tibee01 fórum hozzászólásai

tibee01 Elküldve: 2014-03-20 10:10 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

MattM325 írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

1 mérettel nagyobb kerék került az autóra, és így ugye változott az áttétel, így a sebességmérő ...., nem jó értéket mutat.

Van rá lehetőség, hogy valahol ezt lehessen korrigálni szoftveresen? Van inpa, dis, ncs expert.

2005 E46 320D-ről van szó!

Előre is köszönöm!


Ncs-ben azt hiszem lehet korrigálni.


Köszi!

És azt nem tudod véletletlen, hogy hol, illetve milyen néven fut ez a paraméter?

tibee01 Elküldve: 2014-03-20 09:11 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

1 mérettel nagyobb kerék került az autóra, és így ugye változott az áttétel, így a sebességmérő ...., nem jó értéket mutat.

Van rá lehetőség, hogy valahol ezt lehessen korrigálni szoftveresen? Van inpa, dis, ncs expert.

2005 E46 320D-ről van szó!

Előre is köszönöm!

tibee01 Elküldve: 2014-03-20 09:10 Műszerfal kijelzés

Sziasztok!

1 mérettel nagyobb kerék került az autóra, és így ugye változott az áttétel, így a sebességmérő ...., nem jó értéket mutat.

Van rá lehetőség, hogy valahol ezt lehessen korrigálni szoftveresen? Van inpa, dis, ncs expert.

2005 E46 320D-ről van szó!

Előre is köszönöm!

tibee01 Elküldve: 2014-03-10 13:25 XENON utólag

nickname írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

E46 facelift esetében maga a lámpaház az megegyezik a xenonossal? Gyárilag xenonos foncsort tudnék venni az állítómotorjával, de nem tudom, hogy bele lehet-e tenni a nem xenonos házba!

Sürgős lenne a válasz!

Segítségeteket köszönöm szépen!



Az attol függ hogy a két alkatrészt ki gyàrtotta.

Na meg kell még elögxujtó és xenon trafó , meg egyéb aprosàgok




Xenon trafó, gyújtó, LSZ, meg potméterek a stabrúdra vannak. Csak azt nem tudom, hogy ház nélkül érdemes-e megvenni?

Milyen gyártók vannak a fényszóróknál? Melyiket melyikkel lehet összeszerelni?

Illetve kábelezés miben más? Kábelköteget is kell cserélni, vagy minimál módosítás elegendő?

Előre is köszönöm a segítséget!

tibee01 Elküldve: 2014-03-10 10:03 XENON utólag

Sziasztok!

E46 facelift esetében maga a lámpaház az megegyezik a xenonossal? Gyárilag xenonos foncsort tudnék venni az állítómotorjával, de nem tudom, hogy bele lehet-e tenni a nem xenonos házba!

Sürgős lenne a válasz!

Segítségeteket köszönöm szépen!

tibee01 Elküldve: 2014-02-17 11:03 Futómû és hibái

Neo954 írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

E46 320d touringnál (2005) hátul a lengéscsillapító porvédőjénél vmi nem kerek, mert kilátszik a lengéscsillapító krómozott rúdja. Az a kérdésem, hogy ennek a javításához mit kell venni?

http://bmwfans.info/parts-cata...rber_rear/

Az 1-es rész lenne az? Még nem szedtem szét, mert napi használatban van a gép és nem akarom kétszer szerelni!
Az es rész gumi pogácsája az szorosan van a rúdon, és arra lehet felhúzni a harmonikát?

Előre is köszönöm!


Szia!

Igen az 1-es az, van benne egy felütődésgátló gumi és az azon kiképzett horonyba ül bele a védőműanyag.

Üdv.:Neo


Sziasztok!

De a videón is úgy teszi vissza, hogy kivan a szára! A porvédő, meg a gumiblokk is megvan nekem, csak azt hittem, hogy annak felül kell lennie, hogy abszolút takarva legyen a szár!

Most akkor hogy a helyes????

tibee01 Elküldve: 2014-02-17 08:20 Futómû és hibái

Sziasztok!

E46 320d touringnál (2005) hátul a lengéscsillapító porvédőjénél vmi nem kerek, mert kilátszik a lengéscsillapító krómozott rúdja. Az a kérdésem, hogy ennek a javításához mit kell venni?

http://bmwfans.info/parts-cata...rber_rear/

Az 1-es rész lenne az? Még nem szedtem szét, mert napi használatban van a gép és nem akarom kétszer szerelni!
Az es rész gumi pogácsája az szorosan van a rúdon, és arra lehet felhúzni a harmonikát?

Előre is köszönöm!

tibee01 Elküldve: 2014-01-25 11:14 alufelni

Szisztok!

Érdeklődni szeretnék hogy E46 320D esetében a gyári alufelni csavarok jók-e e gyári lemezfelnihez?

Előre is köszönöm a segítséget!

tibee01 Elküldve: 2014-01-13 10:49 Kipuf. rendszer

jlaci74 írta:
tibee01 írta: Szisztok!

Érdeklődni szeretnék!
2005 E46 320D EU4-es autóm van, és az első katalizátor után van egy kb 100mm hosszú és kb 80mm átmérőjű hengeres rész, amit vmi flexibilis szakasznak nézek. Itt sajnos eléggé kifúj. Az a kérdésem, h ez a rész javítható-e, vagy mit érdemes betenni helyette?

Előre is köszönöm!


