok! Nekem ugyanolyan típusú bömbim van. Mikor megvettem, ugyanez volt a problémám, sőt, néha úgy "hullámzott" az alapjárat, hogy lefullasztotta magát az autó. Na a lényeg, hogy nálam mi oldotta meg: ÚJ légtömegmérő (használttal én is próbálkoztam); ha jól tudom kartergáz-szűrő nincs, nem létezik. Az egy membrános szelep, ami csak az egyik irányba engedi a gázokat áramolni. A membránja repedt volt, oda-vissza járt rajta minden: csere; EGR szelep: egy fél napra benzinbe áztatni, jól átöblögetni, kitisztítani benzinnel. Ez a három oldotta meg a problémámat. Remélem segítettem...