Rezgőcsőnek hívják ( a funkciója miatt ), lengyel gyártmányokkal van tele a piac, amik az árukhoz képest jó minőségűek is, de találsz márkásakat is ( Bosal, Walker, stb... ).
Mindenképpen 3 vagy 4 rétegű csövet keress.
( Ha nem tudod megoldani írj pü.-t és segítek ... )


Akkor ebben is ugyanaz a drótszövetes flexi rész van, mint a többi autóban? Azért kérdem, mert az enyém egy fém ház kívülről, nem pedig drótszövet! Mekkora méretű kell ide pontosan?

tibee01 Elküldve: 2014-01-13 09:55 Kipuf. rendszer

Szisztok!

Érdeklődni szeretnék!
2005 E46 320D EU4-es autóm van, és az első katalizátor után van egy kb 100mm hosszú és kb 80mm átmérőjű hengeres rész, amit vmi flexibilis szakasznak nézek. Itt sajnos eléggé kifúj. Az a kérdésem, h ez a rész javítható-e, vagy mit érdemes betenni helyette?

Előre is köszönöm!

tibee01 Elküldve: 2013-12-17 20:58 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Lett INPA-m, és a navigációban nézelődtem, a következő volt e menü elérése: E46 > Kommunikation > Navigationsrechner > <F7>Systemparameter/ BMW color street navigation mode Kiválasztottam a colort és azóta, azt írja ki a navigációm, hogy helyezze be a megfeleő CD-ROMot...........!

Hogyan lehet ezt visszacsinálni, vagy miért van ez, frissítési módba kapcsolt?

Ne haragudjatok, de navival még sosem volt dolgom, de szivesen tanulgatnám! Ahogy lesz egy kis időm természetesen tüzetesen átolvasom a fórumot, de most sajnos jópár napig nem lesz, a navi meg jó volna!

Előre is köszönöm szépen!

tibee01 Elküldve: 2013-12-11 14:21 320d Motor

Valószínűnek tartom, hogy esetemben nem magával az EGR szeleppel van baj, hanem valami más részegység hibájából vagy fals jeléből esetleg valaminek valóban rossz értékéből a vezérlés erre az eredményre jut!

Egy ilyen DDE (talán 7.0 v 7.1) esetében mely változók befolyásolják az EGR nyitását? Lambdaszondának, vagy túl magas légtömegnek (egyenlőre nem tudom miért) lehet ráhatása az EGR nyitvatartás idejére?

Olyan is megfordult már a fejemben, hogy az EGR nyitvatartási ideje is rendben van, csak esetleg vmi más hibájából ennyi kipugáz már káros következménnyel van?

Az eddigiekből van vkinek tippje?

tibee01 Elküldve: 2013-12-11 05:44 320d Motor

Tano írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Nagyon jól esik,hogy segítettetek,köszönöm nagyon!!!Megoldódott,az egr vezérlő szelephez jövő vákuumcső legaljánál volt repedés,nem látható,ellentétes oldalonKöszi mindenkinek!!!
Jól működik mindenem,amúgy a mért air mass mennyiségem továbbra is több az elvártnál,ezután is,már csak arra tudok gondolni,hogy csal a légtömegmérő,vagy az Inpa?


Diaggal bizonyos határon belül lehet állítani az EGR által engedett mennyiséget +/- tartományban, és ez is okozhat eltérést a mért értékben. Ezt is érdemes megnézni mint egy lehetőséget.


Ezt melyik diaggal lehet állítani? TIS/GT1 vagy INPA?

tibee01 Elküldve: 2013-12-10 23:55 320d Motor

Sziasztok!

Először is köszönöm Mindenkinek a segítséget!

Kicseréltem mind2 termosztátot, és eléggé visszaesett a fogyasztás is (nem megy folyamatosan a segédfűtés). Viszont ezzel egyidejűleg ledugóztam próbára az EGR-t. Füstölés is elmúlt fogyasztás is okésnak tűnik ilyen rövid idő alatt.

Viszont ma kivettek a ledugózást, a nagyon büdös és sok füst visszajött, illetve a fogyasztás is magasabb lett.

Illetve az is feltűnt még, hogy a fogyasztásmérő szerint nagyon érzékeny a terhelésre (pl ha üres futót mögé rakok 100-nél már 7 liternél is többet mutat)

Szerintetek ez minek köszönhető???? Nem gondolnám, h EGR el ennyire látványosan szarnak kellene lennie!

Előre is köszi!

tibee01 Elküldve: 2013-12-09 13:22 320d Motor

Sziasztok!

Ha jól sejtem a vákuumszivattyú alapjáraton elég vákuumot képez (ha jól tudom zárt rendszerről van szó). Az EGR minél nagyobb mértékű depressziót kap, annál jobban nyitva van (ha elmegy a depresszió, folyamatosan zárva kell legyen az egr, h a motor tudjon működni, állandó full nyitott EGR-el baj lenne). Turbónál pedig a depresszió húzza zártra a geometriát, ha jól sejtem, különben ha elmegy a depresszió, hamar szétforogná magát a turbo magasabb fordulaton illetve terhelésnél.
Mivel kis méretű zárt rendszerről van szó, szerintem nem annyira lényeges a motor fordulata!


SP_323i írta:
Tano írta:
SP_323i írta: Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz.
Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata?
De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához.
Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik


A vákumot nem közvetlenül kapja sem az EGR, sem a turbó geometria. Mindkettőnél ugyanolyan típusú elektromos szelep szabályozza a mozgatáshoz a vákum mennyiségét, ezt látod az ETK-ban is mint írtad. Így teljesen mindegy mennyi a motor fordulata, mert már a legkissebb fordulaton is elegendő a vákum a mozgatáshoz.


OK!
L kell ebben még mélyülnöm rendesen